PDA

Vis full versjon : eCharger - noe som funker?



henrik940
16/02/10, 11:43
Fant dette (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Supercharger-Volvo-XC90-740-940-V40-V50-V70-S80_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2558c57da8QQitemZ16 0403127720QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcce ssories) på eBay, noen som tror det funker?

Ikke at jeg skal ha det, men hadde vært tøft om det funka :D

T90
16/02/10, 11:55
Husker Kodja startet en tråd om dette på VF.
Vi kom fram til at dette kanskje hjalp litt på.
Men den Greia der suger voldsomt med strøm.
Kjøp heller ekte blåser ikke fake..

slevjus
16/02/10, 11:57
sikkert noe jåss :p

henrik940
16/02/10, 11:59
Jeg har snurre, selvom den er liten, så funkern :)

Noen må bestille og prøve :D !

slevjus
16/02/10, 12:01
får sikkert mer effekt med å sett en kraftig støvsuger på eksosen enn det der :D

henrik940
16/02/10, 12:04
Haha, kanskje det hadde vært noe! :D

GeTReibeAktienGesellschaf
16/02/10, 14:04
Er i utgangs punktet borgwarner/kkk/schwitzer varemerke.

http://www.turbos.bwauto.com/tools/showImage.aspx?image=/images/products/eBoosterScheme.gif&text=Schematic%20of%20eBooster

Tanken er å sette den på suge eller trykksiden av en eksos turbo.

Er nok ett greit alternativ til ett kompressor/turbo oppsett, kompressoren trekker jo også kraft fra veiva.

http://www.turbos.bwauto.com/products/eBooster.aspx

Så har man en stor (eksos) turbo så kan man klinke på en sånn å få litt ladetrykk fra man kobler strøm på eturboen.

Tror nok den har dårligere leve tid enn en kompressor men installasjonen burde være enklere.

blitz1
16/02/10, 14:12
de lager nå mye rart. sku jo nesten ha testet dette. dollarkursen er jo lav nå til dags:P

TeamBørnOut
16/02/10, 14:56
skjerp dere.....

Kodja
16/02/10, 15:07
skjerp dere.....

trodde faktisk du skullle være den som sa: dette MÅ jeg teste bare for moro skyld jeg :p hehe

henrik940
16/02/10, 15:20
trodde faktisk du skullle være den som sa: dette MÅ jeg teste bare for moro skyld jeg :p hehe

Det gjorde jeg og..

Men TBO, rolig. Var bare for fun jeg dro det opp :)

emilhetty
16/02/10, 15:31
Tror dere virkelig at man kan få mer effekt og lavere drivstoff kostnadder med den der?

Alt av effekt og effektoverføring har tap, og derfor lønner det her seg ikke veldig. Man vil bare få motsatt virkning.

Man skal først drive en dynamo for å produsere strøm, også skal man bruke strømmen til å drive en el motor. Allerede der har man mye større effekttap enn hva man hadde hatt om man dreiv den direkte på veiva, sånn som en kompressor gjør.

Er bedre å heller koste på seg skikkelig laderegulering som nyere biler har, da får man ned drivstoff forbruket med engang.


Eneste grunnen til at folk faktisk kjøper dette produktet er kun fordi at den har så lav pris, det blir sånn at når det er så billig så må jeg bare kjøpe det og prøve. Fordet om jeg egentlig veit at det ikke funker.

henrik940
16/02/10, 15:33
Tror dere virkelig at man kan få mer effekt og lavere drivstoff kostnadder med den der?

Alt av effekt og effektoverføring har tap, og derfor lønner det her seg ikke veldig. Man vil bare få motsatt virkning.

Man skal først drive en dynamo for å produsere strøm, også skal man bruke strømmen til å drive en el motor. Allerede der har man mye større effekttap enn hva man hadde hatt om man dreiv den direkte på veiva, sånn som en kompressor gjør.

Er bedre å heller koste på seg skikkelig laderegulering som nyere biler har, da får man ned drivstoff forbruket med engang.


Eneste grunnen til at folk faktisk kjøper dette produktet er kun fordi at den har så lav pris, det blir sånn at når det er så billig så må jeg bare kjøpe det og prøve. Fordet om jeg egentlig veit at det ikke funker.

Godt noen har lav pris på tingene sine :D

Morgis
16/02/10, 15:37
bare tull og vas, hele greia.
Litt turtall på motoren, så suger den mer luft enn den vifta kan levere, og det hele ender opp med at viften struper luftstrømmen

Eldste Haugerud
16/02/10, 16:17
hehe.. den greia der har jeg null tru på!:p men kjøp og prøv en henrik, det hadde vært morro å se en sånn "live"!;)

jan-einar
20/02/10, 00:28
en kamerat av meg prøvde en sånn, men det var på en merce, den funka faktisk. var ikke stor forskjell men merka at det ble bedre gassrespons å slikt. han kjøpte den minste, .

cossykiller
20/02/10, 02:50
ja, å åssen tror du om motoren blir litt for stor for vifta ? blir som morgis sier lengre oppe. den vil bare være en eksta struping, kjøp deg heller noen mindre rør frem til innsuget så får du også en propp, men denne tar ikke strøm fra noensteds;)

TeamBørnOut
20/02/10, 07:54
Det har blitt "bevist" at noen av de gir litt mere effekt. men det var det samme om kontakta stod i eller ei.. dette var på biler med LMM hvor man "juksa" litt å fikk den til å skyte inn mer riktig bensin.. men det kan jo også slå feilvei på andre biler..

jonass
20/02/10, 12:07
finnes jo også de der, propellene skal visstnok funke på enkelte biler

DieselDriver
20/02/10, 12:10
JallajallajallaJallajallajallaJallajallajallaJalla jallajalla

TeamBørnOut
20/02/10, 12:11
jepp. og det gir mer effekt hvis propellen står stille.. men ikke merkbar på en bil som fungerer normalt fra før.. tipper jeg

jonass
20/02/10, 12:13
men og tjene penger det kan de, oppfinerne av alt slikt skrap. det skal de ha.

henrik940
20/02/10, 12:17
Helt klart :D

Folk tror jo på det som står der, og kjøper med et smil om kjeften :p

DieselDriver
20/02/10, 12:19
Hadde gjort det samme jeg for og tjene penger. Er jo tross alt noen som har så liten hjerne og kjøper det.

SWR
20/02/10, 17:44
De der drar under halvparten så mye strøm som flowbenken min, og selv om benken min er "stor" til flowbenk-kapasitet å være så flytter den knapt nok luft til å lage samme undertrykk og luftmengde som en 4-takt moped... Seff, tre den på en Monkey, så kanskje.. :D