PDA

Vis full versjon : Xenonlys i grøft/nær/fjern S70



OlavS.
27/03/11, 17:09
hvordan vil det gå om jeg monterer xenon i alle lys fremover?
har fått en liten "fetish" for det serru, men er redd for el-nettet?

THolandsli
27/03/11, 17:56
Ikke noe problem det. De fleste xenonkit er 35w i motsetning til halogen som er 55w.
Men vær forsiktig med å montere xenon i parklys og blinkerse da de har ledningsnett dimensjonert for 5 / 21w. :P

Borstad
27/03/11, 17:57
Slenger meg litt på denne, da jeg selv har lyst på xenon i alle lys forover :D
Har da V70, men er da samme front og samme lys.

Hvor kan man kjøpe 6000Kelvin xenon lys billig? er det noen her på forumet som har?

Testdriver
27/03/11, 18:22
ChrML har en salgstråd der han selger xenon, du får spørre han :)

850GLTsilver
27/03/11, 18:26
hvordan vil det gå om jeg monterer xenon i alle lys fremover?
har fått en liten "fetish" for det serru, men er redd for el-nettet?

Er vel heller BT som burde skremme deg ja. :D
Med mindre du går for å skaffe deg lykter med aut. høydejustering da + + +....

mrstfu
27/03/11, 19:22
Er vel heller BT som burde skremme deg ja. :D
Med mindre du går for å skaffe deg lykter med aut. høydejustering da + + +....

minner igjen på at xenon i en bil uten høydejustering, lyktespylere, lykter som er godkjent for xenon og generell typegodkjenning for xenon på bilen, er det bare å glemme å få det lovlig. samtidig er det få som bryr seg om det, av oss hvertfall.

anbefaler å ha inn halogen eller "xenonlook" pærer, da disse er lovlig og er synlige for andre bilister, sivilpurk for eksempel. det er langt mellom de som blir stoppa for å ha ulovlig xenon på bilen sin så lenge det er noenlunde greit stilt inn, men en gammel reflektor med xenon lys i, blender MYE!

mitt råd til deg er å hive inn xenon i fjernlys og evt bøtter, og xenonlook i resten. xenon i parklys er ikke noe vits i, og i blinklyset er rein idioti.

OlavS.
27/03/11, 23:17
ja, var bare i grøftere/nær og fjern. har i fjern nå, men er litt rart å dimme ned til vanlig halogen.men før prøve med xenon look da.

Folkvord
29/03/11, 01:39
får 100 gonger bedre lys med xenon, ikke noe problem med og montere det i, eneste er at lyktene må stilles litt så di ikke blender motsat kjøre felt. men som sakt har du sjikeligt innstillte lykter er det bare og bytte til xenon, er hvertfall mitt råd;-) kommer aldri til og kjøre uten xenon lys lengre, om det er orginalt eller ettermontert.
eneste er visst bt stopper deg at du må inn og visse bilen, men er da bare til og plukke dem ut og sette i halogen igjen, tar ca 5-10 min pr lykt, med god ti;-)

Per Turbo
29/03/11, 06:56
Xenonlook i nærlys fungerer helt utmerket. Å ha xenon i nærlys gir deg bedre lys, men blender motgående trafikk ganske godt. Spesielt ved våt vei i mørket. Har du klarglasslamper så er det noe bedre siden spredningen går ut fra reflektoren og ikke glasset.

Xenonlook pærer fra dioder.no på gamlebilen, kjører med de i dag også, men hadde bare ikke noe bilde :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2929.jpg

mrstfu
29/03/11, 20:30
Per kommer med visdom her, å møte biler med xenon i nærlys, originalt eller ettermontert kan være ganske så jævlig, spesielt på norske veier med mer telehiv enn flat vei. Og for å sette det litt på spissen, hvis du har bruk for fjernlys, setter du på fjernlys, og hvis bilen foran ikke lyser godt nok, kjører du forbi. Halogen skal jo være tilstrekkelig, og med xenonlook får du den pene fargen og. Politiet er heller ikke like ivrige på "rutinekontroller" med halogen, selv om det er langt mellom de som bryr seg om det. Om du SKAL ha xenon i nærlys, still de godt ned, og som Per sier, helst med klarglass:D

Lightyear
29/03/11, 20:42
Må si meg enig med Per og FuckUp her, det utrolig irriterende å møte biler som blender. Gå for xenonlook i nærlys og overlat blendinga til alt VAG har gitt oss de siste årene ;)

A

autolights.no
13/04/11, 00:55
Hei!

Ta en titt på nettbutikken vår www.autolights.no
Du kan få kjøpt xenonkit og LED pærer av topp kvalitet som ikke gir feilmelding!
Se gjerne på noen av våre kundebiler på www.facebook.com/autolights