PDA

Vis full versjon : Spørsmål Angående Full teknisk på biltilsynet..



Alexk1
17/03/11, 23:50
Hei ble stoppet idag morges av satans vegvesen.
så har jeg et par spørsmål :P

Spørsmål 1: Er BT særlig glade i 3" eksos? mulig å få dette godkjent? mangler Cat, så derfor jeg lurer, isåfall så handler jeg meg en cat..

Spørsmål 2: Dem hang seg også opp i 3 raderen jeg har på A stolpen.. ifølge dem så var denne livsfarlig :P (Noen som har hørt noe om dette før) Syntes dette var litt små teit :P

s4nd3r
18/03/11, 00:05
"hmm.. off. for en strøken bil.. hmm. må finne noe og pirke på. hmm, tenke tenke tenke...
åååj. sjå der ja. en rar dings vi ikkje har sett før.. " forbanna rasshøl heile gjengen..!!

gl740turbo
18/03/11, 00:07
Egentlig får man ikke lengre lov å ha noen som helst festet i A-stolpen så den må du nok fjerne. 3" eksos går nok fint om du monterer katt. Noen henger jo seg opp i om det hjemme mekket eksos, men dette skjer ikke ofte.

Alexk1
18/03/11, 00:15
"hmm.. off. for en strøken bil.. hmm. må finne noe og pirke på. hmm, tenke tenke tenke...
åååj. sjå der ja. en rar dings vi ikkje har sett før.. " forbanna rasshøl heile gjengen..!!

Strøken er den ikke :P lykteglassene er sprekt... det hang dem seg også opp i...

Alexk1
18/03/11, 00:16
Egentlig får man ikke lengre lov å ha noen som helst festet i A-stolpen så den må du nok fjerne. 3" eksos går nok fint om du monterer katt. Noen henger jo seg opp i om det hjemme mekket eksos, men dette skjer ikke ofte.

Dette er snakk om JT eksos så må bare få tak i en cat da :) går ikke ann å få eksosen inn i vognkortet da? hadde vært morro å slengt i trynet på dem neste gang :P

Kim74OTic
18/03/11, 01:08
"hmm.. off. for en strøken bil.. hmm. må finne noe og pirke på. hmm, tenke tenke tenke...
åååj. sjå der ja. en rar dings vi ikkje har sett før.. " forbanna rasshøl heile gjengen..!!

bra sagt :)

Kim74OTic
18/03/11, 01:10
Dette er snakk om JT eksos så må bare få tak i en cat da :) går ikke ann å få eksosen inn i vognkortet da? hadde vært morro å slengt i trynet på dem neste gang :P

ikke bare, bare og bo på Tveit :p veldig ofte teknisk kontroll der :p

Alexk1
18/03/11, 01:20
ikke bare, bare og bo på Tveit :p veldig ofte teknisk kontroll der :p

Hehe dette var faktisk i Parken!! :P rett med Rema 1000 og europris :P
Plutselig hopp det ut en mann med refleksvest og "bordtennisrekkert" å vinga meg inn bak Satans bil :P

Vik93
18/03/11, 10:33
Dakar :P du skulle bare handla lyktene av med meg en gang ;)
karma is back!

Alexk1
18/03/11, 11:46
yes :P

Audun
18/03/11, 11:49
1 eller 2 lyddempere? :)
Greit å ikke ''yppe'' på seg statensvegvesen, da gir dem seg aldri:p

HåkonA
18/03/11, 13:49
Det går an å få et "Ljudnivåinntyg" av JT tuning. Jeg sendte dem en e-post og fikk dette på e-post. Viste dette til biltilsynet når jeg godkjente FK motoren i 240in. De ville ikke skrive inn i vognkortet at bilen var godkjent med 3" eksos, men han anbefalte meg å ha "Ljudnivåinntyget" i bilen i tilfelle jeg skulle bli stoppa.

Grøftekanten
18/03/11, 23:20
Fikk ikke godkjent med 3" JT med 2 potter jeg, med kat. HOS biltilsynet, fordi at det står noe EØS regler om det ikke kunne brukes "erstatningsanlegg av denne type" og at eksosanlegget skal være merket innen kravene.

Jeg lot de vinne. Kjører no bare med et rør fra kat og rett ut i en sidepipe istedenfor

Alexk1
19/03/11, 02:27
1 eller 2 lyddempere? :)
Greit å ikke ''yppe'' på seg statensvegvesen, da gir dem seg aldri:p

Det er 2 lyddempere :P nei faen.. dem har noe imot volvo tydligvis..

Alexk1
19/03/11, 02:28
Det går an å få et "Ljudnivåinntyg" av JT tuning. Jeg sendte dem en e-post og fikk dette på e-post. Viste dette til biltilsynet når jeg godkjente FK motoren i 240in. De ville ikke skrive inn i vognkortet at bilen var godkjent med 3" eksos, men han anbefalte meg å ha "Ljudnivåinntyget" i bilen i tilfelle jeg skulle bli stoppa.

Sendte du bare mail til pedersen eller noe? eller til JT tuning?

Alexk1
19/03/11, 02:29
Fikk ikke godkjent med 3" JT med 2 potter jeg, med kat. HOS biltilsynet, fordi at det står noe EØS regler om det ikke kunne brukes "erstatningsanlegg av denne type" og at eksosanlegget skal være merket innen kravene.

Jeg lot de vinne. Kjører no bare med et rør fra kat og rett ut i en sidepipe istedenfor

Da så :P da skaffer jeg et org anlegg :)

HåkonA
19/03/11, 22:53
Sendte du bare mail til pedersen eller noe? eller til JT tuning?

Sendte til JT-tuning. De tok en masse bilder av bilen ifm godkjenninga, og der er det tydelig at det er 3" eksos. Jeg har aldri hatt noe trøbbel på eu-kontroll med dette. Jeg har JT 3" med to potter.

Svirre
20/03/11, 00:09
Fikk ikke godkjent med 3" JT med 2 potter jeg, med kat. HOS biltilsynet, fordi at det står noe EØS regler om det ikke kunne brukes "erstatningsanlegg av denne type" og at eksosanlegget skal være merket innen kravene.

Jeg lot de vinne. Kjører no bare med et rør fra kat og rett ut i en sidepipe istedenfor

Det er bare tull! Så lenge eksos er forsvarlig montert og lydnivå ikke overstiger angitte verdier så kan de ikke så noe på om det er sugrør eller kloakkrør med termos som endepotte.

jacobsen
20/03/11, 01:59
Ulovlig med trerader i A-stolpe? spørs jo hvor mye av sikten den blokkerer. Er jo en del biler idag med A-stolpe på størrelse med betongsøyle. syns dette er korttenkt av de som konstruerte bilen

gl740turbo
20/03/11, 03:38
Ulovlig med trerader i A-stolpe? spørs jo hvor mye av sikten den blokkerer. Er jo en del biler idag med A-stolpe på størrelse med betongsøyle. syns dette er korttenkt av de som konstruerte bilen

Helt enig i det du sier, men er svært få som klarer å få godkjent målere montert på a-stolpen i dag :( Det går vell ikke helt på sikten når de ikke godkjenner det, men vist du krasjer så "KAN" dette gjøre at du skader deg mer enn du hadde gjort uten. Er du med?

For lenge siden var det vell en repotasje eller noe om at faktisk skal man heller ikke montere mobil holder eller gps holder som ikke er intergret i bilen fra fabrikk, men dette klarer de ikke å følge opp. Så det er mye lettere for de i en kontroll å ta deg på å ha noe i a-stolpen om de først vil ta deg på noe :P

Sikkert mange som er uenig, men har hatt ett par kompiser som også har fått "mangel" grunnet a-stolpe målere og disse har da prøvd å godkjenne det uten hell.

Svirre
20/03/11, 12:22
Helt enig i det du sier, men er svært få som klarer å få godkjent målere montert på a-stolpen i dag :( Det går vell ikke helt på sikten når de ikke godkjenner det, men vist du krasjer så "KAN" dette gjøre at du skader deg mer enn du hadde gjort uten. Er du med?

For lenge siden var det vell en repotasje eller noe om at faktisk skal man heller ikke montere mobil holder eller gps holder som ikke er intergret i bilen fra fabrikk, men dette klarer de ikke å følge opp. Så det er mye lettere for de i en kontroll å ta deg på å ha noe i a-stolpen om de først vil ta deg på noe :P

Sikkert mange som er uenig, men har hatt ett par kompiser som også har fått "mangel" grunnet a-stolpe målere og disse har da prøvd å godkjenne det uten hell.

De burde da heller konsentrere seg om hva folk har bak i hattehylla før de ser på A-stolpa mener nå jeg...folk kjører rundt med ninjastjerner stappa ned i hattehylla :p

gl740turbo
20/03/11, 12:28
De burde da heller konsentrere seg om hva folk har bak i hattehylla før de ser på A-stolpa mener nå jeg...folk kjører rundt med ninjastjerner stappa ned i hattehylla :p

Hehe, ja mye rart rundt om. De har jo enkelte ganger sjekk om at stereoanlegget i biler sitter skikkelig fast. Alt av sånne ting skal egentlig ikke kunne beveges i det hele tatt :P
Jeg er iallefall glad for at de ikke går så sykt nøye tilverks ved en enkel teknisk kontroll selvom det kanskje hadde vært lurt :P
Er jo sykt mange som har løse 6x9 kasser stående i hattehyllen og om ikke det er farlig vet ikke jeg :P

Andreas750
20/03/11, 13:52
Sa de hvorfor du måtte inn på kontroll?, ser ikke bilen din temmelig grei ut da?

Thomas S
20/03/11, 15:54
hengte seg ikke opp i min trerader, men 3" eksosen likte dem ikke særlig gått nei..

R.G
20/03/11, 16:28
JT eksos går som erstatningsanlegg ja og kan derfor ikke godkjennes ja.


simons eksos er å erstatningsanlegg.

Frigstad Racing
20/03/11, 16:58
Fikk godkjent min med 3" JT med to potter hos BT da jeg godkjente motorbytte.
Har også blitt stoppet av BT i en annen bil jeg hadde før, sa ingen ting på 3-rader i a-stolpe.

R.G
20/03/11, 17:00
og som sagt en anna gang: kommer veldig anpå hvor i norge man bor og treffer på di folka:)

Alexk1
21/03/11, 00:01
Sa de hvorfor du måtte inn på kontroll?, ser ikke bilen din temmelig grei ut da?

Jo :P men er nok pga lykteglassene mine og at jeg ikke har katt :P men tåpelig å ta full teknisk pga det da? :P

Alexk1
21/03/11, 00:02
Fikk godkjent min med 3" JT med to potter hos BT da jeg godkjente motorbytte.
Har også blitt stoppet av BT i en annen bil jeg hadde før, sa ingen ting på 3-rader i a-stolpe.

Tror dem hadde stått opp på feil bein :P får skaffe meg en 3" cat å prøve først da :P

Frigstad Racing
21/03/11, 00:11
Det er helt forjævlig at det skal være så trøblete her i norge når det gjelder biltilsynet..
Men uansett kan du trøste deg med at du skal få den godkjent :) ingenting er umulig!

s4nd3r
21/03/11, 00:19
Strøken er den ikke :P lykteglassene er sprekt... det hang dem seg også opp i...


Last opp et bilde av den ødlakte lykta di da? :)
var det med 940n du blei stoppa?
for det var vell ikkje krav om KAT før 89.. eller var det 88? 90.. :P

Alexk1
21/03/11, 01:05
Det er helt forjævlig at det skal være så trøblete her i norge når det gjelder biltilsynet..
Men uansett kan du trøste deg med at du skal få den godkjent :) ingenting er umulig!

hehe nei skal ha den gjennom :P det skal gå greit det håper jeg :)

Alexk1
21/03/11, 01:06
Last opp et bilde av den ødlakte lykta di da? :)
var det med 940n du blei stoppa?
for det var vell ikkje krav om KAT før 89.. eller var det 88? 90.. :P

Hehe den ene er heilt knust nå pga slo gjennom den her om dagen hehe men den andre er bare sprekt :P

Kan ordne bilder i morgen hehe

Ja det var 940en jeg blei stoppet med :P

Kim74OTic
21/03/11, 08:09
940'n din som står på auto teknikk? :p

Morgis
21/03/11, 08:55
blir du stoppet av vrangtilsynet i kristiansand, skulle du heller ønske du ble skadeskutt under elgjakta... Fram med jaegarmaisteren og døyve sorgene...
abonnemer på denne tjenesten. den har reddet meg for mange tekniske kontroller og politikontroller. http://easytraffic.no/

http://images.cheezburger.com/completestore/2009/9/24/128983092119330157.jpg

Andreas750
21/03/11, 19:03
Blir jo nesten redd for å kjøre min til sommeren:P

Frigstad Racing
21/03/11, 22:36
Blir jo nesten redd for å kjøre min til sommeren:P

Da er vi to!! Vurderer å montere magneter i toppen av skiltet og hengsler i bunnen, så bare en knapp så vips henger skiltet feil vei å bånn gass :D haha:p

jacobsen
21/03/11, 22:39
Da er vi to!! Vurderer å montere magneter i toppen av skiltet og hengsler i bunnen, så bare en knapp så vips henger skiltet feil vei å bånn gass :D haha:p

sørg for at den patenten er feilfri da :p før du peiser på;)

s4nd3r
21/03/11, 23:02
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harley-Flipper-plate-flip-retractable-license-trick-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cb259b7c1QQitemZ26069 0261953QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

http://www.youtube.com/watch?v=FFUV1LfuLCs

Frigstad Racing
21/03/11, 23:16
sørg for at den patenten er feilfri da :p før du peiser på;)

Haha ja :) er mye kontroller for tia i kr.sand, en kompis (husker ikke hva han heter på forumet) ble stoppa på Lørdag i 940 turbo, må nå inn å vise den, de klagde på "uorginal eksos" JT 3" ..

Alexk1
21/03/11, 23:36
Haha ja :) er mye kontroller for tia i kr.sand, en kompis (husker ikke hva han heter på forumet) ble stoppa på Lørdag i 940 turbo, må nå inn å vise den, de klagde på "uorginal eksos" JT 3" ..

Dem er jo heilt jævlige her nede for tida!! den ser faktisk jææævla bra ut den 940en til broren til ruben!

tåpelig av dem..

Frigstad Racing
21/03/11, 23:39
Dem er jo heilt jævlige her nede for tida!! den ser faktisk jææævla bra ut den 940en til broren til ruben!

tåpelig av dem..

Ja også var det jo ved midnatt det skjedde.. jobber overtid å greier!:p
Alt som er gøy er ulovlig :(

Alexk1
22/03/11, 00:05
940'n din som står på auto teknikk? :p

Nei :P

Alexk1
22/03/11, 00:06
Ja også var det jo ved midnatt det skjedde.. jobber overtid å greier!:p
Alt som er gøy er ulovlig :(

Ja... enten er det ulovelig ellers er det jævla dyrt... :P
Dem har pent lite å gjøre på trafikkstationen ser det ut som :P

Frigstad Racing
22/03/11, 00:16
Men fortell hva de sjekket og hva de gjorde, og hva de sa?
Og hva som skjer nå?

Alexk1
22/03/11, 00:24
Blir jo nesten redd for å kjøre min til sommeren:P

Det har du all grunn til! :P heh

Alexk1
22/03/11, 00:37
Men fortell hva de sjekket og hva de gjorde, og hva de sa?
Og hva som skjer nå?

øøøøhm :P blir ei fortelling dette :)

Det begynte med at en kompis fra vennesla kom over pga vi skulle ribbe 745en :P så tenkte vi at vi stikker på biltema først :)
så når vi kommer til parken så plutselig hopper det en jævla satan ut med refleksvest å tennisrekkert ut i veien.. så jeg stopper å spørr hva dette er..
da svarer han at dette er en belte og førerkort kontroll, vennligst kjør bak bilen vår der..

Så kommer mannen henn igjen å spør hvorfor jeg har skiltet i frontruta.
Da svarer jeg at jeg er på vei til biltema for å handle meg bolter til skiltplata pga den ramlet av igår..

Mannen svarer da at dette har han hørt mange ganger før å bla bla bla :P
så sier han at jeg må få montert skiltet foran med ei gang, visst ikke fikk jeg visst kjøreforbud...

så jeg løp ut å mekket drittet på i full fres :P

Så gikk han hen til han som satt på sida meg (han satt uten sele) å spørte hva han hette å bla bla bla. men han hadde ingen legg med seg så jeg måtte gå god for dette :P
han fikk 1500 i bot btw..

Så var det til meg igjen da.. han fikk låne lappen og vognkortet så gikk han inn i den stygge bilen sin å skreiv litt.

Så kom han og en til mann ut å la seg under bilen begge to.. så gikk han å skreiv mer å kom tilbake å spørte meg om jeg ikke hadde kattalysator..

Jeg svarte da nei det har jeg desverre ikke :P

Å da gidde han meg lappen som det da stod Defekt hovedlys, mistanke om uorginal eksos og uten kattalyator. FULL VISNING HOS STATENS VEGVESEN innen 17/4-2011 :P

når han skulle gi meg denne lappen så kom han til å kommentere 3 raderen jeg har i a stolpen :P at dette var livsfarlig å dette måtte jeg fjerne å blablabla..

så fikk jeg lov til å kjøre :P
Blei jo litt sulten av dette her så vi kjørte til mc donalds for å få noe mat :P
Å mens vi stod i drive in så kom faenmæ jævelene igjen! :P lurte på hva faen dem skulle nå for noe... så rulla ned vinduet å dem kom på sia... dem hadde faenmæ glemt å gi meg vognkortet :P så dem kjørte henn med det :P hehe ..



Jævla rotete :P men enn får hvertfall et innblikk hva som skjedde da :P

Andreas750
22/03/11, 01:58
Viss jeg bare sørger for å ha lysene i orden så satser jeg på att jeg ikke blir stoppa : p
Trenger vel ikke ha katalysator heller viss bilen er eldre enn 89?

Når skal du vise din forresten?

Alexk1
22/03/11, 02:10
Viss jeg bare sørger for å ha lysene i orden så satser jeg på att jeg ikke blir stoppa : p
Trenger vel ikke ha katalysator heller viss bilen er eldre enn 89?

Når skal du vise din forresten?

Hehe skal nok også begynne å ha alt i orden :P trodde ikke dem var så pirkete...

Jeg vet ikke tid jeg får vist :P må skaffe penger sånn at jeg får rå til deler :P

Frigstad Racing
22/03/11, 08:44
sjekka de under panseret ?

Andreas750
22/03/11, 11:49
Haha ja :) er mye kontroller for tia i kr.sand, en kompis (husker ikke hva han heter på forumet) ble stoppa på Lørdag i 940 turbo, må nå inn å vise den, de klagde på "uorginal eksos" JT 3" ..

Måtte den på full visning eller måtte han bare inn på ett verksted å vise eksosen?

Frigstad Racing
22/03/11, 11:49
Full visning mener jeg han sa

Alexk1
22/03/11, 12:07
sjekka de under panseret ?

Det gjorde dem ikke nei :)

Devil3344
22/03/11, 15:53
hmm..aldri blitt stoppa i teknisk, kjørt forbi med sveisa sperre og kappsenk flere ganger:P

synes det høres litt rart ut at man ikke kommer gjennom teknisk med 3 rader:S

Alexk1
22/03/11, 17:08
hmm..aldri blitt stoppa i teknisk, kjørt forbi med sveisa sperre og kappsenk flere ganger:P

synes det høres litt rart ut at man ikke kommer gjennom teknisk med 3 rader:S

ja er heilt på tryne!