PDA

Vis full versjon : how to: skifte hjulbuer bak 240



gardern
17/03/11, 20:10
lurer på om noen har bilder og litt info om bytting av hjulbuer:) har en 245 77 mod jeg skal bytte hjulbuer på selv så er litt jeg lurer på. noen som har bilder og info som kan legge ut en tråd step by step åssen man gjør det :)? takker for svar!

Daniel V
17/03/11, 23:11
Det er ganske greit med jobb! :)

gardern
17/03/11, 23:12
ja jeg veit,det vanskligste er vel å tilpasse så det blir perfekt og i vinkel og sånn.

Joakim-G_R
23/04/11, 10:36
Ingen how-to, men ta den nye hjulbuen, legg over bakskjermen, og tilpass til der den skal være. Så teiper du den opp, og merker rundt den nye hjulbuen, på gamle bakskjermen. Så kapper du ut den gamle, holder den nye inntil, og gjør evt flere tilpasninger. Så er det å punkte fast, sjekke over alt, også sveise fast buen.

Bare så du vet det: Metallet slår seg utrolig fort, og du skal jobbe MYE eller bruke unødvendig mye sparkel for å få det pent.

Lykke til.

B200T
23/04/11, 15:34
Også lurt og sveise noen punkter på ene siden for og så sveise på andre siden, og gjenta. Det er lurt og ha en blåsepistol liggende i nerheten for og kjøle ned stålet.

gardern
23/04/11, 15:48
jepp! klar over det ;)

Daniel V
24/04/11, 14:56
Metallet slår seg veldig fort ja. Er jo derfor man punkter. Er verre for de som skjærer ut, tilpasser den nye, for så å sette sveiseapparatet på ene siden og helsveise seg bortover. Da slår det seg! :p

gardern
25/04/11, 01:46
hehe,ja da blir hele skjermen fort banan gitt! :p