Vis full versjon : Skal tempbryter til el-vifte jordes?
Som topic sier. Startet 760n i går for å se om radiatorvifta slo inn etter hvert, men måtte til slutt stoppe motoren når kjølevannet passerte 100 grader.:eek:
Mistenker at jeg har kobla feil på tempbryteren.. Jeg bruker relé og 2 pola tempbryter fra Volvo 960. Kjører pluss inn tempbryteren og videre til reléet. Blir dette riktig? Eller skal bryteren jordes?
mener det skal stemme greit jeg... du kjører kabelen fra givern til "på" i rele da? :p hehe bare for å tenke litt elementert dumt fra min side her nå :p hehe
Yes, kjører ledning inn på stikket i midten hvor det står "IN" på reléet. Denne biten er ganske grei.:) Det store spørsmål et er om den andre ledningen fra tempbryteren skal jordes eller kobles til batteriet... Mistenker at en evt. feilkobling kan ha ødelagt reléet!:(
Og for å eliminere et problem til så er vifta ok. Kjørte direkte + på vifta for å sjekke og den funker som bare rakkern!
ta ut giveren da, og så legger du den i en kasserolle og varmer opp til kokende vann og ser om du får noe utslag på mulitmeteret med de to pinnene som er på det?
tror ikke jeg har sett noe til jording på tempgivern. kan sjekke hvordan det er på 940n ev når jeg går ut en snartur nå.
Det hadde vært flott om du sjekket det:)
EDIT: Noen som vet når bryteren til 960 skal starte kjølevifta?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.