PDA

Vis full versjon : b230f som ikke vil starte



Tvedt1
20/03/11, 20:14
jeg har en 1993 mod 240 som ikke vil starte, har byttet coil, tennings modul, pluggledninger rotor, og plugger.

men får fortsatt ikke start på den, bilen får bensin og har gnist.
noen som kan gi meg noen tips til ting jeg kan bytte??

Daniel V
20/03/11, 21:36
noen som kan gi meg noen tips til ting jeg kan bytte??

Hvis målet ditt er å bytte mest mulig så....


Nei, prøv med startgass. ;)

Sebbe
20/03/11, 21:44
har du skjekka om du har noen feilkoder?

Daniel V
20/03/11, 23:46
Du leser dem av på venstre dempertårn.

ben24o
21/03/11, 08:15
jeg har en 1993 mod 240 som ikke vil starte, har byttet coil, tennings modul, pluggledninger rotor, og plugger.

men får fortsatt ikke start på den, bilen får bensin og har gnist.
noen som kan gi meg noen tips til ting jeg kan bytte??

fordelerlokket da?

smygen
21/03/11, 08:47
Hva som skjedde når den stoppet da?

Dieselsmoke
22/03/11, 00:57
kan vakum ha noe å si tro?

Tvedt1
22/03/11, 14:57
startgass er for apemekanikere.
skal bytte svinghjulsensor for og fungerer ikke det så selger jeg hele bilen.

vølvo
22/03/11, 16:27
startgass er for apemekanikere.
skal bytte svinghjulsensor for og fungerer ikke det så selger jeg hele bilen.

hvis du seller bilen da så er vel du en apemekaniker sjøl :rolleyes:

Dan Bay-Johansen
22/03/11, 16:38
startgass er for apemekanikere.skal bytte svinghjulsensor for og fungerer ikke det så selger jeg hele bilen.

Den der må du gjerne forklare nærmere...

Startgass for å sjekke etter falskluft osv er jo nærmest genialt, så at det ikke er brukende er pisspreik !

Wrasko
22/03/11, 16:59
Skumle med startgass er jo at det kan eksplodere. Bedre med f.eks BIltema sin X4, for da senker turtallet seg isteden om noe går inn

Dan Bay-Johansen
22/03/11, 17:38
Skumle med startgass er jo at det kan eksplodere. Bedre med f.eks BIltema sin X4, for da senker turtallet seg isteden om noe går inn

Sant nok, men man trenger jo ikke tømme kanna...

Har ikke prøvd x4, må testes ;)

Wrasko
22/03/11, 17:41
I fjor på en Rekord C med 2.2i så forsvant alt av hår på armen min av stikkflamme ved innsuget. Ting er skummelt, jeg sier hvordan man bør gjøre ting, men gjør ikke alltid sånn selv.. Angrer dog ofte i ettertid

Joakimny91
22/03/11, 17:53
Noe man ganske ofte overser er sikkringa til hjernen, sjekk den :P slet lenge med min B230F i bilcrossbilen, viste seg og være en så liten bagatell som sikkringa :P

Sjekk også om det er reint i fordeleren og ikke fukt. evt prøv en annen tenningsmodul

Daniel V
22/03/11, 23:20
startgass er for apemekanikere.
skal bytte svinghjulsensor for og fungerer ikke det så selger jeg hele bilen.

Hvis startgass er for apemekanikere, burde det jo passe deg perfekt å bruke det ;)

Bjerkelund
22/03/11, 23:36
Tøffen!



sjekka falskluft?
vakum?

Pøs på med litt startgass og sjekk om det blir noe liv! :)

Daniel V
22/03/11, 23:47
Ikke sant! Er jo bare trådstarter som er apemekaniker hvis han ikke kan bruke startgass.

Tvedt1
23/03/11, 17:32
:) startgass var ikke nødvendig, selv om noen av dere høres ut som dere sniffer det:P
jeg ringte volvo og fikk ny tenningsmodul og svinhjulsensor og byttet fordeler lokket, så startet den som et lyn:D

Mr. Crepsley
23/03/11, 18:00
Synes enkelte var rimelig tøff i trynet her.

Daniel V
23/03/11, 18:57
:) startgass var ikke nødvendig, selv om noen av dere høres ut som dere sniffer det:P
jeg ringte volvo og fikk ny tenningsmodul og svinhjulsensor og byttet fordeler lokket, så startet den som et lyn:D

Bare et lite tips: Hvis du vil ha hjelp av folk her inne i fremtiden, ville jeg lagt meg på et litt lavere nivå. Hvis ikke har jeg en følelse av at trådene dine vil bli stående tomme...

Wrasko
23/03/11, 19:05
:) startgass var ikke nødvendig, selv om noen av dere høres ut som dere sniffer det:P
jeg ringte volvo og fikk ny tenningsmodul og svinhjulsensor og byttet fordeler lokket, så startet den som et lyn:D

Med andre ord så vet du ikke nøyaktig hva som var ødelagt?

Eller prøvde du en og en del for å finne utav det?

Mr. Crepsley
23/03/11, 19:10
Bare et lite tips: Hvis du vil ha hjelp av folk her inne i fremtiden, ville jeg lagt meg på et litt lavere nivå. Hvis ikke har jeg en følelse av at trådene dine vil bli stående tomme...

Var vel gjerne du som kom med et meget lite nyttig tips med en sur undertone. Lett å tolke det som om du ville han skulle starte motoren med startgass. Greit å spesifisere.

Vet det står at han har bensin og gnist, noe jeg egentlig tviler litt, for om han hadde det ville vel bilen ha startet..

Tvedt1
24/03/11, 01:00
jeg prøvde meg fram me en og en del, så kom den til slutt, pluss at jeg byttet den lille dingsen som sitter i toppen av fordeler lokket, å jeg hadde sjekket gnisten feil for jeg sjekket bare fra coilen til fordeler og ikke til pluggene så det var min feil,

Tvedt1
24/03/11, 01:03
Bare et lite tips: Hvis du vil ha hjelp av folk her inne i fremtiden, ville jeg lagt meg på et litt lavere nivå. Hvis ikke har jeg en følelse av at trådene dine vil bli stående tomme...
hei sorry visst du tar deg nær av det, men jeg følte også du kom med et meget lite hjelpende tips. er ikke så flink på motor å sånt.
og følte også du mente at den skulle startes på startgass.
regnte med dere tok humoren i at jeg skrev at enkelte sniffet startgass, for jeg følte det var en rød tråd gjennom de fleste av de første svarene jeg fikk.

93_volvo960
24/03/11, 10:18
Var vel gjerne du som kom med et meget lite nyttig tips med en sur undertone. Lett å tolke det som om du ville han skulle starte motoren med startgass. Greit å spesifisere.

Vet det står at han har bensin og gnist, noe jeg egentlig tviler litt, for om han hadde det ville vel bilen ha startet..

Var vel sikkert ment som et tips i forbindelse med feilsøking, sånn som jeg tolker det. Kunne ikke se noen spor av sure undertoner i innlegget jeg da :D

Startgass brukes vel av mange det - i et ledd i feilsøking? Har fått tips om det på verksted jeg da. Fader'n fikk stopp ute på landeveien tidligere i år og da dro NAF-typen frem startgassen.

:D

Daniel V
24/03/11, 12:56
hei sorry visst du tar deg nær av det, men jeg følte også du kom med et meget lite hjelpende tips. er ikke så flink på motor å sånt.
og følte også du mente at den skulle startes på startgass.
regnte med dere tok humoren i at jeg skrev at enkelte sniffet startgass, for jeg følte det var en rød tråd gjennom de fleste av de første svarene jeg fikk.

Kan skjønne hva du mener, men når folk her inne sier bruk startgass, betyr det som oftest at man skal spraye den på evt vakumslanger, mellom innsug og topp osv før å sjekke om den trekker falsk luft :)

Tvedt1
24/03/11, 15:01
da er det jo faktisk nyttig ; )