PDA

Vis full versjon : Hjelp: har begynt på noe jeg ikke klarer å fullføre!



piddil
27/03/11, 18:11
Jeg begynte dagen med å sette i gang med å bytte endeledd. Det gikk helt supert, og da hoppet jeg likså godt over på bytte av bære armen i samme slengen, og det var da alt skar seg. Jeg klarte å få av bære armen, men får den nye ville ikke på igjen, føler jeg har prøvd alt. Vet liksom ikke rekkefølgen, og at det ikke rett og slett vil sammen igjen!
Og oppå det hele har driv-akslingen delt seg. Hva gjør jeg? Dette er en volvo v70 2001-02, 2.4 bensin. Sliter skikkelig, får uansett ikke fullført, siden jeg har ødelagt en bolt, rundet gjengene. HÅPER PÅ SVAR! Er ganske desperat kan man si.

aarnes
28/03/11, 09:00
Vanskelig å forklare hva du skal gjøre videre, men bærearmen må du nesten være to om å få på. det er et vanvittig spenn som må til for å presse den på plass. hvis du har ødelagt bolter/gjenger må du få tak i NYE bolter, og evt gjenge opp det som du har ødelagt. alternativt kjøpe nytt.

Jeg kan finne guiden fra VIDA til deg i kveld, så kan du se på den.

piddil
28/03/11, 14:13
Har kjøp ny bolt nå, så skal prøve igjen i kveld. Har spurt de på volvo, og de sa at jeg må feste de innerste først, så bøye hele armen ned. Får bare prøve meg fram med den driv-akslingen,går nok på ingen. Hadde satt stor pris på om du kunne sende det!

aarnes
28/03/11, 14:18
Uansett, vær forsiktig så du ikke drar ut drivakslingen fra girkassa. skikkelig klønete å få det i sammen igjen :p

boble73s
28/03/11, 14:44
Kanskje denne hjelper:

http://www.youtube.com/watch?v=pOEMdrhalak

aarnes
28/03/11, 14:49
Godt svar fra boble73s .
den forklarer bedre enn papir!

Martin.S
28/03/11, 15:04
Skjønner ikke helt hva du mener med problemet med bærearmen. Tre den inn på plass i innerkant og tre i boltene. Om det er bærekula du sliter med å få inn i bærearmen kan jeg skjønne deg. Men da er det bare å sette bærekula i riktig rettning og bruke et spett til å spette ned bærearmen, så drer du på plass bærekula og skrur fast.

Det er ikke noe farlig om drivakselen deler seg, så lenge du ikke drar av mansjetten. Men som det er nevnt her, pass på å ikke dra den ut av girkassa. Da renner giroljen ut.

turboleif
28/03/11, 17:01
Om du får dytta i den enden det skal være en gjennom gående bolt først, så entrer du de 2 andre etterpå. pleier og være en kurrant sak det der.

piddil
28/03/11, 20:56
jeg er litt kløne, så jeg har klart å ødelegge gjengene på den ene foringen på bærearmen. Noe s..... drit. Jaja, får fikset det når jeg får på plassen noe nytt.
Tror jeg skal få driv akslingen sammen igjen, er vel bare å lirke litt. Noen som vet hvor det går an å finne noen bilder av leddet, sånn at jeg vet hvordan jeg skal styre den?