PDA

Vis full versjon : Hvor lang ned går bensin-nåla før det sier stopp?



christoffera
26/03/11, 21:59
Lurer på hvor langt ned bensin nåla går før tanken er tom.
Hvor mye har man igjen når viseren er på det røde?

Greit å vite :P

kimhas
26/03/11, 22:32
240 regner jeg med? Pleier og vere igjen rundt 10 liter der det røde feltet begynner..

christoffera
26/03/11, 22:42
ja 240

Men kan man kjøre under det røde feltet? og i såfall hvor langt?

gardern
26/03/11, 22:42
min går under det røde feltet :p ekke helt til å stole på dissa målera gitt

lasse940
26/03/11, 22:47
ta men en 5 liter kanne med bensin i bilen og kjør den tom så finner du ut hvor langt nåla i akuratt din bil går :)

christoffera
26/03/11, 22:48
ta men en 5 liter kanne med bansin i bilen og kjør den tom så finner du ut hvor langt nåla i akuratt din bil går :)

Ja, vet :P men har en 240 uten skilter som jeg kjører litt rundt i nærheten med.
Men er dønn blakk så kan ikke fylle noe :P

kimhas
26/03/11, 22:51
de 240`ne jeg har hatt har også godt litt under det røde feltet..

R.G
27/03/11, 10:37
Ja, vet :P men har en 240 uten skilter som jeg kjører litt rundt i nærheten med.
Men er dønn blakk så kan ikke fylle noe :P

på tiide å gjøre noe når man er så blakk å vurderer å kjøre nåla langt nedafor rød vel?:p

har variert detta der på 240 har jeg merka. di jeg har hadd, har jeg kunne kjørt en 5 mil når nåla har akk startet å gå under rødt

larsverm
27/03/11, 12:55
Det er jo uansett bare et spørsmål om tid før det går tomt, så du bør nok skaffe deg noen liter å fylle på... :p

Men jeg har i hvert fall erfart at nåla kan gå et stykke under den nederste streken (altså den i nederkant av det røde feltet) før det går tomt.

Deluxio
27/03/11, 13:01
I intrukssjonboka til bilen din skal da stå. På min 940 so skulle da vera 6liter igjen på tanken når det begynte å lysa :)

Loff
27/03/11, 16:17
På Granadaen var tankmåleren litt rar.. Viste null på full tank, på ca halvfull spratt den opp på halv, og fungerte fint derfra og ned, med andre ord hadde jeg enten full eller tom tank om nåla viste null. Brukte å ha med ei 10literskanne :)

larsverm
27/03/11, 18:57
Uansett lurt å ha med seg en bensinkanne i beredskap, ja.

Det har jeg nå og det skulle jeg gjerne ha hatt en gang for et par år siden da jeg idiotisk nok (eller pga enkelte uheldige omstendigheter) klarte å kjøre tanken tom i et svært øde strøk oppi Lappland et sted ved grensen mellom Sverige og Finland...

Da kjente jeg meg ensom. Godt å ha Falck-medlemskap og grei mobildekning da. :p

PekaillVolvo
28/03/11, 15:37
Når jeg fyller bensin, nuller jeg ut tripptelleren og ut fra det ser jeg sånn cirka hvor mye jeg har igjen å kjøre om jeg har kjørt "slik eller slik" når den nærmer seg bunnen...

Daniel V
28/03/11, 22:32
Skikkelig fattigmannsspørsmål det her :p

gl740turbo
28/03/11, 22:53
Ta med deg en 5liter kanne på bensinstasjonen også tar du bare å tømmer alle slangene med 95 helt for bensin uten å begynne å tanke, da har du enda litt å kjøre på :P

Hahaha

christoffera
28/03/11, 22:58
Skikkelig fattigmannsspørsmål det her :p

JEPP :D

Derfor jeg spørr her :P hadde jeg hatt penger hadde jeg så klart hatt en liten tank i bilen. Men desverre er lommeboka en ørken for tiden.

Alexk1
29/03/11, 00:26
tosk som kjører rundt på hånes uten skilt på bilen... skal le deg oppi trynet om du kjører på noen... da sliter du

Vik93
29/03/11, 00:27
Da blir det mange år til det er noe annet en ørken i lommeboka!
skjerp deg du har lappen og bil med skilt!

Hassel
01/04/11, 23:08
I instruksjonsboka står det åtte liter.. Er vel ikke spesielt pålitelige dissa målerne da!

christoffera
01/04/11, 23:27
Nei er jo umulig å vite uten å kjøre til den stopper.
Har mer bensin på den nå da ;)

Alexk1
02/04/11, 15:08
Nei er jo umulig å vite uten å kjøre til den stopper.
Har mer bensin på den nå da ;)

Godt at du holder verden oppdatert..

Vik93
02/04/11, 15:15
Godt det ikke bor så mye mer en 50% unger i det nabolaget ditt da som du kjører runt i uten skilter og forsikring...

christoffera
02/04/11, 17:10
Who cares om jeg kjører bil uten skilter?
Det er bare meg det går utover uansett, men hva har dette med topic å gjøre?

Og btw KK... Å kjøre rundt med en 740 med "260 hester" som du påstår blir det samme som å kjøre uten forsikring.
Det gjelder forsåvidt alle som kjører med ulovlige hester under panseret! Jeg gir faen, men ikke lat som om dere er så mye bedre i trafikken!

Vegardb92
02/04/11, 19:11
På min så kjørte jeg til nåla var i bunn av det røde feltet, men ikke under

Alexk1
03/04/11, 04:39
jeg er verdensmester bak rattet btw :)

volvo245gl
03/04/11, 07:11
Skiftet tank på en av mine biler for et par år siden. Da kjørte jeg tanken ned til det røde feltet, for så å tømme resten over på kanne når den var tatt ned. Siden det står i innstruksjonsboken at det skal være 8 liter ble jeg overrasket over at jeg fant 15.5 liter på tanken. Så det er vel bare en grov anvisning på at du nærmer deg tom.

Vik93
03/04/11, 18:22
Who cares om jeg kjører bil uten skilter?
Det er bare meg det går utover uansett, men hva har dette med topic å gjøre?

Og btw KK... Å kjøre rundt med en 740 med "260 hester" som du påstår blir det samme som å kjøre uten forsikring.
Det gjelder forsåvidt alle som kjører med ulovlige hester under panseret! Jeg gir faen, men ikke lat som om dere er så mye bedre i trafikken!

å banebilen du snakker om nå? den som står parkert i garasjen`?
skjer med at du er dum blakk og misunnelig?
og det med ulovelige hester under panseret har ikke noe og si når du kjører på noen. vist du da kræsjer i en ny bil? lysten på å gi vekk noe a de pengene du IKKE har? hvem tror du hadde gidda og bruke forsikringa si fordi du hadde kjørt i de? selvom du blir påkjørt får du skylda i den saken der så....

turbodreams
04/04/11, 01:13
på tide og finne seg ein liten jobb :P ta oppvasken for besto og få en 50/100 lapp og fylle på tanken :P hehe

christoffera
04/04/11, 11:39
å banebilen du snakker om nå? den som står parkert i garasjen`?
skjer med at du er dum blakk og misunnelig?
og det med ulovelige hester under panseret har ikke noe og si når du kjører på noen. vist du da kræsjer i en ny bil? lysten på å gi vekk noe a de pengene du IKKE har? hvem tror du hadde gidda og bruke forsikringa si fordi du hadde kjørt i de? selvom du blir påkjørt får du skylda i den saken der så....

Bla bla bla... lek lovlig du! Gi nå heller faen i å bry deg!

Og hvorfor i helvette skulle jeg være misunnelig på DEG?????

og takk for at du drar denne tråden så jævli av sporet!