PDA

Vis full versjon : Div el.feil 745.

Wakdar
22/03/11, 16:12
Har noen problemer med instrumentbelysning og andre lamper på instrumentpanelet i min 745.
Ingen lys for bakgrunnsbelysning lyser og ingen andre varsellamper enn kjørelyslampe (grønn) og "langlys" (blå) virker.
Instrumenter virker heller ikke som jeg kan se, annet enn klokka.
Blinklysene virker heller ikke, men releet var borte. (kjøpte bilen ukjørbar, vil ikke starte).
Kan det hende att problemene med lysene har sammenheng med blinklysreleet?
Har den noen annen funksjon i sammenheng med blink?

Solbekk
22/03/11, 17:20
"varsellysene", de som lyser opp når du starter bilen kommer og går hos meg også. Syndern er koblingspunktene bakpå instrumentpanelet. Gå over de, eventuelt lodd over der du ser sprekker eller lignende.

kermitt
22/03/11, 17:46
Vanlig at 740 instrumenter er litt upålitelige. Bytt eller få det overhalt er mitt tips. Begynte å lodde over men fant fort ut at det er tålmodighets arbeid :p

Wakdar
22/03/11, 19:25
Denne tråden er også brent av i instrumentet mitt.
Men har det noe å si? Ser ut som det er kontakt mellom de to punktene på ett bredere punkt rett til høyre for det som er avbrent? :confused:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2233.jpg

R.G
22/03/11, 20:54
ja den du har ringa rundt ha noe å si. den må fikses. er for alle lamper osv den. fikset akkurat lignende

Wakdar
22/03/11, 20:57
Takker! :)
Da har jeg enda mer å ta tak i på bilen i morgen bortsett fra startproblemene. :p
Men sånt må man jo egentlig regne med når man kjøper billig bil som ikke går å forrige eier har 10 tommeltotter. :p

Wakdar
23/03/11, 15:44
Da var instrumentpanelet i orden i hvertfall. 1 ting mindre å tenke på. :rolleyes: