PDA

Vis full versjon : Hvilket senkesett V70??



AlfPetter
14/03/11, 20:19
Hei.

Har en -98 mod v70 diesel som jeg har monter FK 60/40senk på, å har nå vært på biltilsynet 2 ganger med bilen for å få den godkjent senka, færste gangen hadde ikke jeg sett nøye nok på papirene som var med, så de var jo såklart feil, sendte mail til Hova å fikk riktige papirer, men igjen så ble det feil, fordi aksellasten ikke er den samme på tüv-papirene som i vognkortet.....

BT måtte da søke "fagnettverket" (sikkert noe fine greier) om å få godkjenne bilen, noe de ikke fikk, fordi det skilte 40kg på bakakslingen.....

Så det jeg nå lurer på er: Hvilket senkesett skal man kjøpe for å være sikker på å få det godkjent å i vognkort? Begynner å bli passe lei å drive med detta, så frister mest å sette på orginale fjærer å vise bilen med det...

På forhånd takk :D

GMV
15/03/11, 12:38
Sikker på at du ikke har fått s70 settet? Der er vistnok fjærene bak forskjellige. Eventuelt du har fått feil papirer.

Mr. RAH
15/03/11, 15:38
Er det dette settet du har?

http://www.scstyling.no/veiholdningskit-high-tec-volvo-855v70-6040mm-p-7377-c-4378.aspx

info fra www.scstyling.no

Komplett senkesett med støtdempere og fjærer fram og bak til Volvo 855/V70.
Senker 60mm fram og 40mm bak.

TÜV-godkjent. OBS! Oppgi opplysninger om max aksellast fra vognkortet da settene kun er godkjent opp til en viss aksellast.

OHKorpan.
16/03/11, 19:08
Har vært gjennom det samme selv på en 855TDI, jeg fikk det godkjennt på tredje forsøk pga att han karen på BT ikke var så trangsynt...

Litt irriterende att SC-styling ikke ville ta senkesettet tilbake som reklamasjon:confused: