PDA

Vis full versjon : ang alarm på v70'en



Rapidspeed
20/03/11, 15:26
når jeg låser bilen min med fjernkontrollen så blinker det som vanlig i blinkersen og bilen låses. når skal åpne blinker det engang og låsene går opp... so far so good... meeeen,det er ei diodelampe til alarmen som skal blinke fremme på dashbordet.. originalt ja.. men den har aldr gitt fra seg ett endaste blink... sjekket sikringen til alarmen og den er hel... kan den være koblet fra noe steds? bilen hadde inntil nylig slitne låsekasser foran som nå er byttet og utbedret...
hvor evt er styringsboksen til alarmen...??
sjekket i haynes...men det var alarmen tilkjennegjort med kun ett par små avsnitt... og that's that....
kan jo seff være dioden som er kaputt men tviler.. men er jo håpløst å få sjekket om alarmen virker også.. for setter man nøkkelen i tenningen etter å ha låst seg inne i bilen kobles jo alarmen bort uansett så lenge man har rette nøkkelen... og dørene lar seg uansett ikke låse opp innenifra når dem er låst utenfra...

MrX
20/03/11, 16:39
Lås bilen, så strekker du deg inn gjennom vinduet å åpner panseret, begynner den å ule virker alarmen. ;)

850GLTsilver
20/03/11, 17:22
Kan væer at en giver indikerer at en dør/luke fortsatt er åpen.
Panseret har egen bryter, og bagasjeluka har egen bryter.
Må sjekke i skjema hvordan dørenes indikatorer er koblet til alarmen.

Alarmen blir ikke slått på med mindre alle dører-7luker er indikert lukket.

Rapidspeed
20/03/11, 18:20
uansett skulle den indikert feil i dioden på dashen vel?

MrX
20/03/11, 18:36
Om det er feil på dørlåsene bruker man og legge merke til at lyset i kupèn ikke slukker.

Rapidspeed
20/03/11, 18:37
det slukker så fint atte..;)
men er det noen som vet hvor styreenheten er hen da?

Folkvord
20/03/11, 18:50
har selv det samme problemet på en 850 da at dioden ikke vil fungere, prøvde da med eit anna rele som sitt under rattstammen men det var feil rele så det relet passet ikke, så bilen bare hylte pga alarmen gjekk av, men da funket dioden så vil tru det er noe med relet som kødder seg til da?

Rapidspeed
20/03/11, 18:57
har selv det samme problemet på en 850 da at dioden ikke vil fungere, prøvde da med eit anna rele som sitt under rattstammen men det var feil rele så det relet passet ikke, så bilen bare hylte pga alarmen gjekk av, men da funket dioden så vil tru det er noe med relet som kødder seg til da?
har du info om hvilket relé isåfall? ;)

850GLTsilver
20/03/11, 19:17
Styreenheten er et slikt dobbelrele i EL-sentralen.
Merket med 210/211

Da gjenstår egentlig bare kontakten for panseret og bagasjeluken da.
I bagasjeluken så sitter den kontakten i låsen, mens for panseret så er det den ene panserlåsen hvor kontakten sitter.

Folkvord
21/03/11, 00:33
850glt silver talte for meg;-) men det liger under rattstammen så finner det ganske fort;-)

Nilsebu
22/03/11, 14:31
går ikke alarmen hvis du låser med fjernkontroll og låser opp med nøkkel? Gjorde vertfall det på en v70 jeg prøvde. Og hvis bakluken er 'åpen' så vil ikke blinklysene blinke når du låser. Prøv å åpne panseret mens bilen er låst.

Rapidspeed
22/03/11, 20:13
alarmen slås av om bilen låses opp med nøkkelen i tenningslåsen på 99-00 mod.. så den måten er håpløs å bruke dessverre.... som sagt i første tråden.... såååå åpnes og låsses bilen som normalt med fjernkpntrolle, med sine respektive blink i blinklysa.. dørkontakter er i orden .., også baklukekontakten...
men null liv i dioden som sagt... er liksom ikke strøm i selve alarmenheten virker det som.

Rapidspeed
22/03/11, 20:39
begynner å lure på om jeg er helt tett her eller om bilinformation fra volvo er misvisende..
noe sted man kan sjekke ut utstyrskoder?

Nilsebu
22/03/11, 20:52
begynner å lure på om jeg er helt tett her eller om bilinformation fra volvo er misvisende..
noe sted man kan sjekke ut utstyrskoder?

Hvis du lurere på om du har alarm eller ikke, så skal det lyset blinke selv om du ikke har alarm.

Edit: Hør med Per Turbo. Han vet sånt :)

Rapidspeed
22/03/11, 20:53
dioden skal lyse uansett?

Rapidspeed
22/03/11, 20:54
er litt misvisende i bilinfolista jeg hentet ut idag.. har visst alarmhorn vindusknusdetektor osv osv.... men sjekket dørstolpene.. der var det bare lokk..?

850GLTsilver
22/03/11, 22:42
dioden skal lyse uansett?


Idet du låser så vil dioden lyse opp i et drøyt sekund før den går over til å blinke med et kort blink sånn omtrent hvert tredje sekund.

Glassknusesensoren er jeg sannelig ikke sikker på hvor de pleier å plassere.
Skal sjekke info her om jeg kan finne den.

Rapidspeed
22/03/11, 22:51
Idet du låser så vil dioden lyse opp i et drøyt sekund før den går over til å blinke med et kort blink sånn omtrent hvert tredje sekund.

Glassknusesensoren er jeg sannelig ikke sikker på hvor de pleier å plassere.
Skal sjekke info her om jeg kan finne den.
da er det ihvertfall noe gæli her uansett.;)

850GLTsilver
22/03/11, 22:57
Ser at også tilt-sensoren kan lage trøbbel.

Strever med å finne ut om hvor disse to er plassert.

Ville trodd tilt-sensor (Kjenner om bilen jekkes opp og slikt) satt mellom forsetene et sted.
Glassknusesensoren burde vært plassert et sted som faktisk ville gjort den synlig, da den jo skal "høre" at noen knuser ei rute i bilen.

Har bare skjemaene å hjelpe meg med her...

Rapidspeed
22/03/11, 23:01
Ser at også tilt-sensoren kan lage trøbbel.

Strever med å finne ut om hvor disse to er plassert.

Ville trodd tilt-sensor (Kjenner om bilen jekkes opp og slikt) satt mellom forsetene et sted.
Glassknusesensoren burde vært plassert et sted som faktisk ville gjort den synlig, da den jo skal "høre" at noen knuser ei rute i bilen.

Har bare skjemaene å hjelpe meg med her...

hadde en 2000 bmw e39 for noen år siden... den hadde tiltsensoren i taket faktisk..

850GLTsilver
22/03/11, 23:06
Ser man det.

Glassknusesensoren skal sitte i A-stolpen på førersiden.
Tiltsensoren er montert bak på høyre side (muligens i reservehjulsbrønnen?)
Sjekk gjerne under høyre baklykt.

Lykke til.

Rapidspeed
22/03/11, 23:07
thank you... skal se imorra etter har fått unga avgårde..;)