PDA

Vis full versjon : Nilsebu`s V70 - 2,0 Turbo - R-design :) Ødelagt toppakning



Sider : 1 2 [3] 4

hgnubel
20/01/11, 13:07
Fikk også dratt meg ut å knipset noen bilder av dagens innsats.

Rattet :D


Gratulerer med nye gromdeler! Helt fantastisk hvor deilig det rattet der er i forhold til standardratt :)


Innstegslistene :D

Hvor mye måtte du ut med for disse?

Per Turbo
20/01/11, 13:13
OM det har knekt bak i bøylen til midtarmlenet, så koster hele den midtkonsoll delen under 1000lappen ny, tror det var nede i 650kr ca.. bare åsnn til info :)

Men ja, blir bra dette her Nilsemann :)

Tore
20/01/11, 13:18
Dette blir bra Nilsemann! Angående plass; ta ut den doble delen av baksetet før du reiser på "hente-tokt", da har du akkurat tre seter, så monterer du likegodt det nye baksetet med en gang, uten at det tar ekstra plass...

Nilsebu
20/01/11, 13:24
Bak på midtkonsollet er det limt fra før, og torx festene for alu panelet er knekt en del. Fikk med midtkonsoll gratis så hvis det ser bra ut er det god gang, ellers blir det nytt :). Hvor lang tid vil det ta å montere baksetene? Litt kjedelig å stå en stund ute i 10 minus.

Marhau
20/01/11, 13:29
Det var ikke lang tid og montere de. Nesten bare plug and play. Bør glede deg til de setene er noe helt annet og sitte i, der er det faktisk ganske godt med side støtte. Noe av det beste oppgraderingen jeg har gjort med min bil var og bytte til de setene og ikke minst utsende. Blir bra detta fortsett sånn:)

Nilsebu
20/01/11, 13:32
Får bare ikke håpe at ræva er for brei :p hehe

Nilsebu
20/01/11, 13:35
Gratulerer med nye gromdeler! Helt fantastisk hvor deilig det rattet der er i forhold til standardratt :)



Hvor mye måtte du ut med for disse?

takker! Er veldig godt å kjøre med ja. Tror innstegslistene lå på høvdingen uten rabatt.

Tore
20/01/11, 14:23
Får bare ikke håpe at ræva er for brei :p hehe

Da er det jo bare å ta hintet og springe mer etter kvinnfolk da :p

Nilsebu
20/01/11, 14:30
Da er det jo bare å ta hintet og springe mer etter kvinnfolk da :p

de mest snedne springer bare fra meg :p

Tore
20/01/11, 14:54
de mest snedne springer bare fra meg :p

Da blir det bare enda mer springing på deg; selvregulert trening... Du må springe masse til du blir så trent at du klarer å ta igjen noen - blir du kjempetrent kan det jo hende at ikke de vil springe så fort heller :p

Nilsebu
20/01/11, 14:57
Da blir det bare enda mer springing på deg; selvregulert trening... Du må springe masse til du blir så trent at du klarer å ta igjen noen - blir du kjempetrent kan det jo hende at ikke de vil springe så fort heller :p

hahaha!! Skal ha six pack i kjøleskapet, ikke på magen, heller I magen da.

Så kan vi jo bare kjøre etter dem :)

Men nok OT :p

locked
20/01/11, 17:17
Dette blir bra Nilsemann! Angående plass; ta ut den doble delen av baksetet før du reiser på "hente-tokt", da har du akkurat tre seter, så monterer du likegodt det nye baksetet med en gang, uten at det tar ekstra plass...
Velkommen etter ;)


Hvor lang tid vil det ta å montere baksetene? Litt kjedelig å stå en stund ute i 10 minus.
Det tar omtrent like lang tid som å legge dei inn i bagasjerommet. Du legg ryggen på plass i sporet sitt og sitteputa der den skal vere så er du ferdig. Setebelte osv. kan du skru fast når du kjem heim :)

V70 er LEGO :D

Bakseteryggen er festa med et klips ute med hjulbuen, det må bendast inn nede og tas ut oppover. Då drar du seteryggen ut mot hjulbuen og løftar den opp og så drar du den heilt ut. Når du har demontert det heime forstår du kor innmari enkelt det blir å montere. Mulig du må ta ut den lille delen først men trur ikkje det er nødvendig. Litt usikker, men trur kanskje den lisje delen blir litt slarkete nede når du tar ut den store men det kan du sikkert leve med :)

Kjell V70
20/01/11, 18:27
hahaha!! Skal ha six pack i kjøleskapet, ikke på magen, heller I magen da.

Så kan vi jo bare kjøre etter dem :)

Men nok OT :p

Oppfordrer du til fyllekjøring? :D

Nilsebu
20/01/11, 18:33
Oppfordrer du til fyllekjøring? :D

Så lenge forholdene tillater det :D

Men et siste spørsmål. Setene kommer fra en høyre rattet bil. Dette har vel ingenting å si ?

Ligger kanskje an til noen nivåmater også :D

locked
20/01/11, 18:45
Så lenge forholdene tillater det :D

Men et siste spørsmål. Setene kommer fra en høyre rattet bil. Dette har vel ingenting å si ?

Ligger kanskje an til noen nivåmater også :D
Det har så mykje å sei at du får memory stol på passasjersida. Ellers ingen forskjell.

Nilsebu
20/01/11, 18:49
Det har så mykje å sei at du får memory stol på passasjersida. Ellers ingen forskjell.

Bare memory på passajsersida :/ begge er elektriske.. men går det an å flytte det over ?

Per Turbo
20/01/11, 19:21
Er mulig du kan flytte over selve bryterpanelet, det finner du ut. OM ikke har jeg ett førerside panel liggende, så får du likt på begge sider :)

locked
20/01/11, 19:35
Er mulig du kan flytte over selve bryterpanelet, det finner du ut. OM ikke har jeg ett førerside panel liggende, så får du likt på begge sider :)
Det går nok elektrisk, men sånn reint praktisk så blir jo alle justeringane speilvendt utenom opp/ned :)

Nilsebu
20/01/11, 19:40
Ordner seg nok for snille gutter :) Om jeg må kjøre uten memori på førersiden en stund er ikke så farlig..

Folk får bare se på det som luksus at de har memori på passasjersiden.

Kjetil Krømcke
20/01/11, 21:37
blir bra detta nå Nilsebu;)

Nilsebu
21/01/11, 01:59
blir bra detta nå Nilsebu;)

Satser på det :)

Da var vertfall fylla undergjort, bare å hente setene + nivåmatene igjen :)

Tore
21/01/11, 10:45
Dersom det er Notodden-bilen du skal hente deler fra så var vel det en AWD? Da passer vel ikke nivomatene på din FWD uten modifisering.

Per Turbo
21/01/11, 16:52
Er nok den ja. :)
Men står V70R, ikke noe om AWD, så da går det vel bra skulle man tro..

Tore
21/01/11, 22:23
Er nok den ja. :)
Men står V70R, ikke noe om AWD, så da går det vel bra skulle man tro..


I annonsen står det at bilen selges i deler og noen prisksempler, bl.a. komplett AWD-system 10.000 kr, hvilket får meg til å anta at det er snakk om AWD selv om det kun står V70R i overskriften.

Edit: Per: Gå heller ut å monter stæsj fra eskene dine og ta bilder som du meddeler oss enn å skumlese annonser uten å få med viktige detaljer :rolleyes:

Nilsebu
21/01/11, 23:29
Det er en AWD ja. Angående nivåmatene så var dette noe ingen av oss hadde tenkt på, men selgeren sa ivertfall fra, så det var godt :)

Snart ned i garasjen å begynne montering, så får legge ut litt bilder etterpå.

Men skal vertfall ikke bli noe Rifiseringen.. hvis du kjenner deg igjen Per?

Nilsebu
22/01/11, 02:22
Litt bilder fra varene :)

Godt stablet slik at jeg fikk plass til mest mulig :rolleyes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1402.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1403.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1404.jpg

Her vil jo passasjer stolen min bli den med memory.

Men fikk også med et ekstra bryterpanel med memory funksjon + den svarte boksen under sete, som er ment for et venstre sete, mye arbeid å bytte om etc?

Først må jeg få strøm i setene da, så hvis noen har noe å tilføye der så hadde det vært flott :)

hgnubel
22/01/11, 09:29
Kan tilføye at jeg trodde strøm lå klart fra fabrikken på sene 850 og x70.. men kan prøve å finne igjen en howto jeg har sett (tror den var for tidlig 850, men prinsippet blir vel det samme :) )

Tore
22/01/11, 11:04
Dette blir bra Nilsebu! Aldri feil med en haug med snadder!

Aartun
22/01/11, 11:36
Her var det mye digg på en plass! :)
er det varme i baksetet på R-setene?

Nilsebu
23/01/11, 02:34
Kan tilføye at jeg trodde strøm lå klart fra fabrikken på sene 850 og x70.. men kan prøve å finne igjen en howto jeg har sett (tror den var for tidlig 850, men prinsippet blir vel det samme :) )

Lå ikke noe klart hos meg vertfall. Men setene skal bare ha pluss og minus, så skal klare det.


Dette blir bra Nilsebu! Aldri feil med en haug med snadder!

Dette liker vi :)


Her var det mye digg på en plass! :)
er det varme i baksetet på R-setene?

Ikke noe varme nei.. jeg sitter jo ikke bak :p


Utenom så er det ene setet dødt i form av el-styring så får kikke videre der etterpå.

Men nå har jeg fått meg integrert barnesete i midten bak.. dette kommer jeg til å bli mobbet for :( :p

Slettmyr
23/01/11, 02:46
Ligger ikke klart for El stoler i min heller :(

Kjekt med barnesete da :D :p

andreas
23/01/11, 10:09
Blir bra dette! Kosejobb :)

ThePlace
23/01/11, 10:12
Lå ikke noe klart hos meg vertfall. Men setene skal bare ha pluss og minus, så skal klare det.

Har du sjekket om man får kjøpt ledningsmatte til stolene hos Volvo?
Ser for meg at det da kun er plug-and-play, dersom det eksisterer....
Så får du stolene inn på den sikringskursen det er lagt opp til orginalt også, uten å dille med strømtyver og denslags.

Nilsebu
23/01/11, 10:42
Har du sjekket om man får kjøpt ledningsmatte til stolene hos Volvo?
Ser for meg at det da kun er plug-and-play, dersom det eksisterer....
Så får du stolene inn på den sikringskursen det er lagt opp til orginalt også, uten å dille med strømtyver og denslags.

De på volvo skulle sjekke dette på mandag, ettersom internettet deres har gått på og av hele uka, å da forsvinner jo VIDA.

Han jeg kjøpte setene av, han har byttet til R interiør på en awd han hadde. Der la han opp nytt ledningsnett. Men er nå like enkelt + billigere å bare ta strøm fra en annen plass.

Lightyear
23/01/11, 11:59
Dette begynner å bli skikkelig bra, har virkelig gjort mye med bilen nå.
Gleder meg til å ta en nærmere kikk etterhvert, for du kommer vel til å dukke opp på noen treff? ;)

Når det gjelder integrert barnesete så er vel ikke det noe å mobbe for, kan fint brukes som armlene også. For min del så skal jeg bytte hele baksetet til et delskinn med integrert sete sånn at ungene kan herje fritt bak der :D Har hatt setet liggende i ett år nå og det er behov for å bytte nå siden gutta har vokst ut av de setene de bruker idag.

A

Nilsebu
23/01/11, 12:51
Dette begynner å bli skikkelig bra, har virkelig gjort mye med bilen nå.
Gleder meg til å ta en nærmere kikk etterhvert, for du kommer vel til å dukke opp på noen treff? ;)

Når det gjelder integrert barnesete så er vel ikke det noe å mobbe for, kan fint brukes som armlene også. For min del så skal jeg bytte hele baksetet til et delskinn med integrert sete sånn at ungene kan herje fritt bak der :D Har hatt setet liggende i ett år nå og det er behov for å bytte nå siden gutta har vokst ut av de setene de bruker idag.

A

Blir vel en del turer over fjellet fremover ja :p kommer jo opp i slutten av mars for å se top gear. Hadde planlagt å møte mrstfu da, så bare til henge seg på :)

Angående barnesetene, så blir jeg "mobbet" i kameratgjengen siden jeg kjører Volvo + stasjonsvogn. Og det at jeg har barnesete i midten kommer ikke til å hjelpe :p

Kjekkere for min del å slå på panseret og si: få se hva du har??

For de sitter med bmw 520, audi a4 1,6 etc etc.. da koser jeg meg :D

Edit: Er liv i den ene motoren til det sete uten memory, men hvis det var en av de andre motorene det var noe gale med, ville ikke de som funket ha virket på bryterpanelet da?

Marhau
23/01/11, 13:06
Kjekkere for min del å slå på panseret og si: få se hva du har??
For de sitter med bmw 520, audi a4 1,6 etc etc.. da koser jeg meg :D



kjenner meg igjen der hehe :)

Per Turbo
23/01/11, 14:18
VIDA har vært tregt hele uka, feil hos Volvo sine servere.

Skal titte litt på el-kabel selv, for da har jeg en jobb å gjøre i så fall :)

Nilsebu
23/01/11, 15:02
VIDA har vært tregt hele uka, feil hos Volvo sine servere.

Skal titte litt på el-kabel selv, for da har jeg en jobb å gjøre i så fall :)

Men hvordan gjorde du det med tilkobling? Bare en pluss og en minus direkte?

Og ser ut som om alle motorene fungerer på det sete uten memory, men de virker bare når jeg tvingstarter dem. Ville vel trodd at det var bryterene det var noe gale med da?

Per Turbo
23/01/11, 15:31
Jeg bygde om så jeg har fortsatt manuelle seter.. Så får jeg se om jeg gidder å prosjektere el.seter eller lar det være. Ikke akkurat ofte man har behov for å justere setene, og de gangene skal jeg klare å gjøre det manuelt ;)

Nilsebu
23/01/11, 17:33
Jeg bygde om så jeg har fortsatt manuelle seter.. Så får jeg se om jeg gidder å prosjektere el.seter eller lar det være. Ikke akkurat ofte man har behov for å justere setene, og de gangene skal jeg klare å gjøre det manuelt ;)

uffuffuff.. tenk hvis du får leddgikt :eek:

Nilsebu
24/01/11, 10:28
Da var nytt bryterpanel bestilt til en pris av 1300,- :eek:

Utenom så er disse setene veldig gode å sitte i, vil nesten ikke gå ut av bilen når jeg har parkert.

Skal prøve å få ut noen bilder etterhvert :)

Tore
24/01/11, 12:23
Ble sikkert bra dette, men vi MÅ ha bilder vettu!!! *masmasmas*

Nilsebu
24/01/11, 16:29
Ble sikkert bra dette, men vi MÅ ha bilder vettu!!! *masmasmas*

Det har seg sånn at kamera ligger i bilen, og jeg sitter her.. så da går ikke det :p

Skal få det opp til dataen ikveld :)

Slettmyr
24/01/11, 16:33
Det har seg sånn at kamera ligger i bilen, og jeg sitter her.. så da går ikke det :p

Skal få det opp til dataen ikveld :)

Da må du få på deg skoene, trippe ut og hente det, for og så pøse ut bilder :p

Per Turbo
24/01/11, 17:26
Store avstander på vestlandet skjønner jeg.. TTT :p

Nilsebu
24/01/11, 18:16
Store avstander på vestlandet skjønner jeg.. TTT :p

Du skulle bare vist.. men fikk vertfall traska meg ned til garasjen.. å satt like greit på dørpanelene også.

Framseter:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1594.jpg

Bakseter med masse rot:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1595.jpg

1 framsete og bakseter gikk inni bagasjerommet uten problem, selv om baksetene sto oppreist:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1596.jpg

Litt tungvindt å stille setene for tiden, ligger 2 ledninger i baksete som jeg må frem å koble til hvert enkelt sete så på batteripolen, men får orden på dette imorgen eller onsdag :)

Dørpanel: ikke så veldig spennende så får holde med 1 bilde :p:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1597.jpg

Å gammel fanger pakket inn å klar for sending til engkar her på forumet :)

Edit: var også VELDIG enkelt å få tilbake rote i kartlommen :p

Aartun
24/01/11, 18:26
Er det noen forskjell på dørtrekkene til R interiøret, og det du hadde, bortsett fra farge?

Per Turbo
24/01/11, 18:26
Jøss, ja det rotet kom fort på plass!:eek:

Nilsebu
25/01/11, 11:52
Jøss, ja det rotet kom fort på plass!:eek:

Ser litt verre ut nedi... OKEY?? :p

Utenom så ble det en drøy mil kjøring igår med vinduet nede.. var kalt og bryteren hadde streiket.

1300,- for en ny der også :mad:

Men fikset og alt i beste velvære.

Volvo hadde ikke fått varene idag, så bryteren til setet kommer vel imorgen.

engkar
25/01/11, 22:00
Takk for fangeren Nilsebu og smertefri handel :) Bare å få kjøpt tåkelys og bestilt lakkering da... hehe

Nilsebu
26/01/11, 17:54
Takk for fangeren Nilsebu og smertefri handel :) Bare å få kjøpt tåkelys og bestilt lakkering da... hehe

like måte :) hehe, litt fargeforskjell mellom fanger og resten av bilen. Blendelokkene er ettersendt nå :)



Var oppom Volvo idag for å hente bryteren til sete uten memory.. der fikk jeg utlevert et med memory, så vi prøver på nytt imorgen :)

Skal bli godt å få gang i el-setene.

julen
31/01/11, 22:06
Da var nytt bryterpanel bestilt til en pris av 1300,- :eek:

Utenom så er disse setene veldig gode å sitte i, vil nesten ikke gå ut av bilen når jeg har parkert.

Skal prøve å få ut noen bilder etterhvert :)

såg strøken ut setene:)
bryter kosta 1450kr med 10% rabatt hær litt lengre nord i landet.
ga for interiøret da?:D

Nilsebu
31/01/11, 22:18
Bryteren lå på ca 1400, da er ikke 15% rabatt tatt med.

Ga 9000 for setene + dørpanler og midtkonsoll.

Så er jo litt penger.

julen
31/01/11, 22:22
Bryteren lå på ca 1400, da er ikke 15% rabatt tatt med.

Ga 9000 for setene + dørpanler og midtkonsoll.

Så er jo litt penger.

synnes ikke det var så upris. ga 5000sek for mine jeg. det var kun seter å de må ha en godel plei.
håper det er brytern din som er gåen siden jeg også tydelig vis har samme feiln som deg.

Slettmyr
31/01/11, 22:22
er litt gryn ja, men ser ut til og være vell verdt det! :)

Nilsebu
01/02/11, 11:03
Det som var litt kjekt er at delebilen bare hadde gått 100 tusen.

Og den var høyrerattet, så passasjerene får memory, men er jo bare jeg som kjører bilen.

Men det som nå er førerstolen så jo ut som ny.

Nilsebu
07/02/11, 11:37
Ingen aktivitet for dagen, influensa:1 - Ole: 0.

Torsdag denne uken så er det på tide med EU-kontroll, så er spent der. Utenom så blir det å få orden på EL setene og si meg ferdig med det :)

Lillegutt
07/02/11, 13:46
hehe:) da er vi to har infulensa selv:( er noe forbanna dritt

Nilsebu
07/02/11, 16:15
hehe:) da er vi to har infulensa selv:( er noe forbanna dritt

Skriver under på det!!!!

Nilsebu
07/02/11, 23:24
Da var cruisekontroll deler bestilt av Kilroy :)

ludvigsen
08/02/11, 22:39
Begynner å komme seg her nå! :D Lyst på fett interiør jeg også.. Men jeg får vel bare holde meg til sort skinn intil videre :)

Stjeler forresten signaturen din, siden den er så heftig! :p

Tore
09/02/11, 21:24
Lyst på fett interiør jeg også.. Men jeg får vel bare holde meg til sort skinn intil videre :)

Smører du inn skinnsetene dine så blir de feitere :p

ludvigsen
09/02/11, 23:01
Smører du inn skinnsetene dine så blir de feitere :p

Har hatt den planen lenge, men plutselig så har det dukket opp andre problemer som har krevd litt høyere prioriteringer :p

Nilsebu
10/02/11, 17:02
Hmm, EU-kontrollen gikk veldig bra. 2 er feil på xenon i nærlys og grøftelys. Utenom dette så var det INGENTING. Og da mener jeg ingenting som ikke en eneste 1er feil engang :)

julen
10/02/11, 21:12
Hmm, EU-kontrollen gikk veldig bra. 2 er feil på xenon i nærlys og grøftelys. Utenom dette så var det INGENTING. Og da mener jeg ingenting som ikke en eneste 1er feil engang :)

ikke værst:) litt kjedlig du må rive av xenon lysa da

Nilsebu
10/02/11, 22:55
griner ikke mye over det. Går fort å få de på igjen :D

Marhau
11/02/11, 01:50
grattis ;) min skal inn neste fredag :-s

locked
14/02/11, 20:15
Hmm, EU-kontrollen gikk veldig bra. 2 er feil på xenon i nærlys og grøftelys. Utenom dette så var det INGENTING. Og da mener jeg ingenting som ikke en eneste 1er feil engang :)
Får du feil på det? :p

julen
21/02/11, 18:17
nysjerrig på om du har forska mer på el setet jeg?:)

Agrostar
21/02/11, 20:52
nysjerrig på om du har forska mer på el setet jeg?:)

Utifra at det ikkje er posta på ei stund så har han kanskje fått smake den elektriske stol!

Nilsebu
21/02/11, 21:55
haha.. influensaen og omgangssyken / matforgiftig slo meg ut noen uker. Og med tanke på at det fortsatt er minusgrader ute og bare noen pluss grader i garasjen så frister det ikke å skru noe :p

Setet er jo stilt inn bra for meg :)

julen
21/02/11, 22:40
haha.. influensaen og omgangssyken / matforgiftig slo meg ut noen uker. Og med tanke på at det fortsatt er minusgrader ute og bare noen pluss grader i garasjen så frister det ikke å skru noe :p

Setet er jo stilt inn bra for meg :)

kjedelige greier å være så lenge syk. bra nok når det passer en selv:D

Nilsebu
02/03/11, 12:13
Har tatt vekk xenonen i grøftelysene og satt inn diodepærer. Noen som vet om disse går gjennom EU? De på Volvo kunne ikke svare før de fikk bilen inn til etterkontroll.

Når det kommer til lysstyrken i diodepærene kontra vanlige halogen, så lyser de MYE dårligere.

Aartun
09/03/11, 13:16
Billge LED pærer?
Skikkelige led lyskilder skal kunne gi like mye lys som konvensjonelle lyskilder,

Tore
09/03/11, 13:48
Har tatt vekk xenonen i grøftelysene og satt inn diodepærer. Noen som vet om disse går gjennom EU? De på Volvo kunne ikke svare før de fikk bilen inn til etterkontroll.


For å fått en ende på eu-kontrollen/etterkontrollene tror jeg at jeg hadde satt inn vanlige halogenpærer til etterkontrollen og så heller slengt inn igjen diodene etterpå...

Lysende er vel strengt tatt ikke godekjent for andre pærer enn det de er laget for; dessuten vil LED som skal gi like mye lys kreve flere dioder satt sammen og da stemmer ikke geometrien med reflektoren uansett...

Nilsebu
09/03/11, 23:47
takker for svar. Er diodepærer fra bilextra, men de lyser for blått. Blir sikkert bare å gå tilbake til vanlig halogen å holde seg der. Billig å slitesterkt mtp vann.

Aartun
10/03/11, 10:02
Smartest med tanke på lysutbytte av original grøftelys ja :)
jeg har også ei billigled i mine grøftelys, valgte led grunnet dårlig kontakt i soklene fører til varmgang, men det er ikke noe lys å skryte av.
Blir nok halogen igjen her også etter hvert gitt.

Marhau
10/03/11, 12:20
Den løsningen Per har å er jo veldig fin. Skulle likt og vist åssen han festet de, men det er en yrkes hemlighet forsto jeg ;-) hehe

Aartun
10/03/11, 12:23
Ja bra den, men kosta vel sitt og...:)

Tore
11/03/11, 11:01
Løsningen som Per-Turbo brukte med å integrere Hella DRLs i tåkelysene har han beskrevet her:
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=201004&postcount=1444
og her:
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=201033&postcount=1446

Nilsebu
16/03/11, 21:06
Har kanskje fått tak i noen 17" Titan felger :D

Veldig lite som skjer om dagen, alt som er av penger blir spart til Top Gear.

Nero
16/03/11, 21:39
Har kanskje fått tak i noen 17" Titan felger :D

Veldig lite som skjer om dagen, alt som er av penger blir spart til Top Gear.

Supert, da kan du sende de til meg:D (felgene altså:rolleyes:)

Nilsebu
16/03/11, 22:53
Supert, da kan du sende de til meg:D (felgene altså:rolleyes:)

Ja! Du kan jo tro :p

Nilsebu
11/04/11, 21:40
Skammer meg mtp hvor dødt det er her. Mister alltid motet når vinterfelgene kommer på og gradene i garasjen synker, bedre tider i vente :D

Det neste som står på programmet er: polyforing på motorfeste, justere litt turbotrykk, ny bakfanger, rense veihusventilasjon og pakninger rundt turboen. De siste blir når ferien begynner å jeg kan parkere bilen litt for å freshe den opp.

Så trenger jeg vel noen tips, ettersom det begynner å daue ut hos meg :p

Edit: sjekket prisen på de drl lysene som passer til grøftelysene. Rett i underkant av 4 tusen for hellanor. Noen som vet andre plasser de selges ?

Lightyear
12/04/11, 11:57
Mister alltid motet når vinterfelgene kommer på

Enkel løsning på dette, større og/eller finere vinterfelger :D
Det er enkelt men desverre ikke billig...

Gleder meg til å se utviklingen fremover, skal snart til å gjøre litt mer med bilen jeg også.. Foreløpig gleder jeg meg bare stort over nye, rette og større bremseskiver foran :cool:

A

Nilsebu
16/04/11, 23:58
Enkel løsning på dette, større og/eller finere vinterfelger :D
Det er enkelt men desverre ikke billig...

Gleder meg til å se utviklingen fremover, skal snart til å gjøre litt mer med bilen jeg også.. Foreløpig gleder jeg meg bare stort over nye, rette og større bremseskiver foran :cool:

A

Er jo fortsatt like kaldt :p

Edit: Fikk stilt litt på turbotrykket her en dag, merket litt forskjell, og nålen stikker nå litt mer opp mot 1 bar :D

Lightyear
17/04/11, 00:03
Ja og kulda er vi ikke glad i :(

Nå er det endelig litt vårfølelse her i skogen også, og været tilsier litt bilpleie i løpet av neste uke :D

A

Nilsebu
17/04/11, 00:05
Ja og kulda er vi ikke glad i :(

Nå er det endelig litt vårfølelse her i skogen også, og været tilsier litt bilpleie i løpet av neste uke :D

A

Helt enig. Brukte 90 kr på selvvask idag, med noe skum som de har så gjør lakken veldig fin.. bare kjedelig det begynte å regne når jeg kjørte hjem :/

Lightyear
17/04/11, 00:10
Er ikke det typisk ja, men nå har dere vel ganske mye regn der borte i landet deres? :p

Jeg har lyst til å dyppe bilen i avfetting og rulle den i voks, må ha fram litt glød i lakken igjen nå som sola faktisk treffer bilen innimellom :D

A

Nilsebu
18/04/11, 23:22
Har fikset plass til full rubbing og polering på torsdag. Satser på å få tatt en del bilder :)

Slettmyr
18/04/11, 23:24
Har fikset plass til full rubbing og polering på torsdag. Satser på å få tatt en del bilder :)

Det liker vi!!! :D
Bare pøse på med bilder! :p

engkar
19/04/11, 06:25
Det blir nok bra vettu. Jeg skal ha besøk av en kompis som skal polere traktoren min idag også skal han se på V70`n og hva som må/bør gjøres med den. Gleder meg til blank bil!!! :)

Nilsebu
20/04/11, 00:42
hmm... dette kan jo bli kos med 2,0 liter :eek: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1933.jpg

Langedal
20/04/11, 08:32
Går sikkert strålende. Vogna er jo hul inni :)

hgnubel
20/04/11, 08:43
Tror jeg hadde følt meg litt tryggere om det var en ekstra aksel på campingvognen... :p

Har du nivåmat? Synes den ser litt lav ut bak.

locked
20/04/11, 08:49
80km/t max så går det heilt fint :) Men det er viktig å passe på enaksla vogne når du må bråbremse, dei blir veldig framtunge.

Grattis me partytelt! :D

Nilsebu
20/04/11, 09:31
Skulle gjerne hatt en aksling til. Har ikke nivåmat nei, men prøver å skaffe meg. Gikk helt greit å dra, bortsett fra at den avlasteren / dempertingen er litt sliten. I bakker så er det bare te å gire ned manuelt og lukke øynene så du ikke ser bensinen.

Nilsebu
26/04/11, 01:03
Sitter å sikler på noen D5er om dagen. Hvor mye tror dere jeg kunne fått for bilen?

Per Turbo
26/04/11, 10:51
Å huff.. nei da hadde jeg nok beholdt bilen i stedet gitt!

Tore
26/04/11, 11:47
Sitter å sikler på noen D5er om dagen. Hvor mye tror dere jeg kunne fått for bilen?

Bytte bilen med traktor? Tviler på at du får nok for bilen til å dekke medisineringen for den diagnosen der... :p

Nilsebu
26/04/11, 13:07
Mye gale med D5 motorene?

JørgenT
26/04/11, 14:20
Hvilken D5? Fins 3 stk med samme navn:)

Nilsebu
26/04/11, 14:21
Hvilken D5? Fins 3 stk med samme navn:)

hehe. Rundt 2004, 163 Hk :)

JørgenT
26/04/11, 14:23
Er vel ikkje så fæl den nei:)
Stort sett bra:)

locked
26/04/11, 14:29
har berre bytta olje på D5'en min.. pluss chippen såklart :) å så turbo då...

Per Turbo
26/04/11, 15:21
Bensin er mer moro og mindre trøbbel.. det er ihvertfall min erfaring :) Diesel er som med data og kvinnfolk, fint når alt fungerer ;)

Nilsebu
26/04/11, 23:33
Bensin er mer moro og mindre trøbbel.. det er ihvertfall min erfaring :) Diesel er som med data og kvinnfolk, fint når alt fungerer ;)

Hehe.. kan si at lysten på diesel forsvinner når jeg setter meg inn i bilen, men den har jo gått et "stykke" nå. 252 tusen :confused:

Men det blir nok å kjøpe inn nye deler og fortsette :D

Agrostar
27/04/11, 05:35
Ikkje sjå deg blind på km standen! Sjå på tilstanden istadenfor! Eg kjøpte min fordi den hadde låg km stand, men skulle eg handla idag hadde eg lett teke ein som hadde gått over 200 om den var i bedre stand! Så behold bilen din du.

Per Turbo
27/04/11, 07:18
250' km på den bilen er jo ingenting.. Min er på det samme nå, og jeg kan ikke si jeg bryr mer nevneverdig om det så lenge jeg vet bilen er godkjent og i god teknisk stand. :)

Nilsebu
27/04/11, 11:22
250' km på den bilen er jo ingenting.. Min er på det samme nå, og jeg kan ikke si jeg bryr mer nevneverdig om det så lenge jeg vet bilen er godkjent og i god teknisk stand. :)

Forsåvidt sant det, men bilen ble ikke eu-godkjent og jeg syter litt med å gjøre de nødvendige reperasjonene for å få den godkjent...

Aartun
28/04/11, 13:14
Kjøpte vogn med stabilisatorkopling på draget, det var greier :)
Syns som resten her at du burde beholde bilen, jeg har også tenkt på å gå over til bensin neste gang, diesel er ikke det det en gang var...og dyrere skal det visst bli...
for ikke å snakke om at du har lagt tid å energi i den bilen :)

Nilsebu
28/04/11, 20:37
er stabilisator på vogna mi også :) selger ikke bilen. Har bestilt r nivåmater av lightyear og kjøpte nytt kyllingbein + 10 liter olje idag, så blir vel oljeskift imorgen.

Marhau
29/04/11, 14:08
Sitter å sikler på noen D5er om dagen. Hvor mye tror dere jeg kunne fått for bilen?


jeg fikk 100 for min, den hadde gått 238k. er ganske fornøyd med d!!

Nilsebu
03/05/11, 00:00
Helgas innsats:

Etterlengtet oljeskift: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/350.jpg

Nytt stabilisatorstag: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/351.jpg


Et bilde i skumringen: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/352.jpg

Det neste blir å kjøpe R nivåmater av Lightyear samt reklamere på senkesettet, ettersom det ser ut som om den ene demperen framme er defekt :/

Nilsebu
03/05/11, 22:58
Da ble bærebro byttet på venstre siden idag. Nytt endelegg og nye foringer. Resulterte i at bilen ikke krenget så usedvanlig mye som den gjorde før, og subbingen under aktiv kjøring sank betraktelig.

Nilsebu
05/05/11, 22:08
Blir å kjøre rundt å få priser / kjøpe nye dekk framme på bilen imorgen, prøver å gå ned til 215/35 - 18 for mer dekkstrekk og mindre gummi. Er jeg heldig så forsvinner kanskje subbingen :D

Så blir det vel å gå opp på volvo om en ukes tid å bestille ny bakfanger :D

Lightyear
05/05/11, 22:13
dekkstrekk liker vi :D:D:D

Nilsebu
05/05/11, 22:42
dekkstrekk liker vi :D:D:D

Håper bare subbingen forsvinner :)

Lightyear
05/05/11, 23:40
kylling !!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/668.jpg

Nilsebu
06/05/11, 20:15
Blir nok ikke SÅ mye dekkstrekk her i gården. Ble bestilt 2 stk minerva 215/35 - 18 idag. 2000,- ferdig montert på bilen.

Regner med å få det gjort på mandag.

Børge Vikebø
06/05/11, 20:47
kylling !!

dekkstrekk?

Her har du dekkstrekk...

10" brei, 175/70R14...
http://tyrestretch.com/cache/10_175_70_R14/10_175_70_14_595.jpg

Nilsebu
06/05/11, 20:54
Synes synd på de som må legge de dekka på felgen :p

Nilsebu
06/05/11, 21:10
Får også se om det blir en catkiller mens dollaren er så lav :)

Lightyear
06/05/11, 22:24
Vil ikke 215/35/18 bli litt lite på en V70 egentlig?

A

Nilsebu
07/05/11, 01:12
Vil ikke 215/35/18 bli litt lite på en V70 egentlig?

A

Nei. Litt mindre gummi enn 40 og litt mindre ballongdekk. No worries :)

Ny bærebro vertfall :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/718.jpg

Beklager mobilbilder.

Tore
08/05/11, 20:17
Beklager mobilbilder.
Mobilbilder er da sjeldent noe problem her, verre at det er ute av fokus mener jeg... :cool:

Nilsebu
11/05/11, 10:16
da var nye framdekk kommet på + nivåmater fra lightyear kjøpt inn. 100 mil tur-retur for å slippe frakten + svenskehandel. Regner med det blir demperbytte ikveld :)

Tore
11/05/11, 10:18
100 mil i en nydelig bil er jo å foretrekke fremfor å pines i en kø på posten uansett :)

Lightyear
11/05/11, 11:26
100 mil i en nydelig bil er jo å foretrekke fremfor å pines i en kø på posten uansett :)

ehhh... Nydelig bil? :p

Tore
11/05/11, 12:19
ehhh... Nydelig bil? :p

Litt undermotorisert men ellers grei ser det i alle fall ut til?

Nilsebu
11/05/11, 12:30
Litt undermotorisert men ellers grei ser det i alle fall ut til?

undermotorisert? Er da ikke mye i forskjell med 2,0 turbo kontra 2,5 med awd. Bilen lader jo 1 bar :D Lightyear sin kommentar gikk til e39 520i en som jeg kjørte :p

Tore
11/05/11, 12:33
Hmmm... E39 har i allefall retthjulstrekk, en flott bil, men også den undermotorisert som 520i....

Lightyear
11/05/11, 13:03
Var jo ganske fin den der, nesten litt sånn Nilsebu-farge også :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1299.jpg


A

Tore
11/05/11, 13:27
Var jo ganske fin den der, nesten litt sånn Nilsebu-farge også :p

M5 fanger og ballongdekk :D

Per Turbo
11/05/11, 13:54
Topicnisser!!!

Nilsebu
11/05/11, 23:58
Topicnisser!!!

Postwhore!!! :p

Ballongdekkene kom av at sommerdekkene var HELT utslitte, så det var bare til å hive på vinterdekkene.

Ikveld ble nivåmatene montert, veldig fornøyd med høyden og stivheten i dem. Venter bare å lasse opp bilen skikkelig nå å se om de gjør jobben sin :)

Subbingen er også helt vekke etter dekkskifte :D

Lightyear
12/05/11, 00:08
Bilder! Bilder! Bilder? :D

Nilsebu
12/05/11, 00:11
Bilder! Bilder! Bilder? :D

Ble for mørkt etter endt kjøretur (og en film), så bilder kommer imorgen :)

Nilsebu
12/05/11, 15:02
Da er det tid for litt bilder.

Framme med 215/35 - 18

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1399.jpg

Under nivåmat montering og ferdig resultat:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1400.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1401.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1402.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1403.jpg

Lightyear
12/05/11, 15:26
Bra! Ser mye bedre ut med litt mindre gummi også syns jeg, ta et bilde av dekkstrekken også a? Ser ut som du har litt mindre strekk enn meg på bildene.. Men det er nok sant som de sier; at det er forskjeller på samme dim fra produsent til produsent ;)

A

Nilsebu
13/05/11, 23:24
skal få lagt ut bilder av dekkstrekken :) Var på etterkontroll idag og bilen er nå godkjent. Så da bar det rett hjem for å få satt på xenon i nær og grøftelys igjen. Trengte heller ikke å betale for etterkontrollen :)

Kjetil Krømcke
14/05/11, 12:43
Fine bilder av en fin bil:)

Nilsebu
14/05/11, 13:57
Fine bilder av en fin bil:)

ohh!! Skryt av mobilbilder :D Regner med at det blir bestilling av ny bakfanger på mandag, og en poleringsrunde ikveld.

julen
14/05/11, 15:09
ser bra ut dette!:)

Nilsebu
14/05/11, 23:15
Takker for gode tilbakemeldinger :)

Til lightyear: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1634.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1635.jpg

Xenon tilbake i grøft :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1636.jpg

En catkiller i samme fargen som bilen kunne gjort seg :)

940pearl
14/05/11, 23:18
hmm, ser ut som du har endel mere dekkstrekk enn meg..

Jeg har 215/35R19 på R-replica felger, og det er ikke like mye strekk som her, stor forskjell på dekkprodusentene:rolleyes:

Lightyear
14/05/11, 23:38
Ser ut til å være mindre strekk enn på mine også. Det er 8x18" felg du har Nilsebu?

A

Nilsebu
15/05/11, 00:15
Ser ut til å være mindre strekk enn på mine også. Det er 8x18" felg du har Nilsebu?

A

Stemmer det :)

Nilsebu
16/05/11, 13:24
Da var ny bakfanger bestilt :)

julen
19/05/11, 15:02
ser bra ut dette!!(Y) catkiller nå så:)

Nilsebu
19/05/11, 19:47
ser bra ut dette!!(Y) catkiller nå så:)

Takker :) Ja, har snakt med carbonfiberworks angående catciller. 175 dollar + 170 dollar i frakt :eek: (jeg skal ha catkiller i samme farge som bilen). Så det blir å bestille når feriepenger etc kommer inn, og etter at Volvo har fått det som tilhører dem etter bakfanger og litt små ting.

Edit: Bilde fra en kjapp poleringsrunde på søndag.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2059.jpg

julen
20/05/11, 18:14
Takker :) Ja, har snakt med carbonfiberworks angående catciller. 175 dollar + 170 dollar i frakt :eek: (jeg skal ha catkiller i samme farge som bilen). Så det blir å bestille når feriepenger etc kommer inn, og etter at Volvo har fått det som tilhører dem etter bakfanger og litt små ting.

Edit: Bilde fra en kjapp poleringsrunde på søndag.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2059.jpg

syntes ikke det var så værst jeg! jeg tengte å bestille direkte selv men tipsa RBtuning om carbonproduktene istede å handla gjenom han. ser nå jeg angrer som F på jeg ikke handla direkte selv. betalte 2800kr mener jeg å huske med vccn rabatt:O

Nilsebu
23/05/11, 18:45
Da var en stor pakke og litt småting ankommet :D

Slettmyr
23/05/11, 20:54
Spennende! :D

Nilsebu
23/05/11, 21:58
Spennende! :D

hehe.. Sier seg litt selv mtp trådnavnet :p

degocostly
23/05/11, 21:59
Ga du mye for bakfanger da? Ny fra volvo, ferdig lakkert?

Nilsebu
23/05/11, 22:34
Ga du mye for bakfanger da? Ny fra volvo, ferdig lakkert?

Stemmer. Fra volvo og lakkert i 428 :)

Tror den lå på 5700,- uten rabatt.

Kjøpte også med bestefarteppe til å legge over fangeren når ting skal ut / inn i bilen, og når hengere skal kobles på (en kamerat lagde en ganske fin ripe i den gamle fangeren).

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2600.jpg

Så er det på tide å bytte kjølevannet i bilen + jeg setter på en 90 graders termostat istedenfor 95 som jeg har nå pga campingvogntrekk i sommer:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2601.jpg

Så en liten smakebit av de lakkerte delene fra Volvo. Litt irritert over at det var en eksos sarg som var lakkert, noe som resulterer i at jeg måtte bestille en for andre siden, og sende den på lakkering i sommer.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2602.jpg

Blir fangerbytte imorgen ettermiddag :)

Nilsebu
24/05/11, 23:53
Da var bakfanger byttet og ECC`en fikset ved å rengjøre tempgiveren :D Ingen feilkoder på klimaanlegget lenger :)

Bilder fra dagens gjørmål:

Trodde jeg skulle klare å ta av gamlefangeren UTEN å ta av kroken. Det gikk ikke!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2754.jpg

Alt av etter å ha kjempet mot endestussene for å få de av:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2755.jpg

Pakket fint opp den nye fangeren :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2756.jpg

Ferdig montert :) Fikk også justert endestussene litt sånn at de vertfall står litt mer rett:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2757.jpg

Og stikker litt ut:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2758.jpg

Var godt å ha såpass klar lakk at jeg kan speile meg i den igjen :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2759.jpg

Mangler eksossarg på venstre siden, denne kommer ikke med ferdig lakkert, prøvde meg på hjemma lakkering fra sprayboks, så regner det blir å levere en sarg inn til lakkering sammen med takvingen i sommer.

Tore
25/05/11, 11:47
Hjemmelakkert sarg funker fint det; du får 2-komponent klarlakk som kan brukes som sluttstrøk så blir det holdbart også.

Jan-Einar Jenssen
25/05/11, 11:56
det "bestefarteppet" er det noe som selges på volvo? evt pris på herligheten? :)

edit: så ut som en lur patent :p

Nilsebu
25/05/11, 13:14
det "bestefarteppet" er det noe som selges på volvo? evt pris på herligheten? :)

edit: så ut som en lur patent :p

Selges på Volvo ja :) Tror det kostet rundt 600-700 kroner :eek: men tok meg råd pga ny bakskjerm.

Tror delenummeret var: 92046259 (du finner det vertfall i delekatalogen til X70. Ligger på how to).

Lightyear
25/05/11, 13:14
det "bestefarteppet" er det noe som selges på volvo? evt pris på herligheten? :)

edit: så ut som en lur patent :p

Det så genialt ut det teppet ja, me want!! :)

Ser veldig bra ut detta Nils, men kjøpte du en helt ny fanger fordi den gamle hadde fått riper? :eek:

A

Jan-Einar Jenssen
25/05/11, 13:16
Selges på Volvo ja :) Tror det kostet rundt 600-700 kroner :eek: men tok meg råd pga ny bakskjerm.

Tror delenummeret var: 92046259 (du finner det vertfall i delekatalogen til X70. Ligger på how to).

takker :) jeg må ha meg et sånnt :D hvordan er det festet?

Nilsebu
25/05/11, 13:16
Det så genialt ut det teppet ja, me want!! :)

Ser veldig bra ut detta Nils, men kjøpte du en helt ny fanger fordi den gamle hadde fått riper? :eek:

A

Kort fortalt ja :p

Hehe.. når jeg kjøpte bilen så var det en hel del skader på bakfangeren. Sparklet å lakkerte selv, og det ble aldri noe bra. Fangeren så rett og slett ikke ut. Og hos Volvo så er det jo sånn at det er billigere å kjøpe NY ferdig lakkert fanger enn å levere inn den gamle for nedpussing, sparkling og lakkering.

Lightyear
25/05/11, 13:54
Kort fortalt ja :p

Hehe.. når jeg kjøpte bilen så var det en hel del skader på bakfangeren. Sparklet å lakkerte selv, og det ble aldri noe bra. Fangeren så rett og slett ikke ut. Og hos Volvo så er det jo sånn at det er billigere å kjøpe NY ferdig lakkert fanger enn å levere inn den gamle for nedpussing, sparkling og lakkering.

Skjønner deg godt da, har selv endel små skader på bakfangern som ikke kan fikses.. hadde nesten vært bedre å hatt lakkerte fangere med tanke på rep, men som alle vet er det obligatorisk pisking for å tenke på å lakke den fine grå plasten :D

A

hgnubel
25/05/11, 14:14
Skjønner deg godt da, har selv endel små skader på bakfangern som ikke kan fikses.. hadde nesten vært bedre å hatt lakkerte fangere med tanke på rep, men som alle vet er det obligatorisk pisking for å tenke på å lakke den fine grå plasten :D

A

Hvis du bestemmer deg for en gråtone (innenfor det spekter av grå-svart 850-plast varierer mellom... :rolleyes:) og lakkerer med matt lakk i den fargen så kan det se ganske bra ut faktisk. Har sett bilder av noen svenske biler som har gjort det :)

Lightyear
25/05/11, 15:28
Hvis du bestemmer deg for en gråtone (innenfor det spekter av grå-svart 850-plast varierer mellom... :rolleyes:) og lakkerer med matt lakk i den fargen så kan det se ganske bra ut faktisk. Har sett bilder av noen svenske biler som har gjort det :)

Ja, jeg har sett noen som har fått det pent jeg også, men de aller fleste blir bare fail desverre. Blank svart på alt av lister, rails og håndtak på en 850 feks :eek:
Det var en som snakket om sånn gummi-spray som visstnok ga veldig lik finish, men hvilken type eller hvor den selges vet jeg ikke. Regner med at den gir litt den finishen som er på PC'en min feks, matt og litt seig overflate.

Men nok OT :) Hvordan er livet med nivåmat Nilsebu? Har du hatt vogna på kroken ennå?

A

locked
25/05/11, 18:29
Kort fortalt ja :p

Hehe.. når jeg kjøpte bilen så var det en hel del skader på bakfangeren. Sparklet å lakkerte selv, og det ble aldri noe bra. Fangeren så rett og slett ikke ut. Og hos Volvo så er det jo sånn at det er billigere å kjøpe NY ferdig lakkert fanger enn å levere inn den gamle for nedpussing, sparkling og lakkering.
Ganske logisk de då ;) fangeren kjem jo berre ferdig ut av ei maskin og blir lakkert av en robot. Fort gjort :D

Flott arbeid, lika stilen! :D

Nilsebu
26/05/11, 00:25
takker :) jeg må ha meg et sånnt :D hvordan er det festet?

Det er festet med borrelås mellom de lastestropp festene på hver side i bagasjerommet :)


Ja, jeg har sett noen som har fått det pent jeg også, men de aller fleste blir bare fail desverre. Blank svart på alt av lister, rails og håndtak på en 850 feks :eek:
Det var en som snakket om sånn gummi-spray som visstnok ga veldig lik finish, men hvilken type eller hvor den selges vet jeg ikke. Regner med at den gir litt den finishen som er på PC'en min feks, matt og litt seig overflate.

Men nok OT :) Hvordan er livet med nivåmat Nilsebu? Har du hatt vogna på kroken ennå?

A

Har ikke dratt vogna enda, men hadde en henger med sand.. her lå så mye sand framme i hengeren at vi måtte være 2 stk for å klare å løfte den opp. Subbet så mye at jeg ikke ville kjøre til nivåmatene hadde gjort jobben sin, så flyttet noe sand bakover. Bilen var fortsatt litt lav, men hadde fine høyde når jeg parkerte 2 km senere :)

Nilsebu
26/05/11, 01:04
Hvordan tror folket det hadde blitt med emblemfri XC grill ?

Liker å leke med tanken at bilen kunne fått en litt mer hissigere front da.

Lightyear
26/05/11, 01:59
Hvordan tror folket det hadde blitt med emblemfri XC grill ?

Liker å leke med tanken at bilen kunne fått en litt mer hissigere front da.

This sounds like a job for...... Photoshop! :D

Tore
26/05/11, 08:12
Hvordan tror folket det hadde blitt med emblemfri XC grill ?

Liker å leke med tanken at bilen kunne fått en litt mer hissigere front da.

Jeg tror det hadde blitt harry... XC grillen skal ha logo og slash, hvis ikke blir det bare sånn "etterligningsgrill". Men smaken er som baken...

JørgenT
26/05/11, 15:15
Enig med sistemann her. Ekkelt:)

Lightyear
26/05/11, 15:19
Nettopp derfor dette burde photoshoppes, koster ingenting å se hvordan det blir da (timer ikke medregnet). Og jeg vil si at det er lite som kan slå den grillen du har idag egentlig.
Når det er sagt så tror jeg fargen på bilen din er litt i grenseland for hvordan den kler krom eller svart.. Jeg mener ihvertfall at det er ikke alle farger som kler helsvart grill, mørkeblå biler feks blir litt rare uten kontrasten til kromgrill ;)

A

degocostly
26/05/11, 17:07
Ble bra med helt ny bakfanger! Var lykkelig da jeg fikk min og :D Men nå har det kommet nye riper...
Vanskelig og ta den av/montere?

degocostly
26/05/11, 17:15
Slik var min uten emblem med denne grillen: http://www.vparts.se/no/artiklar/volvo-2////xc-grill-med-kromad-ram-volvo-s70-v70-c70.html

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/755.jpg

Synes det egentlig var ganske pent uten emblem.. Men pent med også :)

Lightyear
26/05/11, 19:56
Jeg syns grillen du har idag er perfekt, og med R-design logoen får du det lille ekstra ;)

A

Nilsebu
27/05/11, 00:17
Ble bra med helt ny bakfanger! Var lykkelig da jeg fikk min og :D Men nå har det kommet nye riper...
Vanskelig og ta den av/montere?

I haynes har demontering og montering 2 av 5 fastnøkkler i vanskelighetsgrad. Litt greit å være 2 når den skal inn i skinnene igjen. Men ikke noen vanskelig å bytte :)

Jeg syns grillen du har idag er perfekt, og med R-design logoen får du det lille ekstra ;)

A

Liker også grillen, regner med jeg beholder den, like bare å leke med tanker :p

Bortsett fra det så vurderer jeg å gå tilbake til skinnsetene i bilen. Har som sagt før tenkt litt på dette, men føler jeg satt bedre i de. Ikke under aktiv kjøring, men på langturer etc etc..

Lightyear
27/05/11, 00:32
Er det originale alcantara R seter du har nå ell?

Nilsebu
27/05/11, 00:59
Er det originale alcantara R seter du har nå ell?

Stemmer det. Tatt fra en høyrestyrt bil.

Lightyear
27/05/11, 01:18
Men du vet at hvis du bytter tilbake så må du ta av R-design logoen igjen ;)

Nilsebu
29/05/11, 00:02
Men du vet at hvis du bytter tilbake så må du ta av R-design logoen igjen ;)

Huffameg.. jaja..

Nilsebu
05/06/11, 18:10
Da var skinnsetene tilbake i bilen, og JEG personlig sitter mer komfortabelt i skinnsetene ved vanlig by kjøring :)

R-design logoen datt heller ikke av :p

Har lagt de gamle ut for salg hvis det skulle være av noen interesse:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24736

Daniel V
05/06/11, 18:21
Hei! Hvordan synes du 2,0T motoren er? Har fått tilbud om å kjøpe en 855 med samme motor, men lurte på hvordan motoren er mtp effekt og forbruk :) Har prøvekjørt 2,3l T5 og synes den var grei :) Vet du hvordan denne er i forhold? :)

D

Nero
05/06/11, 18:23
Hvor er "Liker ikke" knappen:D
Nei det er vel smak og behag som alt annet, personlig hadde jeg beholdt
R'setene men det er jo din bil:)

Daniel V: 2,3 T5 mener du vel?

Daniel V
05/06/11, 19:35
Ja, selvfølgelig. Var bare en liten skriveleif :p

Nilsebu
06/06/11, 00:23
Hei! Hvordan synes du 2,0T motoren er? Har fått tilbud om å kjøpe en 855 med samme motor, men lurte på hvordan motoren er mtp effekt og forbruk :) Har prøvekjørt 2,3l T5 og synes den var grei :) Vet du hvordan denne er i forhold? :)

D

Jeg er fornøyd med motoren så langt. Har kjørt ca 40 tusen km i mitt eie.

2 liter er i det minste laget for en såpass tung bil, men turboen hjelper MYE!

Bilen min er chippet og justert turbotrykk så er ingen av vennene mine etc som klarer å holde følge.

For et år siden skulle jeg gjerne ha ønsket at bilen var litt mindre "sprek" ettersom onkel blå ikke var like enig i sikker fart etter en forbikjøring.

Bilen kan være litt treig ut av kryss hvis du står stillestående, men med en gang den har litt fart så går det greit.

Og på langkjøring med forbikjøringer så er det en drøm. Tar ikke lange tida fra 80 og at du er forbi og nåla kikker opp mot 120 km/t.

Når det kommer til forbruk så kjører jeg på ca 1,4 på bykjøring og 0,9 på langkjøring (ganske aktiv).

Alt i alt en kjekk motor. Men står det ganske likt mellom en 2,0 og en 2,5 så ville jeg nok gått for 2,5 motoren. Den har likt forbruk.

Prøv den 855`en. Du gjør deg fort opp en mening :)

Edit: Har ikke prøvd t5 motoren selv, men en original t5 (med automat) vs min (automat), så ville jeg ikke trodd at det var så mye forskjell, bortsett fra i begynnelsen når den har litt mer trekk kraft.

Nilsebu
06/06/11, 00:28
Hvor er "Liker ikke" knappen:D
Nei det er vel smak og behag som alt annet, personlig hadde jeg beholdt
R'setene men det er jo din bil:)

Smak og behag ja, og den ræva mi sitter mer behagelig i skinnsetene. Ser jo litt stiligere ut med originale R seter, men jeg har prøvd det vertfall :)

Daniel V
06/06/11, 00:53
Jeg er fornøyd med motoren så langt. Har kjørt ca 40 tusen km i mitt eie.

2 liter er i det minste laget for en såpass tung bil, men turboen hjelper MYE!

Bilen min er chippet og justert turbotrykk så er ingen av vennene mine etc som klarer å holde følge.

For et år siden skulle jeg gjerne ha ønsket at bilen var litt mindre "sprek" ettersom onkel blå ikke var like enig i sikker fart etter en forbikjøring.

Bilen kan være litt treig ut av kryss hvis du står stillestående, men med en gang den har litt fart så går det greit.

Og på langkjøring med forbikjøringer så er det en drøm. Tar ikke lange tida fra 80 og at du er forbi og nåla kikker opp mot 120 km/t.

Når det kommer til forbruk så kjører jeg på ca 1,4 på bykjøring og 0,9 på langkjøring (ganske aktiv).

Alt i alt en kjekk motor. Men står det ganske likt mellom en 2,0 og en 2,5 så ville jeg nok gått for 2,5 motoren. Den har likt forbruk.

Prøv den 855`en. Du gjør deg fort opp en mening :)

Edit: Har ikke prøvd t5 motoren selv, men en original t5 (med automat) vs min (automat), så ville jeg ikke trodd at det var så mye forskjell, bortsett fra i begynnelsen når den har litt mer trekk kraft.

Takk for fint svar. Skulle gjerne dratt å kjørt den 850en med vanlig 2,0t motor, men den står så langt unna (Stavanger). Skal se på en som står i østfold i morgen med 2,3 T5, så det kan bli spennende. :)

Nilsebu
06/06/11, 01:07
Takk for fint svar. Skulle gjerne dratt å kjørt den 850en med vanlig 2,0t motor, men den står så langt unna (Stavanger). Skal se på en som står i østfold i morgen med 2,3 T5, så det kan bli spennende. :)

Du får ha lykke til ivertfall :)

Lightyear
06/06/11, 01:08
Da var skinnsetene tilbake i bilen, og JEG personlig sitter mer komfortabelt i skinnsetene ved vanlig by kjøring :)

R-design logoen datt heller ikke av :p

Har lagt de gamle ut for salg hvis det skulle være av noen interesse:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24736

Jeg kommer og henter R-design logoen jeg :D Time Attack til Haugesund? Er der om tre timer ca :p



Takk for fint svar. Skulle gjerne dratt å kjørt den 850en med vanlig 2,0t motor, men den står så langt unna (Stavanger). Skal se på en som står i østfold i morgen med 2,3 T5, så det kan bli spennende. :)

Du kommer ikke til å angre om du går for en T5 i god stand, de bilene har så mye potensiale og er skikkelig kjøremaskiner :D
Regner med at vi får grundig innføring om det blir innkjøp av ny bil..!

A

Nilsebu
06/06/11, 01:24
Jeg kommer og henter R-design logoen jeg :D Time Attack til Haugesund? Er der om tre timer ca :p



A

Da bør du være på haukeli nå og oppdaterte dette på edge mobilnettet :p

Ring og vekk meg 10 min før ankomst :)

Lightyear
06/06/11, 01:33
Tørre og fine veier enn så lenge.. Også er det natt så da går det fort fra A til B :p

Vekker deg faen ikke, bare tar logoen og drar hjem igjen..

Nilsebu
30/06/11, 16:30
Lite som skjer om dagen.

Bestilte meg akkurat en dent vanish (dent puller) så jeg skal prøve å kvitte meg med parkeringsbulker.

Utenom så klarte jeg å vaske vekk lakken på den ene eksossargen idag, så den må lakkeres om igjen, med primer denne gangen :)

Lightyear
30/06/11, 16:44
Vaske vekk lakken? :eek:

Hvor bra funker sånn vanish? Stol på Rosa :D hehe

Nilsebu
30/06/11, 16:52
Vaske vekk lakken? :eek:

Hvor bra funker sånn vanish? Stol på Rosa :D hehe

Hehe.. vasket vekk lakken på den sargen jeg hadde lakkert selv. Brukte aldri noen primer, så den hadde ikke så mye feste.

Lightyear
30/06/11, 16:57
do it cheap, do it twice :p

Nilsebu
30/06/11, 17:41
do it cheap, do it twice :p

Still cheap ;)

Lightyear
30/06/11, 17:43
That's why we do it :D

Nilsebu
02/07/11, 14:32
SCstyling skulle ha 4 tusen for dashbord, senterhøyttaler + gitter og dolbyboksen. Hørtes litt dyrt ut, hva sier dere?

Hvis jeg husker rett, så går det an å få en kabel slik at du kan koble dolbyboksen inn på rca på en uoriginal spiller?

Lightyear
02/07/11, 16:49
Hmmm?! Hva i alle dager skal du med dolby surround i bilen egentlig? :rolleyes:

Jeg vet at jeg er sær når det gjelder lyd men å kjøre surround eller andre prosesseringer av lyden i bilen blir litt som å sette på en cd hjemme og skru på surround mens du lytter :eek:
Filmer er laget for surroundlyd og det er morro med effekter på film (og spill) men musikk er spilt inn og produsert i to kanaler og skal nytes i to kanaler, evt sammen med en sub ;)

No offence Nilsebu :p

Nilsebu
02/07/11, 19:20
Hmmm?! Hva i alle dager skal du med dolby surround i bilen egentlig? :rolleyes:

Jeg vet at jeg er sær når det gjelder lyd men å kjøre surround eller andre prosesseringer av lyden i bilen blir litt som å sette på en cd hjemme og skru på surround mens du lytter :eek:
Filmer er laget for surroundlyd og det er morro med effekter på film (og spill) men musikk er spilt inn og produsert i to kanaler og skal nytes i to kanaler, evt sammen med en sub ;)

No offence Nilsebu :p

Etter at muttern fikk seg svensk panserstål så har jeg prøvd litt med 3veis høyttaler og pro logic. Er ganske stilig når selve stemmen kommer fra dashen og musikken fra resten :)

Lightyear
02/07/11, 21:44
Du får ikke min medfølelse for å bruke 4k på noe sånt, fins vel nok av andre morsomme ting du kan gjøre med stereoen som nok gir bedre resultat :p

Melder meg herved ut av denne diskusjonen, føler meg inhabil og det begynner å klø i sarkasmen :D

Nilsebu
03/07/11, 01:12
3000,- for dashbord og dolbyboks, 200 + frakt for senterhøyttaler.

+ bestilte akkurat et focal komponentsett :)

Lightyear
03/07/11, 08:44
Nice, focal liker vi vettu ;)

Lightyear
05/07/11, 15:28
Begynt å dra ut noe bulker ennå? Veldig spent på hvor bra det funker, og hva det funker på ikke minst ;)

Nilsebu
05/07/11, 16:04
Begynt å dra ut noe bulker ennå? Veldig spent på hvor bra det funker, og hva det funker på ikke minst ;)

Kan si at jeg har prøvd, uten resultat :/

Kan hende bulkene mine er for gamle, slik at metallet har vendt seg til dem? Tenkte jeg skulle gjøre noen forsøk til.

Lightyear
05/07/11, 17:52
Æsj! Har det noe å si hvor gamle de er altså? :(

mrstfu
06/07/11, 21:37
Whatwhat? Noen spesiell grunn til at fanebæreren i korstoget for lukkede worklogs, igjen er tilbake blant den generelle publik?

Nilsebu
06/07/11, 21:39
Whatwhat? Noen spesiell grunn til at fanebæreren i korstoget for lukkede worklogs, igjen er tilbake blant den generelle publik?

Hvis du ser de 15 siste postene så er det en dialog mellom Mr Lightyear og meg.

Og føler det er mindre respons etc inne på den lukkede delen + jeg har ikke hatt noen videre problemer med de høyere makter.

Lightyear
07/07/11, 01:21
Ja, begynte å lure på om facebook chat kunne erstattet mye av det siste her :p La ikke merke til at du hadde migrert tilbake til general population før Mr påpekte det..

Nilsebu
07/07/11, 13:36
Hehe..

Vel. Lenge siden noen bilder her:

Fra dent vanish`s første forsøk:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/797.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/798.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/799.jpg

Må prøve dette igjen, da det anbefales at "proppen" får sitte litt lengre på lakken enn det som står i manualen.

Prøvde også å få tatt bilde av en bulk, men fikk vertfall se god refleksjon i lakken.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/800.jpg

Så har jeg et knekt feste på bakakselen, noe som jeg ikke vil begi meg utpå selv, så imorgen skal bilen på verksted for å fikses.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/801.jpg

Skal også hente meg nytt frontsett i posten imorgen + kanskje bestille meg nye bakfjører. Da nye koster ca 700kr stykket hos Volvo, ingen upris :D

Lightyear
07/07/11, 14:40
Bruk linjer i refleksjonen for å få fram bulker, parkeringsplasser og P-hus er fint sted med mye linjer som blir reflektert ;)

Hva er det som gjør at du ikke fikk ut bulken egentlig? Er det fordi limet ikke satt lenge nok? Blir litt redd når jeg ser smeltelim og pistol, sånt lim har jo vanligvis like god heft som snørr omtrent :rolleyes:

Og bare for å pirke litt, du har ikke noe bakaksel på denne bilen vel? :p

Nilsebu
08/07/11, 01:48
Bruk linjer i refleksjonen for å få fram bulker, parkeringsplasser og P-hus er fint sted med mye linjer som blir reflektert ;)

Hva er det som gjør at du ikke fikk ut bulken egentlig? Er det fordi limet ikke satt lenge nok? Blir litt redd når jeg ser smeltelim og pistol, sånt lim har jo vanligvis like god heft som snørr omtrent :rolleyes:

Og bare for å pirke litt, du har ikke noe bakaksel på denne bilen vel? :p

Bakstilling da.. :p Fort gjort å skrive litt feil... :p

Når det kommer til bulkene så er det enkelt å se dem ved gjennspeiling i muren, der jeg vanligvis står parkert.

mrstfu
08/07/11, 14:54
Bakstilling da.. :p Fort gjort å skrive litt feil... :p

Når det kommer til bulkene så er det enkelt å se dem ved gjennspeiling i muren, der jeg vanligvis står parkert.

Her er jeg stolt av Lightyear, gitt. Vanligvis jeg som er først ute med pirket på dette topicet, jeg har altså klart å lære han noe....:D

Er det det knekte festet som fører til at bilen ser lavere ut bak, eller er det bare fordi bildet er tatt ovenfra? Bakdekket sitter jo en del lenger inn i bilen enn fremdekket.

Nilsebu
08/07/11, 17:15
Her er jeg stolt av Lightyear, gitt. Vanligvis jeg som er først ute med pirket på dette topicet, jeg har altså klart å lære han noe....:D

Er det det knekte festet som fører til at bilen ser lavere ut bak, eller er det bare fordi bildet er tatt ovenfra? Bakdekket sitter jo en del lenger inn i bilen enn fremdekket.

Har noe med at festet er knekt ja. Men nå er alt fikset, byttet parallellstagsoppheng + et endeledd framme, alt avsluttet med en hjulstilling :)

Nye høyttalere er montert, regner med å få koblet på delefilteret ikveld.

Nilsebu
08/07/11, 17:19
Bilder av høyttaler prosessen så langt:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/883.jpg

Satt inn i døren og festet:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/884.jpg

Triske litt med diskantene. Rive ut de gamle, og prøve å feste disse så godt som mulig (biltemas dobbeltsidige teip :p):
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/885.jpg

Montert: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/886.jpg

mrstfu
08/07/11, 22:07
sprekt, hjelper godt på klarheten i lyden med et par diskanter i front:D

Lightyear
08/07/11, 22:36
Samme frontsettet som jeg har i 5.25". Fin lyd i de men jeg syns diskanten blir litt skarp når du presser de litt, sammenliknet med focal polyglass som jeg har i bakdørene. Men jeg har litt andre planer for fronten i bilen min etterhvert :p

Må du ta av hele dørtrekket for å montere høyttalere Nils?

Nilsebu
09/07/11, 00:27
Samme frontsettet som jeg har i 5.25". Fin lyd i de men jeg syns diskanten blir litt skarp når du presser de litt, sammenliknet med focal polyglass som jeg har i bakdørene. Men jeg har litt andre planer for fronten i bilen min etterhvert :p

Må du ta av hele dørtrekket for å montere høyttalere Nils?

Du har jo innstillingsmuligheter på delefilteret + myyye kan som regel stilles på spilleren.

Må av med hele dørtrekket for å skifte høyttaler i X70ene :)

newgarden
09/07/11, 11:59
har samme frontsett, spiller bra syns jeg :)

Nilsebu
10/07/11, 14:53
Er fornøyd så lang jeg også :)

Ledningene til diskantene måtte forlenges, valgte da å lodde dem:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1062.jpg

Delefilterene montert:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1063.jpg

Wolla!! : http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1064.jpg

Batterilader satt på noen timer for å spille inn høyttalerene:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1065.jpg

Så fikk jeg endelig lakkert opp igjen eksossargen (med primer denne gangen) og montert den :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1066.jpg

mrstfu
11/07/11, 00:30
Pent, Busenils. Hvor kjøpte du settet? Lyden er innenfor krava?:D

Nilsebu
11/07/11, 01:09
Pent, Busenils. Hvor kjøpte du settet? Lyden er innenfor krava?:D

Busenils altså? Jævla østlending :p Kjøpte settet hos Bass Brothers. Lyden er innenfor kravene så langt, har ikke kjørt de så veldig hardt enda, så time will show :)

Men føler jeg har et litt bedre lydbilde nå, enn med de gamle infinity høyttalerene mine :)

mrstfu
11/07/11, 01:39
Busenils er ikke min ide, du klarer sikkert tenke deg frem til hvem som kom opp med den:D

God lyd er viktig, kjører rundt i fatters' 04 V70 nå... ikke premium sound, så jeg mangler litt fylde, da det ikke er noe sub i den, men i forhold til at det er 7 år gamle høyttalere, som sikkert har fått lide litt, er jeg imponert over hva volvo har fått til. god lyd i originalanlegget.

og uansett hva Lightyear sier, kjør på med senterhøyttaler du... evt, om du vkrelig vil ha en fan, så driter du i å kjøpe originaldash til senterhøyttaler, og freser heller ned din egen 10" basser... da kan man snakke fylde i lydbildet etterhvert:D

Nilsebu
12/07/11, 11:08
Hva er det med deg å bass nedi DASHBORDET?

En bass der, vil bare føre til risting etc.. bassen hører hjemme i bagasjerommet, måtte jo uansett ha trekt ledninger + kjøpt inn en forsterker til da :/

Aartun
12/07/11, 11:57
En bass der, vil bare føre til risting etc.. bassen hører hjemme i bagasjerommet, måtte jo uansett ha trekt ledninger + kjøpt inn en forsterker til da :/

Ikke nødvendigvis..men det kreves mye for at det ikke skal bli risting, har sittet i bil med 10" (eller var det 8"?) bak hanskerommet. men denne var bygget for konkurranse og brukt deretter med kroner på:)
ledningsstrekker blir jo ikke så langt ;)
Men jeg er enig med deg, bass i bagasjen, airbag i dashbordet :D (evt en RTI skjerm uten funksjon...:o )

Lightyear
12/07/11, 23:14
En midbass foran i bilen vil gi deg noe helt annet enn det en sub-bass gir i baggasjerommet ;)
Frontsett med 8" bass i sparkepanel nede ved føttene er helt konge!

Nilsebu
14/07/11, 18:11
Tror ikke det blir noen bass i sparkepanelene med det første :)

Men komponentsettet fungere bra så langt, måtte ut med hanskerommet for å stille ned bassen, og har ikke helt ennå fått stilt de inn skikkelig på spilleren.

Men de klarer 35 av 35 på spilleren uten skurring. Med AUX kabel vel og merke.

mrstfu
14/07/11, 18:16
AUXen demper vel noe, evt signalet fra en 3.5mm / RCA er vel ikke like høyt som standardnivået på en CD?

Lightyear
14/07/11, 23:25
Om det er rca, jack eller xlr tilkoblinger har ingenting å si.. Og det er store forskjeller fra spiller til spiller.. både på inn og utganger, og hva de mener er en watt eller volt for den saks skyld. Men generelt vil du kunne ratte volumknotten din lenger når det er valg en annen kilde enn intern cd-spiller eller radio, dette gjør produsenten fordi man ikke skal ta livet av anlegget sitt like fort ved å kjøre høyere signal inn :D
Det viktigste instrumentet når du bygger et anlegg er ørene dine ;)

Og BuseNils er på rett vei her nå med Focal, senterhøyttaler og surround kan vi diskutere over en pils en gang kanskje, blander meg ikke mer inn i det her :p Men vil gjerne høre på det når du får det montert :D

Nilsebu
15/07/11, 02:32
Når det kommer til spilleren min så er det stor forskjell på AUX og feks Ipod inngangen. Mye bedre lyd som kommer fra ipoden, her bør jeg ikke skru på maks.

En pils er aldri feil Lightyear, men er ikke smart å kverulere med meg etter jeg har fått litt innabords :p

Lightyear
15/07/11, 09:58
Mye bedre lyd som kommer fra ipoden, her bør jeg ikke skru på maks.



Bare for å kverulere litt; mere lyd er ikke nødvendigvis det samme som bedre lyd.. Veldig mange som lar seg lure av DAB radioer feks, når du bytter fra FM til DAB på stort sett alle radioer så beefer den opp linjesignalet slik at lyden blir et par dB høyere i DAB-mode. Og folk føler automatisk at det er bedre lyd fordi det blir litt høyere når de bytter til DAB.
Sannheten er at DAB er det største overgrepet mot våre ører siden compact cassette :rolleyes: Det er et feilgrep uten sidestykke at våre dumme politikere planlegger å legge ned stabile og gode FM nettet til fordel for denne DAB søpla :mad:

Tore
15/07/11, 10:06
...
Sannheten er at DAB er det største overgrepet mot våre ører siden compact cassette :rolleyes: Det er et feilgrep uten sidestykke at våre dumme politikere planlegger å legge ned stabile og gode FM nettet til fordel for denne DAB søpla :mad:

Generelt mener jeg vel at det meste jeg hører fra politikere er ett overgrep mot ørene, så å klassifisere DAB-vedtaket som det største mener jeg er vanskelig sett i forhold til konkurransen det har med det generelle våset som kommer fra stortinget; dog skal det sies at du har helt rett i at DAB er noe søppel... :)

mrstfu
15/07/11, 10:07
En pils er aldri feil Lightyear, men er ikke smart å kverulere med meg etter jeg har fått litt innabords :p

heh... trur ikke vi skal drekka så mye sammen, gitt. jeg er farlig lik deg på akkurat det punktet:d


Bare for å kverulere litt; mere lyd er ikke nødvendigvis det samme som bedre lyd.. Veldig mange som lar seg lure av DAB radioer feks, når du bytter fra FM til DAB på stort sett alle radioer så beefer den opp linjesignalet slik at lyden blir et par dB høyere i DAB-mode. Og folk føler automatisk at det er bedre lyd fordi det blir litt høyere når de bytter til DAB.
Sannheten er at DAB er det største overgrepet mot våre ører siden compact cassette :rolleyes: Det er et feilgrep uten sidestykke at våre dumme politikere planlegger å legge ned stabile og gode FM nettet til fordel for denne DAB søpla :mad:

AAint that the goddamn truth. Får mye mer "levende" lyd (i mangel på et bedre ord) av FM enn DAB, som bare kutter sånn halvveis.

Langedal
15/07/11, 10:50
Det er jo fordi vi bygger ut steinalderteknologi. Vi bygger gårdagens digitale radionett, med store kapasitetsbegrensninger og fryktelig lav bitrate på lyden.

Hadde vi (som i våre verger på stortinget) ikke vært så inngrodde i pappen, hadde vi bygd ut DAB+ nett, slik som i resten av europa. Større kapasitet til flere kanaler, og bitrate på nivå med en tradisjonell MP3 fil. Men neida...

Vel, unnskyld off-topicen mister BuseNils, som jeg ser de andre guttene kaller deg.

Det var ikke problem å få midbassene inn i døra? Det er jo litt begrenset dybde på disse bilene uten å modifisere dørtrekket. Skulle montere noen mellomklasse JBL høyttalere på min bil, men det gikk dårlig. Manglet 2-3cm i dybden på døra :P

thune
15/07/11, 11:12
såg veldigt bra ut denna bilen her

Lightyear
15/07/11, 11:25
Generelt mener jeg vel at det meste jeg hører fra politikere er ett overgrep mot ørene, så å klassifisere DAB-vedtaket som det største mener jeg er vanskelig sett i forhold til konkurransen det har med det generelle våset som kommer fra stortinget; dog skal det sies at du har helt rett i at DAB er noe søppel... :)

Ingen diskusjon at våre politikere tar mange dårlige avgjørelser, men vil si at digitalradio "revolusjonen" står som et glimrende eksempel på hvor hjernedøde de på tinget er :( De skulle jo egentlig stenge fm nettet i disse dager, men heldigvis har vi fått utsatt katastrofen i noen år til... Og det hadde ikke vært noe i veien for å opprettholde FM sendingen i all overskuelig fremtid. FM er langt mere stabilt og driftsikkert, også må vi ikke glemme at det er noe sånt som 40 millioner fm mottakere i Norge, dette utgjør enorme mengder avfall hvis de legger ned FM.


heh... trur ikke vi skal drekka så mye sammen, gitt. jeg er farlig lik deg på akkurat det punktet:d

Bare morsomt å diskutere med litt promille da, bare passe på å rydde vekk skarpe gjenstander først hehe! :p



AAint that the goddamn truth. Får mye mer "levende" lyd (i mangel på et bedre ord) av FM enn DAB, som bare kutter sånn halvveis.

DAB er så komprimert og har så dårlig dynamikk at det er en vits.. Og at det skal være så mye bedre mottak på DAB kan jeg ikke skjønne, DAB radioen på kjøkkenet mitt tåler jo ikke å bli snudd på engang uten å miste signalet..

mrstfu
16/07/11, 17:57
Bare morsomt å diskutere med litt promille da, bare passe på å rydde vekk skarpe gjenstander først hehe! :p



DAB er så komprimert og har så dårlig dynamikk at det er en vits.. Og at det skal være så mye bedre mottak på DAB kan jeg ikke skjønne, DAB radioen på kjøkkenet mitt tåler jo ikke å bli snudd på engang uten å miste signalet..

Skarpe gjenstander burde fjernes, ja, inkludert biler og bilnøkler. Mener ikke at jeg skal kjøre i fylla, men om jeg blir forbanna på BuseNils, ser en blank Miriam, og tilfeldigvis har en nøkkel i hånda... Labre utsikter.

Hva angår DAB, i teorien er det sikkert kjempefint, men om man begynner å gå litt i perifierien, som du tross alt bor i... Når radioen høres ut som om den står i bunn av et fullt badekar, kun fordi du har klødd deg litt i skjegget, er noe galt. Med FM kunne man hvertfall vri litt på frekvenshjulet:D

Lightyear
16/07/11, 18:16
i teorien er jo kommunisme kjempefint også.. men vi vet jo alle hvordan det er i praksis :rolleyes:

Nilsebu
19/07/11, 12:18
Prøver å rette meg litt inn på loggen igjen :confused:

Var ute å kjørte på fredag, plutselig så lyste feil på motorelektronikk lampen + pilen for automatgiren blinket, samt W knappen på kassen.

Feilkode : P0123 - Throttle Position Sensor - High Voltage.

Byttet delen idag, feilkoden var vekke, men diskolysene + "lambda" lyset var fortsatt på.

Viste seg at feilkoden også var lagret i girkassen, så måtte innom et verksted for å få slettet denne.

Tok meg en kjøretur, og bare velstand til nå :D

Her Spjeldsensoren som ble byttet ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1961.jpg

Rart at den skulle ryke så fort, ettersom det bare er 2 år siden den ble byttet sist.

Lightyear
19/07/11, 19:52
Viste seg at feilkoden også var lagret i girkassen, så måtte innom et verksted for å få byttet denne.


Ja, pleier å hjelpe å bytte hele girkassa når feilkoder ikke vil slettes :p

Nilsebu
19/07/11, 20:34
Ja, pleier å hjelpe å bytte hele girkassa når feilkoder ikke vil slettes :p

hehe.. det var en skrivefeil, SOM nå er rettet opp :)

Lightyear
19/07/11, 20:51
Hehe! Too little, too late :p

Men når skal vi på østlandet få stange øye-eplene i lakken din a? Du rulla jo litt skuffende nazi-stål sist gang :D

mrstfu
19/07/11, 20:58
Og Turid er FREMDELES penere nedentil:D

locked
19/07/11, 21:01
Rart at den skulle ryke så fort, ettersom det bare er 2 år siden den ble byttet sist.
Det kan ha vore eit eingongstilfelle, men sia den vart lagra i automatkassen så vart den permanent. Meget mulig den gamle er i orden endå :)

Nilsebu
19/07/11, 23:05
Det kan ha vore eit eingongstilfelle, men sia den vart lagra i automatkassen så vart den permanent. Meget mulig den gamle er i orden endå :)

Tviler litt.. for jeg har en scan gauge koblet til bilen, og den klarte å lese ut feilkoden før jeg byttet sensoren. Kunne da prøve å slette den, men den kom opp igjen med en gang.

Etter at sensoren var byttet og batteriet koblet på igjen, så klarte ikke feilkodeleseren min å finne noen feil. Men lysene lyste fortsatt.

Så videre til de østlandswannabesossene som styrer denne loggen av kurs til tid å utid, skal til Horten på fredag, så videre til Göteborg på lørdag, så hvis dere vil logge noen mil med bilen, så er det bare til å møte meg i Horten :)

Marhau
21/07/11, 18:13
åssen fikk du de nye høytaler ledningene gjennom døra? på min var det en kontakt der! hvis jeg skulle dratt de igjennom der måtte jeg har borret et støre hull i kontakta!

utrolig pen den bilen din nå!

mrstfu
21/07/11, 19:24
åssen fikk du de nye høytaler ledningene gjennom døra? på min var det en kontakt der! hvis jeg skulle dratt de igjennom der måtte jeg har borret et støre hull i kontakta!

utrolig pen den bilen din nå!

sitter en kontakt på alle disse bilene, men man får kjøpt kontakstykker til 2.5mm2 hos Volvo, så du kan dra nye ledninger...:D




Så videre til de østlandswannabesossene som styrer denne loggen av kurs til tid å utid, skal til Horten på fredag, så videre til Göteborg på lørdag, så hvis dere vil logge noen mil med bilen, så er det bare til å møte meg i Horten :)

Østlandswannabesoss? WTF? Føl deg beæret over å være ønsket i det hele tatt, din bæsj.

Og jeg er faen ikke noe soss. Bruker ikke deo engang.

Bruker bremserens.