Vis full versjon : innovative bredbandslamda koble?
noen som har en slik en som har koblet denne opp?
Det går jo 6 ledninger ut fra koblingen som er koblet til sonden, å det er jo 3 ledninger orginalt på bilen?
Kobles desse sammen eller?
Er jo og 3 eller 4 utrifra selve måleren å er litt blank ang lambda
mega stor takk om noen kan svare og har gjort dette før =)
Nå vet ikke jeg hvordan bbl du har kjøpt, men jeg brukte den gule ledningen på min lc-1 (analog output 1) for å simulere smalbåndslambda signal til motorstyringa...
Hvilke ledninger som er hva står enkelt forklart i bruksanvisninga. Ledningene som er i bilen skal ikke kobles til noen plass, hvis du da ikke skal simulere 0-1v signal til motorstyringa. Da må utgangen du velger å bruke kobles til den av de tre ledningene som er signal. På eldre lh2.4 biler er vel denne grønn, såvidt jeg husker. De to andre er til forvarmingen.
Berg Performance
22/03/11, 22:39
Rød= +12v
Blå = - til varmingen av sonden, koble til godt jordpunkt
Hvit= System jord, altså jord til selve enheten, og ikke sonden.
Gul = Analog ut 1, standard simulerer denne en smalbåndslambda til styreenhet
Brun= Analog ut 2, standard bredbåndssignal til måleren
Black= Calibration, her skal du montere kalibreringsled'n og bryteren
Kalibreringsled'n og bryteren skal monteres slik at bryteren "kortslutter" mot jord, altså den ene siden av bryteren i jord og den andre på kabelen, samme med LED'n..
Ikke sett lambda i eksosen enda..
Først må du kalibrere oppvarmingstiden på sensoren, dette gjøres ved å slå på strømmen i 10 sek og kutte den igjen, så slå på strømmen til LED'n slutter å blinke og slå av igjen.
Deretter må du kalibrere sensoren mot friluft, slå på strømmen og trykk inn kalibreringsknappen i 3 sekunder, LED'n vil da begynne å blinke i en stund (ca 30 sek?) vent så i ett minutt før du kobler av strømmen og monterer den i eksosrøret, den vil da være ferdig kalibrert ! =)
Måleren er følgende kabling på..
Rød= + 12v
Svart= - 12v
Hvit = til analog output 2
Gul= Dimming av måler, koble til kjørelys, evt rett på jord.. Husker ikke om den var lysest når gul kabel var mot jord eller ikke.. =)
Forutsetter at det er DBgauge måleren du har =) Finnes i rød og blå, digitale tall..
Rød= +12v
Blå = - til varmingen av sonden, koble til godt jordpunkt
Hvit= System jord, altså jord til selve enheten, og ikke sonden.
Brun= Analog ut 2, standard bredbåndssignal til måleren
Black= Calibration, her skal du montere kalibreringsled'n og bryteren
Kalibreringsled'n og bryteren skal monteres slik at bryteren "kortslutter" mot jord, altså den ene siden av bryteren i jord og den andre på kabelen, samme med LED'n..
Ikke sett lambda i eksosen enda..
Først må du kalibrere oppvarmingstiden på sensoren, dette gjøres ved å slå på strømmen i 10 sek og kutte den igjen, så slå på strømmen til LED'n slutter å blinke og slå av igjen.
Deretter må du kalibrere sensoren mot friluft, slå på strømmen og trykk inn kalibreringsknappen i 3 sekunder, LED'n vil da begynne å blinke i en stund (ca 30 sek?) vent så i ett minutt før du kobler av strømmen og monterer den i eksosrøret, den vil da være ferdig kalibrert ! =)
Måleren er følgende kabling på..
Rød= + 12v
Svart= - 12v
Hvit = til analog output 2
Gul= Dimming av måler, koble til kjørelys, evt rett på jord.. Husker ikke om den var lysest når gul kabel var mot jord eller ikke.. =)
Forutsetter at det er DBgauge måleren du har =) Finnes i rød og blå, digitale tall..kjempe bra svart, den har vært brukt før så må den kakalibreres?
Hva mener du med dette? =)
jeg monterte dette i bilen min for ens stund siden, men fikk ikke lys i kalibreringslampa, så jeg antar at jeg ikke har fått kalibrert. måleren går opp og ned, men står stille ved på drag.
skal se litt på det en dag samtidig som jeg leser det flotte innlegget som berg performance her skreiv :)
volvoRsport
23/03/11, 18:09
Hva mener du med dette? =)
Du kan droppe lambdasonda som sitter originalt og heller bruke bredbåndslambdaen til å simulere denne, slik at du slipper to lambdasonder.
Berg Performance
23/03/11, 22:47
Må nok kalibreres ja ! Bør gjøres nå og da.. Husker ikke intervallene, men mener å huske 6 måneder på bruksturbobil =)
Øyvind.G: Led'n kan monteres feil vei, da blir det ikke lys.. ! Led'n lyser ikke når bryteren er inntrykt..
Den siste delen av "Guiden" er kun til den medfølgende DBgauge, som ser slik ut !
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2305.jpg
passer jo at vi tar det opp her:
hvor mange cm etter turbo er "rett" plassering av bredbåndslambda?
Se her for manual: http://www.innovatemotorsports.com/support/manual/LC-1_Manual.pdf
Side 9 viser hvordan en kalibrerer :D
jeg prøvde å koble LED'en andre veien (veit at LED lyser kun en vei), men virka ikke da heller. jeg trenger ny LED i første omgang pga jeg "tok livet av den" når jeg skulle teste om den virka i det heletatt.
jeg har analog måler jeg da (det skjønte du sikkert)
Berg Performance
25/03/11, 11:26
Hvilken måler er det du har Øyvind.G? :)
husker ikke hva den heter, men den ser sånn ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2432.jpg
Du kan droppe lambdasonda som sitter originalt og heller bruke bredbåndslambdaen til å simulere denne, slik at du slipper to lambdasonder.Ja dropper den orginale, men output 1 hvor skal denne ledningen kobles?
Trekk den ut gjennom torpedoveggen og koble den på den grønne ledningen den originale lambdaen har vært koblet på.
Trekk den ut gjennom torpedoveggen og koble den på den grønne ledningen den originale lambdaen har vært koblet på.takker¨, eab skreiv jo dette men trodde kanskje dette var på gammle LH 2.4 nettet men takk for all informasjon =)
Berg Performance
28/03/11, 13:50
Hvilken utgang har du koblet måleren din på Øyvind.G ? Høres litt ut som du har brukt utgang 1, eller programmert utgang 2 til smalbånds ?
Kan også gå inn med configprogrammet og sjekke at den ikke står på metanol eller slikt..
Hvilken utgang har du koblet måleren din på Øyvind.G ? Høres litt ut som du har brukt utgang 1, eller programmert utgang 2 til smalbånds ?
Kan også gå inn med configprogrammet og sjekke at den ikke står på metanol eller slikt..
husker faktisk ikke åssen dette var, men jeg skal skjekke ut dette når jeg tar bilen ibruk. tar jeg kontakt da. hadde hvert fint å fått dette til å funke.
har innovate BBL selv, den kobler jeg med analog1 (0-5V) til instrument. og analog2 (simulert smalbåndslambda (0-1V) på LH2.4
jeg kjører forresten for øyeblikket med 2 stk lambda'er. en til motorstyring og en til instrumentet.
Berg Performance
28/03/11, 15:59
har innovate BBL selv, den kobler jeg med analog1 (0-5V) til instrument. og analog2 (simulert smalbåndslambda (0-1V) på LH2.4
Kan programmeres til hva som helst =) Ser overhodet ingen grunn til å ha original lambda på plass om man har innovate sin bredbånd ! ;)
Kan programmeres til hva som helst =) Ser overhodet ingen grunn til å ha original lambda på plass om man har innovate sin bredbånd ! ;)har nå koblet alt etter som du har sagt, men lambda blir varm etter kort tid etter minus polen er satt på batteriet uten att jeg kinner eller starter bilen, og måleren lyser hele tiden, har jeg gjort noe galt eller skal det være sånn?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.