PDA

Vis full versjon : S60 T5. Fusker ved jevn hastighet



fredrik-k
20/03/11, 15:32
Hei:)

Har en 01 S60 T5 som driver å fusker/lugger når jeg holder jevn fart. Både med å uten cruise kontroll. Det virker også som om jeg mister litt effekt av dette:(
Er det noen som har hørt om eller vært borti noe lignende som kanskje vet hva det kan komme av? :confused:

Glad for alle svar å forslag :o

Tom K
20/03/11, 22:27
Slenger meg på denne tråden hvis det er ok, har merket samme problem på min V70 2,0 T, det virker som om effekten kommer og går i puljer, er det LMM som trenger rens ?

C.Erstad
20/03/11, 22:46
Går den fint på tomgang?

Tom K
20/03/11, 22:51
min går veldig fint på tomgang, men ved aksellerasjon virker det som om den går litt bedre hvis jeg slipper opp gassen litt, virker som om kraften kommer i intervaller, kommer litt for å å bli borte, så kommer den igjen

C.Erstad
20/03/11, 22:52
min går veldig fint på tomgang, men ved aksellerasjon virker det som om den går litt bedre hvis jeg slipper opp gassen litt, virker som om kraften kommer i intervaller, kommer litt for å å bli borte, så kommer den igjen
Kan hende du skulle tatt en rens på gasspjeldet ditt, samt lest ut feilkoder bare for å se om det ligger noen der!

Tom K
20/03/11, 22:56
Får stikke ut på Volvo i morgen å sjekke, rens av gasspjeld fikser jeg selv med forgasserrens eller lignende eller ?

C.Erstad
20/03/11, 22:58
Får stikke ut på Volvo i morgen å sjekke, rens av gasspjeld fikser jeg selv med forgasserrens eller lignende eller ?

Det funker det... bensin og diesel går greit og!

fredrik-k
21/03/11, 07:25
høres ut som noe av det samme som jeg sliter med. går veldig fint på tomgang. Å så virker det som om den verste fuskinga ikke begynner føre bilen er ordentlig varm. Jeg merker at det er der når den er kald å, men ikke like mye. Er det mye jobb å demontere å rense gasspjeld eller? har hørt å at det kan være litt problemer med gasspjeld på mod. fra 01 til 04. da det ble brukt en annen underleverandør på disse en det ble brukt på nyere mod. ?

OlavS.
21/03/11, 07:54
jeg sleit med dcet samme, ordna seg ved puggbytte. veldig følsomme på plugger disse motora

flobben
21/03/11, 13:28
Samme hadde jeg på min og da var det to colier som hadde ryket.
Høres veldig ut som de samme symptomene og har hørt om flere s60/70 som har hatt dette problemet.
En diagnose finner ut av dette fort.

fredrik-k
21/03/11, 17:26
Da blir det nok en tur på sykehuset med bilen. :) så får vi se hva de sier.

aarnes
22/03/11, 15:45
Kan hende du skulle tatt en rens på gasspjeldet ditt, samt lest ut feilkoder bare for å se om det ligger noen der!

Gasspjeldet (ETM) generer vel ikke feilkoder når det er nedsota? og hvis det hadde vært nedsota så ville jo bilen fusket på tomgang og småkjøring.
syns det høres ut som en luftmassemåler jeg...

Du kan jo teste å skru av AC , hvis bilen blir bedre da så er det nesten garantert at ETM (gasspjeld) er nedsota. merker du ingen forskjell, kan du forsøke å koble av luftmassemåler , den sitter på luftfilterboksen, bare koble av ledningen. hvis bilen blir bra da, så har du feilkilden. merk at når den er koblet ut så vil bilen rykke/nappe hver gang du girer

fredrik-k
22/03/11, 20:24
testet å skru av AC. men virket ikke som om det gjorde noe forskjell. men skal prøve å koble av luftmassemåler nå når jeg skal på jobb. så får vi se. :)

fredrik-k
15/04/11, 16:09
etter litt om å men å hit å dit. Så ble problemet løst. viste seg å være gasspjeldet. var vel så å si oppbrent. ikke noe å rense i allefall. :S