PDA

Vis full versjon : Navi skjerm opp og ned



Bjarne
19/03/11, 10:34
Hjelp! er det noen som har fått endret Navi skjermen så den ikke går opp og ned for hver gang tenningen slås av eller på?

Jeg XC70II 2010 mod. Jeg bruker Navi skjermen i hovedsak for å se trafikkmeldinger. Derfor vil jeg ha den på hele tiden. Men jeg synes det er unødvendig at skjermen skal gå opp og ned for hver lille tur. Den går jo automatisk på når tenninge slås på, dersom den var på når jeg slo av tenningen. Skjermen kunne vel bli stående oppe, selv om jeg slår en av med tenningen. Lurer på hvor lenge den lille motoren holder i alle temperaturer.

En annen sak er jo at den ikke husker noen trafikkmeldinger eller valgte omkjøringer når tenningen slås av og på. Dermed tar det 2-5 minutter etter at jeg har startet til alle meligene er tilbake igjen. Det er jo tulletet når jeg bare skulle inn i kiosken. Verre er det at under navigasjon og gjennom steder med trafikkmelidinger, så får jeg alle meldingene poppende opp igjen, med spørsmålene om alternativ ruter, som jeg allerede har svart på.

Men ellers er jo Navin glimrende med all betjening fra rattet.

Det skulle ikke forundre meg om det finnes et hack for å endre dette. Er det noen som har fått det til?

Morgis
19/03/11, 10:49
tror nok ikke det er noe problem.. finnes nok av elmotorer på bilen som sviver omtrendt hele tiden mens bilen er i bruk.
om dem ikke har spart for mye på kvaliteten, så skal den fungere greit.