Vis full versjon : Trimme FK
Skal kjøpe meg en 940 lt snart, og lurer litt på hvordan jeg kan få mest mulig power ut av motoren uten å bytte turbo!
Og hvor mye?
Hva kan jeg bytte som ikke koster skjorta?
Takk for svar!:)
gull pilen
22/03/11, 12:54
greieste og rimeligste blir det"vanlige" 200hk oppsettet...
dette innebærer ecomax eller lignende chip, jt eller annen 3toms eksos og ny wastegate actuator...
da kan du lade 0,8-1bar..
hvis du hiver på en annen kam i tillegg får du mer utnyttelse av hele oppsettet også (feks: a kam)
Hmm..
A kam istede for VX3?
gull pilen
22/03/11, 13:35
er ikke noe vx3 orginalt på 940LT... der står det en sur Tkam orginalt, men kan fint bruke vx3en også(jeg har det i min) skrev bare A kam som eksempel da det er en grei bruksbil kam....
Vet det ikke sitter VX3 kam der, hadde vx3 i FB'en min... Åssen kam sitter det i FX? Jeg kan få en kam fra en FX hvis ønskelig
gull pilen
22/03/11, 13:43
er ikke sikker hva som er i fxen men sikkert noen andre som vet...
mener det ligger en liste her et eller annet sted over kammer som ble levert hvilke motorer...
er ikke noe vx3 orginalt på 940LT... der står det en sur Tkam orginalt, men kan fint bruke vx3en også(jeg har det i min) skrev bare A kam som eksempel da det er en grei bruksbil kam....
Vet det ikke sitter VX3 kam der, hadde vx3 i FB'en min... Åssen kam sitter det i FX? Jeg kan få en kam fra en FX hvis ønskelig
Så det er ikke vanskeligere å trimme en FK til 200hk enn sporteksos, chips, wastergate "noe"? Og kanskje kam da
Edit: Trudde da stod FK eg :p Men meine da ska vera VX kam i FX motoren
gull pilen
22/03/11, 13:57
er vel ikke noe stort mer som skal til... men de 200hk virker ikke over lang tid med den lille turboen, men det er en annen sak;)
her er kam oversikt: http://www.stonis-world.net/docs/volvo_camshafts.pdf
edit: ser linken ikke virker men bare å laste den ned å åpne den lokalt så skal den virke
Mener det er VX-kam i FB og VX3 i FX motoren ?
gull pilen
22/03/11, 15:18
uansett, v, vx og vx3 er bare små forskjeller på...
Mener det er VX-kam i FB og VX3 i FX motoren ?
Omvendt.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.