PDA

Vis full versjon : Defekt indre foring på bærearm



Laupstad
27/03/11, 17:00
Jeg har en 2000 modell V70 2,5 T AWD.
Den har brukt opp tre bærearmer siden Oktober. Dvs, de indre foringene på bærearmen på venstre side ryker. Kun venstre side som ryker.
Bilia på Ski sier "bare kom med bilen, så skal vi feilsøke vi, kun 1000,- timen...
Særlig seriøse framstår de ikke.
Jeg tenker det må være en grunn til at disse ryker så fort. Nå i dag røk den tredje, den er 10 dager gammel.
Noen tips?

gaupe
27/03/11, 17:09
Feilmontasje vil eg tru

Laupstad
27/03/11, 17:12
Men hvordan kan den feilmonteres?
Den passer jo kun på en måte? Gjør den ikke?
Den sitter med 4 skruer innerst, og skruefestene sitter jo fast i foringene.

gaupe
27/03/11, 17:21
Ny eller gammal modell? Om du strammar boltane før den har all vekt på hjula, får du spenn i foringa og den vil aldri slappe av. Dette vil rive i stykker foringa etter kort tid.

Laupstad
27/03/11, 17:35
Gammel modell.
Jeg klarer ikke å se at denne typen kan monteres feil. "mutteren" sitter jo fast, og her vil jo vinkelen være lik, uansett når i monteringsprosessen den belastes??

Mr. Crepsley
27/03/11, 17:55
Er det ei liggende eller stående foring?

JørgenT
27/03/11, 17:56
Lapstad har då visst ein v70n.

runepv50
27/03/11, 19:46
Ny eller gammal modell? Om du strammar boltane før den har all vekt på hjula, får du spenn i foringa og den vil aldri slappe av. Dette vil rive i stykker foringa etter kort tid.

Jupp. Slik er det vel for Volkswagen også. Vanlig feil ved montering.

JørgenT
27/03/11, 22:22
Siden han har ein v70n så kan han ikkje montere feil egentlig. Foringen blir ikkje noe forandra, sjøl om alt står skrudd fast ved montering.

Er bilen din senka?

JørgenT
27/03/11, 22:25
Feil frå mi side!!
Er gamle v70 ja:)
Da er det greit å prøvemontere lenkearmer, og sette de fast når bilen står på hjula.

C.Erstad
27/03/11, 22:56
Siden han har ein v70n så kan han ikkje montere feil egentlig. Foringen blir ikkje noe forandra, sjøl om alt står skrudd fast ved montering.

Er bilen din senka?
Foringen blir forandra jo... men ved innpressing av den nye foringen skal du gå etter et mål som står oppført i VIDA...


Feil frå mi side!!
Er gamle v70 ja:)
Da er det greit å prøvemontere lenkearmer, og sette de fast når bilen står på hjula.
spiller ingen rolle om du strammer i lufta eller nedsenka bil her... bærearmen leveres komplett med foring i...

Laupstad
28/03/11, 07:16
Foringen blir forandra jo... men ved innpressing av den nye foringen skal du gå etter et mål som står oppført i VIDA...

Dette skjønte jeg ikke noe av


spiller ingen rolle om du strammer i lufta eller nedsenka bil her... bærearmen leveres komplett med foring i...

Dette er min teori og. Men hva er det da jeg gjør feil siden den "spiser" foringen på VS???

C.Erstad
28/03/11, 07:41
[QUOTE=C.Erstad;297105][B]
Dette er min teori og. Men hva er det da jeg gjør feil siden den "spiser" foringen på VS???

Kan være feil hjulstilling som overbelaster foringen... kan være så mangt!

-Fredrik-
28/03/11, 09:44
Ny eller gammal modell? Om du strammar boltane før den har all vekt på hjula, får du spenn i foringa og den vil aldri slappe av. Dette vil rive i stykker foringa etter kort tid.

Det er også min teori. Du "bryter" på foringa når bilen slippes ned hvis alt er stramma når bilen er i lufta.