PDA

Vis full versjon : Nilsebu`s V70 - 2,0 Turbo - R-design :) Ødelagt toppakning



Sider : 1 [2] 3 4

Nybakken
17/10/10, 23:47
Har personlig sjåfør på V70en når kompisen min ikke er på jobb da, så går jo delvis greit, men fortsatt kjett å gå når jeg har både MC og bil rett uttafor døra :P

Hmmm... Hadde klunkelyd bak før jeg, som jeg trodde var tårnlagra, men de var helt fine, så fattern trudde det var demperen som klunka... Ikke beit jeg, forsvant når jeg bytta så :D

Nilsebu
18/10/10, 00:05
Du har det godt selv om du er student :p må bare få montert resten av delene jeg har liggenes nå, så blir det å bli ferdig med rebelen.

Nybakken
18/10/10, 09:07
Hehe, sånn går det når man har forsikringspenger fra mopedtia... :p

Er det du har liggende nå da? :)

Nilsebu
18/10/10, 10:30
Hehe, sånn går det når man har forsikringspenger fra mopedtia... :p

Er det du har liggende nå da? :)

hehe :) Har ny fjær til turboen som skal inn, noen silikonslanger og nye tennkabler. Har også nye rails liggenes, men disse trenger lakk så da blir det å vente litt med dem. + et politigitter som skal monteres under bilen :)

Nybakken
18/10/10, 11:00
Nice, svart metallic på railsa? :)

Nilsebu
18/10/10, 15:53
Nice, svart metallic på railsa? :)

kanskje, men har tenkt en del på Per Turbo sine. Svarte nede og alu elns oppe. Får se.

Nybakken
18/10/10, 16:22
Hmmm... Vanskelig valg? Hadde vært rått med alu (polert håper jeg?) men tror svart metallic hadde vært MEGET kledelig (føler meg litt fisefin idag!)

Nilsebu
19/10/10, 21:07
Hmmm... Vanskelig valg? Hadde vært rått med alu (polert håper jeg?) men tror svart metallic hadde vært MEGET kledelig (føler meg litt fisefin idag!)

hehe.. har tenkt på svart nede å alu av et slag oppe. Men hvordan tror du det ville sett ut med nedre del samme farge som bilen, og alu oppe? Vanskelig dette :P

Jaja. Fikk vertfall montert politigitteret og nye pluggledninger idag :D

Nybakken
19/10/10, 21:09
Da ville jeg heller hatt svart silkematt nede ved festene og alu oppå ^^

Nilsebu
20/10/10, 23:30
Da ville jeg heller hatt svart silkematt nede ved festene og alu oppå ^^

Du sier noe.. enten svart nede eller alt i alu farge.. får se. Står ikke på første pri nå ettersom snøen sniker seg innpå.

Regner med at jeg kommer til å lakkere de originale 15" vinterfelgene mine svarte. Hvordan tror folk det kommer til å se ut? Fikk et noenlunde photoshoppet bilde og det kan bli bra.

Uten som blir det å bestilla nokian hakkapeliita 7 piggdekk neste mnd :)

locked
21/10/10, 01:48
Uten som blir det å bestilla nokian hakkapeliita 7 piggdekk neste mnd :)

:) :) :)

Nybakken
21/10/10, 08:12
Du sier noe.. enten svart nede eller alt i alu farge.. får se. Står ikke på første pri nå ettersom snøen sniker seg innpå.

Regner med at jeg kommer til å lakkere de originale 15" vinterfelgene mine svarte. Hvordan tror folk det kommer til å se ut? Fikk et noenlunde photoshoppet bilde og det kan bli bra.

Uten som blir det å bestilla nokian hakkapeliita 7 piggdekk neste mnd :)
Svart kan bli bra, men det kan også bli jæææææævli dårlig! :rolleyes: Send til pulverlakk (om det går) Det er ikke så dyrt at det gjør noe heller :)

Bestod forresten teori idag, oppkjøring 8 november, bil med henger, kan bli interessant i bergen nå som det ligger snø på veien... :eek:

Nilsebu
24/10/10, 20:30
Svart kan bli bra, men det kan også bli jæææææævli dårlig! :rolleyes: Send til pulverlakk (om det går) Det er ikke så dyrt at det gjør noe heller :)

Bestod forresten teori idag, oppkjøring 8 november, bil med henger, kan bli interessant i bergen nå som det ligger snø på veien... :eek:

Gratulerer :) Du får ha lykke til med oppkjøring. Satser på at det går bra :)

Lite som skjer her om dagene. Imorgen skal bilen inn på 4hjulskontroll og biltrangsynte på fredag. Satser på at det går bra :) Utenom dette så er lommeboken TOM :/ så krysser fingrene for at jeg får betalt siste regning fra Volvo, så står det et termostat skifte for tur.

mrstfu
25/10/10, 02:07
da du tydeligvis snoker masse i tråden min, får jeg gi deg samme kreden:D sjekk nettleseren min, ser du hvor jeg ofte er?:D

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/screenshot.jpg

mrstfu
25/10/10, 02:52
Xenon 6000k i alle lys :) (må be mrstfu holde kjeft angående grøftelys her :P )
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1174.jpg


det kan du bare glemme, men først må jeg be om en forklaring... har jeg vært negativ til 6000K i grøftelys? eller tåkelys som det heter på denne sida av fjellet?

har 6000K selv, jeg.:D

Nilsebu
29/10/10, 11:14
tror du har vært litt negativ ja :P

Der var senkesettet skrevet inn i vognkortet :D

Men biltrangsynte var ikke så glad i US lys + xenon :/ så her blir det å jalletriske fram et vanlig parklys og sette inn vanlige pærer i nærlys før etterkontroll den 15.

Per Turbo
29/10/10, 11:19
nei så klart de ikek er glad i det, det er jo ikke lovlig :)
Men bra du fikk godkjent resten da :) :)

Nilsebu
29/10/10, 11:33
nei så klart de ikek er glad i det, det er jo ikke lovlig :)
Men bra du fikk godkjent resten da :) :)

nei nei.. men så rigga jeg meg til så fint. Skrudde på den lille lysbryteren hjemme sånn at når bryteren er i pos 0 så går ingen lys på.. MEN de ville jo at jeg skulle sette det på for å kjøre 3 meter :P

degocostly
31/10/10, 19:47
Fin bil, har samme bil med samme farge selv, men min er manuell :) Fargen er utrolig pen i skyggen! Hvordan er bensinforbruket med chip?

Nilsebu
31/10/10, 23:06
Fin bil, har samme bil med samme farge selv, men min er manuell :) Fargen er utrolig pen i skyggen! Hvordan er bensinforbruket med chip?

Takker :) I skyggen er fargen veldig fin (godt at vi i Norge ikke akkurat er bortskjemt når det kommer til sol).

Bensinforbruket ligger på rundt 1,5 l/mil. Da med bykjøring og litt hard gass til tider. Kjører jeg veldig fint så klarer jeg en 1,3 på byn, og langkjøring er på 0,8 - 0,9. Har også hatt bilen nedi 0,72 eller noe, men da var foten veldig lett på gassen.

Nybakken
01/11/10, 02:50
Dæven, glad jeg kjører diesel da gitt O.O 0,8-0,9 på bykjøring og relativt tung fot haha :P Med powerboks på steg 7/9 :P

Nilsebu
01/11/10, 10:16
Dæven, glad jeg kjører diesel da gitt O.O 0,8-0,9 på bykjøring og relativt tung fot haha :P Med powerboks på steg 7/9 :P

haha.. de jævla dieselbilene :P Volvo tenkte ikke akkurat miljø når de laget disse bilene.

Nybakken
02/11/10, 15:49
Hehe, kan betrygge deg med at fullt steg på powerboksen ikke er direkte økonomisk... Haste kjørte en kompis til bussen fra skolen når jeg gikk i hedmarken... 1,2 mil brukte den 11 liter diesel på... Og det sto relativt svart ut av ræva på'n da gitt! :P Men han gikk jo relativt bra da :rolleyes: hadde ikke store vanskligheter med å nå 170 i motbakke... :O (toppfarta var forresten 175 uten powerboksen, 205 på steg 5 xD)

Nilsebu
02/11/10, 23:15
Hehe, kan betrygge deg med at fullt steg på powerboksen ikke er direkte økonomisk... Haste kjørte en kompis til bussen fra skolen når jeg gikk i hedmarken... 1,2 mil brukte den 11 liter diesel på... Og det sto relativt svart ut av ræva på'n da gitt! :P Men han gikk jo relativt bra da :rolleyes: hadde ikke store vanskligheter med å nå 170 i motbakke... :O (toppfarta var forresten 175 uten powerboksen, 205 på steg 5 xD)

haha!! sattan for et forbruk :P bør kjøre på avgiftsfri da :)
Angående powerboks.. hvor mange steg har du? En jeg kjenner har vanlig chip på lik motor som din, og han klarte 225 på E6.

Nybakken
03/11/10, 09:00
9 steg :P Går tilnærma like bra på 8 og 9, største forskjellen der er forbruket :P
På steg 8 ligger den på rundt 1,1 på langkjøring... Ikke så galt med tanke på at den begynner å spinne på tørra om jeg starter stillestående, med automat :P

EDIT: har dratt den opp i 211 og, men det var med helling på E6en rett før momarken på mysen. Den ville fortsatt men man må jo bremse for rundkjøringa i enden :rolleyes:
Har vært inne på tanken med chip også for å si det sånn... Da slipper jeg at den stopper dieselpumpa av og til osv, samt jeg får ett jevnt forbruk....
Den gikk forresten ned på 0,68 på steg 7 over vidda etter høstferien :D

Nilsebu
05/11/10, 00:28
Synes sund på girkassen :P

Idag kom det nye vognkortet og senkesetter er offisielt skrevet inn :D + hakka pelliita 7 piggdekk er bestilt inn :D

mrstfu
05/11/10, 00:30
Grats, alltid fint å kunne dra frem vognkort og en langfinger, og tre de godt opp i trynet på inspeksjonspersjonell på teknisk kontroll:D

Nilsebu
05/11/10, 00:32
Grats, alltid fint å kunne dra frem vognkort og en langfinger, og tre de godt opp i trynet på inspeksjonspersjonell på teknisk kontroll:D

Gleder meg allerede!! Sitter å tenker ut noen ting som jeg kan irritere dem med når jeg skal på etterkontroll for lysene..

mrstfu
05/11/10, 00:34
gjør det, og vær litt barsk, ta det opp, enten på film eller bare lyd:D

Nilsebu
05/11/10, 00:42
gjør det, og vær litt barsk, ta det opp, enten på film eller bare lyd:D

Skal prøve å huske det :)

Nybakken
05/11/10, 11:50
hehe, der minna du meg på at jeg må få skrivd inn mitt ævv... Syntes du synd på girkassa mi? :rolleyes: Den blei reparert for 11 000 uten moms i mai i år, så jeg håper da den holder over vinteren :rolleyes: Men nå har powerboksen min kuka seg, så må av med kabelen og rense den skikkelig... Kontaktene irrer og blir møkkete osv, og da stopper bilen av og til når jeg slipper gassen, og nå vil den ikke starte i det hele tatt med boksen på :p

Hva er planene fremover?

Nilsebu
07/11/10, 23:36
hehe, der minna du meg på at jeg må få skrivd inn mitt ævv... Syntes du synd på girkassa mi? :rolleyes: Den blei reparert for 11 000 uten moms i mai i år, så jeg håper da den holder over vinteren :rolleyes: Men nå har powerboksen min kuka seg, så må av med kabelen og rense den skikkelig... Kontaktene irrer og blir møkkete osv, og da stopper bilen av og til når jeg slipper gassen, og nå vil den ikke starte i det hele tatt med boksen på :p

Hva er planene fremover?

Chip bilen! :D

Planene framover, blir å få lakket bakvingen på nytt og få lakket de nye railsene i alu farge og montere dem. Uten som sitter jeg å venter på penger sånn at jeg får heve på vinterdekk (begynner å bli glatt om kveldene).

Så sitter jeg å vurderer hva jeg skal gjøre med parklys problemet mitt. Men tror jeg har funnet en løsning på dette :)

mrstfu
08/11/10, 00:20
lys er gøy, så nå er jeg spent:D

Nybakken
08/11/10, 09:02
Hehe, har vært inne på tanken ja... er visst er par gode firmaer i bergen som driver med chipping og så... ES Tuning trur jeg holder til utpå Askøy blandt annet, men tiden vil vise... :P

Tror railsa hadde tatt jeg seg bedre ut svarte jeg, med alu farge nederst :)

locked
08/11/10, 13:24
BSR leverer PPC tuning til bilen din via post. Dem må ikke nødvendigvis ha bilen for å få det i orden. Jeg fikk PPC til min med oppmøte, men måten det ble gjort på tilsier at jeg kunne ordnet det med å få den tilsendt.

Men sånn blir det med impulskjøp ;) kan ikke si jeg angret :p

Per Turbo
08/11/10, 13:28
BSR leverer PPC tuning til bilen din via post. Dem må ikke nødvendigvis ha bilen for å få det i orden. Jeg fikk PPC til min med oppmøte, men måten det ble gjort på tilsier at jeg kunne ordnet det med å få den tilsendt.

Men sånn blir det med impulskjøp ;) kan ikke si jeg angret :p

Ikke til biler som er eldre enn 99. Da må ECU omprogrammeres

locked
08/11/10, 19:19
Ikke til biler som er eldre enn 99. Da må ECU omprogrammeres
Ingen problem, kan bare sende styreenheten til dem og så kommer den tilbake med posten :) Men da blir man jo uten/en bil mindre noen dager...

Per Turbo
08/11/10, 19:25
Ingen problem, kan bare sende styreenheten til dem og så kommer den tilbake med posten :) Men da blir man jo uten/en bil mindre noen dager...

Det stemmer veldig bra! :)

Nilsebu
08/11/10, 20:49
godt vi har fått ordnet opp i det :)

Angående railsa.. så tror jeg at jeg satser på alu over hele :)

Og lysene: er veldig glad i US lysene mine. Så det står om jeg skal fortsette med dem, og bruke en midlertidig løsning på BT problemet. Ellers blir det å få noe hvit lys inni der det egentlig skal være parklys på de lyktene jeg har.

locked
08/11/10, 20:49
Midlertidig løsning!!!!!!

Nilsebu
08/11/10, 20:57
Midlertidig løsning!!!!!!

2nd :)

Per Turbo
08/11/10, 22:37
Det er jo bare å sette i en pæreholder med enpolet sokkel, altså vanlig blinklyspære når du skal på BT, og bytte tilbake etterpå?

Eller?

Nilsebu
08/11/10, 23:37
Det er jo bare å sette i en pæreholder med enpolet sokkel, altså vanlig blinklyspære når du skal på BT, og bytte tilbake etterpå?

Eller?

Stemmer det. Men var i tvil om jeg skulle kvitte meg med US lysene permanent eller ikke.

Men ser ut som om jeg beholder dem :)

Nilsebu
09/11/10, 23:46
Har også begynt å tenke på om jeg skal prøve meg med park-lysene på lyktene + US lysene. Får se om det blir bra sammen :)

Så har jeg også fått med meg at Morgis selger bakdempere fra öhlins :O Får håpe for mitt eget beste at de er vekke om ein mnd :P

Nilsebu
10/11/10, 23:08
Der var endelig termostaten skiftet :) Var deilig å kunne kjøre rundt igjen uten at vanntempen sank dramatisk.

mrstfu
14/11/10, 01:34
er det et problem? min ligger liksom permanent på halv 4 på måleren, bittelitt høyere ved køkjøring. aldri hatt noe problemer med at motoren har gått varm, selv med NULL kjøleveske i tanken.

Nilsebu
14/11/10, 04:26
er det et problem? min ligger liksom permanent på halv 4 på måleren, bittelitt høyere ved køkjøring. aldri hatt noe problemer med at motoren har gått varm, selv med NULL kjøleveske i tanken.

liker ikke at noe ikke fungerer som det skal. Bilen gikk ikke over maks 75grader ved vanlig kjøring. Køkjøring så blei den varm, men så sank den igjen. Å jeg drar ikke bilen noe uten å ha drifttemp, så var godt at den fungerte når en bmw prøvde å kjøre forbi meg :P

mrstfu
15/11/10, 02:02
lykke til på BT, hvis alt er greit, sleng dem en finger når du er i gang.:D

Nybakken
15/11/10, 11:19
er det et problem? min ligger liksom permanent på halv 4 på måleren, bittelitt høyere ved køkjøring. aldri hatt noe problemer med at motoren har gått varm, selv med NULL kjøleveske i tanken.
den skal vel ligge på kvart over 3 men?

Nilsebu
15/11/10, 13:31
den skal ligge vannrett, altså kvart over / kl 3 HELE tiden etter at vannet har fått driftstemp.

Aartun
15/11/10, 13:42
Høres ut som min det, steg ikke engang da vi drog campingvogn i sommer :)
Bra du har fått fiksa din Nilsebu, så du kan holde disse innpåslitne bmwerne unna.

locked
15/11/10, 19:15
Høres ut som min det, steg ikke engang da vi drog campingvogn i sommer :)
Bra du har fått fiksa din Nilsebu, så du kan holde disse innpåslitne bmwerne unna.
det er ikkje mulig å få den til å gå høgare enn vannrett trur eg..

har hatt 250 bensinhk, automat, 8-9% stigning, 2.5tonn på kroken og FULL GASS over ca en mil.. (Opp strynefjellet på strynesida for dei so e kjent) Skjedde ikkeno på måleren :D

mrstfu
15/11/10, 19:40
min ligger ca en millimeter under vannrett, kan jo henge sammen med problemene jeg har hatt i det siste. finner vi fort nok ut av:D

hvordan gikk det hos BT? mista lappen igjen?:D

Nilsebu
16/11/10, 13:02
mistet ikke lappen hos BT, men måtte opp å snakke med sjefen ettersom jeg hadde skrevet stygt om de på facebook! haha.

Fikk heller ikke bilen godkjent ettersom de ikke klarte å lese ut tallene på lysene mine og krevet tüv papirer, samt de fant xenon i grøftelysene :P + de krever at jeg må fjerne ballastene til xenonen + ledninger..

Per Turbo
16/11/10, 13:10
Men hallo, du må jo fjerne alt sammen FØR du reiser dit da gutt.. de finner det jo!

Det er ikke tillatt å modifisere lampe, lykteglass, pæreholder eller tilhørende deler. Med andre ord, det skal være originalt :)

Nilsebu
16/11/10, 13:12
Men hallo, du må jo fjerne alt sammen FØR du reiser dit da gutt.. de finner det jo!

Det er ikke tillatt å modifisere lampe, lykteglass, pæreholder eller tilhørende deler. Med andre ord, det skal være originalt :)

hehe.. tenkte jeg skulle prøve :P Men er det ulovlig å ha xenon ballaster i bilen når de ikke er i bruk?

Lampene er jo ikke modifiserte hvis ballastene bare ligger der.

Per Turbo
16/11/10, 13:16
Nei det er ikke ulovlig så vidt jeg vet. Men du gjør det neppe noe letter for deg selv ved å komme dit igjen med de fortsatt liggende der. Da gir du jo bare inntrykk av å være enten dum eller en som aldri lærer, eller bare gir faen. Eller kanskje trives på BT? :) Hadde tatt bort alt, og vist bilen slik de vil ha den..

Er ikke ulovlig å kjøpe trimsett til moped, eller kjøpe blålys.. men monterer du det er det straks mer ulovlig. :)

Lightyear
16/11/10, 13:19
Ballastene regnes vel som bevis for at du planlegger lovbrudd :eek:

Gidder virkelig BT å søke opp folk på fjøsbok for å se hva de sier? Cheezus Christ! De burde kanskje jobbe isteden :rolleyes: Dessuten er det jo et fritt land så man kan jo si omtrent hva man vil om det regime i Norge.
Du har ikke vurdert å sette sikkerhet på facebook siden din slik at kun de som er venner kan gå inn å lese da? Evt. venner av venner.

A

Nilsebu
16/11/10, 13:21
Nei det er ikke ulovlig så vidt jeg vet. Men du gjør det neppe noe letter for deg selv ved å komme dit igjen med de fortsatt liggende der. Da gir du jo bare inntrykk av å være enten dum eller en som aldri lærer, eller bare gir faen. Eller kanskje trives på BT? :) Hadde tatt bort alt, og vist bilen slik de vil ha den..

Er ikke ulovlig å kjøpe trimsett til moped, eller kjøpe blålys.. men monterer du det er det straks mer ulovlig. :)

De har en sofa så ikke er så veldig vond å sitte i.

Får vel bare ta vekk alt, vise bilen.. få den godkjent.. resten kan folk regne seg fram til.

Har også blokkert facebook profilen litt mer. Er ikke noe glad i at BT sitter inne på profilen og myser :P

Per Turbo
16/11/10, 13:31
Facebook er jo å åpne livet sitt for omverden og overvåking, glad jeg ikke er der lenger :)

Nilsebu
16/11/10, 13:37
Facebook er jo å åpne livet sitt for omverden og overvåking, glad jeg ikke er der lenger :)

Det var der jeg mistet en venn ja!! hehe.

mrstfu
17/11/10, 00:10
Facebook er jo å åpne livet sitt for omverden og overvåking, glad jeg ikke er der lenger :)

Men vi savner deg, Per! du er (var) en ressurs i vårt virtuelle liv!


:D

Nilsebu
17/11/10, 15:09
Der var originale hovedlykter montert, grøftelys fjernet samt ballaster og tilhørende ledninger.

Bilder kommer ikveld.

Blir spennenes å se hva jeg får mangellapp på imorgen :P

Per Turbo
17/11/10, 15:12
Du byttet lamper i stedet for å fjerne en ballast? hehe

Pass på å si fra når du drar derfra at du skla hjem å skru tilbake delene igjen da, siden du ikke skal skrive det på facebook ;)

Nilsebu
17/11/10, 15:17
Du byttet lamper i stedet for å fjerne en ballast? hehe

Pass på å si fra når du drar derfra at du skla hjem å skru tilbake delene igjen da, siden du ikke skal skrive det på facebook ;)

haha!! De godtok ikke linselyktene mine uten tüv papirer. Selvom alle nummerene osv sto på glasset.

Det skal jeg si klart ifra.. ettersom jeg måtte bytta hele lampa så ligger bare xenonen klar i linselyktene og tar mye kortere tid å bytte tilbake :)

Robert H.
17/11/10, 17:02
haha!! De godtok ikke linselyktene mine uten tüv papirer. Selvom alle nummerene osv sto på glasset.


Finnes det TUV papirer til disse lyktene egentlig?
Fikk min godkjent med disse, men det var ikke på BT da...

locked
17/11/10, 17:05
haha!! De godtok ikke linselyktene mine uten tüv papirer. Selvom alle nummerene osv sto på glasset.

Det skal jeg si klart ifra.. ettersom jeg måtte bytta hele lampa så ligger bare xenonen klar i linselyktene og tar mye kortere tid å bytte tilbake :)

usakelig.. det blir som å kreve tuv papirer på dekkene fordi det ikke var samme merke som levert fra fabrikken. E merka lysutstyr er godkjent å montere.

Slettmyr
17/11/10, 17:12
Når jeg var og fikk godkjent senk på BT pirket kontroløren på diodene i klarglasslyktene (var koblet ut), la da ut om reglene for lys og alt det der, men fikk ingen mangellapp på det :)

Nilsebu
24/11/10, 15:37
Når jeg var og fikk godkjent senk på BT pirket kontroløren på diodene i klarglasslyktene (var koblet ut), la da ut om reglene for lys og alt det der, men fikk ingen mangellapp på det :)

De var flinke med mangellapp hos meg.


Kan noen fortelle meg hvordan jeg flytter tråden til lukket tråd eller må en admin gjøre det?

locked
24/11/10, 15:53
Treng ikkje flytte tråden din! BT har heilt sikkert lest den allerede :)

Men du kan jo opprette en ny tråd om du vil, kan jo vere en OK anledning til å rydde opp litt ;)

Nilsebu
24/11/10, 16:09
Blir mye å holde styr på da. Har jo ikke skrevet hva jeg har gjort med lysene etter at bilen ble godkjent. Kjørte vel ca 2 timer før noen små modifikasjoner ble gjort.

Nilsebu
24/11/10, 22:42
Der va denne tråden også flyttet :D

Byttet som sagt om til de "gamle" lysene igjen etter kontroll hos BT. Var deilig å kunne se litt igjen når jeg kjørte :)

Marhau
24/11/10, 22:51
åssen var det du flyttet tråden?

Nilsebu
24/11/10, 22:51
Snakk med en admin :)

Nilsebu
02/12/10, 00:58
jaja! Får fylle tompraten her da, i all fustrasjon til å ta igjen mrstfu på innleggstelleren :P

Blir å få byttet bremseskiver framme nå som lønna kommer ettersom det rister godt i rattet under nedbremsing, utenom så er det bare noen bilder fra kamerat som venter å bli lastet opp.

Så har også de jævla c70 lyktene begynt å forfølge meg igjen, så her blir det å hørre med en volvo butikk rett over grensen og finne pris.

Noen som vet hvilken som er nærmest?

mrstfu
02/12/10, 03:06
jaja! Får fylle tompraten her da, i all fustrasjon til å ta igjen mrstfu på innleggstelleren :P

Blir å få byttet bremseskiver framme nå som lønna kommer ettersom det rister godt i rattet under nedbremsing, utenom så er det bare noen bilder fra kamerat som venter å bli lastet opp.

Så har også de jævla c70 lyktene begynt å forfølge meg igjen, så her blir det å hørre med en volvo butikk rett over grensen og finne pris.

Noen som vet hvilken som er nærmest?

?

trur vi kommer til å ha et Evo-Impreza forhold. Du er en Impreza, en fantastisk vinterbil... men klarer liksom ikke ta meg igjen.

Men en ting skal du ha, jeg syntes det hadde skjedd lite i tråden din, skulle til å klage, men nå venter jeg spent på bilder.:D

Per Turbo
02/12/10, 07:49
Om du først skal over grensa hadde jeg sett etter noen brukte, men ellers er det vel bare å sette kursen mot Arvika og Strømstad som jeg mener er de nærmeste.

Nilsebu
02/12/10, 11:46
?

trur vi kommer til å ha et Evo-Impreza forhold. Du er en Impreza, en fantastisk vinterbil... men klarer liksom ikke ta meg igjen.

Men en ting skal du ha, jeg syntes det hadde skjedd lite i tråden din, skulle til å klage, men nå venter jeg spent på bilder.:D
Må bare huske å ta med kamera :)

Om du først skal over grensa hadde jeg sett etter noen brukte, men ellers er det vel bare å sette kursen mot Arvika og Strømstad som jeg mener er de nærmeste.

Åja? Ikke dumt. Hvor er det "lettest" bilopphuggere eller private?

Per Turbo
02/12/10, 11:50
Huggere har sjeldent slikt, så må nok bli private igjennom blocket.se eller tpc forumet. Du kan jo også høre med Kilroy, han skaffer jo det meste.

Kilroy
04/12/10, 22:27
Huggere har sjeldent slikt, så må nok bli private igjennom blocket.se eller tpc forumet. Du kan jo også høre med Kilroy, han skaffer jo det meste.

nja men c70 klarglas er mycket svårt her med, alla vill ha dem nu speciellt når priser på s/c/v70 sjunkit lågt, blocket er största chansen, kollar sj hela tiden efter dem :D
jeg fandt dem billiga i usa men sen er frakten problem, de var ikke villiga att sende t norden :(
// Ole

Kjell V70
04/12/10, 22:49
"C70 klarglas med USA blinkers lite slitna 3500kr"

http://www.blocket.se/orebro/Stor_garagerensning_30141752.htm?ca=12&w=3

Kilroy
05/12/10, 09:33
"C70 klarglas med USA blinkers lite slitna 3500kr"

http://www.blocket.se/orebro/Stor_garagerensning_30141752.htm?ca=12&w=3

kolla datum 16 okt, de er sålda sen länge :rolleyes:

Nilsebu
05/12/10, 12:30
Får vel sjekke priser hos Volvo nedi Sverige da. C70 klarglass er ikke et must, men hadde vært kjekt hvis det kom til en overkommelig pris :)

Hvilken sokkel er lysene på disse lyktene?

Kilroy
05/12/10, 13:03
Får vel sjekke priser hos Volvo nedi Sverige da. C70 klarglass er ikke et must, men hadde vært kjekt hvis det kom til en overkommelig pris :)

Hvilken sokkel er lysene på disse lyktene?

tror vi satte H7 xenon kit i, ;)
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-left/1011477/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-right/1011478/

Nilsebu
05/12/10, 13:04
tror vi satte H7 xenon kit i, ;)
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-left/1011477/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-right/1011478/

Bra :) Hadde vært kjedelig om jeg måtte kjøpe enda flere xenonkit.

mrstfu
05/12/10, 17:47
Jobba hardt nå, Nilsebu?

Grattis med tangering.

volvoRsport
05/12/10, 18:23
jeg fandt dem billiga i usa men sen er frakten problem, de var ikke villiga att sende t norden :(
// Ole

www.jetcarrier.no er løsningen da ;)

Nilsebu
05/12/10, 18:32
Jobba hardt nå, Nilsebu?

Grattis med tangering. haha, var ikke aktiv fredag og lørdag :p

Kjell V70
05/12/10, 18:32
Jobba hardt nå, Nilsebu?

Grattis med tangering.

Er derfor han har skrevet så mye i prosj.trådene mine? :D

Nilsebu
05/12/10, 18:35
Er derfor han har skrevet så mye i prosj.trådene mine? :D

haha. Ikke mange løs posts fra min side. Mente hvert ord :) drev å demnoterte railsa, endte jo opp med at jeg rundet den ene torxen, så der har vi en kosejobb i jula.

mrstfu
05/12/10, 20:50
Er derfor han har skrevet så mye i prosj.trådene mine? :D

tør tippe han har leita godt i skallen etter vettug informasjon.

Nilsebu
05/12/10, 21:30
tør tippe han har leita godt i skallen etter vettug informasjon.

Er en grunn eksamene går til helvete :P

Nei faen.. må snart få lagt ut noen bilder nå.. sporer jeg helt av på denne tråden.

Nilsebu
05/12/10, 22:56
Lenge siden det kom noen bilder så hiver inn et par:

Vinterfelger er på.. kjøpte nye hjulbolter, men disse var for tykke slik at kapslene ikke gikk på:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/388.jpg

Kjøpte så nye så nå er det god gang :)

Så var det av med litt lys og div for godkjennig hos BT
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/389.jpg

Resultat :/
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/390.jpg

Videre planer blir å få byttet rails.. runnet den ene skruen så en liten kosejobb står foran meg. Bytte bremseskiver, tenker på å fjerne den ene 12" i bagasjerommet og hive inn den andre kassen for å få en bedre look, samt en fin liten kondensator. Kanskje det blir et nytt element og ny forsterker.

Utenom så sitter jeg fortsatt å tenker på C70 klarglass.

Hadde flere planer å dele, men de forsvant for øyeblikket :P

Edit: Selvfølgelig så er stylinglyktene og xenonen tilbake :)

mrstfu
05/12/10, 23:07
synes Cetus ser bedre ut uten navkapsler, hadde bare 3kapsler til mine:D

fortsett med bilder, må hive ut noen snart jeg og:D

Nilsebu
05/12/10, 23:11
synes Cetus ser bedre ut uten navkapsler

Likte det ikke på bilen min.. vertfall ikke framme hvor du så senterbolten.

mrstfu
06/12/10, 00:14
jeg ser den, men jeg har alltid syntes synlige bolter er penere enn navkapsler, kapsler ser ut som....

plastikk, hvilket det er, men hjulkapsler.

synlige bolter gir et mye større inntrykk av at denne bilen brukes, og brukes skikkelig.

min mening, selvfølgelig.

Nilsebu
06/12/10, 00:17
jeg ser den, men jeg har alltid syntes synlige bolter er penere enn navkapsler, kapsler ser ut som....

plastikk, hvilket det er, men hjulkapsler.

synlige bolter gir et mye større inntrykk av at denne bilen brukes, og brukes skikkelig.

min mening, selvfølgelig.

Du skal få se bolter til våren igjen :)

mrstfu
06/12/10, 00:19
er ikke helt fornøyd med det, men alright:D

når jeg får pulverlakkert mine skikkelig (flasser hvit benga i m2størrelser:D) skal jeg prøve å få til røde bolter. kunne vært fett:D

Nilsebu
06/12/10, 01:22
Bare til å lære seg photoshop :)

mrstfu
06/12/10, 01:24
joa, problemet er at jeg gidder ikke.:D

kan du CS5? kunne tenkt meg et skikkelig kurs:D

Nilsebu
06/12/10, 01:29
joa, problemet er at jeg gidder ikke.:D

kan du CS5? kunne tenkt meg et skikkelig kurs:D

Kan ikke photoshop og har aldri hørt om CS5 så fra denne karen er det ikke mye hjelp å finne :)

mrstfu
06/12/10, 01:36
CS5 er siste PSversjon. så det.

ser tendensern til postwhoring her igjen?

Nilsebu
06/12/10, 01:37
CS5 er siste PSversjon. så det.

ser tendensern til postwhoring her igjen?

Rett mann til å snakke. (hvor var knappen for å blokkere ut enkeltpersoner på loggen igjen?) :P

Nok OT her.. holder oss sakelige nå :)

mrstfu
06/12/10, 01:45
det gjør vi:D

må si det, blir mer og mer glad i Garnet Red, ser biler med tilnærmet samme farge...

kunne nesten tenkt meg en selv:D

Nilsebu
06/12/10, 01:47
det gjør vi:D

må si det, blir mer og mer glad i Garnet Red, ser biler med tilnærmet samme farge...

kunne nesten tenkt meg en selv:D

hehe.. litt spesiell farge, men jeg liker den godt :) Trengte litt tilvenning, men men.

mrstfu
06/12/10, 02:52
Rosa?

Nilsebu
06/12/10, 03:11
Rosa?

Rosa skjær i fargen.. :)

Btw: liker quoten :)

mrstfu
06/12/10, 03:12
Med andre ord: Rosa:D

Og takk.

Og... Gå og legg deg. yngre karer som deg skal ta vare på meg når jeg blir pensjonist.

Nilsebu
11/12/10, 14:58
jaja. Da har litt nye deler kommet inn. R-design emblem til grillen, nye originale bremseskiver og originale vindusviskere :D

Bilder kommer så fort jeg får montert.

Så kan jeg ligge bra an til å skaffe blå R instrumenter + kjørecomputer, samt prøver å få tak i tracks modul og alu interiør.

Nilsebu
11/12/10, 23:58
På tide å legge ut kveldens innsats:

Fant fram viljestyrken å bestemte meg for at den skruen jeg runnet på takrailsa skulle ut.

sånn så den ut etter å ha brukt dremel, boremaskin, dremel, boremaskin og myye rustløser:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/727.jpg

Fikk endelig tak på den med et flatt skrujern da :D

Demonter rails: http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/728.jpg

Montert: http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/729.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/730.jpg

Mangler fortsatt listen helt bak på den ene siden så blir å få tak i en sånn + få på klips på venstre siden.

Railsene har falmet en del + litt riper, så det blir å flekke litt over på en fin måte og smøre alt sammen i svart vinyl for å få fargen tilbake.

R-design :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/731.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/732.jpg

Nye vindusviskere og bremseskiver:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/733.jpg

Endelig fikk jeg den lille "spoileren" tilbake på viskeren :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/734.jpg

Neste som blir er å få byttet bremseskivene, men venter til forkjølelsen / sykdommen har forsvunnet.

Så ble R instrumenter og kjørecomputer lagt inn for betaling idag og er i kontakt med kilroy angående tracks modul og alu paneler for interiøret :)

Noen som vet om tracks modulen er bolt on eller må visse nummer stemme mellom den og den gamle abs modulen min ?

Kilroy
12/12/10, 00:49
du må ha samme ATE nr som står på undersidan, den jeg har kvar er hele komplett, bare lossna kontakt, 5x bromsrör o lufta sen, lett jobb :p

du får alupanelet oxå for den andra norrmannen klyddar :mad:
http://forumbilder.se/images/3d10201011234889b9.jpg (http://forumbilder.se)alupanel R
http://forumbilder.se/images/ba1020101141027d63.jpg (http://forumbilder.se)alupanelR
http://forumbilder.se/images/3d102010114143eb0e.jpg (http://forumbilder.se)alupanelR

Per Turbo
12/12/10, 00:50
Jålete :D

Kilroy
12/12/10, 00:52
Jålete :D

vilka roliga ord ni har, hihi
adj. jålete ( a3) ['joːlətə] som gjerne pynter seg, forfengelig
jålete jenter

Nilsebu
12/12/10, 00:59
du må ha samme ATE nr som står på undersidan, den jeg har kvar er hele komplett, bare lossna kontakt, 5x bromsrör o lufta sen, lett jobb :p

du får alupanelet oxå for den andra norrmannen klyddar

Liker :D Sender du meg hele aggregatet eller bare modulen??


Jålete :D

Du har sett fargen på bilen??? Miriam skal være jålete :P

Kilroy
12/12/10, 01:07
Liker :D Sender du meg hele aggregatet eller bare modulen??


http://forumbilder.se/images/0092010113620b841.jpg (http://forumbilder.se)

Nilsebu
12/12/10, 01:11
Sjekk pm :)

Kilroy
12/12/10, 01:16
Sjekk pm :)

tackar for smidig affär igen ;)
// Ole

Nilsebu
12/12/10, 01:17
tackar for smidig affär igen ;)
// Ole

Lover at det ikke blir noe mas fra min side denne gangen :)

mrstfu
12/12/10, 18:41
pent, Nilsebu, selv om Miriam høres ut som ei dame i langt under lovlig alder.

ser du har vært aktiv mens jeg har vært på julebord, POSTWHORE?

Nilsebu
12/12/10, 18:55
pent, Nilsebu, selv om Miriam høres ut som ei dame i langt under lovlig alder.

Takker for det :) Er litt småkåt av meg :D



ser du har vært aktiv mens jeg har vært på julebord, POSTWHORE?

Ikke mye whoring her. Bare sakelige ting. Er sånn halvveis sjuk og noe må jeg jo bruke tida på :)

Lillegutt
12/12/10, 19:01
Flere som må ha nye abs modul ja hehe min kommer vel i posten om en uke den ;) mye måtte du ut med for de feite railsa ?

Nilsebu
12/12/10, 19:02
Flere som må ha nye abs modul ja hehe min kommer vel i posten om en uke den ;) mye måtte du ut med for de feite railsa ?

hehe.. irriterer meg at jeg kjøpte en splitter ny abs modul fra volvo ifjord :/ men men, får bli en reservedel.

Railsa ga jeg 1300 for. Kjøpte dem av Morgis.

Lillegutt
12/12/10, 19:05
Den nye måtte du vel ut med 12000 kr eller ?

Nilsebu
12/12/10, 19:07
Den nye måtte du vel ut med 12000 kr eller ?

Er du galen da?? Bare modulen koster rundt 5-6 tusen. Kan godt hende hele aggregatet koster rundt 12 tusen.

Lillegutt
12/12/10, 21:40
jepp hele koster 12 når jeg var på volvo fikk jeg ikke kjøpt bare modulen:(

Nilsebu
12/12/10, 22:37
Da ville jeg gitt dem et klask på kinnet. Å kjøpe bare modulen er ingen problem. Få tak i delenummer og gå opp igjen.

mrstfu
12/12/10, 22:41
det er drøyt tilogmed for Volvo, det er jo bare en boks med litt printkort inni...

Nilsebu
15/12/10, 22:26
Ja. Da er instrumenter på vei, og delene fra Kilroy, samt mottakeren for fjernstyrt sentrallås ligger klart :) Ser ut til å bli en fortreffelig jul.

Bortsett fra at Volvo skal ha 2800,- for pin koden som trengs for å aktivere kjørecomputeren :/

mrstfu
15/12/10, 22:30
kjøp sånn biltema alarm. masse ekstra ledninger, sensorer og bokser, for ikke å snakke om en griselekker murstein av en fjernkontroll på nøkkelknippet.

billigere, holder ikke gjennom vinteren, og generell møkk. det fortjener bilen din, synes jeg.

er som vanlig positiv til at du foretar deg, Ole.

Nilsebu
15/12/10, 22:35
kjøp sånn biltema alarm. masse ekstra ledninger, sensorer og bokser, for ikke å snakke om en griselekker murstein av en fjernkontroll på nøkkelknippet.

billigere, holder ikke gjennom vinteren, og generell møkk. det fortjener bilen din, synes jeg.

er som vanlig positiv til at du foretar deg, Ole.

HAHAHA!! Vet vertfall hvor jeg kan ettersende biltema tingene når de slutter å fungere :)

mrstfu
15/12/10, 23:35
hvis du tenker på midtre østland, skedsmokorset, kan du dra til helvette.

jeg hadde en sånn jallaalarm på bilen når jeg kjøpte den, DET er det eneste som virkelig har irritert meg grenseløst med denne bilen, å plukke bort alt av sensorer, ledninger og bokser.

Nilsebu
15/12/10, 23:52
Kunne tenkt meg alarm selv, men det eneste aktuelle der er original Volvo, og det ville de ikke gi pris på engang, mtp alle sensorer osv som må monteres.

Uansett så er alarm såpass oppbrukt at folk ikke reagerer noe lengre og hva har vi ikke forsikring for? :)

mrstfu
16/12/10, 00:00
helt riktig. jeg satser heller på å få utviklet no sprekt uskadeligjøringstiltak, eller lignende. feks, hvis man åpner bilen og ikke slår en kode, låses bilen med skikkelige dødbolter, og fylles med en skummel, men jødevennlig gass, altså ikke dødelig.

i tillegg til at alt som heter strøm kobles fra, så bilen ikke kan flyttes innenfra:D

Per Turbo
16/12/10, 00:30
Volvo Alarmen er ikke SÅ dyr og vanskelig å få montert selv, har sett litt på de forskjellige delene. Nivåsensor, glass-sensor er igrunn det du får som tillegg foruten alarmen og sirene.

Aartun
16/12/10, 12:50
Jeg har flere av komponentene som er i volvo-alarmen i bilen allerede, da jeg var inne på bilforum/bilia så skulle de ha 2500,- (om jeg ikke husker feil, var i alle fall ikke noe billigere) bare for software til alarmen....
så om noen kan skaffe dette til en annen pris så er det interesse...:)

Volvo er gnine på software gitt...

Nilsebu
20/12/10, 00:34
Hvor mye arbeid er det å få montert de sensorene osv som trengs?

Idag så skulle juletreet i hus, og Volvoen blir ikke brukt til å hive et tre inni og kjøre av gårde, så da ble det 82" carinaen til bestefaren min som måtte trå til.

På denne så røyk dynamoen eller noe igår, så selvfølgelig så stoppet den under de bratteste bakkene, og da var det fram med slepetauen og bilen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1238.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1239.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1240.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1237.jpg

Det er sånn vi transporterer juletrær i denne familien :D

Nilsebu
21/12/10, 00:53
Da var litt deler kommet inni huset :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1308.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1309.jpg

+ abs modulen med tracks. Denne ble montert med en gang, men mangler knappen før jeg finner ut om det virker?

Tracks lyset har vertfall dukket opp i instrumentbordet :)

Så imorgen blir det å legge julehandelen og det alt for tomme kortet mitt på hylla og ned i garasjen for å forverre forkjølelsen, men forhåpentligvis forbedre interiøret :)

Lillegutt
21/12/10, 22:58
ossen er det med å bytte instrument? får du annen kilometer stand da?

Per Turbo
21/12/10, 23:25
Om du bytter instrumentet komplett fra en annen bil vil du få den kmstanden som stod i den gamle bilen siden dette lagres i instrumentpanelet. Bytter du derimot bare skivene så løser det seg mye bedre :)

Nilsebu
21/12/10, 23:27
Byttet bare skivene samt plugget på mottakeren for trådløs sentrallås, så jeg beholder den gamle km-standen.

Må bare innom Volvo i romjulen å aktivere kjørecomputeren.

mrstfu
21/12/10, 23:39
pent, pent. gleder deg til regninga hos Volvo? sikkert hele julegavebudsjettet:D

Nilsebu
21/12/10, 23:41
pent, pent. gleder deg til regninga hos Volvo? sikkert hele julegavebudsjettet:D

Regninga hos Volvo har gått over julegavebudsjettet for en stund siden :P hehe.. neida.. Ligger på vel på rundt 3000,- så er ikke så alt for gale.

Slettmyr
21/12/10, 23:45
Blir flott med alle disse godsakene! :)

Nilsebu
21/12/10, 23:46
Hvis jeg makter å få på midtkonsollpanelene da :P Prøver igjen imorgen / inatt.

mrstfu
21/12/10, 23:52
3 lapper? jeg synes det er DRØYT!

:D

Nilsebu
21/12/10, 23:58
3 lapper? jeg synes det er DRØYT!

:D

Er ikke så gale mtp mottakeren til fjernstyrt sentrallås koster 1800 uten rabatt da.

+ noen brytere etc.

Var verre den regningen jeg betalte mens jeg skiftet dempere :P

mrstfu
21/12/10, 23:59
altså... ting er dyrt på volvo. eneste jeg har opplevd billig på volvo er EUkontroll, og da mest fordi jeg kjenner kontrolløren.:D

Nilsebu
22/12/10, 00:03
altså... ting er dyrt på volvo. eneste jeg har opplevd billig på volvo er EUkontroll, og da mest fordi jeg kjenner kontrolløren.:D

Er som regel litt billigere enn meca og mekonomen, mens biltema styrer jeg unna med mindre vi snakker ytre drivledd :D

Nilsebu
23/12/10, 18:11
Da ble det bestilt inn en liten nyttårspresang til bilen. C70 klarglass er på vei :D

Marhau
23/12/10, 18:58
Gleder meg til og se bilen med de på. kommer til og bli drit pent!

Per Turbo
23/12/10, 22:12
Støttes!
En fin kombinasjon med den bilfargen og klarglasslamper :)

Nilsebu
23/12/10, 22:51
Gleder meg til og se bilen med de på. kommer til og bli drit pent!

Satser på det :) Kommer kanskje på mandag / senest tirsdag.


Støttes!
En fin kombinasjon med den bilfargen og klarglasslamper :)

Reinte med at du støttet dette :)

Når det kommer til midtkonsollen så måtte jeg bare gi opp. For kaldt i garasjen til å stå der å klø seg i hode, men alt det andre kom på. Skal prøve å få lagt ut bilder ikveld. Og jeg hadde bare 2-3 skruer til overs :D

mrstfu
24/12/10, 01:58
2-3 skruer til overs? ikke dårlig, på alt annet svenskt* jeg skrur mangler det som regel et bøttelass skruer.

*IKEA.

Nilsebu
24/12/10, 02:05
Da var det på tide å hive ut noen bilder fra de siste dagene.

Av med dashbordet, midtkonsollen etc for å sette inn r-instrumenter, noen alu look interiør paneler og mottakeren til trådløs sentrallås.

Kompanjongen etter at dashbordet gikk av:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1624.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1625.jpg

Mobilbilder :eek: fra demontering og montering av instrumenter:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1626.jpg

Fått på sentrallås mottakeren :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1627.jpg

Resultat:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1628.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1629.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1630.jpg

Fått på tracks bryter og infobryteren:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1631.jpg

Mangler fortsatt panelet rundt dvd-spilleren etc, men det får bli til sommeren når det er temperatur til å være i garasjen :mad:

Neste update blir vel med c70 klarglass, etterfulgt av ny basskasse prosjekt, der jeg skal lage en basskasse i glassfiberen som går nedi reservehjulet.

Ønsker alle en GOD JUL!

Edit: Per Turbo: hvis du leser dette. Du har vel ikke delenr til håndtak og knapp på håndbrekket som passer litt bedre?

Per Turbo
24/12/10, 02:14
Ser meget bra ut! :) Lurer på hvor du får alle ideene fra! :p

Men har du fått på midtkonsollen der skikkelig? Var noen seriøse mellomrom rundt håndbrekkdekselet...

Nilsebu
24/12/10, 02:20
Ser meget bra ut! :) Lurer på hvor du får alle ideene fra! :p

Men har du fått på midtkonsollen der skikkelig? Var noen seriøse mellomrom rundt håndbrekkdekselet...

Haha.. stjeler ikke absolutt ALT fra deg? :P

Rundt der med håndbrekket er det et lite mellomrom her og der ja.
Noen fester i midtkonsollen er knekt etter alderen, litt uvisshet og litt irritasjon, men planlegger å få ordnet det i romjulen, og rett framfor håndbrekket så skimter jo noe grønt. Er bare noe småputtel jeg må få ordnet for å få det til å sitte skikkelig.

Sitter også igjen med 2 torx skruer i rest, så må finne ut hvor de kommer inn i bildet :P

Men hadde ikke du alu håndtak i svarten? Eller er det likt som det du har i djevelen?? :)

Per Turbo
24/12/10, 02:25
Neida, bare erter.. uansett, om mine prosjekt er til andres inspirasjon og glede så er det bare veldig hyggelig for min del. Da har jeg gjort noe riktig ;)

Du må jo følge på med
- Girkule i skinn
- Håndbrekk håndtak i skinn
- Håndbrekk-knapp i sølv

Om du har igjen 2 skruer så må de enten tilhøre dashbordet, hanskerommet, panelet under hanskerommet, eller kanskje oppunder askebegeret eller noen av skruene til ledningsskinnen på undersiden av midtkonsolldekselet.. ?!?!?!?! Ikke godt å si :)

Per Turbo
24/12/10, 02:32
9203789 - Håndbrems Handtak i skinn
30714154 - Knapp til Håndbrems handtak i Alu "look"
9165315 - Håndtak/åpner til Haskeroms Luke i Chrome
3671189 - Automat, Grå skinn

Nilsebu
24/12/10, 03:07
Takker for dette :D

Hvordan bytter du ut girkulen? Og er disse dele FRYKTELIG dyre hos Volvo eller går det an?

Per Turbo
24/12/10, 03:17
Girkula sitter som f... gjorde ihvertfall det på min. Så ble litt rørtang virksomhet til slutt. Men av skulle den!

Kula kostet vel rett under høvdingen, de andre delene er 2-300 kr stk for mener jeg å huske.

mrstfu
24/12/10, 04:43
dette blei PENT, Ole. virkelig pent, skulle ønske det fantes alu til 850 som ser ut i dagslys:D

du vet den oppbevaringslomma som er montert på setet? altså på venstre side av førersetet? (er hvertfall det på 850)...

der har jeg 4 torx20 skruer, aner ikke hvor de kommer fra. hver gang jeg åpner opp noe, sjekker jeg om noe mangler, ikke funnet noe ennå, og bilen henger fremdeles sammen. svensk ingeniørteknikk, skulle jeg tru:D

Nilsebu
24/12/10, 16:02
dette blei PENT, Ole. virkelig pent, skulle ønske det fantes alu til 850 som ser ut i dagslys:D

du vet den oppbevaringslomma som er montert på setet? altså på venstre side av førersetet? (er hvertfall det på 850)...

der har jeg 4 torx20 skruer, aner ikke hvor de kommer fra. hver gang jeg åpner opp noe, sjekker jeg om noe mangler, ikke funnet noe ennå, og bilen henger fremdeles sammen. svensk ingeniørteknikk, skulle jeg tru:D

Skal alltid ha noen skruer i rest. Skimter et minne om at midtkonsollen ikke hadde plass til 2 torx skruer, men får sjekke sammen med alt det andre jeg har på lista i romjulen.

Er kartlomme på V70 også. En stor helt framme i døra, og en med litt mindre dybde under håndtaket og der du åpner bensinlokket.

Nilsebu
26/12/10, 16:30
Da må jeg få meddele at det ikke blir noe basskasse i reservehjulet ettersom jeg ikke vil klare å få nok volum i den. Blir heller å sette inn den gamle kassen.

locked
26/12/10, 16:36
Da må jeg få meddele at det ikke blir noe basskasse i reservehjulet ettersom jeg ikke vil klare å få nok volum i den. Blir heller å sette inn den gamle kassen.
kor mykje volum treng du då?

Nilsebu
26/12/10, 17:07
Bør ikke gå under 32 liter. Hvis jeg bygger opp reservehjulskassen med 4 cm så får jeg rundt 24 liter. Så tar jo elementet litt plass også.

locked
26/12/10, 17:23
Bør ikke gå under 32 liter. Hvis jeg bygger opp reservehjulskassen med 4 cm så får jeg rundt 24 liter. Så tar jo elementet litt plass også.
Skaff deg en stor felg :) 18, eller 19" og 7" brei.. då får du gaanske mangen liter nedi ;) kansje til og med 20x7.5går nedi med lite gummi på kjøp et element som ikkje treng s¨åå stor kasse ;)

Kilroy
27/12/10, 04:56
Skaff deg en stor felg :) 18, eller 19" og 7" brei.. då får du gaanske mangen liter nedi ;) kansje til og med 20x7.5går nedi med lite gummi på kjøp et element som ikkje treng s¨åå stor kasse ;)

pioneer spl 12" basar kräver "bara" ca 24L
Driver : pioneer TS-W3004SPL
Number of drivers : 1
Box type : Vented
Box size : 22,0 l
Tuning frequency : 36,00 Hz
Vent : 1 vent(s)
41,53 cm length for each
3,00 in round
http://www.pioneer.eu/uk/products/archive/TS-W3004SPL/index.html

Nilsebu
27/12/10, 23:10
Takker Kilroy, men gidder ikke å bruke penger på ny sub, ettersom den jeg har fungerer ganske greit.

Da var C70 klarlgass montert :D Bilder kommer imorgen, så fikk jeg solgt linselyktene mine til søskenbarnet mitt :D

mrstfu
29/12/10, 01:01
Takker Kilroy, men gidder ikke å bruke penger på ny sub, ettersom den jeg har fungerer ganske greit.

Da var C70 klarlgass montert :D Bilder kommer imorgen, så fikk jeg solgt linselyktene mine til søskenbarnet mitt :D

vi venter i spenning.

Nilsebu
29/12/10, 02:06
Etter lengre og lengre om langt så var C70 klarglass på :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1948.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1949.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1950.jpg

Ble veldig fornøyd selv. Vertfall med lyskombinasjonen. LED parklys, US lys og grøftelys. (Det ene grøftelyset har jo tatt kveld så blir å lete litt der en dag).

Veldig bra lys i lyktene med xenon (Hei Hei BT, eller nei?), men har bare dette i nærlys nå ettersom det er en annen sokkel på langlys, og det må kjøpes inn :/

Utenom så er de delene Per Turbo gav meg nummer på bestilt og hentet. Bortsett fra girkule.

Hvordan fjerner jeg håndbrekk knappen? Fikk sklidd av håndtaket, men ikke kjangs på selve knappen.

Edit: Litt mørkt mens bildene ble tatt, men gir en liten pekepinn :)

mrstfu
29/12/10, 02:09
der ja, pent! få se med lys på nå:D

Nilsebu
29/12/10, 02:13
der ja, pent! få se med lys på nå:D

Må vente til høyre grøftelys er oppe å går igjen ;)

mrstfu
29/12/10, 02:16
ta bilde av venstre side da! kan ikke tease på den måten, blir forbanna her!:mad:

Per Turbo
29/12/10, 09:38
Knappen skal skrus av! :) Bare ta en tang eller noe og skru av den gamle, så skrur du på den nye til den begynner å ta borti stålet. Men ta av håndtaket igjen, lettere å gjøre det da.

Bare pass på fjæra som sitter innenfor knappen, at den sitter riktig og at pinnen er der den skal være, så går det bra.

Om tåkelyset ikke funker, kontaktstykket som har brent seg? Ikke uvanlig det...

Nilsebu
29/12/10, 11:15
Takker Per :) Grøftelysene er bygd om til xenon så skylder litt på ballasten før jeg starter feilsøking.

Aartun
29/12/10, 11:43
Meget pent med klarglasslyktene! går for skinnratt/sportsratt etterhvert også eller?

locked
29/12/10, 11:46
Har du ikkje vatn og såpe i haugesund??

Eg har liggande 9005 sett med xenon om du skulle ha behov for ;)

940pearl
29/12/10, 12:13
Har du ikkje vatn og såpe i haugesund??

Eg har liggande 9005 sett med xenon om du skulle ha behov for ;)

Du kan bare sende det til Fauske:)

Nilsebu
29/12/10, 12:58
Meget pent med klarglasslyktene! går for skinnratt/sportsratt etterhvert også eller?

Takk takk :) Tenker på sportsratt ja. Men skal jeg velge R ratt med alcantara eller tommelfingergrep?? Disse koster nesten 4 tusen nye uten rabatt så blir ikke aktuelt før jeg finner noe brukt.


Har du ikkje vatn og såpe i haugesund??

Eg har liggande 9005 sett med xenon om du skulle ha behov for ;)

Bilen blir jo skitten med en gang :P
Tenkte jeg skulle hive den inn i en børstfri vask hos shell når det meste av snø er vekke på bilen.

Kontoen min er snart på vei til sammenbrudd så xenon i langlys får vente litt. Men 9005 sett? Det betyr? HB3 sokkel?

Nilsebu
29/12/10, 14:54
Da er grøftelyset oppe å går igjen :D Var ballasten som hadde tatt kvelden.

Per Turbo
29/12/10, 15:19
HB3/9005 er samme ja. :)

Ble strøkent med klarglassene, matcher fargen på bilen din som også er kanonfin :D

Hadde ikke tatt Alcantara rattet, det er tynt og alcantaraskinnet blir veldig fort glattet ut og stygt. Da er det mye bedre å legge pengene i Sport rattet, prisen er omtrent lik.

Slettmyr
29/12/10, 15:58
Ble knallbra med klarglasslyktene! :D

Nero
29/12/10, 18:16
Ble veldig bra med ordentlig lykter, R-fanger og C70 klarglass-lykter på X70 serien blir aldri feil:)

Nilsebu
29/12/10, 20:58
Takker for gode tilbakemeldinger :D

Ser ut som om det blir sportsratt med tommelfingergrep på "skal gjøres" listen :)

Per Turbo
29/12/10, 22:51
Kjenner jeg deg rett, så vil du ikke angre!

Problemet er, om du bytter bil senere til samme type, blir rattet en kjappere prioritering, da de standardrattene blir pinglete :) :)

Nilsebu
29/12/10, 23:03
Hva er veiledende på dem? Ca 3800 etter delenr samling på forumet.

Aartun
30/12/10, 10:48
Enig med Per, så tror jeg sportsratt med tommelfingergrep vil passe bedre inn med resten av miljøet. finnes kanskje ett til overkommelig pris på andre sia av grensa? :)

Nilsebu
31/12/10, 14:06
Regner med det blir å bestille nytt ratt i januar.

Kan be Volvo sende regning, men hvis jeg har pengene i hånda, så bestiller jeg via en mekaniker hos Volvo, og får da litt mer rabatt :)

Nilsebu
05/01/11, 14:34
Da var bilen levert inn for bytte av multireim og aktivisering av kjørecomputer. Volvo tok rundt 300 for reima og 300 for jobben så nølte ikke mye der.

Har også fått på hanskerom håndtak i chrome, skinn på håndbrekket og alu-look håndbrekk knapp. Per blir jo så slitsom så må bare høre på han :)

R-M-I
05/01/11, 14:52
dette blei PENT, Ole. virkelig pent, skulle ønske det fantes alu til 850 som ser ut i dagslys:D

du vet den oppbevaringslomma som er montert på setet? altså på venstre side av førersetet? (er hvertfall det på 850)...

der har jeg 4 torx20 skruer, aner ikke hvor de kommer fra. hver gang jeg åpner opp noe, sjekker jeg om noe mangler, ikke funnet noe ennå, og bilen henger fremdeles sammen. svensk ingeniørteknikk, skulle jeg tru:D

Akkurat som alt annet svenskt...som f.eks ting fra ikea... en SKAL sitte igjen med masse "ekstradeler" når man er ferdig å skru :D

Nilsebu
05/01/11, 14:54
Stemmer! Men neste gang jeg tukler nedi der.. hvis jeg sitter igjen med en handlepose full av torx så skal jeg finne på noe smart.

R-M-I
05/01/11, 14:58
Blitt FIN den bilen din nå :D Tror nesten jeg må ta meg en tur og kikke på den selv neste gang jeg er i haugesund traktene :P Hvor i "byen" er det du holder til?
Har litt familie som bor borti der skjønner du :P

Nilsebu
05/01/11, 15:05
Blitt FIN den bilen din nå :D Tror nesten jeg må ta meg en tur og kikke på den selv neste gang jeg er i haugesund traktene :P Hvor i "byen" er det du holder til?
Har litt familie som bor borti der skjønner du :P

Bare til å si ifra. Bor ca 7 Volvominutt fra sentrum. Sør for byn med karmsundbroen.

Null stress for meg å møte opp i byn da :)

Nilsebu
05/01/11, 15:22
Så fikk jeg også bestilt eu-kontroll 10. februar. Grøss grøss, huffameg :mad: :confused:

R-M-I
05/01/11, 15:24
Gir en lyd neste gang jeg er i traktene jeg :D Biltema må vel besøkes også når jeg er der tenker jeg...søren meg beste Biltema-sjappe i landet..

Nilsebu
05/01/11, 15:27
Gir en lyd neste gang jeg er i traktene jeg :D

Høres bra ut :D


Biltema må vel besøkes også når jeg er der tenker jeg...søren meg beste Biltema-sjappe i landet..

Er 2 stk der som faktisk kan noe, resten av personalet er det så som så med :P

Lillegutt
07/01/11, 17:23
hvor kjøpte du klar glass lyktene?

Nilsebu
07/01/11, 20:57
hvor kjøpte du klar glass lyktene?

Var nok hos Volvo.

mrstfu
07/01/11, 21:01
venter på bilder av lykter med lys, vettu:D

Nilsebu
07/01/11, 21:06
venter på bilder av lykter med lys, vettu:D

jaa... de er rett rundt hjørnet :P Kan prøve å få lagt ut en film jeg filmet. Prøvde å få på tape lyden på bilen, men de piggene lager vist litt mer lyd :P

mrstfu
07/01/11, 21:15
tape lyd? låter femmern så dårlig?

Nilsebu
07/01/11, 21:30
nei nei.

Men jeg sitter ALLTID inni bilen når femmeren sviver. Like greit å filme det når jeg står utforbi.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/356.jpg (http://s661.photobucket.com/albums/uu332/Nilsebu/?action=view&current=P1020308.mp4)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/357.jpg (http://s661.photobucket.com/albums/uu332/Nilsebu/?action=view&current=P1020309.mp4)

Her ser du lysene ;)

Hvis linkene fungerer.

Kjetil Krømcke
08/01/11, 00:21
det var et sett godt komprimerte bilder.

Nilsebu
08/01/11, 01:08
det var et sett godt komprimerte bilder.

hahah.. skal se hva jeg får gjort :)

mrstfu
08/01/11, 05:49
på thumbnailen til den første filmen ser Miriam ut som en Honda HRV.

:D

Nilsebu
08/01/11, 18:58
på thumbnailen til den første filmen ser Miriam ut som en Honda HRV.

:D

tyst!!! :p

Se om denne fungerer
U2JugcK5b8s

Skal jaggu ikke være lett.
hDV-9VS_kMY

Nilsebu
09/01/11, 21:47
Takker Per :)

Fått gjort litt idag :D

Vekk med den svære subkassa og inn med den søte lille:

Kassen og elementene ryddet vekk, og klar for å fikse opp litt i kabler:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/474.jpg
Mandige forsterkere :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/475.jpg

Så mye bedre ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/476.jpg

Ligger noen strømkabler bak baksete, disse skulle egentlig være til kondensatoren, men den jævlen SOM har funnet på den patenten for å feste strømkabler skulle jeg møtt og vist hva jeg føler.. verste drite jeg har vært borti!!!

Ferdig montert. Regner med det blir å kjøpe seg en ny kondensatoren en gang i fremtiden:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/477.jpg

Og etter mas, trusler samt lusking bak bossdunker fra mrstfu sin side, så måtte jeg tilslutt få ut noen bilder der lysene var på:

Ikke enkelt å få bra bilder i mørke med lys på..:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/478.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/479.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/480.jpg

Så har vi det dekselet som sitter under hanskerommet. Det klarte jeg å knekke ifjor når jeg skulle trekke høyttalerkabler bak. Trodde det var klips og ikke torx :p

Det har hengt i hutteogpine, så på tide å gjøre noe med det.

Her prøver jeg meg på glassfiber, om det funker eller ikke får jeg se imorgen, hvis ikke så prøver jeg på nytt med polyester for så å bruke glassfiber:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/481.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/482.jpg

Per Turbo
09/01/11, 22:16
Ble lyden noe knall a?

Nilsebu
09/01/11, 22:32
Ble lyden noe knall a?

Gjør jobben den. Tror kassen er 3-5 liter for liten, men ingenting som ikke noe dempervatt fikser :p

Har du bass sangene så rister det som er, så da må det stilles ned, men på mer vanlig musikk så tar den de laveste tonene uten problemer.

Lagde jo kassen ifjor, så hadde ikke giddet å heve den inn igjen hvis den ikke var tilfredsstillende.

Per Turbo
10/01/11, 07:43
Akkirat, bare å smelle på da :)

mrstfu
10/01/11, 14:37
Pent, veldig pent. egentlig ikke så glad i USblinkere, men det ble pent:D

degocostly
10/01/11, 14:39
Jeg fiksa den hylla under hanskerommet med glassfiber også, funka det. Trodde også det var klips der, men neida!

Nilsebu
12/01/11, 02:59
Jeg fiksa den hylla under hanskerommet med glassfiber også, funka det. Trodde også det var klips der, men neida!

hehe, fort gjort.

Aartun
12/01/11, 14:52
Jeg fiksa den hylla under hanskerommet med glassfiber også, funka det. Trodde også det var klips der, men neida!

Har du hylle under hanskerommet?


Liker blandingen med lyst å mørkt i bilen din Nilsebu! De dekslene ved stolpene, er de creme farget?

mrstfu
12/01/11, 14:56
er vel sparkedekselet han mener.

Aartun
12/01/11, 14:59
Det kan være... jeg kunne gjerne hatt ei hylle der, som kunne tatt A4 ark/blader :)

mrstfu
12/01/11, 16:11
eller den alltid pålitelige kartboka.

Nilsebu
12/01/11, 20:26
Har du hylle under hanskerommet?


Liker blandingen med lyst å mørkt i bilen din Nilsebu! De dekslene ved stolpene, er de creme farget?

Har hylle der ja, men har ødelagt festene på den, så ligger i garasjen klar for fiksing nå.

Tror det er creme farge ja, litt usikker.

degocostly
12/01/11, 20:36
Hvordan ble det med kjørecomputeren? Fungerer den?
Hva slaks "info" er det man får på den?

Nilsebu
12/01/11, 20:51
Hvordan ble det med kjørecomputeren? Fungerer den?
Hva slaks "info" er det man får på den?

Kjørecomputeren fungerer knall :D

Du får gjennomsnittshastighet, momentan forbruk, gjennomsnittsforbruk, utetemp, trip teller og antall mil til tom tank.

Aartun
13/01/11, 09:42
eller den alltid pålitelige kartboka.

He he, var på vei å skrive det, men da tenkte jeg at jeg kom til å få høre at jeg burde skaffe en gps, men kartboka også ja :)
Må undersøke litt angående den hylla.

mrstfu
13/01/11, 12:31
GPS er vel og bra det, men kartboka mister ikke dekning:D pluss, den holder kjeft helt av seg selv, må ikke endre på noen innstillinger:D

R-M-I
13/01/11, 13:23
GPS er vel og bra det, men kartboka mister ikke dekning:D pluss, den holder kjeft helt av seg selv, må ikke endre på noen innstillinger:D

Hva mener du? At det er irriterende å høre på:

"Ta til venstre om 200m, ta til venstre, rekalkulerer, rekalkulerer, rekalkulerer, rekalkulerer." ?

mrstfu
13/01/11, 14:05
helt riktig. den råeste jeg har fått er "fåreta en ulovlig Usving." forøvrig en tidlig generasjon Garmin.

Nok OT, hvordan er det med Miriam?

Nilsebu
14/01/11, 02:10
helt riktig. den råeste jeg har fått er "fåreta en ulovlig Usving." forøvrig en tidlig generasjon Garmin.

Nok OT, hvordan er det med Miriam?

De gpsene kan være rare til tider....

Angående Miriam så har hun det bare bra :) Venter på å få montert det sparkedekselet under hanskerommet.

Så ser hun frem til EU-kontroll i februar, noe som jeg gruer meg litt til :p

Utenom så er jeg på jakt etter R-ratt fra 99-00 med tommelfingergrep, så hvis noen har så er det bare til å skrike. Lommeboken strekker ikke til for tiden til å kjøpe nytt hos Volvo.

Nilsebu
15/01/11, 20:03
Bilen har full tank med bensin!! :D Sjeldent det skjer :p

Utenom så har jeg handlet inn en ny holder for turbotrykksmåleren, tenker den skal inn i hanskerommet denne gangen. Ny høyttaler grill er bestilt og hentes på mandag, legger opp det forsøket jeg gjorde der :p

Nilsebu
17/01/11, 23:16
Klarer du å få 2 framseter + baksetet inn i bilen, mens det fortsatt er plass til 3 stk i bilen? Forutsatt at bagasjerommet er tomt fra før.

locked
17/01/11, 23:25
det bør gå bra

edit: bra og bra.. trangt blir det men ta ut deler av baksetet du ikkje treng før du reise! så montera du det nye i bilen :) Sånn pleie eg å gjere viss eg skal frakte panser, døre osv..

Nilsebu
17/01/11, 23:27
det bør gå bra

edit: bra og bra.. trangt blir det men ta ut deler av baksetet du ikkje treng før du reise! så montera du det nye i bilen :) Sånn pleie eg å gjere viss eg skal frakte panser, døre osv..

hehe.. ser for meg deg kjøre fra Olden og til Sverige uten panser :p

locked
17/01/11, 23:31
been there done that.. ikkje heilt til sverige men en 120km den gangen :)

Nilsebu
18/01/11, 15:31
Da var R ratt av tykke typen bestilt, samt innstegslister og R gulvmatter i tekstil.

mrstfu
18/01/11, 15:33
jeg hater deg, nilsebu. vals bilen din litt a.:mad:

Per Turbo
18/01/11, 15:43
Shopper som en kjerring gjør du!
Men til gjengjeld så blir dette bra da.. :)

Nilsebu
18/01/11, 17:36
jeg hater deg, nilsebu. vals bilen din litt a.:mad:

Nei! Og innerst inne vet jeg at du ikke hater meg :)


Shopper som en kjerring gjør du!
Men til gjengjeld så blir dette bra da.. :)

Nå er vel ikke akkurat du den rette personen til å uttale deg :p

Per Turbo
18/01/11, 17:40
Joda, jeg ser bare hvilken vei dette bærer hen.. ;)

Nilsebu
18/01/11, 18:16
Joda, jeg ser bare hvilken vei dette bærer hen.. ;)

Du har rett.. driver å forhører meg på nette og skal legge av nok penger!!

Vet du om andre bilhuggere i Sverige jeg kan sende mail til angående R-seter og dørpaneler?

Mangler bare fargen din nå Per + mye småsnacks så jeg aldri får råd til så blir jeg 100% copycat :p

Nilsebu
18/01/11, 23:50
Da var xenon for langlysene også bestilt. Av locked :D

mrstfu
19/01/11, 00:50
55w? 70?:D

hvorfor av locked? spesielle?

Nilsebu
19/01/11, 00:53
55w? 70?:D

hvorfor av locked? spesielle?

ingen anelse :p

Billige!

mrstfu
19/01/11, 04:17
sweet det da:D mange watt er de på? har hatt lyst på 70w xenon i fjernlysa, har 35w nå... beste hadde vært 110w, men har ikke finni noen forhandlere, ikke engang på ebay... da er det dårlige tider:D

Nilsebu
19/01/11, 14:59
sweet det da:D mange watt er de på? har hatt lyst på 70w xenon i fjernlysa, har 35w nå... beste hadde vært 110w, men har ikke finni noen forhandlere, ikke engang på ebay... da er det dårlige tider:D

Jeg vet ikke hvor mange watt sier jeg jo :p

Skal høre med locked idag.

Utenom så er R-rattet, innstegslistene og gulvmattene montert :D

Ikke helt den store visulle forandringen på rattet, men en del bedre å holde i :)

Bilder kommer...

Aartun
19/01/11, 19:09
Hvor "tykkt" er R-rattet? omkrets inni hånda liksom....:)

Nilsebu
19/01/11, 21:44
Skal få målt hvor tykt det er. Utenom så er det mye bedre å holde på. En mye større eksklusiv følelse :) ny update! På fredag blir det 70 mil tur retur i bakfylla, over haukeli for å hente r seter og dørtrekk, nytt midtkonsoll og litt annet interiør knesk fra en 98 R. Bilen har rullet 160 tusen, og setene så ut til å være i god stand.

Slettmyr
19/01/11, 21:51
Ai ai, ser frem til og se resultatet :D

Nero
19/01/11, 22:41
Det blir garantert nice:)

Nilsebu
20/01/11, 00:22
Satser på at det blir bra.

En liten smakebit av mms bildene jeg fikk.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1228.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1229.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1230.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1231.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1232.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1233.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1234.jpg

Alltid noe å klage på, men syntes setene så bra ut.

Nilsebu
20/01/11, 01:03
Fikk også dratt meg ut å knipset noen bilder av dagens innsats.

Rattet :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1235.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1236.jpg

Gulvmattene:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1237.jpg

Innstegslistene :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1238.jpg

Edit: Er fortsatt litt mellomrom mellom håndbrekk deksel og midtkonsollen, men bytter midtkonsellen når jeg henter interiør, samt sparkedekselet som er under hanskerommet.

Noen andre detaljer som følger R-interiør? Resten er vel av samme type plastikk som jeg allerede har?

Olav'en
20/01/11, 03:52
Mye skal du ha for gamle midtkonsollen viss du skal selge? Trenger ikkje slølve armlenet, berre konsollen

locked
20/01/11, 06:37
Blir skikkelig feit den bilen din no! :D

Nilsebu
20/01/11, 11:40
Mye skal du ha for gamle midtkonsollen viss du skal selge? Trenger ikkje slølve armlenet, berre konsollen

Er ikke den plata jeg skal bytte, men hele driten. Midtarmlenet, sigarettuttak bak, etc hele sjiten. Er litt knekt det som jeg har nå.

Men har vanlig svart konsoll dekselet liggenes hvis du trenger. Men det i alu look er ikke til salgs.

Resten skjer på pm :)

Satser på det Locked :D