PDA

Vis full versjon : Hjelp med M46 Gear, Overdrive oppfører seg rart



CaRBoNE
14/03/11, 02:38
Har nylig skiftet overdrive releet mitt da det gamle var sagt takk for seg:P...

Nytt problem har oppstått det er at når eg starter bilen og skal kjøre så slår overdriven seg inn slik at eg får overdrive på alle girene, men kan velge det vekk ved å trykke på knappen..

Noen som har erfaring med dette, evt en 4.girs bryter som kan vær gåent?...

takker for alle svar:)....

Agrostar
14/03/11, 07:24
Høyrdest ut som at 4.girs brytaren kunne vere litt defekt samt at du har kortslutning ein plass.

s4nd3r
14/03/11, 08:06
eg kobla vekk den brytern, så eg har "splitt kasse" :P funker på en måte. men, må bruke hode..
og det funker ikkje i reversj.. høres ut som kassa har det vondt..

Svirre
14/03/11, 08:36
Å bruke OD på 1. og 2. giret er ikke helt bra. Det blir mer kraft som den skal overføre enn det den er beregna for ;)

R.G
14/03/11, 10:17
feil type rele som har blitt satt inn kanskje? er par forskjellige

larsverm
14/03/11, 12:57
Ja, det er mulig å få til "åttetrinnskasse" på det viset, men det er nok ikke å anbefale...

Svirre
14/03/11, 16:22
Ja, det er mulig å få til "åttetrinnskasse" på det viset, men det er nok ikke å anbefale...

Det er gromt å kjøre med, men ikke å anbefale, nei. Som nevnt tidligere så tåler ikke OD det momentet, men er gromt å kjøre som en lastebil :p

s4nd3r
14/03/11, 16:38
hehe. nei. kan ikkje drage på 1, og 2 nei.. men fint i bykjøring. når det går seint, over lengre tid. 1 blir for lavt, og 2 blir for høyt.. 1+od. heilt perfekt av og til.. på tomgangs kjøring.. samme med 2 og 3... kjekt og ha.. men apsolutt ikkje noe og drage på turtal..

Svirre
14/03/11, 16:49
hehe. nei. kan ikkje drage på 1, og 2 nei.. men fint i bykjøring. når det går seint, over lengre tid. 1 blir for lavt, og 2 blir for høyt.. 1+od. heilt perfekt av og til.. på tomgangs kjøring.. samme med 2 og 3... kjekt og ha.. men apsolutt ikkje noe og drage på turtal..

Det er sant. Men av min erfaring så kan man glemme seg litt bort :P

CaRBoNE
14/03/11, 21:51
feil type rele som har blitt satt inn kanskje? er par forskjellige

det er 3 forskjellige typer.. eg har den oransje:).. oppga dele nr til pedersen da eg bestilte og dette stemte...

so eg lurer på om det er 4.girs bryteren som er kaputt.. noen som har?:).. eller veit om kar ej kan få taki ? :)

Ola Moen
26/05/11, 15:40
du tenker på bryteren i lokket på kassa? Før du bytter noe som helst, så sjekk at den bryteren er ok eller defekt. det kan like gjerne være at isolasjon på kabelen er dårlig, og at ledningen ligger til jord et sted. bryteren sjekkes lett med et ohm-meter.

CaRBoNE
05/06/11, 22:36
bryteren på girstanga er inntakt :)... men er det noen flere brytere eg kan sjekke ?. er vell ikke bare bryteren og reelet som slår inn 5.giret ?.

Svirre
05/06/11, 22:52
bryteren på girstanga er inntakt :)... men er det noen flere brytere eg kan sjekke ?. er vell ikke bare bryteren og reelet som slår inn 5.giret ?.

Riktig det, men det er flere faktorer som holder det i gang.

Ola Moen
05/06/11, 23:12
Det sitter en bryter på topplokket på girkassa. på motsatt side som ryggelysbryter'n.