PDA

Vis full versjon : Midlertidlig banning av brukere..



Marius Skau
26/03/11, 03:12
Ka med og få noe av det samme som Bilforumet har ang banning av forumbrukere som ikke oppfører seg og ikke kan slutte og ødelegge tråder osv??

Ser litt her og der at det ligger en del useriøse innlegg..

Foreksempel kunna man gjort slik at du får 1 advarsel og viss du ikke oppfører deg da så blir du utestengt 1 uke første gangen. Blir det ikke bedre da så blir det 2 uker neste gang...


Bare et forslag før og få et mere seriøst og ryddig forum som ikke skremmer nye brukere ut og ikke setter Vccn i dårligt lys.

Mvh
MsRacing

242
26/03/11, 03:17
Ja faktiskt så er jeg meget eni i trådstarter her. Å komme med utsagt og komme med bilder å fyre folk med. Synes jeg er forkasteligt, men gjør folk dette. Så vil jeg seriøst mene at det er lov til å svar på dette, til vedkommende som har useriøse innlegg blir tilsnakket , eller får en advarsel !

metrakit
26/03/11, 03:27
go for it!

en knapp på profilen til brukeren (rapporter bruker) begrunnelse /bevis (link) = tilsnakk/utestengelse liten periode om nødvendig

Mr. Crepsley
26/03/11, 03:30
Er i bunn og grunn enig selv. Tok litt av tidligere i den tråden, men alt er slettet nå.

242
26/03/11, 03:32
Er i bunn og grunn enig selv. Tok litt av tidligere i den tråden, men alt er slettet nå.

Det er bra, at man ser man har tatt litt av.

metrakit
26/03/11, 03:34
haha må flire litt...begrav øksen nå 242 mr.crepsley har gjort det.

Mr. Crepsley
26/03/11, 03:36
Jeg ler også:rolleyes:

242
26/03/11, 13:50
haha må flire litt...begrav øksen nå 242 mr.crepsley har gjort det.

Ja jeg har gitt meg, men ser hvem som har siste innlegg ang saken her og andre plass, ikke hverken meg eller MR C. hehe

"ler"

Marius Skau
28/03/11, 00:45
Vell moderatora, va sier dere??

Har kommet over enda et tilfelle av slik oppførsel jeg og garantert mange flere ikke vil ha på dette forumet.. Legger ved link på dette. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4395&page=6

Les et stykke nedover fra side 6..

Er det virkeli dette vi ønsker på forumet? Da vurderer jeg seriøst og melde meg ut av klubben..

henrik940
28/03/11, 05:49
Er det noe å henge seg opp i dag? Syntes nesten det er litt artig jeg :)

Jan-Einar Jenssen
28/03/11, 10:21
er da bare morro og lese slike "diskusjoner".

Rockeren
28/03/11, 10:39
Det festligste med slikt, er å se hvem som klarer å være saklig... Men ellers er det igrunn bare barnslig... Min mening.. Og jadda, been there, done that..

Jan-Einar Jenssen
28/03/11, 10:42
Det festligste med slikt, er å se hvem som klarer å være saklig... Men ellers er det igrunn bare barnslig... Min mening.. Og jadda, been there, done that..

men fortsatt morro lesing :p

SagaPer
28/03/11, 10:56
Helt enig med MsRacing. Dette er diskusjoner / innlegg / mobbing av brukere som ikke hører hjemme her. Dette forumet er opprettet for å kunne dele erfaringer og informasjon som gjør at det skal være lettere å kjøpe og eie en Volvo.

En annen ting: skriv norsk! Bruk bokmål eller nynorsk skriftspråk. Det blir helt umulig å søke etter informasjon i dette forumet når brukere skriver innlegg på "sms-språk" der hverken rettskriving eller grammatikk stemmer med våre to offisielle skriftspråk.

Daniel V
28/03/11, 10:58
Hvis man skal utestenge folk og slette innleggene ved den minste krangel/usaklighet tror jeg dette kommer til å bli et kjedelig forum.... Det vil alltid være folk som er uenige, det må vi bare leve med.. Selvfølgelig skal de verste innleggene slettes, men ellers synes jeg ikke dette forumet er det verste.. Kan være enig i at det som forekom i prosjekttråden til Christian var ganske ubehagelig, og at i sånne tilfeller bør innholdet slettes. Her forekommer det også personopplysninger som kun har til hensikt å skade motparten. Sånt bør vi holde oss for gode til!

Men vi må passe på at denne klubben ikke fører en sånn "Gestapolinje" at uansett hva du skriver, kommer det sanksjoner i form at utestengelse/annen straff. Det holder vel at de aktuelle innleggene slettes. Utestengelse mener jeg er noe som bør benyttes i EKSTREME tilfeller, ikke bare ved en vanlig diskusjon i tråd. Da kommer det til å ende med at ingen tør å ytre sin mening her inne.

Men som sagt opplever jeg ikke dette som noe stort problem her inne. Føler denne tråden er blitt litt "krisemaksimering" av et relativt lite problem. Oppfatter man at det er mye drittslenging her inne, bør man se på andre klubber/forum rundt om på internett. Da får man plutselig et helt annet syn på det hele (min erfaring).

elephant
28/03/11, 11:41
Har et slikt opplegg på en sykkelside jeg er på (utfor.com), der er det jo nesten bare kids, just sayin`. Så poenget mitt er at man er for "gamle" til slikt her, de fleste har folkskikk og den slags. Selvom noen slenger dritt til hverandre, er vel det ikke noe å melde seg ut av klubben for? Alle har ikke samme meninger, og da er det normalt at noen ganger går det litt over "streken".
Uansett, så er det tydligvis ikke bare jeg som synes det er moro med litt sånn lesing!

Soulair
28/03/11, 16:56
Hvis man skal utestenge folk og slette innleggene ved den minste krangel/usaklighet tror jeg dette kommer til å bli et kjedelig forum.... Det vil alltid være folk som er uenige, det må vi bare leve med.. Selvfølgelig skal de verste innleggene slettes, men ellers synes jeg ikke dette forumet er det verste.. Kan være enig i at det som forekom i prosjekttråden til Christian var ganske ubehagelig, og at i sånne tilfeller bør innholdet slettes. Her forekommer det også personopplysninger som kun har til hensikt å skade motparten. Sånt bør vi holde oss for gode til!

Men vi må passe på at denne klubben ikke fører en sånn "Gestapolinje" at uansett hva du skriver, kommer det sanksjoner i form at utestengelse/annen straff. Det holder vel at de aktuelle innleggene slettes. Utestengelse mener jeg er noe som bør benyttes i EKSTREME tilfeller, ikke bare ved en vanlig diskusjon i tråd. Da kommer det til å ende med at ingen tør å ytre sin mening her inne.

Men som sagt opplever jeg ikke dette som noe stort problem her inne. Føler denne tråden er blitt litt "krisemaksimering" av et relativt lite problem. Oppfatter man at det er mye drittslenging her inne, bør man se på andre klubber/forum rundt om på internett. Da får man plutselig et helt annet syn på det hele (min erfaring).

Viktig å skille mellom konstruktiv kritikk og person angrep. Mister fort interessen av en tråd når brukere går direkte til å angrep og kaller en person for idiot eller truer med juling.

Det vil alltid finnes en og annen som skal kverulere på alt til siste slutt. Slike er mer kjent som "nett troll". Den beste løsningen mot slike er enkel; IKKE SVAR! De er kun ute etter å provosere og skape krangel av uvisse årsaker..

Volvo_960_1995
29/03/11, 08:09
Helt enig med MsRacing. Dette er diskusjoner / innlegg / mobbing av brukere som ikke hører hjemme her. Dette forumet er opprettet for å kunne dele erfaringer og informasjon som gjør at det skal være lettere å kjøpe og eie en Volvo.

En annen ting: skriv norsk! Bruk bokmål eller nynorsk skriftspråk. Det blir helt umulig å søke etter informasjon i dette forumet når brukere skriver innlegg på "sms-språk" der hverken rettskriving eller grammatikk stemmer med våre to offisielle skriftspråk.

Har selv mast på det, er ikke videre kjekt å lese tråder som er skrevet på / med SMS språk og dialekt !.

Norsk Bokmål og Nynorsk !.

Nybakken
29/03/11, 13:46
Innfør samme system som de har på www.mopedportalen.com genialt advarsel system! Jeg veit jeg ikke er den eneste på VCCN som har hengt på MP :D

C.Erstad
29/03/11, 14:08
Innfør samme system som de har på www.mopedportalen.com genialt advarsel system! Jeg veit jeg ikke er den eneste på VCCN som har hengt på MP :D

bortsett fra at moderatorene der er så nazi som det går ann og få det, så er det genialt ja! :)

SagaPer
29/03/11, 17:59
bortsett fra at moderatorene der er så nazi som det går ann og få det, så er det genialt ja! :)

Hva mener du med at noen er "nazi"?

henrik940
29/03/11, 18:33
Nasjonalsosialisme eller nazisme, som er en forkortelse av det tyske Nationalsozialismus (noen ganger også forkortet NS), er en politisk ideologi som oppstod i Tyskland etter første verdenskrig, samtidig med fascismens fremvekst i Italia. Den er uløselig knyttet til sin formgiver og fører, Adolf Hitler. På et vis som minner noe om Mussolinis fascisme lånes det en rekke elementer fra datidens sosialisme og forsterkes med med sterk nasjonalisme, betoning av etnisk fellesskap innen den germanske rase og denne rasens overlegenhet, eksklusjon av visse minoriteter (se særlig antisemittisme og holocaust) og mistillit til de demokratiske styreformene og liberale verdier.
Like viktige var imidlertid streben etter en mer «naturlig» tilværelse, kritikken av kapitalisme, oppbyggingen og videreutviklingen av en velferdsstat som skulle ta vare på statens egne borgere uavhengig av sosial klasse, og det man så som kamp mot politisk og kulturell «dekadanse». Begrepet er knyttet til partiet NSDAP, det nasjonalsosialistiske tyske arbeiderpartiet, og det diktatoriske «tredje rike» partiet skapte i Tyskland mellom 1933 og 1945.

I dag er nazismen som ideologi forbudt i Tyskland, selv om rester av tilhengere og oppblomstringer fortsetter å operere både i Tyskland og i andre land etter den andre verdenskrig. Disse nazistiske strømninger kalles på norsk nynazisme.

Anders Dybvadsskog
29/03/11, 19:32
herregud..

Volvo-Power
29/03/11, 19:53
Nasjonalsosialisme eller nazisme, som er en forkortelse av det tyske Nationalsozialismus (noen ganger også forkortet NS), er en politisk ideologi som oppstod i Tyskland etter første verdenskrig, samtidig med fascismens fremvekst i Italia. Den er uløselig knyttet til sin formgiver og fører, Adolf Hitler. På et vis som minner noe om Mussolinis fascisme lånes det en rekke elementer fra datidens sosialisme og forsterkes med med sterk nasjonalisme, betoning av etnisk fellesskap innen den germanske rase og denne rasens overlegenhet, eksklusjon av visse minoriteter (se særlig antisemittisme og holocaust) og mistillit til de demokratiske styreformene og liberale verdier.
Like viktige var imidlertid streben etter en mer «naturlig» tilværelse, kritikken av kapitalisme, oppbyggingen og videreutviklingen av en velferdsstat som skulle ta vare på statens egne borgere uavhengig av sosial klasse, og det man så som kamp mot politisk og kulturell «dekadanse». Begrepet er knyttet til partiet NSDAP, det nasjonalsosialistiske tyske arbeiderpartiet, og det diktatoriske «tredje rike» partiet skapte i Tyskland mellom 1933 og 1945.

I dag er nazismen som ideologi forbudt i Tyskland, selv om rester av tilhengere og oppblomstringer fortsetter å operere både i Tyskland og i andre land etter den andre verdenskrig. Disse nazistiske strømninger kalles på norsk nynazisme.




herregud..



haha, lo godt av dette!

T90
29/03/11, 20:01
Stemmer for banning av forumbrukere som ikke greier å følge reglene, selv om de har fått advarsel!

larsverm
29/03/11, 22:14
I vår sammenheng må vel "nazi" bety det å utøve sin ordensmakt på en måte som minner om maktmisbruk...

Jeg tror og håper at det må gå an å fastslå at god folkeskikk får være vår viktigste rettesnor. :cool:

C.Erstad
29/03/11, 22:46
Hva mener du med at noen er "nazi"?

Proxmyo eller hva han het+ dewilstower... maktmisbruk til tusen! :)

Sa du noe i mot de selv om det du sa stemte, så bannet de deg... uten grunn!

Revell
29/03/11, 23:03
Men att innlegg skal slettes pga skriveleifer blir for dumt finnes noe som heter skrivevansker;) så det dere mener er att de med skrivevansker må lukes ut av forumet:rolleyes: ja hinter til innlegget ditt Sagaper;)

mik4oj
29/03/11, 23:05
Proxmyo eller hva han het+ dewilstower... maktmisbruk til tusen! :)

Sa du noe i mot de selv om det du sa stemte, så bannet de deg... uten grunn!

Haha, flere som brukte å være på mopedportalen forstår jeg ;)

Dan Bay-Johansen
30/03/11, 00:13
Men att innlegg skal slettes pga skriveleifer blir for dumt finnes noe som heter skrivevansker;) så det dere mener er att de med skrivevansker må lukes ut av forumet:rolleyes: ja hinter til innlegget ditt Sagaper;)

Man ser da fort forskjell på skrivefeil og dialektspråk...

Det å skrive på dialekt er en uting, noen dialekter selvfølgelig verre enn andre, men vi har alle lært å skrive enten nynorsk eller bokmål på skolen en gang i tiden - så å påstå at man ikke kan er bullshxx!! Det er rett og slett irriterende og uinteressant for meg å prøve å tyde hva brukeren prøver å si...

At noen har lese og skrivevansker har jeg full forståelse for og man skal selvfølgelig ikke "dømmes" for det, men man må gjerne prøve så godt man kan - mere kan vi ikke forvente!

Som sagt; STOR forskjell på lese\skrivevansker og dialektbruk, og jeg tror ikke noen her på forumet mener at de som sliter med disse vanskene ikke skal få bruke forumet, snarere tvert i mot !

Revell
30/03/11, 07:16
Med andre ord jeg må nå ha en ordbok i nærheten slik att man kan snakke perfekt bokmål? finnes rettogslett mange ord jeg ikke finner osloversjonen på gjelder sikkert mange andre også. Syntes ikke det skal være grunn til sletting og banning bare fordi folk har ett annet ord på ting enn folk i Oslo eller folk i Karasjok;) Vi er ikke alle like;)

Volvo-Power
30/03/11, 09:34
Syntes ikke det skal være grunn til sletting og banning bare fordi folk har ett annet ord på ting enn folk i Oslo eller folk i Karasjok;) Vi er ikke alle like;)

EndA godt det! Gla jeg er trønder og ikke fra oslo eller karasjokk:)

henrik940
30/03/11, 09:47
Haha, flere som brukte å være på mopedportalen forstår jeg ;)

Haha, sjæl. Der var folk NAZI :p

Dan Bay-Johansen
30/03/11, 11:43
Med andre ord jeg må nå ha en ordbok i nærheten slik att man kan snakke perfekt bokmål? finnes rettogslett mange ord jeg ikke finner osloversjonen på gjelder sikkert mange andre også. Syntes ikke det skal være grunn til sletting og banning bare fordi folk har ett annet ord på ting enn folk i Oslo eller folk i Karasjok;) Vi er ikke alle like;)

Hvis det var mitt innlegg du sikter til så foreslår jeg at du leser det en gang til....

Revell
30/03/11, 12:06
Hvis det var mitt innlegg du sikter til så foreslår jeg at du leser det en gang til....Du skriver att vi ikke kan bruke dialekt og derfor må snakke enten flytende Oslo dialekt eller Nynorsk;) finnes mange ord vi bruker i Grenland som dere andre har ett annet ord for. Skjønner dere ikke hva vi mener er det ikke verre enn å spørre om hva det betyr. Syntes ikke tråden blir så uinteressant med dialekt heller jeg;)

Daniel V
30/03/11, 13:55
Du skriver att vi ikke kan bruke dialekt og derfor må snakke enten flytende Oslo dialekt eller Nynorsk;) finnes mange ord vi bruker i Grenland som dere andre har ett annet ord for. Skjønner dere ikke hva vi mener er det ikke verre enn å spørre om hva det betyr. Syntes ikke tråden blir så uinteressant med dialekt heller jeg;)

Grunnen til at forumet her kan sette bruk av nynorsk/bokmål som språk, er at du har gått på skolen du også, og der hadde du bokmål og nynorsk (riksmål og landsmål hvis du foretrekker det). Dette har alle som går/har gått på norsk skole lært, og derfor skal du kunne skrive bokmål :)

Til dere som sier at moderatorene her inne er nazi, bør ta en tur på mopedportalen som nevnt over, eller på mac1 forumet.. På sistnevnte får man advarsel og posten blir slettet ved unødvendig bruk av quote (altså hvis du "quoter" posten/deler av posten over) Det er nazi det!

Dan Bay-Johansen
30/03/11, 14:05
Du skriver att vi ikke kan bruke dialekt og derfor må snakke enten flytende Oslo dialekt eller Nynorsk;) finnes mange ord vi bruker i Grenland som dere andre har ett annet ord for. Skjønner dere ikke hva vi mener er det ikke verre enn å spørre om hva det betyr. Syntes ikke tråden blir så uinteressant med dialekt heller jeg;)

Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet :p

At noen dialektord kommer inn hist og pist gjør ingenting, og skulle det vise seg at jeg ikke forstår akkurat det ordet, så spør jeg.

Poenget mitt var at det finnes folk her inne på forumet som skriver på REN dialekt, gjerne noe trønderske greier - DET skjønner jeg ikke et pipp av og dermed blir tråden uinteressant for meg.

Forøvrig så forventer heller ingen her inne at man skal skrive alle ord riktig osv, korrektur bruker vi til annet ;) Men at man kan holde seg til bokmål eller nynorsk syntes jeg det er det minste man kan forlange (husk det jeg skrev over). Det er tross alt en nasjonal klubb hvor man skal kunne skjønne hva folk spør\snakker om uansett hvor i landet man kommer fra.

Er vi på bølgelengde nå eller ? Om ikke så får vi være enige om å være uenige ;)

henrik940
30/03/11, 14:20
Elr msse forkrtlser. Blir lix litt fjortzz forum hvis lle skl skrv sånn hr.

K9z <3 <3 <3 (A)

Dan Bay-Johansen
30/03/11, 14:57
Elr msse forkrtlser. Blir lix litt fjortzz forum hvis lle skl skrv sånn hr.

K9z <3 <3 <3 (A)

Haha!! Fytti, at du engang kan det hadde jeg nesten sett på som flaut ;) Håper du saksa det fra en eller annen fjortzz zde ? haha!

mcnugget
30/03/11, 15:35
Haha.. ;) det som irriterar meg mest med dette forumet er faktisk sjukt mykje ot.. Men er vel ikkje til å unngå.. ;) Til og med denne tråden er jo allereie ot...

C.Erstad
30/03/11, 17:35
Til dere som sier at moderatorene her inne er nazi, bør ta en tur på mopedportalen som nevnt over, eller på mac1 forumet.. På sistnevnte får man advarsel og posten blir slettet ved unødvendig bruk av quote (altså hvis du "quoter" posten/deler av posten over) Det er nazi det!

Eg har ikke nevnt at moderatorene her inn er nazi! :)

Men modsene på MP er NAZI!!!!!!!!!

Daniel V
30/03/11, 18:55
Eg har ikke nevnt at moderatorene her inn er nazi! :)

Men modsene på MP er NAZI!!!!!!!!!

Mente ikke deg, mente generelt :p

larsverm
30/03/11, 20:19
Haha.. ;) det som irriterar meg mest med dette forumet er faktisk sjukt mykje ot.. Men er vel ikkje til å unngå.. ;) Til og med denne tråden er jo allereie ot...

Det bør jo være litt "disiplin" på det med å havne langt ut på siden i forhold til trådens opprinnelige tema. Det bør alle være oppmerksom på.

Samtidig bør det ikke være for mye "kontrollregime" på det heller, for mange tråder utvikler seg mer eller mindre som naturlige samtaler, og da passer det ikke alltid å hoppe ut og begynne på en ny tråd for noe småtteri noen har kommet på underveis...

Joakim-G_R
31/03/11, 00:45
Jeg lurer på hvorfor administratorene på forumet her er så nøye på at en Generell Off-Topic-tråd ikke skal bli så lang, men at det er såpass høy takhøyde her, at man kan kalle hverandre alt mulig, ha diskusjoner som er rett og slett respektløse, slenge dritt, og henge ut folk?

Er det ikke bedre med en GOT-tråd, enn et helt forum fylt av usaklige innlegg, lite informative innlegg, og når man låser fast noen, så lener de seg på Wikipedia for å forklare ord?

Er jo litt morsomt om man da møter samme personer på treff rundtforbi arrangert av forumet, som er regelrett dumme, og ikke kan noenting, når de ikke sitter bak et tastatur og en IP-adresse å tøffer seg.

Vet at det er flere her som er kjekkaser på forumet, men noen pinglete folkesky skikkelser "IRL".

Jeg stemmer for strengere linje med 24T ban, ukes-ban, måneds-ban, osv. For slik det er idag er det helt uholdbart, egentlig.

Om problemet er få moderatorer til å ta seg av all dritten, så får dere sette opp strengere regler, og ansette flere moderatorer.

Svirre
31/03/11, 19:52
Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet :p

At noen dialektord kommer inn hist og pist gjør ingenting, og skulle det vise seg at jeg ikke forstår akkurat det ordet, så spør jeg.

Poenget mitt var at det finnes folk her inne på forumet som skriver på REN dialekt, gjerne noe trønderske greier - DET skjønner jeg ikke et pipp av og dermed blir tråden uinteressant for meg.

Forøvrig så forventer heller ingen her inne at man skal skrive alle ord riktig osv, korrektur bruker vi til annet ;) Men at man kan holde seg til bokmål eller nynorsk syntes jeg det er det minste man kan forlange (husk det jeg skrev over). Det er tross alt en nasjonal klubb hvor man skal kunne skjønne hva folk spør\snakker om uansett hvor i landet man kommer fra.

Er vi på bølgelengde nå eller ? Om ikke så får vi være enige om å være uenige ;)

Kunne ikke vært mer enig!

Selv skriver jeg noen ord på dialekt, men forståelig for andre. Det er vanskeligere å lese SMS-språket enn de aller fleste dialekter.

De e vel itte mænge som itte skjønner at je å kjerringa har vøri utti gæræsjen å "høggi litt ve", hvis du skjønner!!! Nei, forståelig dialekt stemmer jeg for, men banning :rolleyes: Herregud, hvem gjør vel ikke det en gang i blandt...
Selv bryr jeg meg ikke om det, men hvis en bruker liker å bruke så jævli mange faens ord så skal jeg så jævli rapportere den faens jævelen!

Kanskje å ta i litt, men ment som et ironisk poeng :p

SagaPer
31/03/11, 20:41
Helt enig med MsRacing. Dette er diskusjoner / innlegg / mobbing av brukere som ikke hører hjemme her. Dette forumet er opprettet for å kunne dele erfaringer og informasjon som gjør at det skal være lettere å kjøpe og eie en Volvo.

En annen ting: skriv norsk! Bruk bokmål eller nynorsk skriftspråk. Det blir helt umulig å søke etter informasjon i dette forumet når brukere skriver innlegg på "sms-språk" der hverken rettskriving eller grammatikk stemmer med våre to offisielle skriftspråk.

Jeg synes denne diskusjonen sporer av. Vi har vel alle en dialekt som vi bruker til daglig, men i et forum hvor svært mange personer skal utveksle informasjon om Volvo så må vi ha en felles plattform. Og det er språket. Som jeg skrev tidligere så er det SØK som blir vanskelig når vi ikke forholder oss til bokmål eller nynorsk. Google indekserer hele forumet og da er det viktig at språket fungerer. Vi er jo medlemmer i dette forumet for å dele informasjon og å hjelpe hverandre? Forumet skal være en ressurs til glede for oss alle og da må vi kunne forlange av hverandre at vi følger en felles standard.

THolandsli
04/04/11, 18:52
Vi legger merke til at det begynner å dukke opp en ukultur blant visse brukere som begynner å bli litt for godt kjent med hverandre og det verserer noen som er kun ute etter å kverulere eller svindle folk.

For å ivareta forumreglene bedre søker vi nå etter flere moderatorer.

http://forum.vccn.no/showthread.php?p=303563#post303563

-Forumledelsen-

Joakim-G_R
04/04/11, 22:36
Bra tiltak av forumledelsen. :)

Volvo_960_1995
14/04/11, 20:27
Jeg synes fremdeles at følgende bør håndheves mye strengere :

Svindel og bedrag.
Fjortis og sms språk.
Dialekt.
Dårlige emnefelt.


Kan si det slikt at når jeg fant dette forumet, så så jeg hvor mye bedre det var enn volvoforum, som hadde glidd ut med fjortis språk. Og alt slags rare dialekter..

Men det var ikke lenge før en var igang her og....

Ønsker knallhard føring på det.

larsverm
14/04/11, 21:25
Det kan bli lite trivelig hvis det må til mye "pisk"... Men i det store og det hele må jeg her si meg enig med siste taler, på godt og vondt.

Volvo_960_1995
05/05/11, 08:57
Og så er vi igang igjen....

Topic / overskrift som : dasjbord. Motor. Og så videre..Er det virkelig forklarende ?. Blir kanskje til at mange velger utenlandske forum, isteden for dette ellers så oppegående forum når folk verken kan eller vil skrive skikkelige Topics / Overskrift.

Kan ikke Moduratorene slå hardt ned på denne ukulturen ?.

Det virker som om de aller fleste gir F i å lese reglene....

Takk.

Volvo_960_1995
12/05/11, 07:31
Forumet glir mer og mer ut :(

Kjøp og salg i forgår nå i denne delen : 700 / 900 / x90 -serien (1982-1998) Diskusjoner som angår 700 / 900 / x90 -serien.


Og enda mer Sms språk, dialekt o.s.v ?.

Hvor er dere modorater ?.

Rensk opp i alt rotet, Takk.

Vi styrke :)

Revell
12/05/11, 07:54
Nå må vi passe på att forumet her ikke blir helt komunistisk her da. Må vel være mulig å ha en lett og lystig tone og ikke drepe hverandre for småfeil. Blir litt for Midtøsten opplegg. Du kan ikke banke en afghaner for da sender vi ett fly som dreper 100 sivile i ditt land opplegg:p Nei litt feil og tabber må man ha hvis ikke blir forumet bare kjedelig.

Volvo_960_1995
12/05/11, 08:08
Det er ikke snakk om noe annet enn at folk som skal bruke dette forum, må forsøke å lese hvilken del av postingen skal forekomme !.

Feil gjør vi alle !.

Men det sklir så enormt ut, at enkelte vil nok trekke seg ut.

Det beste er at vi alle bidrar litt for å rydde opp i dette.

Kan jo nesten sammenligne med Bilforumet og Volvoforum i sin tid.....

Maken til rot det var er, og når en forsøkte å følge med, og kanskje bidra så ble det feil....

Joakim-G_R
12/05/11, 14:21
Nå må vi passe på att forumet her ikke blir helt komunistisk her da. Må vel være mulig å ha en lett og lystig tone og ikke drepe hverandre for småfeil. Blir litt for Midtøsten opplegg. Du kan ikke banke en afghaner for da sender vi ett fly som dreper 100 sivile i ditt land opplegg:p Nei litt feil og tabber må man ha hvis ikke blir forumet bare kjedelig.

Alle andre forum kjører en streng linje - Det er for at det skal bli ryddig og ikke rotete, og for at det skal være et langt mer inkluderende miljø. Sier ikke at det ikke er det her, men det er fortsatt ting som bør tas tak i.

Daniel V
12/05/11, 15:08
Det er ikke så lett å moderere alt som blir skrevet her inne, og dessverre har det bredt seg en ukultur her inne at når det modereres så klages det, og når det ikke modereres så klages det da også. Det er litt over 1700 mennesker som bruker forumet her aktivt, så det er så og si umulig å gjøre alle til lags. Men vi som modererer skal prøve å gjøre en så god jobb som mulig. For meg tar det også litt tid å sette seg inn i de nye funksjonene.

Håper dere har litt forståelse for dette, så skal vi prøve å få orden på ting.

Dere er også hjertelig velkommen til å bruke "rapporter" knappen om det er noe dere kommer over som er helt på bærtur.

Daniel

Joakim-G_R
12/05/11, 15:13
Misfornøyde folk vil det alltid være - De som ikke klarer å følge et gitt regelverk får bare være så misfornøyde de bare vil. :)

Gratulerer som moderator, btw! :)

Daniel V
12/05/11, 15:23
Misfornøyde folk vil det alltid være - De som ikke klarer å følge et gitt regelverk får bare være så misfornøyde de bare vil. :)

Gratulerer som moderator, btw! :)

Takk for det. :)

Har forresten ryddet opp på 700/900 delen her. Salgsannonsene ligger nå på kjøpes delen.

Volvo_960_1995
03/06/11, 07:30
Men fortsatt er det mange tråder som viser seg å være noe annet enn det topic viser til.

Meget kjedelig....

Takk for en god jobb ellers.

Joakim-G_R
03/06/11, 10:56
Banhammertime snart?

larsverm
04/06/11, 03:44
Misfornøyde folk vil det alltid være - De som ikke klarer å følge et gitt regelverk får bare være så misfornøyde de bare vil. :)

Gratulerer som moderator, btw! :)

Vil stadig ikke oppfordre til overdreven maktbruk. Men vi kan kanskje anta at de som evt blir sure og kranglete av å få "tilsnakk", uansett er blant de brukerne som vi "har minst bruk for". :rolleyes:

Magnus Hagtvedt
04/06/11, 08:12
Men fortsatt er det mange tråder som viser seg å være noe annet enn det topic viser til.

Meget kjedelig....

Takk for en god jobb ellers.


Bare å la raporteringsknappet gå varm det. Så får vi beskjed om feil/dårlig topic, dårlig språk eller hva problemet måtte være. ;)

For om brukere er med på å raportere mest mulig, kommer vi raskere frem til problempunktene som må gjøres noe med. :)

Joakim-G_R
04/06/11, 09:09
Vil stadig ikke oppfordre til overdreven maktbruk. Men vi kan kanskje anta at de som evt blir sure og kranglete av å få "tilsnakk", uansett er blant de brukerne som vi "har minst bruk for". :rolleyes:

Forskjell på overdreven maktbruk, og null maktbruk. :p

Og enig i det siste du sier.

larsverm
04/06/11, 14:47
Definitivt en forskjell, ja - maktbruk må til i blant.

Truckdriver
12/06/11, 17:14
Jeg vet ikke hva denne forumversjonen støtter. Men om det er mulig så er det ett effektiv middel å ta i bruk warn level. Det er en funksjon som støttes av enkelte forum. Det fungerer som følgende. Hver enkelt bruker har tilgang til å se warn status på sin profil, og kunn sin egen profil. Alle moderatorer og admin ser warn statusen til brukerne vist ved brukernavnet, og er de eneste som kan gi warn. Etter kanskje 4 eller 5 warn utestenges brukeren for en bestemt periode, kanskje 1 mnd eller 2 kanskje. Ved god oppførsel slettes warn etter en forhåndsbestemt periode, kanskje 6mnd eller ett år. Det finns forumløsninger som gjør dette automatisk slik at moderatorer og admin ikke trenger følge dette opp hele tiden. Dette gjør også jobben enklere for moderatorer og admin å holde ett øye med de værste problemmakerne.
Warn gies ved gjentatte brudd på forumsreglene som f.eks gjentatt offtopic, sjikanering og uthenging av brukere, offentlig uthenging av moderator og admin pga. at bruker er missfornøyd med moderering av den aktueller brukeren, osv.
Med ei slik eller tilsvarende løsning har den enkelte bruker muligheten til å lære av sine feil, og er fult klar over hvor mange sjangser til han har før han blir utestengt.
Brukere som er missfornøyd med styringen av forumet vil man uasett ikke slippe helt unna.
Automatsik sensurering av f.eks mye brukt bannskap og andre ikke akspeterte ord er også mulig, om slikt er ett stort problem.

ArneR
25/08/11, 01:25
På tide å begynne å midlertidig utvise brukere som bevisst unngår å sette seg inn i reglene før de tar i bruk forumet kanskje?

Jeg begynner også å kjenne det en viss plass nå, at mange nye brukere ikke evner å lese og sette seg inn i reglene for bruk av forumet, er de virkelig så utilgjengelige/vanskelig skrevet??

Har rapportert og rapportert, men det kommer bare flere og flere nye brukere som hopper over å lese "bruksanvisningen".

*Lei..

SirKim
25/08/11, 01:55
Elr msse forkrtlser. Blir lix litt fjortzz forum hvis lle skl skrv sånn hr.

K9z <3 <3 <3 (A)


hahahahahahaha!

ja azz! forkrtlser er fjrtz lizzm!
gid<3 KOSEMOSEOVERDOSE!!!!!!


hahahahahahaha! *ler*:D





Men, bacn to normal, en ting det bør settes en nulltoleranse for, er svindel! Banning av både IP og Brukernavn. Selv om de fleste bare setter seg ned bak en falsk proxy og lager seg nytt brukernavn. Å så er dem igang igjen:rolleyes:

Svindel er noe som gjør meg kvalm! Fler som husker "bernt saken" ? BLÆH!:mad:

Tarell
25/08/11, 09:16
hahahahahahaha!

ja azz! forkrtlser er fjrtz lizzm!
gid<3 KOSEMOSEOVERDOSE!!!!!!




Sikkert bare meg, men hæ????
Skjønte ikke ett eneste ord av det der ;)
Begynner å bli gammel jeg........

Men tilbake til "topic", er enig i at man må ha en stram linje, men samtidig må det være lov å være litt sosial og ha det morro.
Så lenge man holder seg innenfor det som passer seg, altså, innenfor de reglene som er for forumet.

Og "Bernt saken"? Kjenner ikke til den saken du viser til her, (tror jeg) men snakker du om Bernt fra Sotra?

Njål Nilssen
29/08/11, 23:29
Jeg kan vel ærlig innrømme at jeg blir litt lett revet off-topic om det er interessante diskusjoner vedrørende motor osv :p

Men jeg prøver jo så godt jeg kan å holde meg i tøylene ;)

Man kan vel godt argumentere litt heftig, så lenge det holder seg til saken det diskuteres om. Rene angrepssaker der det går på personene og ikke meningene dems er jo IKKE bra.

Jeg for min del syns dette er et supert forum, og sammenlignet med mange andre så syns i alle fall jeg at det er lite av "grums". Nå skal det sies at jeg for det meste vanker rundt prosjekttråder, og teknisk relaterte ting da :p Tror ikke jeg har vært innom slike tråder som kan sammles under "annet" osv. her inne :o Er vel i sånne typer tråder jeg forestiller meg det er mye skittkasting i alle fall, sånne som bærer et hvis "fjortispreg" over seg. Er vel lenge siden sist jeg var innom den modellspesifike delen virker det som, for sist jeg var inne der var det lite kluss i alle fall :)

Vedrørende dialekter så er jeg en vaskekte nordlendig, og med litt tilhørende bannskap interegert i vokabularet, men jeg skriver jo 99,9% av tiden på Bokmål (som nå;)). Men en og annen settning, eller et ord på dialekt for å spre litt humor eller for å understreke/forsterke noe bør vel gå greit? Vedrørende for eks. signaturen min så trenger jo ikke folk å lese den, er jo bare halvvais bubbel uansett :p Mest for humoren sin del... I min dagligtale (ganske "rå" Vesterålsdialekt) så forekommer banning som en naturlig del av praten, men her inne prøver jeg jo så godt jeg kan å unngå å bruke så mye bannskap. Dog ett og annet ord detter såklart gjennom filteret, dette håper jeg da går greit?, for er vel ikke akkurat like lett å luke de ut i etterkant, da jeg ikke finner dem rett og slett :p

Når det gjelder skrivefeil som følger av skrive/lesevansker og "tastaturtrøbbel"(altså vi som ikke har bodd forran PC'n, og bruker en hurtig form for LFT-metoden, ogtrykker mye feil, feks. MEG) så må man nesten ha tolleranse for det :)

Jeg støtter også ideen om en viss form for utestegelse ved overtredelser som kan betegnes som alvorlige; (personangrep osv).

For min egen del så kunne jeg gjerne fått noe slags "WARN" greier om noen syns det ble for mye Off-topic osv. Er ikke alltid like lett å oppfatte det selv, hvis man feks. er veldig engasjert i en diskusjon rundt et interessant emne, som kunne ha startet ut fra en halvveis tilfeldig kommentar i en tråd.

Folk bør vel også lese reglene av og til for å friske opp litt, og spess for de ferske FØRSTE gangen. Da slipper man mye feilpost osv.

Kunne også vært en ide å få til en slags funksjon som en gang hvert år får reglene til å sprette opp i skjermbildet hvor man må kvittere på at man har lest den før man får fortsette bruken av forumet som ellers. Blir som om at vi på flystasjonen må lese gjennom stasjonsinstruksen en gang i året og kvittere for det, alltids kjekt å bli påminnet om ting ;)

Det er i alle fall mitt synspunkt ;)

JonasS
30/08/11, 00:49
Har ikke lest alt som står på denne tråden, da jeg bruker iPhone til å surfe med her på sommerboligen (går tregt), men jeg vil si meg enig i det som menes med innholdet i det jeg har lest. Er selv trønder, kommer av og til en og annen slenger med dialekt når man blir gira.. Det plager dog ikke meg særlig.. Men.. Mitt bidrag til denne tråden er 2 ting som irriterer meg. Jeg var på mitt mest aktive på dette forumet for ca. 1 år siden. Da foregikk ting i sitt rette element, mer eller mindre. Det jeg sikter til er spesiellt motorbiten. Idag spør folk av og til "hvordan få 200hk i min 940 lt" i "avansert trimming".. Hallooo.. Ja, jeg var selv totalt uten erfaring engang, men jeg prøvde da å innrette meg med normalt vett og forstand.. I samme bane ser jeg at samme spm. går igjen opptil flere ganger på samme side iløpet av 1 uke.. Jeg er ikke særlig flink til å søke selv, men.. Ja.. Man finner i bøtter og spann om man prøver..
Mitt tips er å "ansette" flere moderatorer kanskje..? Kanskje ikke etter antall inlegg og bred erfaring men av generell oppførsel..? Og kanskje alder? Og for ikke å nevne rasjonell tenking og nøytral\fair holdning.. Jeg kunne godt tenke meg å bidra litt på den biten f.eks, da jeg jobber på sjøen lenge i slengen og har lite å gjøre på kveldstid, men det er jo en annen sak.. Skjønner selvfølgelig at ikke gud og hvermann kan bli kastet inn i den karusellen det er å holde orden på dette kostebinderiet! (Jeg vil nå rose våre moderatorer! Ikke greit å rekke over alt som Ola Nordmanns hverdag innebærer)

Og 2. tingen som irriterer meg spesiellt.. Det er folk som rakker ned på andre pga. lese og skrivevansker (Dysleksi)!! Er selv ikke diagnosert med det, skulle kanskje vært det til tider, men har maange venner og bekjente som er det.. Og de er da like så trivelige folk som andre, og alle er dyktige med det de driver med. Skal dog sies at det har blitt mindre av dette siden jeg var på "topp"! :)

Vil tro at flere er enige i dette, om sunt bondevett og normal folkeskikk var en del av deres oppdragelse.

Takk for seg!

Daniel V
01/09/11, 19:56
Mitt tips er å "ansette" flere moderatorer kanskje..? Kanskje ikke etter antall inlegg og bred erfaring men av generell oppførsel..? Og kanskje alder? Og for ikke å nevne rasjonell tenking og nøytral\fair holdning.. Jeg kunne godt tenke meg å bidra litt på den biten f.eks, da jeg jobber på sjøen lenge i slengen og har lite å gjøre på kveldstid, men det er jo en annen sak.. Skjønner selvfølgelig at ikke gud og hvermann kan bli kastet inn i den karusellen det er å holde orden på dette kostebinderiet! (Jeg vil nå rose våre moderatorer! Ikke greit å rekke over alt som Ola Nordmanns hverdag innebærer)


Moderatorer blir ikke valgt utifra kunnskap og antall innlegg, men utifra hvordan de fremstår på forumet. :)

Volvo_960_1995
17/10/11, 19:41
Ja, dere modoratorer gjør sikkert det beste dere kan utifra de mulighetene dere har.

Er innom dette forum og kikker, men leser ofterere andre plasser da mange fremdeles skriver dårlige Topic`s / trådstart.

Og det virker som om det er helt ok å skrive SMS språk og annet svada språk....

Samt at mange gir hjelp, men får sjeldent tilbakemelding på hva den egentilige løsningen var.

Så nå nettopp en som hadde ett problem som ikke skrev hva løsningen var, men skrev at tråden kan slettes....

Supert !.

Og ja, når vccn startet opp, så var det ryddig her inne. Men jeg ville vente med å bli fullverdig medlem for å se om det skled ut..

Og det har det gjort. Synd, veldig synd.

Håper dere griper fatt i dette og rydder skikkelig opp.

Takk.

THolandsli
17/10/11, 20:13
Dette er en balansegang uansett. Om vi moderer for mye blir det feil, og moderer vi for lite blir det feil. Ingen har betalt for å sørge for at å holde foruemt feilfritt hele tiden og dersom vi har for mange moderatorer oppnår vi bare den berømte "Jo flere kokker jo mere søl"-problemstillinga. Forumet fylles med kunnskap fra tusenvis av frivillige entusiaster fra forskjellige steder, samfunnsgrupper, kulturer, land og så videre med forskjellige bakgrunner både med tanke på utdanning og erfaring med bil. Forumet blir uansett ikke som ei bok du har kjøpt på bokhandelen hvor den er korrekturlest i flere omganger.

Samtidig er det umulig å drive en organisasjon hvor alle kan være helt fornøyde. Dette er også en balansegang. At du velger å være en av de som er misfornøyde må vi bare lære oss å leve med.

Karl
17/10/11, 20:35
Jeg for min del er i alle fall fornøyd med vccn-forum i dagens form. At det blir et og annet innlegg som ikke er så interessant eller korrekt må man heller bare leve med med såpass mange brukere. Blir litt som med avisa, man kan jo fint hoppe over det som ikke interesserer.

Som støttefunksjon i alle spørsmål som har med Volvo å gjøre er det VCCN gjelder for meg, ingen over - ingen ved siden av:D

Volvo_960_1995
18/10/11, 00:35
Dette er en balansegang uansett. Om vi moderer for mye blir det feil, og moderer vi for lite blir det feil. Ingen har betalt for å sørge for at å holde foruemt feilfritt hele tiden og dersom vi har for mange moderatorer oppnår vi bare den berømte "Jo flere kokker jo mere søl"-problemstillinga. Forumet fylles med kunnskap fra tusenvis av frivillige entusiaster fra forskjellige steder, samfunnsgrupper, kulturer, land og så videre med forskjellige bakgrunner både med tanke på utdanning og erfaring med bil. Forumet blir uansett ikke som ei bok du har kjøpt på bokhandelen hvor den er korrekturlest i flere omganger.

Samtidig er det umulig å drive en organisasjon hvor alle kan være helt fornøyde. Dette er også en balansegang. At du velger å være en av de som er misfornøyde må vi bare lære oss å leve med.

Takk for svar !.

Jeg er ikke misfornøyd, men jeg prøver å få fram at det må da kunne la seg skrive uten merkelige SMS språk, forkortelser på SMS språk og andre språk / dialekter !!.

Du skriver "Forumet blir uansett ikke som ei bok du har kjøpt på bokhandelen hvor den er korrekturlest i flere omganger."

Nei, vi alle skriver feil og gjør feil, men hva i alle verdens dager er det da dere har laget regler for ?.

Kluet er at det hadde vært flere som hadde tatt vccn seriøst, om det var slikt at det ble modorert bedre, at alle som kom innom her og skrev Topic`s / tråder som det gikk ann å forstå på alle måter.

Og visst du er tilhenger av at folk ikke vil fortelle hva som er løsningen på problemet, etter at vi alle har bidratt etter evne / vilje, da lurer jeg på hva er da vitsen med å bidra ?.

Og hva betaler en for ?. Ikke for at dere skal sitte 24/7 å modorere, men rabatter som mange ofte har i sin "portefølje" på arbeidsplassen.

Og som modorator synes jeg du var noe kjapp på avtrekkeren med å skrive at kun jeg var / er misfornøyd. Det viser at du ikke har lest og fulgt med tråden her og mange andre tråder !.

Takk.

Volvo_960_1995
18/10/11, 00:40
Jeg for min del er i alle fall fornøyd med vccn-forum i dagens form. At det blir et og annet innlegg som ikke er så interessant eller korrekt må man heller bare leve med med såpass mange brukere. Blir litt som med avisa, man kan jo fint hoppe over det som ikke interesserer.

Som støttefunksjon i alle spørsmål som har med Volvo å gjøre er det VCCN gjelder for meg, ingen over - ingen ved siden av:D

Supert, da kan en uheldigvis hoppe over mange....

Hva med følgende topic`s

Feil på motor ?. Feil på "ditt og datt" og ikke mer info ?, til og med i de fleste søppelaviser kan vi lese "Gutt 20 år, drept av CIA i Oslo"....Den kan vi lese, mens denne "Gutt 20"....

Uten noen videre informasjon før en eller annen etterspør i tråden....

Hva med litt mere info før en eventuellt hopper over tråden ?.

Karl
18/10/11, 07:49
De fleste tilfellene med dårlig topic`s, ting ligger på feil plass, dårlig språk osv skyldes etter min mening at det er snakk om nye brukere som ikke har satt seg godt nok inn i reglene. Det er ting som skjer og som vil fortsette å skje etterhvert som nye brukere kommer til. At IKKE de blir møtt med knallhard kritikk og frekke svar er utrolig viktig. Å hjelpe folk til å gjøre de rette tingene på en ordentlig måte, gjerne med en smiley på lur er good for business:)

Jeg ikke uenig i det du sier med å avslutte trådene med hva som ble løsningen, bra språk og gode topics. Det tror jeg ingen er. Tror bare at det aldri vil bli perfekt her inne. Vi kan nok alle hjelpe nye brukere og andre som slurver med en liten påminnelse, på en ordentlig måte selvsagt. En vennlig irettesettelse fra Volvo_960_1995 er nok mindre fryktinngytende enn en streng beskjed i rød skrift fra en moderator;)

Hassel
18/10/11, 07:57
Regler er til for at de fleste som er seriøse når dem melder seg inn på et forum som dette, som man er interessert i leser dem. Men dessverre så er det mange som ikke leser regler når dem melder seg inn på slike forum, mange som ikke er interessert i å gjøre det bedre for oss andre som er her. De går under kategorien ego ingen liker dem og vi får nok ikke styrt deres sinn. Derav kommer det opp en del tråden med dårlig topic's og en del tråden det aldri kommer svar på. Jeg vet at moderatorer og drivere av dette forumet er "ute" etter dem, og er mange tråder det står en paragraf fra dem om at topic må endres osv. Spesielt volvoRsport en en god driver på dette her (klapp, klapp).

Men selv om trådstarter sier at tråden nå kan legges ned, så vet vi aldri om en moderator har sendt en pm til denne personen først og spurt om han/hun kan skrive et innlegg hvor hva som var problemet står. Mulig det. Selv om det nevnes kan da denne brukeren være en av de ego som tidligere nevnt her og gir da blanke f*** og håper at ingen kommer å leker med en kjepp der sola aldri skinner. Ja det ville vært en fordel med da flere moderatorer som kan slenge ut paragrafer i tråden som trenger en liten pirk pirk, kan hende det trengs flere som kan slette off-topic. Men som THolandsli sier så "jo fler kokker, jo mer søl".

Har merket selv at dette trengs så du er ikke alene om det, men er ikke alltid lett å drive et forum tenker jeg meg. Derav de 400++ som er medlemmer her og ikke bare brukere er nok en del av den mer seriøse gjengen og tenker at du har rett men ikke alltid så lett å ordne.

For min del så vil jeg heller gi en god tilbakemelding til de som har startet opp VCCN, det er en god hjelpeplass vis en trenger hjelp og det er en god måte å skaffe kontakter på! Alle gutta som driver det her har en enorm ståpåvilje, dem for det til! Kan ta litt tid med skiltplater osv, men såvidt jeg forstod fra siste treffet på tyrigrava så skulle dette ordnes mer opp, da det ble fler som skulle sende ut!

Håper fler er enig med meg og ikke går i "fella" og dropper ut herifra...

gaupe
18/10/11, 08:10
Og hva betaler en for ?. Ikke for at dere skal sitte 24/7 å modorere, men rabatter som mange ofte har i sin "portefølje" på arbeidsplassen.


Ein har kontigent i klubben, for å bygge ein nasjonal Volvoklubb. Vi arrangerar treff, vi har eit forum, vi har websider på gang, vi ordnar avtalar for medlemmane, vi arrangerar treff og banedagar. Vi produserar effekter, vi lagar kalender. Vi handlar inn rekvisita og utstyr for å drive klubben.

Men det meste av dette er likevel frivillig arbeid, og det som gjer folk motiverte for frivillig arbeid, er ein god og positiv tone, at ein føler at ein er med på å få til noko i lag.

Dei aller fleste innlegg frå din kant, virkar mot si hensikt, du har klaga over dette forumet så lenge du har vore her, mellom anna over at folk ikkje klarar å skrive rett, og kanskje var det ikkje så enkelt sjølv?

Om du klarar deg på eigenhand, så er det flott, vi andre har ein klubb.

Revell
18/10/11, 08:18
Supert, da kan en uheldigvis hoppe over mange....

Hva med følgende topic`s

Feil på motor ?. Feil på "ditt og datt" og ikke mer info ?, til og med i de fleste søppelaviser kan vi lese "Gutt 20 år, drept av CIA i Oslo"....Den kan vi lese, mens denne "Gutt 20"....

Uten noen videre informasjon før en eller annen etterspør i tråden....

Hva med litt mere info før en eventuellt hopper over tråden ?.

"Feil med motor" er jo ganske grei topic om man rettogslett ikke vet hva som feiler motoren. Mange topicer er dårlige da folk rettogslett ikke vet hva de skal skrive for og gjøre seg forstått. Man kan ikke lage en hel tråd bare som topic for så og skrive tråden Eks. "Motoren fusker når jeg kjører på tomgang, den fusker bare når den er varm og ikke ellers hva kan det være" Det blir fort slitsomt;) men skal ikke kaste Bensin på bålet her jeg:p

Karl
18/10/11, 08:33
Angående kontigenten så er den gratis og vel så det for min del bare pga VCCN`s rabattavtale med Volvia:D

850GLTsilver
18/10/11, 09:06
Må innrømme at jeg selv til tider blir litt irritert over at tråder man gjerne er med og gir tips i blir slettet så snart trådstarter har funnet årsaken til problemet. Særlig om tråden har gått over litt tid, eller man selv ikke har hatt mulighet til å logge inn og se på alle innlegg før Trådstarter har fått løst sitt lille problem.

Jeg syns at vi alle skal bidra positivt og la flere få del i de små og store problemer vi har med våre Volvoer. Så ut fra bare det synspunktet kunne jeg gjerne sett at man begrenset muligheten også for trådstarter til å slette trådene sånn uten videre.

I den forbindelse melder jeg meg med glede til tjeneste for den type moderering her på forumet. Gjerne kombinert med å "renskrive" slike feilsøkings og årsaks-konklusjoner så flere kunne fått del i de.

SMS-språk og annet uforståelig babbel er vel heller ikke noe vi direkte ønsker, er det?
Ser enkelte ramser av seg med XD, :P og så videre. Betyr sikkert noe fint, men ikke alle oss over 25 henger helt med alltid.

Men la meg i alle fall avslutte med dette:
Jeg er stort sett strålende fornøyd med forumet og medlemmenes genuine interesse for å faktisk delta i de forskjellige typer diskusjoner og feilsøkinger som er her. For det er ingen tvil om at vi stort sett har god grunn til å være meget godt fornøyd med forumet slik det fremstår. Men dette til tross, så finnes det visse småting vi likevel kan tillate oss å forvente forbedringer på?

Volvo_960_1995
18/10/11, 10:22
Ein har kontigent i klubben, for å bygge ein nasjonal Volvoklubb. Vi arrangerar treff, vi har eit forum, vi har websider på gang, vi ordnar avtalar for medlemmane, vi arrangerar treff og banedagar. Vi produserar effekter, vi lagar kalender. Vi handlar inn rekvisita og utstyr for å drive klubben.

Men det meste av dette er likevel frivillig arbeid, og det som gjer folk motiverte for frivillig arbeid, er ein god og positiv tone, at ein føler at ein er med på å få til noko i lag.

Dei aller fleste innlegg frå din kant, virkar mot si hensikt, du har klaga over dette forumet så lenge du har vore her, mellom anna over at folk ikkje klarar å skrive rett, og kanskje var det ikkje så enkelt sjølv?

Om du klarar deg på eigenhand, så er det flott, vi andre har ein klubb.

Feil, jeg har ikke klaget over forumet så lenge jeg har vært medlem !. Jeg har etterspurt bedre kvalitet på det som blir skrevet.

Er ikke lett å følge med i alle de rare SMS forkortelsene og alt det andre som blir skrevet på alt annet enn Norsk Bokmål / NyNorsk.

Og jeg har også skrevet at jeg gjør feil / skriver feil, det er menneskelig å gjøre feil !.

Og en god overskrift kan gi en pekepinn på om det er noe en kan hjelpe til med.

Mange har sett utviklingen gå i feil rettning, vccn var ett godt forum, ryddig og lett å bruke....

Og vennligst les igjennom hele tråden, tror du at jeg er alene ?. Det virker som om dere ikke ser at flere etterspør kvaliteten som var.

Takk.

PS: Det virker som om du tar det som ett personangrep, slikt du skriver. Tolker jeg det riktig ?.

Volvo_960_1995
18/10/11, 10:30
"Feil med motor" er jo ganske grei topic om man rettogslett ikke vet hva som feiler motoren. Mange topicer er dårlige da folk rettogslett ikke vet hva de skal skrive for og gjøre seg forstått. Man kan ikke lage en hel tråd bare som topic for så og skrive tråden Eks. "Motoren fusker når jeg kjører på tomgang, den fusker bare når den er varm og ikke ellers hva kan det være" Det blir fort slitsomt;) men skal ikke kaste Bensin på bålet her jeg:p

Feil med motor som topic, ja....

Men når en må spør i tråden hva slags motor det er snakk om ?...

Volvo har levert mange motorer, mange løsninger.

Men det var ett eksempel, ikke noe mer enn det.

Enklere med overskrifter som forteller hvilken bil / motor / årsmodell det er snakk om.

F.eks (for eksempel) Problem med start i kulde, Volvo 940 GL, 1995, B230FD.

En god overskrift, ryddigere språkform og så videre, vil bidra til at en kan dra flere mennesker over hit med muligheter til å løse enda flere problemer.

Takk.

gaupe
18/10/11, 10:39
Feil, jeg har ikke klaget over forumet så lenge jeg har vært medlem !. Jeg har etterspurt bedre kvalitet på det som blir skrevet.


Eg er med deg på kva du meinar, men eg trur ikkje du ser heile biletet. Eg vil også at alle skal følge reglane, vere korrekte i alt dei gjer.

Men (og eit stort men), alle har ikkje like forutsetningar, har ikkje drive med dette i åresvis, som mange av oss.

Derfor er det einaste vi kan kreve, at folk gjer etter beste evne, og så er vår rolle, å rettleie folk, slik at forumet er i best mogleg forfatning.

Dersom det er slendrian og uvilje, har vi våre måtar å korrigere det på. Men dersom det er berre fordi folk ikkje har gjort seg kjent med korleis alt fungerar, og er ferske brukarar, så rettleiar vi, i staden for å korrigere.

Njål Nilssen
18/10/11, 15:23
Litt korte emnetitler kan være litt frustrerende til tider, men man må også huske at mange av de kommer fra helt ferske 16-18åringer som nettopp har kjøpt sin første Volvo. Mange av dem har kanskje ikke særlig peil på å skru heller. Så kanskje ikke like greit for alle "ferskingene" da og komme med en god emnetittel, når kanskje de ikke vet hvilken motor de har engang (mange biler mangler klisterlappen).

Forum er til for alt fra ferskinger til ihuga "nørder", og selv om de spør litt toskete av og til så må man nesten bare prøve å svare de så godt man kan, de er jo på læringens vei tross alt. Vi har vel alle på et tidspunkt vært noen blanke ark ;)

Som en her over sa, så er det bedre å forklare dem hva de har gjort feil på en vennlig måte, så forbedrer de seg raskt.

larsverm
18/10/11, 17:48
Det er bra at vi har regler, og de må i en rimelig høy grad håndheves - mange takk til dere som gjør denne innsatsen. Og det må ikke "sløves" på det punktet. Det er mulig at den mest kritiske røsten overfor kan virke litt i overkant negativ og dommedagsprofet-aktig på vegne av vårt i beste fall ganske utmerkede forum. Jeg deler ikke selv en slik eventuell undergangsstemning. Men det er svært viktig å ha et lite korps av "vaktmestere" som sørger for orden - ellers kan undergangen komme fort nok.

Volvo_960_1995
18/10/11, 17:50
Litt korte emnetitler kan være litt frustrerende til tider, men man må også huske at mange av de kommer fra helt ferske 16-18åringer som nettopp har kjøpt sin første Volvo. Mange av dem har kanskje ikke særlig peil på å skru heller. Så kanskje ikke like greit for alle "ferskingene" da og komme med en god emnetittel, når kanskje de ikke vet hvilken motor de har engang (mange biler mangler klisterlappen).

Forum er til for alt fra ferskinger til ihuga "nørder", og selv om de spør litt toskete av og til så må man nesten bare prøve å svare de så godt man kan, de er jo på læringens vei tross alt. Vi har vel alle på et tidspunkt vært noen blanke ark ;)

Som en her over sa, så er det bedre å forklare dem hva de har gjort feil på en vennlig måte, så forbedrer de seg raskt.

Ja, det sklir inn oss de fleste.

Men at vår yngre garde ikke / vil / skal / bør lære seg å skrive på Norsk Bokmål / Nynorsk og fortsetter på SMS / Svada språk kan også virke mot sin egenskap :rolleyes:

Tenk på hvor mange som ser på forumet som en plass kun for yngre ?. Hvor mange med flere år på baken blir "skremt" bort av elendige overskrifter / topics.

Og hvor mange av oss rister på hodet når noen av den yngre garde begynner slikt i butikken og :confused:

Men en har sett en utvikling som går feil vei, og når en forsøker å si til andre folk med Volvo i hjertet hvilket forum en holder på, så hører en ofte de si følgende : der, hvorfor der ?, er jo kun noen få som vet å skrive riktig, det være seg overskrift, eller inni tråden.

Og ja flyfaen, ikke alle "vet" hvilken motor som sitter i bilen, ikke før noen skriver og etterspør det i tråden....Merkelig, eller ?.

Eller andre problemstillinger, hvor en må spørre om hvilken bil det egentlig dreier seg om..

Det viktigste med denne tråden her, var å rette lyset mot de som kan / bør / skal rettlede.

Det er den eneste måten forumet kan bli bra igjen på. Konstruktiv kritikk og ikke minst å tørre å stille spørsmålene / kravene.

Og at Tholandsli og Gaupe tror at det dreier seg om personangrep, vitner om lite forståelse for at det dreier seg om sak og ikke personer. Selv om de føler det som sitt barn, som det er naturlig å forsvare.

Takk.

Njål Nilssen
18/10/11, 18:51
Ja, det sklir inn oss de fleste.

Men at vår yngre garde ikke / vil / skal / bør lære seg å skrive på Norsk Bokmål / Nynorsk og fortsetter på SMS / Svada språk kan også virke mot sin egenskap :rolleyes:

Tenk på hvor mange som ser på forumet som en plass kun for yngre ?. Hvor mange med flere år på baken blir "skremt" bort av elendige overskrifter / topics.

Og hvor mange av oss rister på hodet når noen av den yngre garde begynner slikt i butikken og :confused:

Men en har sett en utvikling som går feil vei, og når en forsøker å si til andre folk med Volvo i hjertet hvilket forum en holder på, så hører en ofte de si følgende : der, hvorfor der ?, er jo kun noen få som vet å skrive riktig, det være seg overskrift, eller inni tråden.

Og ja flyfaen, ikke alle "vet" hvilken motor som sitter i bilen, ikke før noen skriver og etterspør det i tråden....Merkelig, eller ?.

Eller andre problemstillinger, hvor en må spørre om hvilken bil det egentlig dreier seg om..

Det viktigste med denne tråden her, var å rette lyset mot de som kan / bør / skal rettlede.

Det er den eneste måten forumet kan bli bra igjen på. Konstruktiv kritikk og ikke minst å tørre å stille spørsmålene / kravene.

Og at Tholandsli og Gaupe tror at det dreier seg om personangrep, vitner om lite forståelse for at det dreier seg om sak og ikke personer. Selv om de føler det som sitt barn, som det er naturlig å forsvare.

Takk.

Gjør som oss andre. Bruk selektivt syn ;)

Svirre
19/10/11, 08:59
Forstår deg godt hva du mener, trådstarter. Men det er en ting du glømmer helt; dette er et frivillig arbeid! Tviler på at du selv ikke gidder å sitte å rette opp i alle feilene hver dag du kommer hjem fra skolen og ikke få betalt.

Prøv heller å se hva moderatorene gjør, i stedet for å se hva de ikke gjør. Det er sånt som gjør at et forum sporer av ;) De har tross alt fått til VELDIG mye på kort tid...