PDA

Vis full versjon : car-wax fra biltema?



hobbymekk
19/03/11, 12:55
er dette noke å satse på?

Grøftekanten
19/03/11, 19:12
Tror det var denne som ble best i test..

hobbymekk
19/03/11, 19:46
link? :)

Grøftekanten
19/03/11, 22:08
http://www.naf.no/forbrukertester/Utstyr/Tester-av-utstyr/Test-av-poleringsmidler-Billigst-er-best/

var egentlig eg som tok litt feil, var scrach remover.. men men..

volvoRsport
19/03/11, 22:11
NAF og bilpleietester i kombinasjon er desverre bare en tragedie, så de ville jeg ikke stolt på.

Øyvind G
19/03/11, 22:17
og hvis noe er "best i test" så betyr ikke det at den er best.

har ikke testet biltema sin, men hvis du spytter i bittelitt ekstra med kr, så er jeg sikker på at du får en voks som er mye bedre enn denne.

Grøftekanten
19/03/11, 23:03
har brukt biltema sin mye både på lastebil og personbil, og kan anbefale den jeg.. tenkte å kjøpe sånn megvariers ting, men den kostet jo over 150, og eg måtte ha 3 forskjellige flasker sa selgeren...

Øyvind G
19/03/11, 23:25
har brukt biltema sin mye både på lastebil og personbil, og kan anbefale den jeg.. tenkte å kjøpe sånn megvariers ting, men den kostet jo over 150, og eg måtte ha 3 forskjellige flasker sa selgeren...

har du prøvd noe annet enn biltema sin da?

hobbymekk
19/03/11, 23:27
noken som seie at bil-tema sin gjev veldig fin glans, men holdbarheten er dårlig..

Øyvind G
20/03/11, 00:00
bare så du ikke missforstår meg.
du ødelegger ikke lakken din ved å prøve denne. det kan hende detter er godt nok for deg, men som du sier så kan det godt hende at det er dårlig holdbarhet på denne voksen. ikke veit jeg siden jeg ikke har prøvd denne før.

det er heller ikke voksen sin hovedoppgave å gjøre bilen blank. den er der for å beskytte lakken og gjøre den glatt for at ikke møkk skal feste seg så godt og for at det skal være enklere å vaske bilen. det som gjør lakken blank er grund arbeidet også er det voksen sin oppgave å holde lakken blank.

men du kan få en ganske bra voks for noen 100 lapper mere. en "krukke" med voks er som regel utrulig drøy (drøyere enn de fleste tror), så den har du lenge.

med en 200ml boks med voks kan du vokse en bil minst 25 ganger hvis du bruker rett mengde hver gang (det skal påføres ganske tynt. for ikke å sløse og for at den skal være enklere å buffe vekk igjen)

Braathen142
20/03/11, 00:10
tenkte å kjøpe sånn megvariers ting, men den kostet jo over 150, og eg måtte ha 3 forskjellige flasker sa selgeren...

Må ikke ha alle 3 av den. men er ett fint sett. kjøpt det selv :P

Øyvind G
20/03/11, 09:41
Må ikke ha alle 3 av den. men er ett fint sett. kjøpt det selv :P

det er vel kun den siste flaska (step 3) som er beskyttelsen. denne kan byttes ut med en voks om ønskelig.

Braathen142
20/03/11, 10:22
det er vel kun den siste flaska (step 3) som er beskyttelsen. denne kan byttes ut med en voks om ønskelig.

ja Rektig ;)

Øygard
10/05/11, 08:04
Eg kjøpte nyleg ein boks med voks på biltema, og det gav eit bra resultat, og eg kan anbefala den. Men eg veit ikkje kor lenge det varer. Ting frå Biltema pleier vel ikkje vara særleg lenge.

Thomas242
10/05/11, 09:22
NAF og bilpleietester i kombinasjon er desverre bare en tragedie, så de ville jeg ikke stolt på.



NAF i det hele er en tragedie....

jeg har testet ut den nye serien til 3M og det er bra greier! Anbefales!!

http://promotion.3m.eu/carcare/images/product_main.jpg