PDA

Vis full versjon : Senking!



oasandberg
25/03/11, 22:08
Hei
Skal senke min 855, noen ting som er viktig å tenke på? noen ting jeg bør ta frahværandre å smøre ekstra opp?

Mvh
Oskar Sandberg

GMV
26/03/11, 02:40
Om det er bare senkefjærer så ville jeg kontrollert følgende.

-Foringer for slarke/sprekker.
-Støtdempere for lekasjer.
-Fjærskåler fremme for sprekker.
-Fjærbeinslager fremme.
-Demperinnfesting oppe bak.
-Stabstag linker forran.
-Bærekuler/styrestag (Indre/yttre).

Ola Hagen
26/03/11, 09:56
hvis du har kjøpt tuvgodkjente fjærer så kan det være lurt å sjekke om nummerene på fjærene stemmer overens med papirene somfulgte med før du monterer, slik at du ikke får deg en smell borte hos BT folka ved evnt godkjenning.

mrstfu
26/03/11, 19:44
GMV stiller med en fin liste der, men et lite tillegg:
Om du bytter til Nivomat, hvor demperne holder opp mye mer av bilens vekt i forhold til fjæra, skal du bytte til forsterkede demperinnfestning bak, som tåler den ekstra påkjenningen. Om du kun monterer senkefjærer, altså kortere fjærer med originale dempere, vil jo noe av samme prinsippet gjelde her, at det skal mindre til før vekta ligger mer på demperen, så forsterkede innfestninger bak er noe å tenke på. Er uansett ganske smart, skulle jeg tru, koster ikke mer enn 350 kr / stykket på Volvo:D

Lykke til, legg ut bilder:D

GMV
26/03/11, 21:49
Om du kun monterer senkefjærer, altså kortere fjærer med originale dempere, vil jo noe av samme prinsippet gjelde her, at det skal mindre til før vekta ligger mer på demperen, så forsterkede innfestninger bak er noe å tenke på. Er uansett ganske smart, skulle jeg tru, koster ikke mer enn 350 kr / stykket på Volvo:D

Lykke til, legg ut bilder:D

Det har jeg og tenkt på, er jo en kjent feil at disse slites, og det blir ikke akkurat mindre slitasje om du monterer stivere dempere.

mrstfu
26/03/11, 21:54
nei, slitasjen på jevn kjøring vil nok ikke være betydelig mer, men med senking og stivere bil, følger jo fort stivere kjøring :D så det vil nok lønne seg uansett. og jeg trur disse kan bidra med knirking og slikt ved litt alder.:D