PDA

Vis full versjon : 940 stv 93 tic bråstopp?



Lillengen
19/03/11, 23:46
hei har en volvo 945 93modell b230ft,. den gikk helt 100% rent og pent, men så i kveld brå stoppa den, akuratt som en dro ut ledningen i en respirator:P og etter det har jeg ikke klart og få liv i den:( noen forslag? setter opp en liste jeg har prøvd/byttet

* begge hjerne
*coil
*tennmodul
*svinghjulsgiver
*sjekket at den har gnist,
*bensinpumper går
*dysene har strøm og får jordingsignal

ska se litt mer i morgen men har noen noe forslag på hva mer en kan gjøre.

fins ikke noe tenningslag overhode, den bare døde ut og det var det:(

Svirre
20/03/11, 00:05
hei har en volvo 945 93modell b230ft,. den gikk helt 100% rent og pent, men så i kveld brå stoppa den, akuratt som en dro ut ledningen i en respirator:P og etter det har jeg ikke klart og få liv i den:( noen forslag? setter opp en liste jeg har prøvd/byttet

* begge hjerne
*coil
*tennmodul
*svinghjulsgiver
*sjekket at den har gnist,
*bensinpumper går
*dysene har strøm og får jordingsignal

ska se litt mer i morgen men har noen noe forslag på hva mer en kan gjøre.

fins ikke noe tenningslag overhode, den bare døde ut og det var det:(

Men har de noe å jobbe med? Bare lufter tanken :rolleyes:

JørnM_940
20/03/11, 00:23
Feilkoder?

Espen-K
20/03/11, 00:32
Sjekk regreima...
Det er kjapt gjort og kan spare deg for masse plunder og feilsøking

Hadde nesten samme symptomer på min, sjekk denne tråden http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20253

Lillengen
20/03/11, 09:07
ska sjekke reg reima utover dagen, kan gi tilbake melding utover dagen:) takker for tips

Lillengen
20/03/11, 12:13
Ja nå er regrem sjekket alt ok. Men nå startet brått bilen men kan ikke gi brått på for da stopper den. Kan få den opp til 4000rpm. Får ikke opp noe feil i diagnosen heller uff

gl740turbo
20/03/11, 12:37
Bygg deg ny motor i denne å så slipper du å feilsøke så mye :P

jan_m
20/03/11, 12:45
kan vere tps (gass spjeld sensor) som køder får ikke feil mld på min og noe som ryker titt og ofte..

JørnM_940
20/03/11, 13:10
Tett bensinfilter?

Lillengen
20/03/11, 18:14
Bygg deg ny motor i denne å så slipper du å feilsøke så mye :P

er i planene har mye men trenger en ny blokk hehe.

ja nå går bilen sånn passe hvertfall, byttet alt og gikk over tenningsanlegge så nå fungerer bilen hvertfall, fjusker litt i ny og ne, men det tror jeg faktisk er fødepumpen som er slitt, så ska bytte den og så får vi se, nå legger den hvertfall igjenn 2 gummistriper på tørran så da fungerer den nok hehe,, men takk for alle tips, nå går hvertfall bilen enn så lenge hehe,,

Espen-K
20/03/11, 19:36
Kan hjelpe å rense pluggene om de ikke er så alt for gamle

Lillengen
23/03/11, 16:16
har montert nye plugger og plugg ledninger, ingen forandring på fjusking, men som sagt ska få byttet fødepumpen, den fjusker bare når den drar veldig tungt, så kan jo tyde på bensin mangel,

Lillengen
24/03/11, 16:54
Da stoppet bilen igjenn:( bilen går på 1-4. 2-3 går den ikke får bensin. Gnist er det byttet plugger har jeg byttet til ingen forandring. Tennmodul og fordeler er og byttet ingen forandring. Er så lei den bilen nå

da var feilen funnet:( etter fremskaffelse av kompresjonstester så er det totalt manglene komp på cyl2,3. 1,4 er tårlig bra, men med tanke på at denne motoren egentlig skulle byttes til sommern så er det ikke noe vits i og koste på den noe nå. så da blir det og få fram en b230fk blokk som er bra.

så vist noen har en b230fk blokk som er i ok sikk så trenger jeg en:)

Lillengen
26/03/11, 17:37
Da var bilen i orden med ny/brukt motor b230fk ifra 96.henta i sveirge for 4000sek

Espen-K
28/03/11, 13:45
Har du åpnet den gamle og sjekket hvorfor det ikke var komp i den?

Lillengen
28/03/11, 20:12
Har du åpnet den gamle og sjekket hvorfor det ikke var komp i den?

nei det har jeg rett og slett ikke hatt tid til:P men har hatt et lite cam inn i plugghulle for og titte om det var brent hull i stemplet det var det ikke, så er nok slitte ringer som er årsaken, motoren har jo godt uskrudd med 336tusen på tellern.. så må jo si det er godt nok for den, hehe

ska ha den som reserveblokk til 240`n vist det kniper hehe