PDA

Vis full versjon : Tempgiver til B230F LH2,2



vidar79
14/03/11, 11:00
Hei. Prøver å få tak i ny Tempgiver til innsprøytningssystemet til min B230F motor med LH2,2 innsp.:cool:
Noen som vet Bosh nr på sensoren? Min er av knekt så det kan ikke leses av.


Ikke til LH2,4.:rolleyes:

Noen som har slikt eller vet noen som selger den.:confused:

Vil ikke kjøpe den hos Volvo til over 3000kr pluss moms:eek:

PVT
14/03/11, 11:09
får dra til høggern å hente deg en sensor der eller flere så du er sikker på at en funker. så må du nesten ta å leite på ebay søk på bosch nr

vidar79
14/03/11, 11:49
får dra til høggern å hente deg en sensor der eller flere så du er sikker på at en funker. så må du nesten ta å leite på ebay søk på bosch nr

Prøver å finne ett huggeri som selger den uten hele motoren, har ikke boch nr pga av at min sensor er knekt av

Kim74OTic
14/03/11, 11:56
Prøver å finne ett huggeri som selger den uten hele motoren, har ikke boch nr pga av at min sensor er knekt av

er den her du er ute etter? http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1211.jpg

vidar79
14/03/11, 12:49
er den her du er ute etter? http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1211.jpg

er ikke den

Kim74OTic
14/03/11, 12:51
Ja, det er det

hvis den koster 3000 ny hos volvo høres det vilt ut..

Testdriver
14/03/11, 12:54
Er ikke det der kjølevann temp sensor/føler? Isåfall koster den rundt 350,- på mekonomen...

vidar79
14/03/11, 12:54
Er ikke den.

Den jeg er ute etter har ett stikk(kabelsko hann) på.

Den du har bildet er til LH2,4

Kim74OTic
14/03/11, 12:57
Fikk opp bildet nå. Er ikke den.

Den jeg er ute etter har ett stikk(kabelsko hann) på.

Den du har bildet er til LH2,4

den jeg har på bildet er til LH 2.2.. hvis du er ute etter den med "hannstikk" på, som skal sitte på samme plass som på bildet så er det til LH 2.4 du skal ha :) og den koster kun 130kr på bilxtra :)

Kim74OTic
14/03/11, 13:00
da er det denne du er ute etter :) og den er til LH 2.4 til F motor
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1212.jpg

R.G
14/03/11, 13:01
di følere dere prater om der kan være lik på lh 2,4 og 2,2 pga det er tempfølern til instrument (kommer anpå åssen type instrument) den dere har bilde av! og når han skal ha en med en kabel sko er det til instrument. og den koster ikke over 3000 hos volvo!


edit: den til motorstyring er det firkantet kontakt på å sitter nærmere torpedo

Kim74OTic
14/03/11, 13:05
di følere dere prater om der kan være lik på lh 2,4 og 2,2 pga det er tempfølern til instrument (kommer anpå åssen type instrument) den dere har bilde av! og når han skal ha en med en kabel sko er det til instrument. og den koster ikke over 3000 hos volvo!


edit: den til motorstyring er det firkantet kontakt på å sitter nærmere torpedo

det er ikke samme stikk på LH 2.2 og LH 2.4... hvis du ser på det øverste bildet så er det sånn jeg har på min ft motor med LH 2.2.. men nå som jeg har bytter til LH 2.4 må måtte jeg ha den på bildet nederst;) og ja, den koster kun 130 kr hos Bilextra.no

Kim74OTic
14/03/11, 13:08
hvis du ser på dette bildet her da, så ser du jo at den ledningen fra LH 2.4 netter ikke passer inn på stikket mitt :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1213.jpg

vidar79
14/03/11, 17:27
Jeg har en ledning hengende løs. Blå ledning md "hun" kontakt på. Tempratur måleren fungerer fint.

Har en 240 86 som er ombygd fra forgasser til Lh2,2 insp.

Men den starter knapt når det er under 0 grader, og da stopper den flere ganger før jeg får opp turtallet. Og må da holde turallet over 2500 O/min til temperaturen begynner å stige.
Da fungere den perfekt til motoren er kald igjen.

Har prøvd å jukse med å koble ei ledning mellom startmotoren og kaldstartdysa slik at den får strøm så snart starteren går.
Det fungerer når motoren er kald, men da starter den ikke på varm motor(får for mye bensin da)

Evolve_88
14/03/11, 19:09
justert tenninga rett når du etter monterte 2,2 sprutet?

R.G
14/03/11, 20:23
det er ikke samme stikk på LH 2.2 og LH 2.4... hvis du ser på det øverste bildet så er det sånn jeg har på min ft motor med LH 2.2.. men nå som jeg har bytter til LH 2.4 må måtte jeg ha den på bildet nederst;) og ja, den koster kun 130 kr hos Bilextra.no

ja pga 240 nett ja. men på 940 nett er det som den med to poler i. som jeg skrev: det kan være like.

men er det 240 nett er det ikke likt

Kim74OTic
14/03/11, 20:27
ja pga 240 nett ja. men på 940 nett er det som den med to poler i. som jeg skrev: det kan være like.

men er det 240 nett er det ikke likt

det kan du nok ha rett i :p :)

Kim74OTic
14/03/11, 20:28
men er jo 240 han kjører? :p

R.G
14/03/11, 20:34
men er jo 240 han kjører? :p

:)


ja vet ikke hva han kjører, og hvilken bil el nett kommer fra i problemet hans. så lønner seg å informere om det når tråden startes:) for alt jeg vet kunne det vært 940 lh 2,4 nett:p

men men. over og ut med den saken nå. vet da hvilken føler han skal ha så:)

vidar79
15/03/11, 13:04
hvis du ser på dette bildet her da, så ser du jo at den ledningen fra LH 2.4 netter ikke passer inn på stikket mitt :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1213.jpg

Har samme leding hengende løs som dette bildet viser.

Har en 240 86 mod som det er montert B230F insp i fra en 740 med LH2,2 nett.

Den er vanskelig å starte på kald motor. Ellers fungerer den helt perfekt.

Evolve_88
15/03/11, 22:19
du mener ikke gammeltype bankeføler?? den ser ut som en tempgiver til 240 med en han kabelsko kontakt.
Men sitter den i blokka eller i toppen følern du har da??

R.G
15/03/11, 22:29
Har samme leding hengende løs som dette bildet viser.

Har en 240 86 mod som det er montert B230F insp i fra en 740 med LH2,2 nett.

Den er vanskelig å starte på kald motor. Ellers fungerer den helt perfekt.

men hvis du tror den hokabelskoen er for tempføler for innnspruten siden bilen er fæl når den er kald så tar du feil. pga den ho kabelsko du har på bilde med gul kabel er for temp instrumentet ditt.

den som kan forårsake vanskelig kaldstart sitter under innsug nr 3.

vidar79
01/04/11, 23:41
men hvis du tror den hokabelskoen er for tempføler for innnspruten siden bilen er fæl når den er kald så tar du feil. pga den ho kabelsko du har på bilde med gul kabel er for temp instrumentet ditt.

den som kan forårsake vanskelig kaldstart sitter under innsug nr 3.

Hvorfor fungerer da temp instrumentet da, hvis den henger løst?
Tempgiveren som er avknekt(kle knekt av han som monterte motoren) står fremst på toppen.


Er visst ei blå ledning.
Prøvde å koble ledning mellom stømuttaket på startmotoren og direkte på kaldstartdysen. Da startet den utolig lett på kald motor, men ville ikke starte når motoren var varm.
Får kanskje sette ei ledning der med bryter inne i bilen.....