PDA

Vis full versjon : Vel..Da har man fått ABS Feilkoder på 850 her også :/



R-M-I
18/03/11, 20:07
Var på vei hjem fra jobb i dag, når gult ABS-lys plutselig spratt opp helt uten videre..

Leste av feilkoder så fort jeg fikk parkert vel hjemme..

Sokkel A3:

Feilkode:
3-1-4
3-2-4
1-2-4

Alle gjelder høyre side bak...

Jeg ANNTAR at det er modulen\boksen som har gått til h#¤%?
Siden jeg har hørt at feilkodene da som regel gjelder nettopp høyre side bak...

Hvor i huleste er denne lokalisert på en 95mod 10V?
Er det noelunne lett å komme til osv? Jeg tenkte i så fall på å pille dritten fra hverandre og lodde opp igjen punktene jeg anntar at er særdeles ræva.. Kan da umulig vere en så voldsomt vanskelig jobb å få loddet sammen igjen antar jeg..

Erik 850
20/03/11, 02:36
Jeg hadde akkurat dette på min.
Vurderte også ABS-boksen, men på min '95 er det det "gamle" ABS-systemet, stor fin boks ved venstre dempertårn.
Leste rundt at det ikke er så ofte problemer med loddinga på denne.

Kjøpte ABS-givere bak på Biltema. Men siden ABS-giveren bak bare kommer i par så enten må du bytte begge, eller så må du kutte kabelen å lodde den nye giveren sammen med den gamle kabelen.
Giverne kan sitte som fään, det gjorde min :p

Gjorde det siste selv for å spare litt arbeid, og nå ett år etter fungerer det helt 100% ^^

Men, har du nye eller gamle ABS-systemet?

R-M-I
20/03/11, 08:45
Men, har du nye eller gamle ABS-systemet?

hvordan sjekker jeg det?
slettet feilkoder i går.. startet og kjørte en liten tur, abs lyset slo seg av når selvtesten slo inn, så jeg vet ikke helt om jeg tror på def giver høyre bak :/

Erlend
20/03/11, 11:16
Jeg hadde akkurat dette på min.
Vurderte også ABS-boksen, men på min '95 er det det "gamle" ABS-systemet, stor fin boks ved venstre dempertårn.
Leste rundt at det ikke er så ofte problemer med loddinga på denne.

Kjøpte ABS-givere bak på Biltema. Men siden ABS-giveren bak bare kommer i par så enten må du bytte begge, eller så må du kutte kabelen å lodde den nye giveren sammen med den gamle kabelen.
Giverne kan sitte som fään, det gjorde min :p

Gjorde det siste selv for å spare litt arbeid, og nå ett år etter fungerer det helt 100% ^^

Men, har du nye eller gamle ABS-systemet?

har ikke alle facelift 850`ene den nye da? jeg har jo 96 modell med obdII og jeg har absenheten min ved venstre dempertårn, men som jeg har forstått det så har jeg det nye abssystemet?

rmi= har ikke du facelift med obd? eller har du den avleseren foran ved spylerveske tanken?

R-M-I
20/03/11, 11:44
har ikke alle facelift 850`ene den nye da? jeg har jo 96 modell med obdII og jeg har absenheten min ved venstre dempertårn, men som jeg har forstått det så har jeg det nye abssystemet?

rmi= har ikke du facelift med obd? eller har du den avleseren foran ved spylerveske tanken?

jeg har obd1.. diagnoseboks ved spylertanken og mulighet til å lese ut feilkoder uten odb-avleser.

Erlend
20/03/11, 12:28
jeg har obd1.. diagnoseboks ved spylertanken og mulighet til å lese ut feilkoder uten odb-avleser.

Ahh, okey:) vet du hva det nye abssystemet er? Er det det jeg har da?

Erik 850
20/03/11, 12:49
Her er det gamle:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/7.png
Dette er det nye: http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=volvo_abs_module_removal_inst ructions_repair

Jeg har jo etter facelift, men skille på ABS-systemet ligger vel i '95, tror jeg. Eller om det følger OBD-diagnosesystemet. Litt usikker :p



startet og kjørte en liten tur, abs lyset slo seg av når selvtesten slo inn, så jeg vet ikke helt om jeg tror på def giver høyre bak :/

Det gjorde min innimellom og. Var litt frem og tilbake.
Funket en uke, så var det ute to uker osv.

R-M-I
02/09/11, 17:26
Ser alle how-to'ene tar for seg 96+ modellene.. jeg har en 95 med odb1.. hvor i huleste finner jeg abs-modulen på min? jeg skjønte det i allefall ikke ut fra bildene jeg har sett rundtom.. har heller ikke tilgang til Vadis for tiden :/

Edit:
Har lest at modulene på 93-95 mod'ene skjelden ryker.. hvordan er det evt å bytte abs-sensor bak? Er det noen guide noe sted? noe jeg enkelt kan ordne på parkeringsplass(uten tilgang til bukk)? :) har forsåvidt mulighet til å kjøre bilen over en smøregrav om
det er køddent å komme til osv.

Håper på svar , så jeg får fikset dette i løpet av helgen..

850GLTsilver
03/09/11, 09:21
Har man ABS-boks som er SORT så har man det "nye" ABS-systemet.

Har man boksen som er på bildet over her (Grå silimunboks med et lokk som oftest er "gullkromatert" eller med stor lysblå klistrelapp som dekker boksen), så har man det gamle systemet.

Den sorte boksen på det nye systemet har vel i tillegg festeskruene i svært synlige på boksen, mens det gamle har sine tre emå torx-skruer gjemt påsidene av boksen.