PDA

Vis full versjon : Coilovers fra BCB



Borstad
14/03/11, 22:45
Noen som har prøvd denne typen på v70 ?

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1563&Category2ID=1700&List=1&Level=2&ProductID=19992

Synes den pakken er litt billig til å være coilovers, husker at på 740'en koster bare front coilovers like mye, om ikke mer.

Noen som har godkjent dette settet på en v70? mulighet for å se bilder av høyde og erfaringer med dette kittet? :)

Ser ikke bort ifra at det blir sånne på v70'n !:p

GMV
15/03/11, 12:23
Her er min med det settet. Godkjent i vognkort. Kvaliteten er ok. Blir meget stiv.
Senket max bak, og max lovlig forran. Går å senke mer forran, men går hardt utover skjermbuer da.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1315.jpg

Borstad
15/03/11, 12:32
Det så da aldelesen ikke feil ut ! om bilen blir stiv, får bare være :) Hadde vel ingen problemer med å få det inn i vognkort heller?

Fin bil forresten.

Likte felgene :)

GMV
15/03/11, 12:35
Nei, det var ingen problemer det. Takker for det. Felgene vurderes byttet ut til sommeren mot R-felger i 19". Må ha nye dekk uansett så.

Borstad
15/03/11, 12:43
Okei, har sendt epost til bcb for å høre litt om hva de sier nå :) kansje det blir bestilt i løpet av denne uka :)

GMV
15/03/11, 12:48
Du kan no kjøre til SCstyling.no på Melhus, han har samme settet. Lurt å sjekke om han har det inne først. Tror det er samme pris, om ikke billigere.

Aashome
16/03/11, 22:11
Har det samme settet som GMV har. Jeg synes det er litt for stivt, og skal snart bytte de til Ksport.

GMV
17/03/11, 11:13
Tror du K-sport er mykere enn G&M settet? Hmmm, er litt skeptisk til det. Tror heller det er noe av det samme, da det og er beregnet for ganske ekstrem senking.

Aashome
18/03/11, 14:55
Tror du K-sport er mykere enn G&M settet? Hmmm, er litt skeptisk til det. Tror heller det er noe av det samme, da det og er beregnet for ganske ekstrem senking.

Nei, trur ikke det. Men har lyst til å prøve det allikevel. Det er jo justering av stivheten på K-sport. Nå veit jeg ikke hvor mye det kan justeres i praktisk men.

Tollan
18/03/11, 15:42
knall fin bil GMV :) Du får si ifra hvis du skal bytte ut felgene da ;)

GMV
18/03/11, 17:37
Aashome: Mulig det går å justere litt på oppsettet på demperne ja, men noe særlig komfort tror jeg ikke du vil merke.

Tollan: Du får komme med bud. Felgene er ikke kantkjørte, og måler 8,5x19 ET35 med Kuhmo KU31 215/35-19 dekk. Dekkene er slitte på kanten på innsiden både forran og bak, men det er mye mønster igjen på midten. Felgene som forøvrig heter ACE Spider har flasset noe i lakken, og senterkoppene behøver en overhaling, evt nye (Er ombygd med nye org Volvo senterkopper). Disse felgene er ikke å få tak i lengre, så de gies ikke bort.

Tollan
18/03/11, 17:39
aner ikke hva de kan være verdt jeg :P prisantydning da? :) men 19" blir egentlig litt i største laget. hadde tenkt meg max 18 egentlig :P hvordan funker det med 19" da? :)

Liland
20/03/11, 14:46
GMW tar det oppsettet på felger og dekk i skjermer ol. noen steder?

Ser for meg min egen v70 noe lignende bare litt høyere bak og med 225/34-18

GMV
21/03/11, 13:31
GMW tar det oppsettet på felger og dekk i skjermer ol. noen steder?

Ser for meg min egen v70 noe lignende bare litt høyere bak og med 225/34-18

Bak måtte jeg kappe litt i kanten pga de brede felgene med forholdsvis lavt innpress. Forran så har de tatt i inne i hjulhusene, men jeg har montert plater på styrebegrenserne, men kommer til å montere de fra C70 etterhvert. Har også vært bort at hjulene har tatt borti oppe i selve skjermkanten, det skjer spesielt hvis du kjører i ei hump ved fullt rattutslag. Så jeg har lært meg å være oppmerksom på dette. Så det er fram du kan få klaringsproblemer.

940pearl
21/03/11, 21:31
http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/v70-97-00/sport-24/vaumlgharingllning-22/coilovers-till-volvo-850-s70.html

oasandberg
24/03/11, 08:51
Er det samme demperinnfestning på stv og sedan?

Magnum
06/04/11, 19:02
ja, dette lurer jeg også på..hehe

GMV
06/04/11, 19:07
Er det samme demperinnfestning på stv og sedan?

Ja er helt lik. Er vel lengde/hardhet på fjær som skiller.

mrstfu
06/04/11, 20:25
Ja er helt lik. Er vel lengde/hardhet på fjær som skiller.

Har V70R dempere og fjærer foran og 855R nivomat bak på min 854... synes ikke høyden blir unaturlig, uten at jeg skal garantere det.

Uansett, Parts & Retards har et kit med justerbar stivhet og høyde til bare et par hundrelapper mer.... Skal montere det for en kamerat innen et par uker, uansett ser det rimelig bra ut. Bilstein dempere, som er en forsikring kontra BCB sitt, som ikke oppgir merkenavn.

FK Silverline (http://www.partsandretards.no/justerbare-senkesett/volvo/850-s70/fk-silverline)

Under bestilling sa de at den kun var til 854/S70, så det er sikkert noe i det med en minimal høydeforskjell mellom de to.

GMV
06/04/11, 20:35
Uansett, Parts & Retards har et kit med justerbar stivhet og høyde til bare et par hundrelapper mer.... Skal montere det for en kamerat innen et par uker, uansett ser det rimelig bra ut. Bilstein dempere, som er en forsikring kontra BCB sitt, som ikke oppgir merkenavn.

Det BCB selger er G&M sitt justerbare sett. stod iallefall demperne bak og esken det kom i.



FK Silverline (http://www.partsandretards.no/justerbare-senkesett/volvo/850-s70/fk-silverline)

Under bestilling sa de at den kun var til 854/S70, så det er sikkert noe i det med en minimal høydeforskjell mellom de to.

Det er pga TÜV godkjenninga kun gjelder sedan, men garanterer det passer til stv også. Kan bli værre med godkjenning dog.

mrstfu
06/04/11, 20:37
Ja, har diskutert det litt med han jeg skal montere det for. Ettersom TUVen kun spesifiserer sedan, kan det jo bli kødd, men hvordan tror du Volvo er i forhold til å gi slipp på info på demperlenge og sånne spesifikasjoner?

GMV
06/04/11, 20:56
Ifølge papiret på G&M settet så er medfølgende dempere forran 50mm kortere. Bak er det std lengde til tross for 60mm senk. Kan jo høre på volvo om de har data på dette. De hadde det veldig fint opplistet i VOC boken til 200 serien med stivhet og tråddiameter på fjærer. Mulig det finnes en VOC bok for 800 serien også? Edit: Listen over fjærer er fjernet fra håndboken både på 800 og 2/7/900 serien.

mrstfu
06/04/11, 23:07
det var noe drit... er så synd det ikke finnes klare retninglinjer for hvordan man kan få godkjent et i utgangspunktet ikke godkjent senkesett. er jo skammelig mange som gir faen i BT og kjører med senk, meg inkludert, fordi fremgangsmåter ofte er lurt inne i diverse smutthull og livgivninger.

GMV
07/04/11, 08:37
Jeg har også gitt f i å godkjenne tidligere. Men siden samboeren ble stoppet i teknisk, så måtte jeg investere i coilovers å få det inn i vognkort.