PDA

Vis full versjon : Volvoen dør ut og går veldig lavt på turtallet!



Turbothomas
15/03/11, 12:15
240en min driver og går opp og ned på turtallet og noen ganger får den opp igjen men det hender også at turtallet blir så lavt at lamda sonde lampa lyser, kan det ha noe med lmmen? Har akkurat byttet til ny lamda så er ikke den i hvertfall. Noen ganger dør den også ut. og det lukter utrolig mye bensin av bilen.

vidar79
15/03/11, 13:29
240en min driver og går opp og ned på turtallet og noen ganger får den opp igjen men det hender også at turtallet blir så lavt at lamda sonde lampa lyser, kan det ha noe med lmmen? Har akkurat byttet til ny lamda så er ikke den i hvertfall. Noen ganger dør den også ut. og det lukter utrolig mye bensin av bilen.

Er det orginal Lmm? Høres nesten ut som det er montert uorginal LMM?
Er LMMen merket med Borsch?

Turbothomas
15/03/11, 15:02
Det er borsch lmm ja. Men den driver og lyser og lever sitt eget liv. Er slik at når jeg starter bilen så går den greit i kanskje 5sec så faller turtallet og den begynner og lyse. Så går turtallet opp og den går greit i et par sec også skjer det samme. Og det går absolutt ikke ann og kjøre med det slik : /

volvo245gl
15/03/11, 15:59
Har du diagnosekontakt? Hvis ja, hvilken koder får du?

vidar79
15/03/11, 16:19
Det er borsch lmm ja. Men den driver og lyser og lever sitt eget liv. Er slik at når jeg starter bilen så går den greit i kanskje 5sec så faller turtallet og den begynner og lyse. Så går turtallet opp og den går greit i et par sec også skjer det samme. Og det går absolutt ikke ann og kjøre med det slik : /

Hadde samme symtomene på min bil. Skiftet LMMen og da fungerte den fint igjen

Turbothomas
15/03/11, 16:34
Jeg skjønner ikke driten av det dere diagnosekontakt greine veit bare hvor den sitter :P Får ta en tur på huggern og kjøpe meg en ny lmm da. hehe

Vegardb92
15/03/11, 17:54
diagnosekontakt er veldig enkelt.. Du tar ledningen og putter den i hull 2, så tar du og holder knappen inne i 1-3 sekund og venter. hvis du f.eks.. har feilkoden 1-1-3 så blinker den først 1 gang, så litt etterpå 1 gang og litt etterpå 3 ganger med mye kortere mellomrom mellom blinkene.