PDA

Vis full versjon : Bagasjeromlokk, 850/854



hgnubel
16/02/10, 15:07
Bagasjeromlokket på 850/854en min har så lenge jeg har hatt den vært slik at fra det er ca halvåpent og opp, så vil gassdemperene løfte det helt opp.

Og det er jo helt greit, men det er litt dumt når jeg har med folk som ikke kjenner bilen og skal lukke det igjen. Da kjenner de at det er dempere som "tar kontroll" helt i starten, og bare lar det falle -- noe som gjør at det smeller så jeg er redd både lykter skal knuse og vingen skal falle av...

Så, skal egentlig gassdemperene holde igjen hele veien og lukke kontrollert, slik at mine er defekte?

Eventuelt hvis det er meningen dette skal være slik; har noen funnet noen kreative løsninger for å forbedre det? :)

Cobra II Norway
24/02/10, 20:50
Hallo.
Bytta mine i dag og de har en kontrolert åpning hele tiden sipper jeg så stopper bakluka der jeg slapp den. og jeg kan lett lukke luka, behøver ikke og smelle den igjen... demperne kjøpte jeg fra biltema for litt under kr 500 for to, bytta de på litt under en time , brukte tips og triks siden fra volvoforumet.

hgnubel
25/02/10, 00:02
Hallo.
Bytta mine i dag og de har en kontrolert åpning hele tiden sipper jeg så stopper bakluka der jeg slapp den. og jeg kan lett lukke luka, behøver ikke og smelle den igjen... demperne kjøpte jeg fra biltema for litt under kr 500 for to, bytta de på litt under en time , brukte tips og triks siden fra volvoforumet.

Takk, hadde ikke sett så nøye på den triks-siden siden det er til stasjonsvogn (min er sedan)... Men hvis det skal være sånn som du beskriver, enten det er stasjonsvogn eller sedan du har, så er det vel gjerne sannsynlig at mine er moden for bytting :)