PDA

Vis full versjon : V70 Understell, hvilket?



Per Turbo
22/03/11, 16:20
Jeg undrer stadig vekk nå på hva jeg skal velge av dempere og fjærsett til bilen.. har jo prøvd litt forskjellig men har ikke helt fått høyden jeg vil ha foran.

Derfor håper jeg på erfaringer, meninger og tanker rundt dette og hva som er beste løsningen og alternativet av

- Volvo Sport chassis, som jeg har i dag med originale Volvo SACHS dempere og Eibach 30mm senkesett. Virker helt greit men ikke riktig høyde foran og litt mykt.

- Volvo Öhlins justerbare dempere. Dette er jo verstingsaker, men fremdeles vil jeg ikke si meg fornøyd med høyden foran, nå har jeg riktignok ikke prøvd med annet en Volvo originale sportfjærer foran, så mulig det sitter som ett skudd med Eibach fjærene, kanskje verdt å prøve?

- K&W Coilover v3. Justerbart i høyde, styrke og rebound. Dette må i mine øyne være det optimale settet siden man kan gjøre det man ønsker med dette?


Kom igen, si deres mening nå! :)

GMV
23/03/11, 00:35
Hmmm.... Min erfaring er at de aller fleste justerbare sett ofrer så og si det aller meste av komforten på vegne av veiholdning og utseende.

G&M justerbart = Svært lavt, men lite komfort. Og fjærene mister lakken etter kort tid, spes forran.

D2 og K-Sport (Tror det er samme produsent, ser ihvertfall unektelig like ut bortsett fra farge) De er også meget stive, men med justering på demping.

K&W - Ikke kjennskap til, men de har ihvertfall brukt å være bra kvalitet.

Tror en kompromiss ville vært 60/40 fjærer med tilhørende dempere.
Du er jo en komfortnisse vel?? :D

hgnubel
23/03/11, 09:32
Hvis Eibach ikke gir riktig høyde med Sachs-demperene er det vel ingenting som tilsier at høyden skal endre seg med Öhlins?

Synes min er ganske riktig høyde foran, ganske lik klaring til hjulbuer foran og bak. Men for hva jeg vet kan jo min være senket mer enn originalt før den kom i mitt eie... Og det kan jo hende min er alt for høy likevel ;)

Per Turbo
23/03/11, 09:48
Jeg kan gå litt på komforten, men ikke på strykejern nivået.

Nei jeg tenker at om Öhlinsdemperen kanskje har kortere høyde mellom bunn og topp enn originaldemperen, men det er jo bare en måte å finne ut det på. Når det kommer til komfort så er Öhlinsene helt suverene, selv på hardeste oppsett så er det behagelig å kjøre med på landevei etc. Men så fort du provoserer og kjører aktivt så merker man at de stiver opp skikkelig.

Men bilen er pr i dag høyere foran enn bak, så den må ned. Derfor lurer jeg på om KW er det eneste alternativet MED TÜV! For det har ikke K-sport/D2 til de prisene, skal man ha de med TÜV så koster de satsene mye mer.

GM og andre tilbudssatser er ikke aktuelt, skal heller la det koste litt og være skikkelige saker :)

Per Turbo
23/03/11, 15:12
Men samme det nå, nytt understell er valgt..

GMV
26/03/11, 03:34
Men samme det nå, nytt understell er valgt..

Tørr jeg spørre om hva valget falt på?