PDA

Vis full versjon : Har HU603 linjeutganger?



todleif
19/03/11, 21:05
Eg har ein 03 S60 med HU603 spiller.
Vurderer om eg skal ha sub i bagasjerommet etterkvart, so eg lurer på om spilleren min har linjeutgang.

Eventuelt kan eg ta ut spiller (korleis gjere ein dette?) og sjekke om det er linjeutgang på spiller

Sollien
19/03/11, 22:04
Det er uttak til originalforsterker i bakkant på spilleren, du trenger en overgang til den som du kjøper på bilradiospes.no denne vil gi deg remote og linje;)

todleif
20/03/11, 00:09
Takker for det! :)
Da vil det fungere å kjøpe ein overgang ifra din til phono som bilradiospesialisten har.

Eg har ein 2-kanals forsterker og kabler liggande ( minus signalkabler)

Trenger da berre signalkabel, sub og kasse, so dette blir antagligt handla inn i sommar! :)

Sollien
20/03/11, 19:32
Jepp.... håper da det.... får kabelen min på tirsdag... om det ikke funker skal jeg gi beskjed;)

todleif
20/03/11, 21:46
Ok:)

Er det HU603 du og har?

Borstad
20/03/11, 23:05
hei, låner litt topic her, men funker dette på alle nyere volvo cdspillere? har SC-802 mener jeg, og er det mulighet å bruke den kabelen man kjøper på bilradiospes for å få sub, front, rear utganger ?

konso
22/03/11, 20:18
Sålenge det er uttak for original forsterker så er det mulig, og det mener jeg du skal ha, så det skal gå bra.

Borstad
23/03/11, 02:19
vet ikke om det er uttak? har ikke sett bak på spilleren :D
men med denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6697&katid=618&mid=m436&id=&vn=736

Vil jeg vel få signal ut til sub, front og rear ? eller bare sub?
Noen som har denne og har prøvd?

todleif
23/03/11, 12:33
vet ikke om det er uttak? har ikke sett bak på spilleren :D
men med denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6697&katid=618&mid=m436&id=&vn=736

Vil jeg vel få signal ut til sub, front og rear ? eller bare sub?
Noen som har denne og har prøvd?


Er nok utgang for front og rear.
Skal du ha til front, rear og sub, må du dele signalet. (men forsterkere har ofte utgang for lyd so du kan koble til inngangen på ein annen forsterker)

Borstad
23/03/11, 14:39
har jeg seriøst missforstått dette nå? er signalet som går til subb og rear/front det samme? :D hadde alltid trodd at det var ett spesielt signal som gikk ut fra subbutgangen i spilleren, isåfall er det jo bare å koble de inn i en forsterker og videre til neste :) eventuelt bruke ett Yledd for :)

todleif
23/03/11, 14:53
Det hørbare området for lyd (for mennesker) er imellom 20 og 20 000Hz
Heile dette lydområdet blir sendt på front og rear utgangene på spilleren.

Ein subutgang er tilkobla eit delefilter (lavpassfilter) slik at berre dei låge frekvensene blir sendt. På ein del spillere kan du velge delefrekvensen. (som f.ek. 63, 80, 100 og 125hz)
Setter du den på 100hz, so er frekvensområdet som blir sendt på subutgangen imellom 20 og 100hz

Du må ha delefilter på suben, so den slipper å spille mellomtone.
Men dette er vanligvis ikkje problem da forsterkerene vanligvis har lpf (lavpassfilter)
Hpf (høgpassfilter) kan brukes på dei andre høgtalerene so dei slipper å prøve å spille låge basstoner.

Du kan starte med å sette lpf til suben på ca 80hz