PDA

Vis full versjon : 940 jager på tomgang :/



alf
23/03/11, 18:24
hei :)
940 min jager på tomgang, korfor det ? kan ikkje kjøre med tomgangsregulatoren i då berre dauer den. har prøvd og å hive lmm øve på trykk siden, men det hjalp ikkje, trur eg. Har ikkje tatt ein prøve tur etter det då. veit deko ka det kan være :P

og av og til kommer lamda lyse på, og den dauer når eg kjører, må vente 1 min før eg kan strarter den. den fjusker ikkje når eg gjer på. kan det være bensinpumpe relet ?

eg tok av veivhusventelasjonen, eg trenger ikkje å ha den på sant ?

btv har ikkje akruatt så god peiling på dette :P

:eek:

turbohjelle
23/03/11, 18:37
tennplugger, tennplugger, tennplugger..

edit: Bare skumleste, sikkert ikke tennpluggene nå når jeg leste gjennom skikkelig. Har du prøvd med en annen regulator til tomgang? Er bilen normal når du kjører? Hvilken motor er det? Hvorfor tok du av veivhusventilasjonen?

alf
23/03/11, 18:40
Har nett byttet tenplugger, men eg kan prøve.

kermitt
23/03/11, 18:42
bytt ALT av tenningsdeler, reingjør tomgangsregulator og sett alt sammen slik det skal stå originalt.

alf
23/03/11, 18:47
ft motor, bilen er helt normal når eg kjører, har prøvd med ein ny tomgangsregulator det hjalp ikkje.

når eg kjøpte bilen var ikkje veivhusventelasjonen på, veit ikkje korfor. men eg tok den av for eg såg det va litt olje i trykk rørene.

alf
23/03/11, 19:00
har 2,5 lmm og 3 toms rør før og etter lmm har det noke og si ?

kermitt
23/03/11, 19:06
det spiller liten rolle etter LMM, men det kan nok gi en del turbulens.

alf
23/03/11, 19:11
okai :) skal eg ha den der eller skal eg flytte den tilbake på sugesiden ? nå står den etter dumpen og før tomgangsregulatoren.
e det noke betre og ha den der ? og må eg lime loke vist den skal tåle trykket ?.....

kermitt
23/03/11, 19:16
Du MÅ ikke lime den men det er ofte lurt å lime LMM.

alf
23/03/11, 22:35
ingen som veit ka det kan være ? :S
har byttet fordelerlokk og rotor, og coil. hjalp ikkje.

turbohjelle
24/03/11, 10:44
Hvis det kun er tomgangen den kuker seg på, burde det jo være regulatoren. Hvilket luftfilter kjører du på bilen? Hvis det er åpent, se at det er et rør mellom filteret og dingsebomsen jeg ikke husker navnet på

alf
24/03/11, 22:52
veit ikkje heilt ka det heter men det er åpent, er ca 30 cm med rør etter filteret (der som lmmen sto før)

hmm løye dette der, lånte ein regulator som sto på ein kompis sin i dag som funker, men det hjalp ikkje..

boman
25/03/11, 08:04
Har du lest ut feilkodene som du sa kom noen ganger?

kjellt
25/03/11, 10:00
Bare tøfft at den jager på tomgang, høres ut som bilen er drit sprek! :D