PDA

Vis full versjon : Bruke oljetrykkmåler på bensin?



Sebbe
15/02/10, 22:40
er det mulig å bruke en oljetrykkmåler fra fks. biltema til å måle bensintrykk med? eller vil giveren bli ødelagt av bensinen etterhvert?

TeamBørnOut
16/02/10, 02:58
aldri sett en oljetrykksmåler fra biltema vise rett trykk. Bensintrykksmåler er jo ikke dyrt på realcar etc. tror jeg betalte 300 for min. eneste er at den bråker litt... tar med støyen fra motorrommet inn i cupen..

jonass
16/02/10, 13:30
dra en slange med manometer inn i cupeen, det blir trygt

Sebbe
16/02/10, 16:00
hehe, ja, det var derfor jeg tenkte at det var bedre med en elektrisk

jonass
16/02/10, 16:27
hadde vært kjekt med en måler på bensin trykket, kjører selv med en turboxs regulator og vet ikke hvor bra den er.

Sebbe
17/02/10, 21:05
den måleren fra biltema, er den bare unøyaktig, slik at den fks viser 3 bar i stedet for 2,7 eller er den ustabil? jeg vil bare se om den får nok bensin, og jeg ser vel om bensintrykket synker på høyt turtall med den selv om den er unøyaktig?

jeg vil helst ha målere av samme type, og de andre jeg har er fra biltema :P

emilhetty
18/02/10, 00:16
Er litt vanskelig å si egentlig, må nesten testes.

Det er ikke så farlig om den viser feil, men det at den har god repeterbarhet er viktig.
Så den ikke viser 2.5 bar ene gangen, og gangen etter så viser den 3 bar. Men så har du egentlig samme trykket.

Men om den viser 2.7 bar i steden for 3 bar hver gang, så er det i grunn veldig bra.
Men hadde såklart vært bedre om den viste 3 bar.

Sebbe
18/02/10, 16:01
jeg får teste da, er jo ikke mange hundre kronene det koster, men hvor er det greiest å sette føleren, jeg vet mange biler har uttak til måler for diagnose, men jeg fant ikke noe sånn, må jeg bare mekke til noe på fuelrailen? eller på slangen

ChrML
18/02/10, 16:25
Er litt vanskelig å si egentlig, må nesten testes.

Det er ikke så farlig om den viser feil, men det at den har god repeterbarhet er viktig.
Så den ikke viser 2.5 bar ene gangen, og gangen etter så viser den 3 bar. Men så har du egentlig samme trykket.

Men om den viser 2.7 bar i steden for 3 bar hver gang, så er det i grunn veldig bra.
Men hadde såklart vært bedre om den viste 3 bar.
Det er farlig hvis den viser feil og du ikke har noe bedre måleinstrument å sammenligne med. Selvfølgelig er repeterbarheten viktig, men hjelper ikke om den er riktig hvis den viser feil uten at du veit hvor mye.

jonass
18/02/10, 16:27
du må i såfall lodde på et uttak, med den gjenge dimensjonen måleren ha.
for det som er der fra før av er idiotisk plassert med tanke på slike utbygg.

Sebbe
18/02/10, 16:46
Det er farlig hvis den viser feil og du ikke har noe bedre måleinstrument å sammenligne med. Selvfølgelig er repeterbarheten viktig, men hjelper ikke om den er riktig hvis den viser feil uten at du veit hvor mye.

til mitt formål trenger jeg bare vite om bensintrykket synker på høyt turtall, men jeg tror jeg skal ta å plugge i er skikkelig manometer for å skjekke at grunntrykket er 3 bar

TeamBørnOut
18/02/10, 18:02
Jeg kjøpte en måler på realcar jeg bare skrudde på det orginale uttaket. fungerte fint.

Joakim-G_R
20/02/10, 20:38
væskefylt måler, også drar du den utenfor panseret. ramlikaner-V8-stil. :p

The Sven
20/02/10, 20:45
væskefylt måler, også drar du den utenfor panseret. ramlikaner-V8-stil. :p

Er jo plass til masse målere i torpedoplata :D

jonass
20/02/10, 21:42
sette et scoop "feil" vei med målere inni

Sebbe
21/02/10, 00:02
ja, jeg tenkte på det også, men det passer ikke helt inn på min bil, hører mer hjemme når det er en stor V8 under panseret

Joakim-G_R
21/02/10, 09:31
V8, 8V, hva er forskjellen? :p

244 volvo v8
18/03/10, 22:21
V8, 8V, hva er forskjellen? :p

lyd hk og nm
:cool:

rogern
18/03/10, 23:23
pedersensracing selger t-kors du kan skru på med 1/8npt uttak. de har også væskefylt måler som passer på dette korset.
da må du bruke slangeklemmer på slange inn og utt fra korset.
men dette får du ikke inn i bilen. da må du ha bensinslange inn i kupe`n :rolleyes:

eller du kan montere en litt safere ævvtometer med elektrisk giver.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/487.jpg

rogern
18/03/10, 23:25
lyd hk og nm
:cool:

bedre med en liten og rask, enn en stor og slapp :D