PDA

Vis full versjon : AN slanger fra torshov (stålomspønne) er di noe glad i olje?



R.G
15/03/11, 11:04
som topic sier, er gummiblandinga i dem noe glad i olje? eller egner di seg kun for bensin o.l.

olje tærer fryktelig på feks vanlige slanger og bensinslanger, blir hard, mjuk og sprø igjennom tider osv.

men noen som vet hvordan dissa slangene for AN koblinger fra torshov vil reagere på olja?:) og hva trykk dem tåler?:)

på forhånd takk:)

Frigstad Racing
15/03/11, 12:07
lurer også på dette!

Vik93
15/03/11, 12:12
hvordan er egentlig kvalitet og pris på an koblingene på thorsov?

R.G
15/03/11, 12:14
lurer også på dette!

tess ville ikke anbefale det. driver å skal ordne nye oljeslanger, og Tess ville heller jeg skulle på koste slanger som var Teflonbelagt innvendig.

pga da holder slange samme fasthet og styrke om di er i olje, enten varm eller kald.

andre slanger er fin når dem er fersk, men etter ei stund blir dem hard når dem er kald, og for mjuk når er varm, og da tetter det ikke skikkelig lenger, og slange begynner å smuldre etter ei tid. generelt motorolja som tok knekken på det.


Finner ingen info om dissa dem har på torshov for AN koblinger. dem er solid, kjører sånn som bensinslange, men var det med olja. om dem går dukken etter ei tid som andre slanger

Frigstad Racing
15/03/11, 12:15
Skal være samme kvalitet som f.eks kimmit sitt, er jo kinavarer det og men.

Frigstad Racing
15/03/11, 12:16
Hvor finnes det slanger til AN koblinger da som er teflonbelagt innvendig? har dem dette på tess?

R.G
15/03/11, 12:16
Skal være samme kvalitet som f.eks kimmit sitt, er jo kinavarer det og men.

ja er samme produkter som kimmit sitt.

men olje ødelegger mye, så er det om dem tåler olje evig eller ikke. for gidder ikke bytte slanger engang i mnd liksom:p

Daruu
15/03/11, 12:17
Står da at de skal tåle olje, men det er nå ingen selvfølge for det :p

De er da billige ihvertfall

R.G
15/03/11, 12:19
Hvor finnes det slanger til AN koblinger da som er teflonbelagt innvendig? har dem dette på tess?

tess ville presse slanger til meg med banjo osv. Tess hadde ikke for AN tror jeg.


lure på om jeg skal ta å prøve en AN slangebit inn på oljerøret på turbo for å sjekke åssen den blir.. blir den hard så er det uaktuelt

Jan-Einar Jenssen
15/03/11, 12:28
anbefaler ikke di slangene der. blir hard etter en liten stund og sprekker lett. prøvde dem til servoslange.
man får det man betaler for for å si det sånn.. lite imponert av dem

Ottoturbo
15/03/11, 13:02
Trenger absolutt ikke teflon innvendig for olje eller bensin. Torshovslangene bør ha NBR som slangemateriale, hvis de har det er de fullt brukbare.

Kjøp aldri slange som ikke er spesifisert med materiale. Stol heller ikke på anbefalinger av egnet bruksområde. Sjekk heller opp hvordan slangemateriale egner seg for det du skal ha i dem.

Frigstad Racing
15/03/11, 13:55
Men selve AN koblingen fungerer hvertfall som den skal.
Slangene vet jeg ikke, hvor kan en få tak i stålomspunnet teflon slange som er til AN slange da?

Frigstad Racing
16/03/11, 20:00
hvem har AN slanger med teflon da?

lasse940
16/03/11, 20:15
Trenger absolutt ikke teflon innvendig for olje eller bensin. Torshovslangene bør ha NBR som slangemateriale, hvis de har det er de fullt brukbare.

Kjøp aldri slange som ikke er spesifisert med materiale. Stol heller ikke på anbefalinger av egnet bruksområde. Sjekk heller opp hvordan slangemateriale egner seg for det du skal ha i dem.
Det jeg har lært er at det er mye større slitasje på oljeslanger der oljen har høy tempratur enn om den er kaldt/lunket. Fikk vite på tess at det er er et must med teflonbelagt slange til oljetur f.eks. De ville rett og slett ikke presse slange uten teflon til turbobruk.

Frigstad Racing
16/03/11, 20:19
Men hvis det snakk om slanger til oljekjøler og oljefilter da?

Men HVOR kan en få tak i teflon AN slanger?

R.G
16/03/11, 20:50
Det jeg har lært er at det er mye større slitasje på oljeslanger der oljen har høy tempratur enn om den er kaldt/lunket. Fikk vite på tess at det er er et must med teflonbelagt slange til oljetur f.eks. De ville rett og slett ikke presse slange uten teflon til turbobruk.

det var det dem sa til meg å

Ottoturbo
16/03/11, 23:28
Jeg har brukt NBR slange til oljeretur, det har også biler originalt. Det fungerer fint. Teflon er absolutt ikke nødvendig til olje. Bremsevæske derimot.

R.G
17/03/11, 08:08
men når er snakk om olje tur slange? noen tips til slange?

skal få lagd meg ny oljeturslange til turbo

Ottoturbo
17/03/11, 09:04
Jeg bruker -12 AN Summit stålomspunnet slange med NBR grummi for oljeretur. Dette er et vanlig materiale i slike slanger. Jeg har sett flere biler med som er levert fra fabrikken med slange i syntetisk gummi. Jeg vil anta at teflonslange i den dimensjonen, minst 16mm er kostbart.

Husk at utrolig mange benytter vanlige stålomspunnede slanger til oljekjølere etc. på sine biler. Oljetemperaturen her er ikke mye lavere enn fra utløpet til turbo.

lasse940
17/03/11, 09:13
men når er snakk om olje tur slange? noen tips til slange?

skal få lagd meg ny oljeturslange til turbo
Jeg fikk min presset på tess teflonbelagt og stålopspunnen :)
slangen kostet 200 mins jeg 1 meter. Pressejobben 300 pluss litt kr for koblinger til flensen og blokka så kom på tilsammen 600 med rabatter vell og merke fikk ikke rabatt på pressejobben da.

R.G
17/03/11, 14:12
Jeg fikk min presset på tess teflonbelagt og stålopspunnen :)
slangen kostet 200 mins jeg 1 meter. Pressejobben 300 pluss litt kr for koblinger til flensen og blokka så kom på tilsammen 600 med rabatter vell og merke fikk ikke rabatt på pressejobben da.

samma pris jeg fikk:) skal ordne på Tess når jeg får lønning:)

Frigstad Racing
17/03/11, 17:28
Hvor kan jeg man få tak i bra AN slanger som tåler temp? Skal brukes mellom blokk - filter - kjøler. AN 10 som gjelder. :)

lasse940
17/03/11, 18:09
samma pris jeg fikk:) skal ordne på Tess når jeg får lønning:)
Ikke dårlig litt dyrt med er verdt det solide koblinger av stål som tåler å bli skrudd av og på mange ganger og så er man hverfall sikker på at slangen også tåler varm olje :)
jeg angrer ikke på kjøpet hverfall.

R.G
17/03/11, 18:21
Ikke dårlig litt dyrt med er verdt det solide koblinger av stål som tåler å bli skrudd av og på mange ganger og så er man hverfall sikker på at slangen også tåler varm olje :)
jeg angrer ikke på kjøpet hverfall.

jepp:) blir sånn på meg å:)

lasse940
17/03/11, 18:32
Det er bra :D

texaliz
10/10/11, 16:46
En som er lokalt her hvor jeg bor selger slanger og an koblinger fra fittings of norway og kimmit. Solgt til alle racing-gutta i kommunen, og ingen har komt tilbake! :) og da har de brukt det overalt, til olje, bensin, E85 osv

Lundberg Performance
19/11/11, 19:38
tess ville presse slanger til meg med banjo osv. Tess hadde ikke for AN tror jeg.


lure på om jeg skal ta å prøve en AN slangebit inn på oljerøret på turbo for å sjekke åssen den blir.. blir den hard så er det uaktuelt

Tess i trondheim presser slanger til an, bare det at hos tess heter det JIC. er tomme slanger det er snakk om.. an6= 6/16=3/8. an8=8/16=1/2. an10=10/16=5/8. osv....

Dalaræcing
22/11/11, 18:58
da er det greit å ha mulighet til å presse slanger sjøl skjønner jeg :D