PDA

Vis full versjon : vibrasjon i mellomaksel 740



Team Tynner
18/03/11, 17:27
har en rimeli irriterende vibrasjon i mellomakselen min,kjenner det værst i ca 70km/h.blir bedre ved høyere hastighet.har bytta opphenget på midten med lager,hjalp litt men er fremdeles ikke bra.er det noen merking på de to aksel delene som viser åssen de ska stå i forhold til hverandre?satte de sammen som de var fra før,men vet att akselen har vært delt før.også nytt girkasse feste og ingen slark i kryssa.har ikke byttet hardy koblingen ennå,kan denne gi noen vibrasjon?noen som har noen gode forslag?

Dimmern
18/03/11, 18:18
er en liten "vekt firkant" på mellomakselen din , visst den ikke sitter der så blir det vibrasjoner:) sjekk om den er der,

cossykiller
18/03/11, 18:41
om du ser trådene på hardykoblinga så vil du kjenne det ja... men det ser du fort om den er slitt :)

Team Tynner
19/03/11, 16:35
koblinga ser hel ut men bytter den for å eleminere den muligheten:)ska se etter det loddet til avbalanseringa også

Team Tynner
25/03/11, 17:35
byttet hardy kobling nå,men vibrerer fremdeles.avbalangserings lodda er også på plass.noen som har vært borti dette før?

R.G
25/03/11, 17:39
mulig dem sitter feil mothveraandre begge mellomaksel deler. jeg delte min engang og satte sammen feil fordi jeg bomma på mekene jeg lagde uvist. så endte med att jeg måtte plukke ned og flytte den litt og litt til det ble 100%.

Team Tynner
25/03/11, 17:42
er det noen merking på delene eller er det bare å prøve seg fram?

Daruu
25/03/11, 17:43
Tror det er piler. Er ihvertfall det på 240 aksling.
Mulig det er pil på ene akslingen, og en "prikk" på andre

Dimmern
25/03/11, 20:35
kryssene på enden av mellomakselen skal stå mot hverandre i hver ende! :)

Falco760
26/03/11, 10:12
Hvis den står riktig på, så er det kryssene som er slitt. Er ofte det bakerste som ryker først. Som regel så merker du at vibrasjonen varierer litt ettersom du belaster bilen. Du kjenner at det er slakk i krysset, eller at det går trægt.