PDA

Vis full versjon : [LØST]Bremsebrakett framme sitter bom fast



Nilsebu
20/03/11, 13:07
Prøver å bytte bremseskiver, men boltene for braketten sitter bom fast.

Prøvde til slutt å sette på en fastnøkkel + en fjærspenne som tok tak i demperen, men det resulterte i at fastnøkkelen begynte å gi etter.

Har sprayet på rustløser.

Hvilket verktøy er det enklest å få den opp med?

Takker på forhånd for svar :)

Christian
20/03/11, 13:20
Sekskantpipe og latmannsarm.

Nilsebu
20/03/11, 13:25
Sekskantpipe og latmannsarm.

Problemet er jo at disse boltene vender innover, så latmannsarmen min får ikke plass, men får prøve med en annen. :)

Christian
20/03/11, 13:27
Vender innover? Sving helt over til ene siden så får du den innpå.

Nilsebu
20/03/11, 16:13
Fikk det til, bare andre siden som gjenstår :)

850GLTsilver
20/03/11, 17:23
Merke tråden "løst"?

Folkvord
20/03/11, 19:00
trykkluft løsne det meste;-)

Nilsebu
20/03/11, 21:07
trykkluft, eller rå muskelkraft :D takker for hjelpen :)

Folkvord
21/03/11, 00:36
hehe, vil tru en slaghammer løsner mer da den slår bedre;-) men ja rå muskelkraft funker somregel det og da;-) men bra du fikk det til;-)

mrstfu
21/03/11, 00:40
jeg og Lightyear prøvde samme med bilen hans, skulle bytte til 302mm skiver med tilhørende braketter foran. fikk høre at det i mange tilfeller er Locktite på boltene til brakettene, som kan virke logisk, da dette er bolter du IKKE vil skal løsne:D men da er det visstnok bare varme som funker, min halvtomsskralle hadde ikke sjangs, og jeg hadde tilogmed vært på Sats dagen før:D

Nilsebu
21/03/11, 01:04
jeg og Lightyear prøvde samme med bilen hans, skulle bytte til 302mm skiver med tilhørende braketter foran. fikk høre at det i mange tilfeller er Locktite på boltene til brakettene, som kan virke logisk, da dette er bolter du IKKE vil skal løsne:D men da er det visstnok bare varme som funker, min halvtomsskralle hadde ikke sjangs, og jeg hadde tilogmed vært på Sats dagen før:D

Ville ikke bruke varmepistol pga mansjettene etc, og dro boltene igjen så mye som armene mine maktet :)

mrstfu
21/03/11, 01:44
hva med en sånn liten stormlighter eller ribbesvor-gassbrennersak, hvertfall et eller annet med en konsentrert flamme? dytte bort mansjetten, så er det vel ikke mye du kan sette fyr på, med unntak av bremseslangen?

Nilsebu
21/03/11, 02:20
hva med en sånn liten stormlighter eller ribbesvor-gassbrennersak, hvertfall et eller annet med en konsentrert flamme? dytte bort mansjetten, så er det vel ikke mye du kan sette fyr på, med unntak av bremseslangen?

Er en mulighet for neste person som skal skifte bremseskiver, og boltene sitter enda mer fast enn mine.

mrstfu
22/03/11, 23:45
jammen drit nå i det! tenk på at DU ikke skal kjøre av veien, ikke at NESTE eier ikke skal kjøre av veien... men skal du selge Miriam?

Nilsebu
23/03/11, 00:38
jammen drit nå i det! tenk på at DU ikke skal kjøre av veien, ikke at NESTE eier ikke skal kjøre av veien... men skal du selge Miriam?

SKal godt gjøres at boltene går opp når de er strammet så mye som går for hånd men en grei skralle.

Hvorfor lurer du på om jeg skal selge? Har vertfall ingen nære planer om det.

mrstfu
23/03/11, 00:53
Er en mulighet for neste person som skal skifte bremseskiver, og boltene sitter enda mer fast enn mine.

Tenkte du refererte til neste person som skal gjøre det på Miriam, og ikke neste person på¨forumet:D

Nilsebu
23/03/11, 00:54
Var nok forumet jeg mente :)

Ola Hagen
23/03/11, 15:15
induksjonsvarme er jo en fin ting. ingen åpen flamme, men hurtig varme med en gang :)

Per Turbo
23/03/11, 15:25
Eneste som tar slikt er reale fleskekrefter!!! :)

Nilsebu
23/03/11, 20:23
Eneste som tar slikt er reale fleskekrefter!!! :)

Er ikke mangel på det her i gården :p

Tore
23/03/11, 22:07
...og dro boltene igjen så mye som armene mine maktet :)

Skal bruke ny bolter og trekke de til med 100 NM moment i følge vadis, så å gjenbruke de gamle boltene du har og trekke til det du klarer blir litt feil...

Per Turbo
23/03/11, 23:13
I følge vadis ja.. men for oss normale dødelige så går det veldig fint altså :p

Tore
23/03/11, 23:30
I følge vadis ja.. men for oss normale dødelige så går det veldig fint altså :p

Sant nok, heller ikke jeg bytter de boltene der når jeg er av med de, så trolig er det vel ingen som gjør det :-) Men jeg bruker momentnøkkelen....

Per Turbo
23/03/11, 23:44
Jeg vet jo det :) Hva er det du ikke bruker den til? ;)

Er vel en grunn til at det følger med nye bolter når man kjøper nye skiver :)