PDA

Vis full versjon : Eget dieselforum?



Svirre
19/03/11, 04:44
Jeg og Bella6 syns det burde være et eget underforum som gjalt diesel. Bare kategori; "Dieseltråden".
Et sted hvor vi som omgåes og interesserer oss for diesel litt mer enn det andre gjør :)

R.G
19/03/11, 10:25
hadde ikke vært dumt:) ser flere og flere har dissa gamle bankera;)

Martin.S
19/03/11, 10:54
Er ikke det bare å lage en tråd under generell prat?

Tviler på at det forslaget går igjennom på noen annen måte!

Bella6
19/03/11, 11:33
Joda dette må vi få til, disse gammle tyske oljebrennarane har jo sin egen sjarm! vi får bare legge ut en del som har me d24 å gjer så går det nok til slutt;)

Audun
19/03/11, 11:43
Da syns jeg det skal være et eget underforum for de som kjører orginal volvo, for dem er det faen ikke mange av her inne:p:D

Kan kanskje bli litt for mye rot med for mye underforum i forumet:) for hører hva admin's har å si:)

Svirre
19/03/11, 11:56
Da syns jeg det skal være et eget underforum for de som kjører orginal volvo, for dem er det faen ikke mange av her inne:p:D

Kan kanskje bli litt for mye rot med for mye underforum i forumet:) for hører hva admin's har å si:)

Japp! F.eks:

- D24 forum

Er et forum som heter D24T.com, men det er internasjonalt og blir noe helt anna...

Soulair
19/03/11, 12:33
Det ble startet en egen tråd som het "den store dieseltråden" ellerno, men den finner jeg ikke lengre. Var tydeligvis liten interesse..

Kunne vært bra å få samlet kunnskap, erfaring og ideer rundt dieselmotorer på et sted siden disse fungerer ganske annerledes enn bensinmotorer.

h4r4ld
19/03/11, 14:49
ja må få til egen dieseltråd ja :D

Svirre
19/03/11, 15:41
Det ble startet en egen tråd som het "den store dieseltråden" ellerno, men den finner jeg ikke lengre. Var tydeligvis liten interesse..

Kunne vært bra å få samlet kunnskap, erfaring og ideer rundt dieselmotorer på et sted siden disse fungerer ganske annerledes enn bensinmotorer.

Kjekt med et samlingssted for slikt, men ønsket er da et forum for de med D24 motorer i bilene sine. Føler det blir litt feil å blande inn D5 motorene o.l blandt de eldre motorene.

THolandsli
19/03/11, 16:51
Vi kommer ikke til å opprette egen forumkategori for dette da vi har i overkant mange kategorier allerede. 80-90% av nye Volvo er diesel så det framtida er nok at det kommer til å bli ganske mye diskusjoner rundt emnet. :)
Det du kan gjøre er å opprette en tråd under Motor & Gir og si fra til moderator/admin så kan vi klistre den.

M.Engelsen
19/03/11, 17:26
Japp! F.eks:

- D24 forum

Er et forum som heter D24T.com, men det er internasjonalt og blir noe helt anna...


Da må man jo ha egne forum for d2, d3, d5 osv.. for oss som kjører nyere Volvo:)

Soulair
19/03/11, 17:40
Kjekt med et samlingssted for slikt, men ønsket er da et forum for de med D24 motorer i bilene sine. Føler det blir litt feil å blande inn D5 motorene o.l blandt de eldre motorene.

Jeg tror heller et generelt "Dieselforum" er mer akuelt. Som Tholandsli sa, så blir det bare flere og flere med diesel, riktignok med ny teknologi (som ikke hjelper oss med forkammer og mekanisk pumpe:rolleyes:), men for å holde antall forum nede støtter jeg et samlet dieselforum!

R.G
19/03/11, 18:27
bare starte dieseltråd under motor/gir og se hvordan det går:)

Svirre
19/03/11, 21:22
Vi kommer ikke til å opprette egen forumkategori for dette da vi har i overkant mange kategorier allerede. 80-90% av nye Volvo er diesel så det framtida er nok at det kommer til å bli ganske mye diskusjoner rundt emnet. :)
Det du kan gjøre er å opprette en tråd under Motor & Gir og si fra til moderator/admin så kan vi klistre den.

Forstår denne. Tanken var at vi kanskje kunne ha samla de dieselglade folka på forumet her :rolleyes:

Som nevnt under her så kunne det ha vært delt inn i de eldre og nyere dieseltypene; litt mer spisifisert ang. motorproblemer, tips og triks, sære spm. etc...tanken og ønsket er der.

Hva om det kunne vært en prøveordning som R.G foreslår her en liten peridode og se hvordan det går? :)


Da må man jo ha egne forum for d2, d3, d5 osv.. for oss som kjører nyere Volvo:)


bare starte dieseltråd under motor/gir og se hvordan det går:)

Audun
19/03/11, 21:51
Men dere kan jo lage en tråd på motor og gir med emne tittelt f.eks ''Den store diesel tråden'' eller lignende:)

Svirre
19/03/11, 21:53
Men dere kan jo lage en tråd på motor og gir med emne tittelt f.eks ''Den store diesel tråden'' eller lignende:)

Kan gå, men det blir rotete med en tråd for alle innleggene. Ikke som et underforum som kan sortere de ulike spm. som lages av folk som oppretter tråder ;)

Audun
19/03/11, 22:19
Tror det hadde fungert for å diskutere diesel. dersom tråden hadde bli 'øremerka' så den altid ligger øverst.

men ser hva du mener med at det fort vill bli rotete.

Daniel V
19/03/11, 23:13
Hvis dere skulle hatt et eget dieselforum, skulle jeg hatt et eget forum for de som kjører sølvgrå 240 :)

Like lite sannsynlig begge deler :)

Svirre
19/03/11, 23:18
Hvis dere skulle hatt et eget dieselforum, skulle jeg hatt et eget forum for de som kjører sølvgrå 240 :)

Like lite sannsynlig begge deler :)

Hehe. Bra sagt :p

Nei, var bare et ønske. Men vil nå ikke si at du kunne ha sammenligna det IOM at det finnes en tråd på 2xx serien. Men din var vel no ironisk :rolleyes:

jacobsen
20/03/11, 01:55
Hvis dere skulle hatt et eget dieselforum, skulle jeg hatt et eget forum for de som kjører sølvgrå 240 :)

Like lite sannsynlig begge deler :)

Den skjønte jeg ikke? er jo fler som kjører dieselbil, enn sølvgrå 240 er det ikke? :rolleyes:

h4r4ld
20/03/11, 15:34
Den skjønte jeg ikke? er jo fler som kjører dieselbil, enn sølvgrå 240 er det ikke? :rolleyes:

diesel forumet kommer til å være bra det for det er en del som kjører gammle d24 motoren å det me grå 240 er bare tull, ka skal man diskutere der da? riper i lakken å bolker ol.?, motor forum er en bra veiledning for dem som evnt. har problemer me motoren eller andre spm. der vi kan hjelpe hverandre å dele erfaringer :).

Svirre
20/03/11, 15:51
diesel forumet kommer til å være bra det for det er en del som kjører gammle d24 motoren å det me grå 240 er bare tull, ka skal man diskutere der da? riper i lakken å bolker ol.?, motor forum er en bra veiledning for dem som evnt. har problemer me motoren eller andre spm. der vi kan hjelpe hverandre å dele erfaringer :).

Bra sagt. Nei, ønsket er et forum forbeholdt de med D24 motoren. Evt. kunne utvida med andre kategorier til D2,3,5 etc. hvis dette skulle vise seg å være populært. Blir på en måte en norsk versjon av www.d24t.com

THolandsli
20/03/11, 16:19
Blir nok ingen nye kategorier for dette. D24 er et minimalt intresseområde. Flere av de nye motorene har felles plattform så ei inndeling vil bare føre til enda mer dobbelposting og gjøre det vanskeligere å finne fram. Vi har Motor & Gir, Avansert trimming og alle de modelspesifikke forumene å det anser vi som dekkende for diskusjoner rundt disse motorene.