PDA

Vis full versjon : V70 1998 død sentrallås



roarrr
15/03/11, 21:43
Skulle tanke igår, men dengang ei, luken lot seg ikke åpne, og etter en stund merket jeg at sentrallåset også hadde tatt kvelden.

Prøvde å feilsøke ikveld, men ble egentlig ikke klokere, kanskje det er selve låse-enheten i førerdøra som har sagt takk for seg.

Men...hva gjør jeg når jeg MÅ fylle bensin ?? Har prøvd å lett etter noen spake bak dekselet på h. side bak, men det fantes ingenting.

Er det noen av dere som har vært ut for det samme , er dette en gjenganger på V70 ?

Har vridd på alt av kontakter, men alt er og forblir dødt.
Sjekket alle sikringer....sagt noen mindre pene uttrykk, men sentrallåsen nekter å virke.
Finnes det virkelig ikke en nød-åpner til tankluka ??

Er takknemlig for alle tips.

Nilsebu
16/03/11, 01:12
Skulle tanke igår, men dengang ei, luken lot seg ikke åpne, og etter en stund merket jeg at sentrallåset også hadde tatt kvelden.

Prøvde å feilsøke ikveld, men ble egentlig ikke klokere, kanskje det er selve låse-enheten i førerdøra som har sagt takk for seg.

Men...hva gjør jeg når jeg MÅ fylle bensin ?? Har prøvd å lett etter noen spake bak dekselet på h. side bak, men det fantes ingenting.

Er det noen av dere som har vært ut for det samme , er dette en gjenganger på V70 ?

Har vridd på alt av kontakter, men alt er og forblir dødt.
Sjekket alle sikringer....sagt noen mindre pene uttrykk, men sentrallåsen nekter å virke.
Finnes det virkelig ikke en nød-åpner til tankluka ??

Er takknemlig for alle tips.

Dette var oppe her på forumet rundt juletider tror jeg. Er en nødåpning for bensinlokket rett inn fra der påfyllingen skjer.

Har aldri sjekket dette, men tror jeg leste det i haynes også.

roarrr
16/03/11, 07:25
Det stemmer, har lest dette også, men det er løgn å finne denne nødåpneren.
Har lett overalt rundt/inni panelene på h. side bak.
Kanskje feilen ligger i førerdøren, der styres vel det meste ang. sentrallåsen.

JP_Ra©ingTeam
16/03/11, 07:36
er ikke Noe Nød åpner på x70..
men sjekk om bryterne til sentral lås er i orden, dvs knappene i passasjer døra og fører døra.. har brytern ( vindusheis bryterne) vært sund og ikke satt sammen riktig kan den komme i "ulage" prøv å "mitt still" knappene og kjenn at "klikkene" er i orden. har vært borti dette.. og feilsøkte mye før jeg fant feilen.. men I utgangspunktet er det jo ikke så mye som kan bli feil :)

ola normann
16/03/11, 08:25
Tror det var jeg som startet det ryktet om nødåpner :o, men jeg har ikke funnet noe på min bil.

Når jeg ser på linken i den gamle tråden så ser det ut som det gjelder for 850.


http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8755&highlight=bensin+lokk

Morgis
16/03/11, 08:46
850 har den nødåpneren.
Er en krok rett på innsiden av høyre nedre baklykt.
Mulig dette ble fjernet på x70 i kombinasjon med nytt design på styring og lokk.

roarrr
16/03/11, 10:44
Jeg kan konstatere at sentrallås knappen på passasjerdøra fungerer, om ikke hver gang, men som oftest.
Da låser alle dørene, og åpner igjen. Lurer på om feilen kan ligge i ett, eller fler av manøverpanelene for sentrallås i fordørene, det er jo knapp i begge dørene.

Noen her inne som har de to panelene til salgs ???

JP_Ra©ingTeam
16/03/11, 18:38
Jeg kan konstatere at sentrallås knappen på passasjerdøra fungerer, om ikke hver gang, men som oftest.
Da låser alle dørene, og åpner igjen. Lurer på om feilen kan ligge i ett, eller fler av manøverpanelene for sentrallås i fordørene, det er jo knapp i begge dørene.

Noen her inne som har de to panelene til salgs ???

"som oftest"
... der er nok problemet..
står brytern på, vill ikke du kunne åpne tanklokket med brytern..

prøv heller og koble ut begge bryterne og se om brytern til tanklokket fungerer da.

roarrr
17/03/11, 13:23
V70 er en utrolig bil, reparerte seg selv inatt.
Det er nok som JP sa, at bryteren på høyre dør, blokkerer for funksjonen i venstre dør.
Når knappen for sentrallås står midt på, hverken vipper til høyre eller venstre, så fungerer alt.

Må nok kjøpe et nytt panel på h.side, så er en kvitt problemene for godt.

Takker alle for gode råd !!

JP_Ra©ingTeam
17/03/11, 17:24
Bra det Ordnet seg ; )

roarrr
17/03/11, 20:56
Ja, det var en lettelse JP, er så deprimerende, når en feilsøker, og det kan være så mangt.

Imorgen blir det fire nye piggdekk, de slitte piggfrie som sto på, da jeg kjøpte bilen, gjør bilkjøringen til et sjansespill.
Greit å ha fire nye til høsten igjen liggende klare.