PDA

Vis full versjon : Bytte drivakselmansjett v50 08



Redline5
19/03/11, 13:51
Var på eu kontroll i dag på volvo og fikk 2'er feil på def drivaksel ytre v.s. Sjekka dette selv etterpå siden jeg og er mekaniker og drivakselen er helt i orden, null lyder eller slakk ,bare mansjetten som er defekt og det er bare 1'er feil ikke 2'er..

Men er det mye styr å bytte den? Ser ut som det bare er å ta av skruen som holder fjærbeinet og skruen i midten på navet som holder akselen fast i navet og vips. Er det bare å dunke ut det ytterste leddet da el sitter det no segring der?

angerman
19/03/11, 16:21
Var på eu kontroll i dag på volvo og fikk 2'er feil på def drivaksel ytre v.s. Sjekka dette selv etterpå siden jeg og er mekaniker og drivakselen er helt i orden, null lyder eller slakk ,bare mansjetten som er defekt og det er bare 1'er feil ikke 2'er..

Men er det mye styr å bytte den? Ser ut som det bare er å ta av skruen som holder fjærbeinet og skruen i midten på navet som holder akselen fast i navet og vips. Er det bare å dunke ut det ytterste leddet da el sitter det no segring der?

sikker på at det er hull? pleier ikke skje noe med de mansjettene annet en at klammeret er for dårlig og løsner.

Redline5
19/03/11, 17:58
ja er hull, må være det for klammera sitter helt fast og fint;)

angerman
19/03/11, 18:36
jaja skrur daglig på disse bilene. og aldri opplevd at mansjetten har gått. bare løsnede klemmer. men slikt skjer.

CID
19/03/11, 18:52
Holder med Angerman her. Klemmen kan henge på, men ikke godt nok strammet. Prøv å stram den, eller skift den. Med mindre du da kan se hullet i mansjetten da.

Redline5
19/03/11, 19:10
ja men når du ser fettlekasjen fra midten på mansjetten og ikke fra der de er festa med klemmene så vil jo det si at de er tette.

Hadde klemmene vært løse så ville jo fettspruten kommet fra en av klemmene der ikke fra selve mansjetten.

men åssen strammer du de org klemmene da? skader jo ikke å prøve;)
og går det å få kjøpt løse mansjetter hvis det ikke går?

ASK Racing
21/03/11, 21:03
aldri sett dette jeg heller, men ting skjer.

defekt manskjett er bare 1er ja :) men lønner seg å ha den i orden så klart :)

Stig-Arne
21/03/11, 21:40
blir straks dyrere å måtte bytte drivknute etter kort tid om mansjetten er defekt.

Redline5
21/03/11, 22:44
har finni hullet i mansjetten så er den som er def, og har bestilt ny fra volvo i dag, men fikk bare sats med indre og ytre mansjett til 1200kr:O jævla dyrt for 3 gummier syns jeg!