PDA

Vis full versjon : lysproblem i min 240



kstinus
16/03/11, 09:22
hei! jeg har problem med lysene på min 93mod 240.. nn¨r bryteren står i 0 fungerer kjørelysene, i park så fungerer park. men når jeg har den på "on" da fungerer ikkenoe. var problemer tdligere med de, men da kom de plutselig tilbake.. da jeg kjørte en tur i går begynte de og tulle. "slo seg av og på" mens jeg kjørte. så ble de helt borte til slutt =(

noen som har vert borti lignende eller har en anelse om hva det kan være??

takker for alle fornuftige svar.. :)

b230fd
16/03/11, 12:36
hei! jeg har problem med lysene på min 93mod 240.. nn¨r bryteren står i 0 fungerer kjørelysene, i park så fungerer park. men når jeg har den på "on" da fungerer ikkenoe. var problemer tdligere med de, men da kom de plutselig tilbake.. da jeg kjørte en tur i går begynte de og tulle. "slo seg av og på" mens jeg kjørte. så ble de helt borte til slutt =(

noen som har vert borti lignende eller har en anelse om hva det kan være??

takker for alle fornuftige svar.. :)

Er det absolutt ingen lys som fungerer?
Hadde et lignende problem på min bil, da funket ikke et eneste lys på hele bilen bortsett fra fjenlysene når jeg tok bryteren mot meg men holdfunksjonen virket ikke. Er uansett mest sannsynlig et rele som ligger bak alle knappene og askebegeret.

Morgis
16/03/11, 12:41
Ville sjekket lysbryter, releet rett bak bremsepedalen, hovedlysreleet i motorrommet og evnt glødetrådsvakten opp under ved speedometeret.

b230fd
16/03/11, 12:47
Ville sjekket lysbryter, releet rett bak bremsepedalen, hovedlysreleet i motorrommet og evnt glødetrådsvakten opp under ved speedometeret.

Skal nesten garanter at det er releet bak aksebegeret og bryterne.

kstinus
16/03/11, 21:12
er samme symtom som b230fd sier! skal prøve å sjeke ut dette ;-) skal poste etter jeg har gjort det ;-)

b230fd
17/03/11, 00:14
er samme symtom som b230fd sier! skal prøve å sjeke ut dette ;-) skal poste etter jeg har gjort det ;-)

Selvfølgelig mulig at det er en bryter eller noe hos deg da, men jeg ville allefall sjekket det releet først.

Mr. Nilsen
17/03/11, 00:33
jordingsledningen som sitter ved fult/blend bryter! akkurat det samme med min for en stund siden. verdt å se etter iallfall.

kstinus
17/03/11, 21:55
ok, takk for tips! setter stor pris på de :-)