PDA

Vis full versjon : Fjerne lykteviskere på 850



DanSteffen
15/12/09, 01:26
Skal fjerne lykteviskerne på min Volvo 850.

Skal fjerne med motor og hele pakka..

Hva gjør jeg for og fjerne dette lettest mulig?

-Dan:)

Morgis
15/12/09, 01:30
Lett blir det ikke uansett.
På passasjersiden endte jeg opp med å måtte kappe av 2-3cm av viskerakselen for å kunne klare å dra hele sullamitten ut på baksiden.
Ellers, så er den bare festet i 2-3 skruer som du lett kommer til på baksiden av dekselet under hovedlykta.

På førersiden mener jeg jobben var mye lettere :)

Janus
15/12/09, 07:46
Å løsne skruene er enkel sak her, men det å få ut d***n er en annen sak :p er nok enklest metoden morgis beskriver.

Slettmyr
15/12/09, 08:42
På passasjersiden løsnet jeg bare frontsykket og "bøyde" det litt fremmover, med det klarte jeg så vidt og slite ut motoren :D

DanSteffen
15/12/09, 23:47
haff.. hørtes ut som noe dritt egentlig:( får se åssen det blir etterhvert:)

Lightyear
19/12/09, 16:27
Skal gjøre dette på bilen min jeg også, men lurer litt på slangene til lyktespylerene? Er det bare å tette de eller bør de fjernes helt? Det er vel et T-stykke bak frontlyset på høyre side hvis jeg ikke husker helt feil? Og det er vel samme systemet som til dysene på panseret?

A

VolvoOla
19/12/09, 19:32
hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg att jeg tok ut hele lykta

Morgis
19/12/09, 22:00
Skal gjøre dette på bilen min jeg også, men lurer litt på slangene til lyktespylerene? Er det bare å tette de eller bør de fjernes helt? Det er vel et T-stykke bak frontlyset på høyre side hvis jeg ikke husker helt feil? Og det er vel samme systemet som til dysene på panseret?

A

er et Tstykke der ja, som bare fjernes :)

Subject
22/05/10, 18:17
Jeg tok av listene, fant meg en jernsag og sagde av de stengene som viskerene sitter på, så koblet jeg av strømmen på motoren, og røsket av slangen der spylervesken kommer ut. Enkelt og greit :) Også satt i lister uten hull!

Lightyear
22/05/10, 22:19
Så dramatisk kommer ikke jeg til å gjøre det, har bestemt meg for at alt jeg gjør med bilen skal være reversibelt. Vil ha muligheten til å sette den tilbake til 100% original dersom jeg skulle ønske det ;)
Men har forstått at det er litt drittjobb å få ut motorene uten å ødelegge noe?

A