PDA

Vis full versjon : Skvettlapper bak på V70 - 1997



Nilsebu
16/02/10, 22:20
Hei.

Vurderer skvettelapper bak på V70en min.

Noen så har delenummer?

Og hvordan fester jeg dem bak?

Takker for svar :)

Per Turbo
16/02/10, 22:37
9184915 for sats som inkl. begge skvettlappene og popnagler som man fester de med.

Nilsebu
16/02/10, 22:41
Takk skal du ha :) Har du noen pris på det?

Bør vente til neste mnd, men må man, så må man :)

Per Turbo
16/02/10, 22:44
Husker ikke, men kan sjekke i morgen på jobben :)

Nilsebu
16/02/10, 22:49
hehe. Takker for det, men trengs ikke. Kan svinge innom Volvo etter skolen :)

hgnubel
16/02/10, 22:55
Er vel samme eller veldig lik de som leveres til 850... Jeg gav 440kr for et slikt sett til 850 i fjor ihvertfall.

Det var inkludert noen tapebiter som skal beskytte lakken under skvettlappene, og popnagler, men husker ikke om alt var i et kit eller om noe ble shoppet utenom.

Slettmyr
16/02/10, 22:59
Er vel samme eller veldig lik de som leveres til 850... Jeg gav 440kr for et slikt sett til 850 i fjor ihvertfall.

Det var inkludert noen tapebiter som skal beskytte lakken under skvettlappene, og popnagler, men husker ikke om alt var i et kit eller om noe ble shoppet utenom.

Er vell et kit, var det for alle 4 (forran og bak)?

GMV
16/02/10, 23:29
Jeg kjøpte kun bak på min iallefall. Synes de sitter jævli dårlig. Har revet de løs ved flere anledninger, spesielt på vinteren når de er fulle av is. Og det kun ved normal kjøring/bruk.

per`n
16/02/10, 23:56
får bestille skvettlapper ogneste gang eg skal på volvo å bestille topppakning:o

hgnubel
17/02/10, 01:30
Er vell et kit, var det for alle 4 (forran og bak)?

Det var et kit med de to bak.

Når jeg tenker etter er jeg ganske sikker på at tapebitene ikke var med i kitet, for jeg ser nå at jeg har notert meg at kitet koster 352 kr et sted, og et annet sted at summen jeg brukte på å få det på plass var 440 kr. Kan vel stemme med ca 88 kr for to volvo-godkjente tapebiter...

Per Turbo
17/02/10, 10:15
Kitet med skvettlapper bak koster ca 300 ja.

Om de er festet skikkelig med popnaglene som medfølger skal de ikke falle av, da har de fått påkjenninger utover det normale.

Tore
17/02/10, 10:59
Jeg kjøpte kun bak på min iallefall. Synes de sitter jævli dårlig. Har revet de løs ved flere anledninger, spesielt på vinteren når de er fulle av is. Og det kun ved normal kjøring/bruk.

Kjører en del i snø og slaps vinterstid med min - og det legger seg på ett skikkelig lag på skvettlappene, men aldri hatt noe problem med de - hatt bilen siden 2004 og kjører mye i slaps samt i kulde der slapsen som har lagt seg på fryser til tunge klumper som henger i skvettlappen og virkelig lager belastning når jeg kjører på kjettingperforert is og snødekke...

Jeg vil absolutt ikke si meg enig i at disse sitter dårlig. Du burde sjekke om dine er montert som de skal?

GMV
17/02/10, 12:08
Kjører en del i snø og slaps vinterstid med min - og det legger seg på ett skikkelig lag på skvettlappene, men aldri hatt noe problem med de - hatt bilen siden 2004 og kjører mye i slaps samt i kulde der slapsen som har lagt seg på fryser til tunge klumper som henger i skvettlappen og virkelig lager belastning når jeg kjører på kjettingperforert is og snødekke...

Jeg vil absolutt ikke si meg enig i at disse sitter dårlig. Du burde sjekke om dine er montert som de skal?

De er montert riktig, men kan jo hende at hullene i bakfangeren har blitt utvidet slik at naglene trekkes lettere igjennom. Syntes de satt dårlig når jeg monterte de også. Skal prøve å skifte naglene, samt legge på en skive på innsida fangeren, det pleier å hjelpe hvis hullene er litt for store. De henger jo på , men synes de er litt lealause.

Per Turbo
17/02/10, 12:21
De skal føles ganske tight og faste om de er montert riktig og naglene har godt feste. Men er de hullene frynsete og slitt om jeg kan kalle det det, så vil neppe de små plastnaglene gjøre susen så bra.

Mine sitter som ett skudd og gjør sin nytte fullt ut!

Nilsebu
17/02/10, 15:35
jaja. Avbryter den fulle diskusjonen med :

Var oppom Volvo idag og bestilte skvettelapper. 275,- for hele kittet.

Får de neste uke så får kommentere hvor godt de sitter fast da ;)

locked
17/02/10, 22:54
1. vaske
2. primer
3. sikalfex el. tilsvarende
4. popnagler så det sitter til limen har herdet (tar lang tid i de temperaturene vi har nå)

Da sitter det som fy faen og henger ikke å slenger som det pleier å gjøre etter noen år ;)

Nilsebu
17/02/10, 23:11
Takker for den ;) Gleder meg til de kommer!

bigswede
18/02/10, 16:23
Synd det ikke finnes tilsvarende for C70. Fals til ekstra eksospotte også, for den del..

Nilsebu
25/02/10, 03:12
monterte dem idag.. de poppnaglene skjønte jeg ingenting av, så brukte noen 4mm skruer + muttrer. Fikk ikke festet en mutter på det øverste festet, men skruen der sto i litt spenn, så alt kjentes thight og fint ut.. til og med etter noen kjøreturer på snø og etter at litt snø hadde klart å feste seg på.

Får se videre ut i uka når jeg har fått kjørt litt mer om de fortsatt holder :)

Per Turbo
25/02/10, 09:07
Har festet disse på flere biler med de popnaglene uten problemer.. Men så lenge de sitter er det samme hvordan de er festet :p

Nilsebu
25/02/10, 22:10
Har festet disse på flere biler med de popnaglene uten problemer.. Men så lenge de sitter er det samme hvordan de er festet :p

Må du bruke eget verktøy på popnaglene ? Så hvertfall sånn ut i "manualen".

Kom skikkelig dritt snø vær her i Haugesund idag.. har både "D"et og "R"et over brøytekanter og de sitter som støpt :D

VolvoOla
25/02/10, 22:45
Må du bruke eget verktøy på popnaglene ? Så hvertfall sånn ut i "manualen".

Kom skikkelig dritt snø vær her i Haugesund idag.. har både "D"et og "R"et over brøytekanter og de sitter som støpt :D

Må bruke popnagel tang ja..enkel sak å montere volvo's tilbehør, pleier være med gode veiledninger:)