PDA

Vis full versjon : får ikke start på bilen min



v'o'l'v'o
17/03/11, 22:37
Hei. har nettopp kobbla sammen ledningsnett inne i bilen etter motor bytte. men får ikke start

bilen får gnist på alle plugger - den får bensin. hva kan være galt?:confused:

Lunnert
17/03/11, 23:38
sjekka svinghjul?

Kim74OTic
17/03/11, 23:55
sikker på at motor funket før du fikk den? og "Lunnert" hva med svinghjul?

Lunnert
18/03/11, 00:02
bare tenkte at hvis han har bytta motor har ha enten satt over svinghjul, eller så satt det et annet svinghjul på motor. kan ha stått feil siden den får gnist og bensin. kan hende den bare får gnist på feil tidspunkt

Kim74OTic
18/03/11, 00:23
bare tenkte at hvis han har bytta motor har ha enten satt over svinghjul, eller så satt det et annet svinghjul på motor. kan ha stått feil siden den får gnist og bensin. kan hende den bare får gnist på feil tidspunkt

burde i hvertfall være tendens til tenning da, men det har jeg jo ikke hørt noe om han har :p

PVT
18/03/11, 00:24
spørs om den gnisten kommer på riktig tidspungt når svinghjulet står feil

Kim74OTic
18/03/11, 00:27
spørs om den gnisten kommer på riktig tidspungt når svinghjulet står feil

så lenge det ligger bensin inni der så skal det jo skje "noe" når gnisten kommer ;)

flarssen
18/03/11, 10:54
så lenge det ligger bensin inni der så skal det jo skje "noe" når gnisten kommer ;)
Skjer vel ikke så mye om ikke sylinderen inneholder en komprimert bensin/luft blanding, altså når stempelet er på topp, ventilene lukket osv.

v'o'l'v'o
18/03/11, 14:14
motoren virka da jeg tok motoren ut fra en gamle bilen min. eneste jeg veit at det kommer bensin fram til motoren, men har ikke sjekka om tennpluggene har fått det. tror kanskje di er tørre.

så hvis dem er det så må det være noe feil der. men hva kan være galt da?

v'o'l'v'o
18/03/11, 14:15
altså dette er en volvo 740 turbo intercooler B230ET