PDA

Vis full versjon : Bygge om til USA front, mye arbeid?



elephant
20/03/11, 02:08
Hei!

Har litt lyst til å bygge om min 1986 mod 240 til Usa front.
Er dette mye arbeid?

Oddwar
20/03/11, 04:33
Hei!

Har litt lyst til å bygge om min 1986 mod 240 til Usa front.
Er dette mye arbeid?
Blir en del arbeid da ja, siden den er nyere en 85. må du bytte/sveise om frontplata under frontruta, begge skjermene og panser. hvordan det er med plata over og under lyktene vet jeg ikke.

Hvis du først bygger om til gamlere utseende anbefaler jeg deg også å bytte til gammeltypen bakluke så det står litt mer i stil.

larsverm
20/03/11, 14:36
Tja, skulle du bygge om til "USA-front" av typen 1986 og senere, som kanskje passer best til en 86-modell, blir det vel derimot ganske enkelt...

elephant
20/03/11, 15:37
http://www.bilforumet.no/galleriet/uploads//27488/volvoen.JPG

En slik front ligger i tankene.
Blir det for mye jobb med å tilpasse en slik front?

TurboNoob
20/03/11, 18:07
Vil vel egentlig si at det blir litt mye arbeid, pga plata mellom panseret og frontruta. Den på -86+ blir helt feil for helsnutepanser. Da må du i såfall bytte ut denne, og det innebærer kapping, sveising, sparkling og lakkering.
Resten, altså skjermer panser og frontplater er plankekjøring.

Hadde du hatt en 1979-1985 modell, så hadde det vært forholdsvis enkelt.

Martin.S
20/03/11, 18:29
Vil vel egentlig si at det blir litt mye arbeid, pga plata mellom panseret og frontruta. Den på -86+ blir helt feil for helsnutepanser. Da må du i såfall bytte ut denne, og det innebærer kapping, sveising, sparkling og lakkering.
Resten, altså skjermer panser og frontplater er plankekjøring.

Hadde du hatt en 1979-1985 modell, så hadde det vært forholdsvis enkelt.

Låner denne tråden litt.
Jeg har 79mod 242 med bytta front, til snutefront. Allså med nye typen lykter, skjermer, blinklys, snutepanser og grill. Men passer blinklysene som er på den avbilda bilen over her i skjermene? Så jeg egentlig bare trenger blinklys og hvovedlykter for å få samme front? Er vanskelig å bedømme ut i fra bilde!

mamolv
20/03/11, 18:48
Låner denne tråden litt.
Jeg har 79mod 242 med bytta front, til snutefront. Allså med nye typen lykter, skjermer, blinklys, snutepanser og grill. Men passer blinklysene som er på den avbilda bilen over her i skjermene? Så jeg egentlig bare trenger blinklys og hvovedlykter for å få samme front? Er vanskelig å bedømme ut i fra bilde!

nei, du må bytte skjermene og plata under lyktene.

Martin.S
20/03/11, 19:58
nei, du må bytte skjermene og plata under lyktene.

Det var det jeg frykta.

mamolv
20/03/11, 20:12
Det var det jeg frykta.

er i tilegg punktet frontplaten på din 86 modell også, så du må borre ut punktsveisene og sette inn skruer etterpå da du har fått på den nye(gamle) fronten...:p

Martin.S
20/03/11, 20:15
er i tilegg punktet frontplaten på din 86 modell også, så du må borre ut punktsveisene og sette inn skruer etterpå da du har fått på den nye(gamle) fronten...:p

Det er en 79mod. Med bytta front til snutefront.

mamolv
20/03/11, 20:24
Det er en 79mod. Med bytta front til snutefront.

ja, selvsagt...rotet litt her jeg...:otrådstarters bil var det som var fra 86...:D

The Sven
20/03/11, 20:28
Det er ingen umulighet å kjøre med halvsnute panser, USA-lykter og nytypen blinklys. Men det blir jo hverken fugl eller fisk, på en måte.

mamolv
20/03/11, 20:31
Det er ingen umulighet å kjøre med halvsnute panser, USA-lykter og nytypen blinklys. Men det blir jo hverken fugl eller fisk, på en måte.

passer best med den gtx-fronten da siden den er lettere å kappe ned i høyden, men sant som du sier...passer ikke....:D

edit: fant et bilde her med nytypen skjermer og gamle typen frontplate.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1926.jpg

Martin.S
20/03/11, 20:33
Det er ingen umulighet å kjøre med halvsnute panser, USA-lykter og nytypen blinklys. Men det blir jo hverken fugl eller fisk, på en måte.

Finnes det noe bilde av dette? Har som sagt snutepanser og grill da;)

The Sven
20/03/11, 20:42
Tja fant et, eneste bildet jeg har av bilen dessverre, mener det var skåret av noe fester øverst bare, og kanskje massert litt på plata, litt fjøsmekk var det men de satt fast og det såg greit nok ut. Grillen her er forøvrig fra US fronten og er for høy, så den er vinkla inn i overkant så panseret dekker den øverste delen :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1927.jpg

Martin.S
20/03/11, 20:54
Jaja var jo ikke så ille. Om den svarte snutegrillen hadde blitt brukt hadde vel det problemet vært løst. Ser jo litt dumt ut at lyktene ikke stemmer på høyde med blinklysene men. Er der problemet ligger.

mamolv
20/03/11, 20:56
Jaja var jo ikke så ille. Om den svarte snutegrillen hadde blitt brukt hadde vel det problemet vært løst. Ser jo litt dumt ut at lyktene ikke stemmer på høyde med blinklysene men. Er der problemet ligger.

få tak i gtx-lyktene da, de med sort felt med striper under hovedlyktene, så kapper du bare bort en del av det feltet.blir greit nok det, men peneste er jo gamle typen skjermer og blinkerser da:)

The Sven
20/03/11, 20:58
Martin: Jepp det stemmer :) Et annet problem trådstarter kan få, med halvsnutegrill, er nok at grillen blir litt for bred. Men det burde gå an å få løst det med litt VVV ;)

Volvo-245-
20/03/11, 21:02
Jeg driver å bytter på min 88 mod, og som sagt, det er en del jobb i fronten

Fram skjermene på bilene våre er jo punktet fast i nedere frontplate(den uder lyktene), og lykte platene er også punktet i den nedre frontplata og den øvre frontplata(Låseplata til panseret) er punktet på toppen i de igjen, (dette stemmer ikke på alle biler)

Skjermene må du også bytte siden blinklysa er større(høyere) og den delen av skjemen som går under blinklysa er smalere en skjermene som er fra 85-86 og oppover,
Samme gjelder den nedre forntplata, den er også smalere en de på "nye" frontene

Så skjermer og nedre frontplate må byttes, panser og torpedo topp plata.

Volvo-245-
20/03/11, 21:06
få tak i gtx-lyktene da, de med sort felt med striper under hovedlyktene, så kapper du bare bort en del av det feltet.blir greit nok det, men peneste er jo gamle typen skjermer og blinkerser da:)

Det er samme lampa Det sorte feltet er bare byttet ut med refleksen, så trenger ikke bytte, bare å vippe ut refleksen

elephant
20/03/11, 21:06
Så egentlig burde jeg skaffe meg en eldre modell?

The Sven
20/03/11, 21:07
passer best med den gtx-fronten da siden den er lettere å kappe ned i høyden, men sant som du sier...passer ikke....:D

edit: fant et bilde her med nytypen skjermer og gamle typen frontplate.
[IMG]http://i284.photobucket.com/albums/ll13/mamolv/vall05_12.jpg[IMG]

Er det der gamletypen frontplate tror du? Er ikke gjort samme som på den jeg la ut bilde av da? Ser ut som det er nytypen snutegrill på denne.

mamolv
20/03/11, 21:13
Er det der gamletypen frontplate tror du? Er ikke gjort samme som på den jeg la ut bilde av da? Ser ut som det er nytypen snutegrill på denne.

grillen er nytypen ja, men ved nærmere titt, så kan det virke som det er gjort på samme viset som den grå der ja, bare at det er endel større mellomrom mellom panser og grill på den blå.ser noe bedre ut:)

Daniel V
20/03/11, 21:15
Synes ikke det så spesielt pent ut med USA front og nytypen blinklys. Så veldig usymetrisk ut i mine øyne. Men for å hjelpe det et hakk, hadde det nok sett litt bedre ut med USAblinkers i stedet for hvitblinkers, som bilene på begge bildene har! :)

Martin S: Bilen din hadde sett mye bedre ut med de små "kvadratlyktene" og flatnoose panser, som det er på din originalt. Samt en laa...aaang snowcap! :)

larsverm
20/03/11, 21:25
Så egentlig burde jeg skaffe meg en eldre modell?

Ja, det er nok det enkleste både i arbeid og kostnad isolert sett. Men om du har andre gode grunner til å beholde 86-modellen og gjøre "prosjekt" ut av den, kan jo bildet likevel være annerledes.

Volvo-245-
20/03/11, 21:29
Så egentlig burde jeg skaffe meg en eldre modell?

Ja eller evt eldre dele bil

Daniel V
20/03/11, 21:34
Eller bare drite i hele USA fronten, og beholde 86+ fronten. :)

Sånn sett er det enkleste ofte det beste :)

Volvo-245-
20/03/11, 21:37
Eller bare drite i hele USA fronten, og beholde 86+ fronten. :)

Sånn sett er det enkleste ofte det beste :)

Han må jo bytte, det er jo Usa frontt som er tøffest :D ;)

Martin.S
20/03/11, 21:50
Synes ikke det så spesielt pent ut med USA front og nytypen blinklys. Så veldig usymetrisk ut i mine øyne. Men for å hjelpe det et hakk, hadde det nok sett litt bedre ut med USAblinkers i stedet for hvitblinkers, som bilene på begge bildene har! :)

Martin S: Bilen din hadde sett mye bedre ut med de små "kvadratlyktene" og flatnoose panser, som det er på din originalt. Samt en laa...aaang snowcap! :)

Jepp, det er planen til vinteren igjen. Skal nyte bilen i år. Men US-lykter hadde vært en snarvei enn så lenge, får å gjøre den "eldre" i utseende. Men ikke når det blir halvveis.

Daniel V
20/03/11, 22:06
Han må jo bytte, det er jo Usa frontt som er tøffest :D ;)

USAfront er tøft det, men ikke når man må bruke nytypen blinklys. Da kan man like gjerne la det være, for det ble ikke pent :p

Martin.S
20/03/11, 22:10
USAfront er tøft det, men ikke når man må bruke nytypen blinklys. Da kan man like gjerne la det være, for det ble ikke pent :p

Jeg er helt enig nå som jeg har sett det:)

volvoRsport
20/03/11, 22:15
USAfront er tøft det, men ikke når man må bruke nytypen blinklys. Da kan man like gjerne la det være, for det ble ikke pent :p

Nye typen blinklys på USA-front går fint det da :D
http://www.comcredo.com/usa/wp-content/uploads/2008/01/volvo240w.jpg

Volvo-245-
20/03/11, 22:19
USAfront er tøft det, men ikke når man må bruke nytypen blinklys. Da kan man like gjerne la det være, for det ble ikke pent :p

Nei nei er du gal, det skal jo støken front, ikke no jall

Volvo-245-
20/03/11, 22:21
Nye typen blinklys på USA-front går fint det da :D
http://www.comcredo.com/usa/wp-content/uploads/2008/01/volvo240w.jpg

Hahaha :D