PDA

Vis full versjon : Opp på turtall



tomset20
25/03/11, 18:56
Hei!

Har en Volvo 850 2.5 v10 93 Modell, det er en B5252 motor, i det siste så har motoren gått litt rart, den starter rart, men går meget fint på tomgang. Problemet kommer når jeg skal opp i turtall. Den kommer ikke over 3500 omdreininger, jeg har sjekke pluggene, pluggledningene og i fordeleren så er det ikke lenge siden rotor ble skiftet. I tillegg så får jeg en freselyd når jeg nermer meg 3000 omdreininger og det virker som den har lyst til og kveles. Er det noen som har hatt dette problemet? Så hadde det vert fint med litt hjelp! :)

ola normann
25/03/11, 23:41
Får du den ikke opp i turtall uansett står rolig/kjører?

cossykiller
26/03/11, 01:16
ikke mulighet for at reima har hoppa over et hakk vel ?

lien
26/03/11, 15:11
Hei!

Har en Volvo 850 2.5 v10 93 Modell, det er en B5252 motor, i det siste så har motoren gått litt rart, den starter rart, men går meget fint på tomgang. Problemet kommer når jeg skal opp i turtall. Den kommer ikke over 3500 omdreininger, jeg har sjekke pluggene, pluggledningene og i fordeleren så er det ikke lenge siden rotor ble skiftet. I tillegg så får jeg en freselyd når jeg nermer meg 3000 omdreininger og det virker som den har lyst til og kveles. Er det noen som har hatt dette problemet? Så hadde det vert fint med litt hjelp! :)



Mest trulig er det at toppen din og holder på å ryke. Min topp (2 topper) har ryke og det er ventilene på 3 og 4 som smelter eller ryker..
Så det er bere å leite etter ny topp..

tomset20
26/03/11, 18:40
Når jeg kjører så kan jeg ikke komme over 3 til 3500 omdreininger for da begynner freselyden og motoren greier ikke og komme over 3500, og så virker det som den vil kveles. Er motoren litt varm så greier jeg og kjøre små strekkninger, men da kan jeg ikke overstige 1.5 til 2000 omdreininger, er motoren kald så får jeg ikke noe drag i motoren, så da må jeg vente til den er varm. Reima er helt fin, ikke noe slakke i den, og jeg har begynt og fått den samme mistanken om at toppen er på avveie.

tomset20
30/03/11, 19:53
Da har jeg reparert problemet på bilen, og det viste seg at katalysatoren var tett :)