PDA

Vis full versjon : bygge om til enkel coil på hver sylinder. hva må til?



Folkvord
19/03/11, 03:39
som sakt hva må til for og bygge om til enkeltcoil på hver sylinder??
eventuelt som det letteste er vel og få en hel motor som er 99mod eller nyere hva må til for og få det til og funke i en 850? veit det er noe med at det er elektronisk spjeld eller hva det er og noe med variabel kammer og slikt. så enkelt og sakt hva må til for og få en 99 mod eller nyere i en 850 til og virke?? da disse motorene kan du ta litt mer hk ut av uten og bejunne med ny inmat og slikt.

GMV
19/03/11, 13:05
Har lest om dette på TPC engang, var en der som solgte ombygningskit til de eldre motorene for separate coiler. Å bygge om så du får inn en nyere motor fra 99 og opp krever fullt bytte av ledningsnett i hele bilen. Det beste er å bruke topp, innsug og motorstyring fra 850 T5 med Motronic 4.3 og heller bytte blokka. Eventuelt kun bytte til H-profilråder og du har en ganske holdbar motor.

Folkvord
20/03/11, 14:46
har hørt at du kan få opp mot 400hk i motoren fr 99 og oppover, vil da resten tåle det samme visst deg bruker topp og det fra 850en?
ja men h prifilsråder er dyrt og visst eg fusta sjifter til det så vil eg jer litt meir for at den skal vere sjikeli holdbare;-)

850GLTsilver
20/03/11, 14:55
Tåle og tåle.
400HK på disse motorene gir neppe mere enn Ca 500timers levetid.
Med mindre man har for vane å splitte maskina sånn hver 14 dag da......

Folkvord
20/03/11, 19:02
har hørt at di nye motoren fra 99 og oppover skal ha ny imat forholde di gamle, så dem skulle tåle meir uten og bejunne med smid innmat, deffor æg tentke å lufte det litt for og finne ut av det;-)

GMV
20/03/11, 22:07
Vet ikke om de kom i 99 da men det kan muligens noen andre bekrefte/avkrefte. Vet ihvertfall at de er sterkere fra 01 til 05. Men spørs om det blir dyrere å investere i ei sånn blokk enn å gå til innkjøp av H-profil råder. Koster ikke mer enn 3-4000 for råder. Ei komplett T5 blokk må du nok ut med litt mer for da de er ganske populære.

Folkvord
21/03/11, 00:31
koster 1250 kr pr råde for dem eg har funnet, så må du ha nye bolter og lager pluss ville polert veiven med det samme, pluss du må demontere helle motoren for og bytte da, hvor får du h profils til 3-4000?? huske det er
koster meg 15 000 for en hel bil som er kondemt da far min jobber på billia, så får motor og det pluss en hel dellebil.

GMV
21/03/11, 13:40
Hvis du får tak i en komplett bil for den prisen så er det jo greit, men husk det er ikke mye du får brukt på din 850 fra den, spesielt elektronikk pga 99 mod har Canbus system. Og skal du begynne å ta deler fra motor osv og at det atpåtil er en kondem bil så blir det vel ikke mange delene du kan få solgt for inntjening. Sier ikke det er umulig, men bare til ettertanke. LG Speed (http://www.lgspeed.se) selger råder til en rimelig penge. Han har også en "renovering's" sats til hvitmotor komplett med H-råder til en overkommlig pris, det du trenger er Veivlagersett for å komplettere. Tror det meste går å bytte med motor i bil. Ta ned bunnpanne, og av med topp. Da får du en motor som er sterkere enn den som kom i 99, samt at du slipper å lage noen lure løsninger for å få det til å passe. Iallefall verdt å vurdere.

Folkvord
22/03/11, 01:44
den har en skadet a stolpe og da blir den kondemnert ganske kjapt da helle stolpen og takket må byttes.

den gamle 850en min var kondemt da eg kjøpte den i 08 og eg ga 15 000 for den sjiftet da panser høyre framskjerm frontfanger lykter og frontstykke til og holde lykter i, kostet meg 11 000 ferdigt lakkert med deler inkludert, vert taksert til 108 000 etterpå.
vraket bilen for 2 månder sidden fikk 50 000 igjen og måtte gje 3000 for vraket. så er mange deller igjen og selge;-)

men ellers takk for info og bryet ditt;-)
litt spennende og begjynne på prosjekt som ikke så mangen andre har og få litt erfaring og da:D men det blir nok bare til h profil og litt div andre ting da tm racing ikke var så dyre på det;-) fikk pris på 29 900 svenske og da leverte eg bilen og hentet den når di var ferdige, med ny bytte turbo og olje og filter til og med;-) og da 350hk ca, men visst eg ville ha mer så må eg jo sjifte dyser bensinpumpe luftmengde måler og slikt, men inmaten skulle vere godt for 800hk sa di da så sunst ikke det var galen pris;-)