PDA

Vis full versjon : jordingsfeil?



Joaeng
18/03/11, 23:41
hei!
har en utrolig irriterende suse lyd i anlegget mitt, har gått over og sikret meg at jordingen til forsterker og kondensator er god nok, den skal være 100% men det er fortsatt en susing i høytalerene som følger turtallet på bilen, noen som vet hva det kan være?
har også lagt signalkabler og strømkabler på hver sin side av bilen :)

todleif
19/03/11, 21:11
Viss susingen følger turtallet, har du dynamostøy

http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a036

TicT3
20/03/11, 00:26
Ligger strømmkabelen innat signalkabelen ved forsterkern a? hadde det problemet i dag i min bil men rødda litt og da forsvant det

Aashome
21/03/11, 18:10
Ville nok ha gått over jordingene på nytt. Ellers så ville jeg ha prøvd å sjekket hvordan phonokablene sitter. Sitter ikke de ordentlige inne i pluggen så kan det skape støy.

cossykiller
21/03/11, 18:14
om du har sjekka det som Aashome skriver, så vil jeg spørre går både strøm til forsterker og signalkabler fra spiller på samme side i bilen ? da kan det nok være at synderen er her, beste er og legge strøm på en side, og signal på andre siden

Aashome
21/03/11, 18:34
om du har sjekka det som Aashome skriver, så vil jeg spørre går både strøm til forsterker og signalkabler fra spiller på samme side i bilen ? da kan det nok være at synderen er her, beste er og legge strøm på en side, og signal på andre siden

Vil bare legge til en liten ting her, hehe.

Har du phonokabler med god skjerming, så skal det ikke være noe problem å legge strøm og phono på samme side. Men allikevel i forhold til plass, så er det greit å legge de på hver sin side.

Psycho-look
21/03/11, 20:50
Jeg hadde samme problemet, med mitt anlegg.

Det som jeg gjorde for å får slutt på eledigheten var at jeg jordet forsterkerene til spilleren med egen kabel.

Da var det slutt på alle ulyder.

cossykiller
22/03/11, 08:33
men da må du jo trekke opp ny kabel, da kan du like greit legge det slik det "skal være" evnt jorde den på nytt baki skikkelig..

Joaeng
22/03/11, 20:19
jeg har signalkabler og størmkabler på hver side av bilen, har veldig godt jordingspunkt bak til forsterkere og kondensato, kansje jeg bare må finne et nytt jordingspunkt, noen som har forslag til hvor bak i en Volvo 850 1993 Sedan?

:)

Aashome
24/03/11, 20:34
jeg har signalkabler og størmkabler på hver side av bilen, har veldig godt jordingspunkt bak til forsterkere og kondensato, kansje jeg bare må finne et nytt jordingspunkt, noen som har forslag til hvor bak i en Volvo 850 1993 Sedan?

:)

Du er sikker på at du er ordentlig inntil metallet på jordinga? Sånn at det ikke er noe lakk eller lignende i mellom?

Aartun
25/03/11, 09:35
Skal du ha god jording så bor hull i karosseriet, puss godt rent ned til metallet på innsiden hvor jordingen skal ha kontakt, bruk bolt med låseskive/sprengskive, og behandle og dekk godt til med techtyl på utsiden. det er mitt tips.
Ikke bruk punktet til sikkerhetsbeltene bak.