PDA

Vis full versjon : Posisjonslys bak, V70 stv.



NKS
24/03/11, 22:54
Hei!

Har problemer med å skifte lyspæra for posisjonslys bak på min V70 2003 stv. Har byttet pære flere ganger før og da har det gått bra. Denne gangen er det klin umulig og ved nærmere øyesyn ser jeg at en tynn metallring som sitter i selve plasten (innsiden av baklyset) er delvis løs. Står litt ut. Får ikke pæra til å ta når jeg prøver å feste den...

Må jeg bytte baklys? Hvordan er dette festet?

Mvh,

Nils

JørgenT
25/03/11, 00:06
Kontakt et volvoverksted, som det står i instr. boka di:P
Så slipper du å ødelegge:P

NKS
25/03/11, 09:42
Nekter å tro at det er meningen at man skal ha bilen på verksted for å bytte lyspære? Xeon-lys: ja, andre lamper: nei.

I instruksjonsboka står det hvordan man bytter pære.

JørgenT
25/03/11, 11:12
Står vel ikkje at du SKAL på verksted.
Men av erfaring så har eg måtte skifta lykter bak på V70/XC70 gr. at eier har prøva å skifta pære sjøl. Fordi at ramma som holderen skal stå i er vridd av lykta:)
Så eg anbefaler kunderne å komme hit heller. Så skifter vi pæra for deg:)
Men men. Mulig folk tar betalt for å skifte pærer, men det gjør ikkje vi.
Folk betaler bare for pærene. Har litt med "God Service" instilling fra vår forhandler.
Men på xenon pærer lager vi ordre og tar litt penger i arbeid.

NKS
25/03/11, 11:20
OK, kjøper den :)

Når jeg først har rota det til: Jeg må altså kjøpe ny lykt for å komme i mål med dette? Er lyktene to-delt? Ser for meg at disse er temmelig dyre.

angerman
25/03/11, 11:48
ca 1000kr pr lykt. er to delt.

JørgenT
25/03/11, 12:17
Du må av med den øverste først.
Sånn at du vet det:P

NKS
25/03/11, 12:49
OK; takk for tips!

Robert_AWD
25/03/11, 20:57
Skulle bytte parklyspære forran på min, kunne ikke for alt i verden sjønne hvordan dette skulle la seg gjøre.

Raste ned på verkstedet, og fikk de til og gjøre det mens de flusha kassa.
Joda, de måtte borre hull bak pæra for og komme til. De påsto at det var glemt og sette hull for tilkomst, etter samtale med Volvo.

Etter dette overasker ingenting meg lengre.

TommyG
21/08/11, 19:44
Skulle bytte parklyspære forran på min, kunne ikke for alt i verden sjønne hvordan dette skulle la seg gjøre.

Raste ned på verkstedet, og fikk de til og gjøre det mens de flusha kassa.
Joda, de måtte borre hull bak pæra for og komme til. De påsto at det var glemt og sette hull for tilkomst, etter samtale med Volvo.

Etter dette overasker ingenting meg lengre.

Du har ikke noe bilde over hvor de borret?