PDA

Vis full versjon : Bankeplugg som alle kaller det, hvor få tak i? nette?



gnilrE
28/03/11, 07:37
Har hørt att ikke de passer akk. men kan dreie den litt men hvor finner jeg den? det heter jo ikke Banke plugg vist man skal finne det på nette :p

C.Erstad
28/03/11, 07:43
Frostplugg du mener?

gnilrE
28/03/11, 07:43
nei er vist bankeplugg, en du kan sette i retur røret i blokka så du kan bruke vanlig slange Fks. :)

Kim74OTic
28/03/11, 07:46
er det bankresensor du mener?

C.Erstad
28/03/11, 07:47
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4080

Er sann da! :)

gnilrE
28/03/11, 07:48
det er en plugg du dytter ned i gamle retur røret på blokka vist du har bytta turbo, er som ei hylse av noe slag. :)

gnilrE
28/03/11, 07:52
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4080

Er sann da! :)

Helt riktig, men tror han har solgt unna alt, noen som veit hva det heter helt nøyaktig? noen sier at mekonomen har men veit ikke hva de heter :)

lasse940
28/03/11, 08:02
jeg laget min selv kjøpte overgansplugg på biltema og slipte ned sekskanten kon på midten til den passet å bankes ned i hullet :D tok ca 30 min med sandpapir og festet pluggen med teip på drillen ;)

gnilrE
28/03/11, 08:05
jeg laget min selv kjøpte overgansplugg på biltema og slipte ned sekskanten kon på midten til den passet å bankes ned i hullet :D tok ca 30 min med sandpapir og festet pluggen med teip på drillen ;)

Den var ikke dum:D er jo kanskje billig på biltema også, har jo fått vite at det ikke er noen som passer riktig så må jo dreie den uansett :)

gnilrE
28/03/11, 08:26
jeg laget min selv kjøpte overgansplugg på biltema og slipte ned sekskanten kon på midten til den passet å bankes ned i hullet :D tok ca 30 min med sandpapir og festet pluggen med teip på drillen ;)

Har du noe bildet av hvordan du gjorde det eller? :)

lasse940
28/03/11, 08:47
nei tror ikke jeg tok noen bilder, skal skjekke for sikkerhetsskyld :)

lasse940
28/03/11, 08:55
finner ikke bilde men teipet fast pluggen på et 11mm borr på drillen og surret sandpapir til kremerhus rundt 6kantdelen så den blir kon :) begynnte med grovt papir og siste finish i litt finere pappir:)

gnilrE
28/03/11, 09:48
finner ikke bilde men teipet fast pluggen på et 11mm borr på drillen og surret sandpapir til kremerhus rundt 6kantdelen så den blir kon :) begynnte med grovt papir og siste finish i litt finere pappir:)

Det skal testes :) sliter litt med orginale rør ned i blokka, kan jo lodde rør men blir ikke pent tror jeg vist du ikke vil sitte med det i 3 uke fram over :p

lasse940
28/03/11, 09:54
nei det er sannt lodding er ikke akuratt den beste løsningen :)
funka hverfall fjell for meg å dreie til en plugg på den måten. ble mye pussing og så se om den passer og puss osv.osv men fikk banket den godt inn og har ikke sjans til å dra den ut igjenn nå med muskelkraft hverfall :D
Og ikke lekker den heller!

gnilrE
28/03/11, 10:10
nei det er sannt lodding er ikke akuratt den beste løsningen :)
funka hverfall fjell for meg å dreie til en plugg på den måten. ble mye pussing og så se om den passer og puss osv.osv men fikk banket den godt inn og har ikke sjans til å dra den ut igjenn nå med muskelkraft hverfall :D
Og ikke lekker den heller!

Det høres bra ut, er litt kjett med olje tull.. begynner og bli rimelig lei koblinger og div til turbo :p får dra en tur på biltema og se litt, husker du hvordan pluggen du kjøpte så ut? :)

lasse940
28/03/11, 10:58
ene enden var på 14mm gjenget og andre var på 20mm tror jeg.
sånn overgangs kobling.

gnilrE
28/03/11, 11:06
Aha, da skal jeg reise og se. Skal få Hydraulikkslange som tåler varme av en kar som presser for meg. Så det blir nok bra da når det blir tett, skal ikke presse slangen på den men. :)

lasse940
28/03/11, 11:07
da blir det nok bra og tett tenker jeg :D