Logg inn

Vis full versjon : 240 stv 93 mod.pris?

helmer
28/03/11, 11:50
hei.har en blå 93 mod stv som har gått bare 238 tusen.ser disse ligger på finn.no til ganske høye priser.lurer på om jeg ska selge min og da lurer jeg på hvor mye en kan få for en som er i bra stand og godt vedlikeholdt?har en perm med masse kvitteringer over bytta bremser,ny clutch,nye plugger og ledninger og en hel del til.bilen har ikke takrails.skulle gjerne lagt ut noen bilder men veit ikke helt åssen man gjør det:)

christoffera
28/03/11, 12:00
Jeg ga 16 lapper for en strøken vogn, men det var 87 mod.
Du får nok en del mer for 93 modellen. Minst 20 lapper

Men ellers vanskelig å si uten bilder.

helmer
28/03/11, 12:04
ok:)skjønner det med bilder,kanskje prøve å legge ut en annonse på finn og legge ut link her:)er en bil som det har vært 2 eiere på før meg og de har vært gamle..er litt synd å måtte selge en slik bil men..

Daniel V
28/03/11, 12:04
Vanskelig å fastsette en pris på dette uten bilder.

For å laste opp bilder her på forumet må du lage deg en brukerkonto på f. eks Photobucket (den mest brukte, www.photobucket.com). Når bruekrkonto er laget går du på "upload" og laster opp de bildene du skal ha. Når bildene er ferdig står det noe sånt som "Save and continue to my album", trykk her og da vil du komme til en side hvor alle bildene dine er. Under hvert enkelt bilde finner du diverse linker (koder). Kopier den linken som heter [IMG] og lim den inn her. Da vil det bildet som hører til den IMG-koden komme opp her. Sånn må du gjøre med hvert eneste bilde :)

Skal prøve å komme med en prisvurdering når du har fått lastet opp bilder. :)

helmer
28/03/11, 12:24
aha:)takk!ska prøve å få gjort dette,men må få vaska børsa først og det er jo ikke akkurat lett i detta været:)like skitten når man kommer tilbake igjen:)hehe..

Daniel V
28/03/11, 13:02
En ordentlig lakkrens/polering selger godt det også :)

larsverm
28/03/11, 14:18
238.000 km kan sies å være "moderat" eller relativt lavt, ja. Og 93-modeller i god stand selges gjerne for høyere priser enn eldre eksemplarer som tilsynelatende kan se like fine ut. Det er nok en viss rimelig grunn til å anta at 93-modeller på de fleste måter er best. :p

Jeg kan innrømme at jeg selv ikke er helt upartisk i spørsmålet og sikkert kan mistenkes for å ville snakke opp prisnivået på 93-modell 240er. Men jeg tror vel 25 lapper bør være realistisk hvis bilen er så godt fulgt opp teknisk som en kan få inntrykk av og at det heller ikke er noe som trekker ned av synlige ting. Men visse grenser får det være - det er en vanlig 240GL, eller hva?

helmer
28/03/11, 17:06
Høres bra ut dette..litt er det med bilen,den er ikke sjokkstrøken men godt holdt:-)
er relativt ny radiator,varta batteri som er 2 mnd gammelt(1600kr)påbyggbart defa anlegg med motorvarmer som samtidig vedliekeholdslader batteriet(var veldig kjekt å ha den kalde vinteren som var:)sorte lister på sidene av bilen og rundt vinduene.det som er galt som jeg vet om og skal utbedre før salg:mangler bakfanger(noen som har?) fikse varmeappvifta(mener det er ett relee som må byttes.tips?)og sprekk i en av vakuum slangene.men dette blir byttet og fikset før salg da jeg ikke vil selge noe som er halvgjort:-)

jacobsen
28/03/11, 19:55
Høres bra ut dette..litt er det med bilen,den er ikke sjokkstrøken men godt holdt:-)
er relativt ny radiator,varta batteri som er 2 mnd gammelt(1600kr)påbyggbart defa anlegg med motorvarmer som samtidig vedliekeholdslader batteriet(var veldig kjekt å ha den kalde vinteren som var:)sorte lister på sidene av bilen og rundt vinduene.det som er galt som jeg vet om og skal utbedre før salg:mangler bakfanger(noen som har?) fikse varmeappvifta(mener det er ett relee som må byttes.tips?)og sprekk i en av vakuum slangene.men dette blir byttet og fikset før salg da jeg ikke vil selge noe som er halvgjort:-)

Satser på at du ikke har kjøpt mye dill på biltema og Jula og montert på bilen :p varmeapparatvifta er visstnok rimelig vrien å bytte, så dette trekker nok litt ned i pris :) hvilke vakuumslanger har sprekker?

gaupe
28/03/11, 20:10
Skal det vere verdt noko ekstra, når det er ein 93 modell, så bør det vere SE-utgåva.

helmer
28/03/11, 20:15
Hehe:-)ikke noe dall fra tema her:-)saken er at varmeappvifta kommer og går når jeg bare har på tenning så er ganske sikker på at det ikke er vifta..har egentlig finni fram til at det burde være releet pga at det kutter når jeg starter bilen som da igjen gir høyere spenning nellom releet og da kutter hvis det er dårlig,hvis du forstår?når det gjelder vakuum slangene så er jeg ikke sikker men skal prøve med startgass i morgen og få lokalisert sprekken:-)leppa under framfanger er tatt av pga ville ikke måke mer snø enn nødvendig:-)begynner nesten å bli en salgstråd dette..

helmer
28/03/11, 20:17
Til gaupe:hva er forskjell på gl og se?

gaupe
28/03/11, 20:23
Til gaupe:hva er forskjell på gl og se?

Utstyrsnivået, SE var ein av dei aller best utstyrte utgåvene, gjennom tidene.

jacobsen
28/03/11, 20:25
SE hadde vel airbag også. Eller var det standard i 1993?

gaupe
28/03/11, 20:27
SE hadde vel airbag også. Eller var det standard i 1993?

"Alle" 93 modellane hadde airbag, det er likevel mange som ikkje har det, så det er ikkje så mykje å rette seg etter.

larsverm
28/03/11, 20:42
Det står et sted at airbag ble standard fra 1. januar 93.

helmer
28/03/11, 21:06
Er airbag i min:-)tror ikke jeg har noen SE jeg da..hehe

larsverm
28/03/11, 21:27
Det står vel på bakluka eller i noen papirer. Heter den 240GL eller 240SE? GL er helt klart vanligst.

Airbag er nok uavhengig av om det er GL eller SE. Det kan se ut til at det er standard fra 1. januar 93, som vil si at mange, kanskje de fleste, 93-modeller har det. Det kunne bestilles tidligere også (92?), mot noen tusen i pristillegg.

Jeg har også airbag i begge mine 93-modeller.

Daniel V
28/03/11, 22:09
Hvis det skulle vise seg at det er varmeapparatvifta som er gåen, er det en relativt kjip jobb. En ting er at originalvifta til Volvo er ganske dyr (1770,-) men det er også en veldig tidkrevende og knotete jobb, da du må demontere store deler av dashbordet, + ta ut varmeapparatet og splitte dette da vifta sitter i midten. Sannsynligheten for at kjølevannslangene er irret fast i kobberdelene til varmeapparatet er også ganske stor, og da er det like greit å bare skjære dem av og bytte disse også. Det er 3 stk og tilsammen koster de 850,-. Byttet alle 3 + vifta på min nå i vinter til nye originale Volvo. Betalte totalt 2615,- bare i deler. Dette kommer i tillegg til all tiden man må legge inn for å få gjort det (hvis du ikke tar det på verksted da, Bilia skulle ha rundt 10 000,-). Men til gjengjeld holder jo den nye vifta i 20 år da :p

Bcb selger forøvrig også denne vifta, og der koster den 938,- Jeg turte ikke å kjøpe denne da folk sier at det er mye feil på dem, + at noen av dem ryker fort. Det er ikke en jobb jeg gidder å gjøre en gang til innen 3 år for å spare 800,- :p

gaupe
28/03/11, 22:37
Er litt endringar på dei to siste åra her. Var mjuke og fine slangar på 92en, eg bytta varmeventil på.

Daniel V
30/03/11, 18:15
Er litt endringar på dei to siste åra her. Var mjuke og fine slangar på 92en, eg bytta varmeventil på.

Det er sikkert blitt litt bedre med årene ja. Hvis du kan bruke slangene igjen, er jo det selvfølgelig det beste, men vifta koster 1770,- ny hos Volvo. Selvfølgelig kan du jo gamble på den fra BCB, og er du heldig, så holder den mål, er du uheldig så må fremtidige eier opp med hele driten en gang til..

Runar
30/03/11, 19:21
Tror det er lagerne i motoren til vifta som går først, så ryker kanskje motoren senere.
Faren min har fikset et par slike varmeapperat, byttet rullelagerne med skikkelige kulelager.
Mulig han har et ferdig fikset varmeapperat liggende.