PDA

Vis full versjon : Olje TUR/RETUR på turbo, trenger noe GENIALT



gnilrE
27/03/11, 00:06
Som i topic noen som har noen geniale løsninger som IKKE lyser trim lang vei :) ?
Og hvordan gjør dere det vist eventuelt skal gjenge i blokka? tar ut motor eller bare gjenger?
Og veit det finnes noen som har skrevet dette før men spør alikevell så lite vits og skrive det.

Christian
27/03/11, 01:14
Få deg en pressa slange med banjo koblinger.
Da kan du enten hente ut olje på orginal plass, eller forran ved vannpumpa som nå er blitt veldig populært.

Retur er det best å gjenge opp. Da bør(må) du av med bånnpanna, da kan det være enklest å ta ut motorn.

gnilrE
27/03/11, 08:41
Få deg en pressa slange med banjo koblinger.
Da kan du enten hente ut olje på orginal plass, eller forran ved vannpumpa som nå er blitt veldig populært.

Retur er det best å gjenge opp. Da bør(må) du av med bånnpanna, da kan det være enklest å ta ut motorn.

Aha, da er det muligheter, men den pressa slangen tåler varme? sikkert en del forskjellig der og da, men sett noen som ikke liker att folk har "vanlig" slange :)

R.G
27/03/11, 10:42
kjører med slange som er pressa på banjo der den kommer ut fra blokk, og slange klemme inn på banjo på turbo. (grunn til ikke pressa inn på banjo på turbo enda er pga jeg har litt lang slange og skal finne meg en fin måte å legge den på så jeg får justert inn lengda, og da blir det pressing av den enden å):)

men pressa koblinger er å anbefale. slange må tåle olje og varme:) det som knekker slange hvis du feks bruke vanlig bensinslange, så blir den stiv og hard etterhvert å begynner å legge i koblinger og kan sprekke til slutt.

får kjøpt ferdig slanger til oljetur her ogg der i sjapper, og da er det bare å ordne overganger hvis det trengs, eller så tar du deg en tur til tess hvis du vet hvilke dimensjoner på feks banjo osv og får di til å presse osv:)

turb00le
27/03/11, 12:17
Jeg har sansen for håndverk, så jeg bøyer og lodder rør.

gnilrE
27/03/11, 16:19
Er en som ville presse slanger til meg billig så skal se litt på det, men dere her inne veit kanskje hvor jeg kan få tak i Banke-plugg til retur i blokka? noen som selger dette? :)

wunder-hansi
27/03/11, 16:25
låner denne litt jeg..

Er det bare å gjenge opp? og hvorstor gjengetapp?

Å hva gjør man med vannavkjølinga til olja om man skal kjøre oljekjøler??

gnilrE
27/03/11, 19:41
Og hva er "orginal navnet" på bankeplugg vist jeg skal ha det? :)

regeli
31/03/11, 22:08
Det er 3/4" i hull og borr opp med 24,5mm gjengetapp mener jeg?

oar83
14/04/11, 13:56
Tips til kor eg kan få tak i ein slik gjengetapp ?

Hurtig svar tas i mot med stor takk!

cossykiller
14/04/11, 14:03
Tess, Hydroscand ?

TvilsomRacing
14/04/11, 14:42
Wurth, Tools ålesund eller lignende bedrifter

oar83
14/04/11, 15:16
Takk, får stikke innom etter jobb

mcnugget
14/04/11, 15:22
På oljeretur satt eg i ein tapp so var dreia til formålet og tigsveiste den i blokka :) Synst det var en grei måte å gjer det på visst du har mulighet og utstyr til det :)

TvilsomRacing
14/04/11, 15:49
Eller en slik plug and play ;)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=21499

mcnugget
14/04/11, 16:00
Omtrent lik på tappen som eg har, berre at min er sveist ;)

oar83
14/04/11, 21:46
Jepps, har en sånn frå før. Men vil ha alternativet også.... Takk

gnilrE
19/04/11, 21:59
Han som sa her at han lodder/sveiser rør Kan du gi ord fra deg? er ikke orginal røra alu.? Og hvordan gjør du det :)

olavxxx
21/04/11, 16:17
du trenger ikke bry deg om at oljeslanger ser "trim" ut... Stålomspunnede slanger som er presset er helt OK å møte opp hos vegvesenet med.

gnilrE
21/04/11, 16:34
Det høres bra ut, har nå fått hvertfall tur slange med stålspunet innvendig og gummi uttafor som skal tåle varme, nå er det bare den dumme returen jeg sliter litt med, har ikke veldig lyst til og ta ut motoren igjen... :)

henrik940
21/04/11, 16:39
du trenger ikke bry deg om at oljeslanger ser "trim" ut... Stålomspunnede slanger som er presset er helt OK å møte opp hos vegvesenet med.

Heller det enn dårlig gummislanger med slangeklemme :p

gnilrE
21/04/11, 16:44
Heller det enn dårlig gummislanger med slangeklemme :p

Oh slange klemmer er vell ikke heldig i lengre tid.. :p nei stålspuna er vell best ja!